Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
369 Kč 314 KčSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 09. 10. 2024 7:41
i: 45206 n: 27113880r: 11648 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
314 Kč 283 KčIhned ke stažení
i: 45797 n: 24749716r: 11648 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Kniha věnovaná oblasti psychologie komunikace podává přehled vybraných pojmů, konceptů a základního dělení oboru. Blíže se pak zabývá jednak neverbální komunikací a jejím významem pro interpersonální vztahy, jednak komunikací verbální, a to zejména z hlediska komunikačních dovedností či možností jejich praktického rozvoje, vždy včetně nejnovějších poznatků a trendů.
Specifická pozornost je věnována komunikaci v rámci konfliktu. Publikace také zařazuje některá méně frekventovaná témata, jakými je například intrapersonální komunikace, a věnuje se také oblasti mediální komunikace, která ve vztahu k virtuálnímu světu nabývá nových podob a značného významu. Opomenuty nejsou ani otázky interkulturních aspektů, které do komunikace vstupují.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Úvod
1. Vymezení komunikace (Hedvika Boukalová)
2. Neverbální komunikace (Hedvika Boukalová)
2.1 Funkce neverbální komunikace
2.2 Komunikace dotyky – haptika
2.3 Komunikace vzdáleností – proxemika
2.4 Komunikace pohledy očí
2.5 Komunikace pohyby obličeje – mimika
2.6 Komunikace pohyby paží a rukou – gesta
2.7 Komunikace postojem těla, pohyby těla – kinezika, posturologie
2.8 Paralingvistika
2.9 Artefakty, fyzické prostředí a čas
2.10 Neverbální projevy moci a dominance
3. Verbální komunikace, komunikační dovednosti (Hedvika Boukalová)
3.1 Komunikační akt – základní schéma interpersonální komunikace
3.2 Věcná a subjektivně zabarvená rovina sdělení
3.3 Signály řízení konverzace
3.4 Efektivní naslouchání
3.5 Zpětná vazba
3.6 Mlčení
4. Intrapersonální komunikace (Hedvika Boukalová)
4.1 Zaměření vnitřního hovoru
4.2 Funkce vnitřního hovoru
4.3 Vnitřní hovor – Self-talk ve sportu
4.4 Intrapersonální komunikace a soucit se sebou
4.5 Teorie dialogického self
5. Konflikt v komunikaci (Hedvika Boukalová)
5.1 Styly řešení konfliktu
5.1.1 Soutěživý, soupeřivý styl
5.1.2 Vyhýbavý styl
5.1.3 Přizpůsobivý styl
5.1.4 Kompromisní styl
5.1.5 Integrativní styl
5.1.6 Řešení za účasti autority
5.2 Komunikační nástroje a strategie zvládání konfliktu
5.2.1 Postupy, které konflikt eskalují
5.2.2 Příznivé strategie k deeskalaci a věcnému ukončení konfliktu
6. Komunikace v rámci přesvědčování (Hedvika Boukalová)
6.1 Cíl persvazivní komunikace
6.2 Obsah persvazivní informace a informační kanál
6.3 Zdroj persvazivního sdělení
6.4 Příjemce persvazivního sdělení
6.5 Strategie vlivu v rámci procesu persvaze
6.6 Persvazivní techniky
7. Lež v komunikaci (Hedvika Boukalová)
7.1 Společenská lež
7.2 Jak se naučíme lhát?
7.3 Zatajení
7.4 Sebeprezentace
7.5 Sebeklam
7.6 Psychopatologie obelhávání
7.7 Motivace ke lhaní
8. Komunikace v rodině (Eva Šírová)
8.1 Vliv komunikace na vývoj dítěte
8.2 Intuitivní, naladěná a intersubjektivní komunikace
8.3 Různé styly komunikace v rodině
8.4 Klíče k budování efektivní rodinné komunikace
9. Komunikace v masových médiích a digitálních technologiích (Mojmír Sedláček)
9.1 Všemocná média
9.2 Omezené účinky médií
9.3 Návrat silných médií
9.4 Dohodnutý vliv
9.5 Současnost masové komunikace
9.6 Mediální praktiky
9.7 Ideály versus realita
9.8 Sociální sítě: Hrozba, nebo příležitost?
10. Komunikace a kultura (Ondřej Cerha)
10.1 Koevoluce jazyka a kultury
10.2 (Ne)verbální interkulturní komunikace
10.3 Hledání universality a spor o lingvistický relativismus
10.4 Self, kultura a styl komunikace
10.5 Vybrané koncepce interkulturní komunikace
10.5.1 Čas, prostor a kontext (Edward T. Hall)
10.5.2 Software lidských myslí (Geert Hofstede)
10.5.3 Kulturní nástrahy globálního byznysu (Fons Trompenaars)
10.5.4 Kolize kulturních typů (Richard D. Lewis)
10.5.5 Kulturní mapa (Erin Meyer)
10.5.6 Kultury a paradox času (Philip Zimbardo)
10.5.7 Těsné a volné kultury (Michele Gelfand)
10.5.8 Vybrané koncepce interkulturní komunikace – shrnutí
Literatura
Jmenný rejstřík
Tištěná kniha
Věk:
Datum vydání: 13.09.2023
Katalogové číslo: 21044
ISBN: 978-80-271-1388-0
Formát / stran: 144×207, 224 stran
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 2.42MB | 2.42MB | 1.43MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
Recenze
„Celkově publikace nabízí úvod do studia psychologie komunikace a hlubší ponor do řady zřídka probíraných dílčích témat. Přestože široký záběr je výrazným plusem a většina lidí si v ní najde to své, kniha je tak poněkud nekonzistentní ve svém psaném stylu, aktuálností a praktičností obsahu jednotlivých kapitol. Čtenáře neznalého tématu tento neduh nemusí znepokojovat, zatímco ten obeznámený může zvážit přeskočení některých úvodních kapitol (nebo je díky zvýrazněným pasážím rychle prolistovat), avšak už jen díky posledním dvěma kapitolám i pro ně publikace stojí za přečtení. Mohu jí tedy doporučit všem se zájmem o téma komunikace.“
- Čtenářská recenze na: www.casopisagora.cz
Tištěná kniha
Datum vydání: 13.09.2023
Katalogové číslo: 21044
ISBN: 978-80-271-1388-0
Formát / stran: 144×207, 224 stran
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 2.42 MB | 2.42 MB | 1.43 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Psychologie komunikace
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
369 Kč 314 KčSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 09. 10. 2024 7:41
i: 45206 n: 27113880r: 11648 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
314 Kč 283 KčIhned ke stažení
i: 45797 n: 24749716r: 11648 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Kniha věnovaná oblasti psychologie komunikace podává přehled vybraných pojmů, konceptů a základního dělení oboru. Blíže se pak zabývá jednak neverbální komunikací a jejím významem pro interpersonální vztahy, jednak komunikací verbální, a to zejména z hlediska komunikačních dovedností či možností jejich praktického rozvoje, vždy včetně nejnovějších poznatků a trendů.
Specifická pozornost je věnována komunikaci v rámci konfliktu. Publikace také zařazuje některá méně frekventovaná témata, jakými je například intrapersonální komunikace, a věnuje se také oblasti mediální komunikace, která ve vztahu k virtuálnímu světu nabývá nových podob a značného významu. Opomenuty nejsou ani otázky interkulturních aspektů, které do komunikace vstupují.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Psychologie komunikace
Úvod
1. Vymezení komunikace (Hedvika Boukalová)
2. Neverbální komunikace (Hedvika Boukalová)
2.1 Funkce neverbální komunikace
2.2 Komunikace dotyky – haptika
2.3 Komunikace vzdáleností – proxemika
2.4 Komunikace pohledy očí
2.5 Komunikace pohyby obličeje – mimika
2.6 Komunikace pohyby paží a rukou – gesta
2.7 Komunikace postojem těla, pohyby těla – kinezika, posturologie
2.8 Paralingvistika
2.9 Artefakty, fyzické prostředí a čas
2.10 Neverbální projevy moci a dominance
3. Verbální komunikace, komunikační dovednosti (Hedvika Boukalová)
3.1 Komunikační akt – základní schéma interpersonální komunikace
3.2 Věcná a subjektivně zabarvená rovina sdělení
3.3 Signály řízení konverzace
3.4 Efektivní naslouchání
3.5 Zpětná vazba
3.6 Mlčení
4. Intrapersonální komunikace (Hedvika Boukalová)
4.1 Zaměření vnitřního hovoru
4.2 Funkce vnitřního hovoru
4.3 Vnitřní hovor – Self-talk ve sportu
4.4 Intrapersonální komunikace a soucit se sebou
4.5 Teorie dialogického self
5. Konflikt v komunikaci (Hedvika Boukalová)
5.1 Styly řešení konfliktu
5.1.1 Soutěživý, soupeřivý styl
5.1.2 Vyhýbavý styl
5.1.3 Přizpůsobivý styl
5.1.4 Kompromisní styl
5.1.5 Integrativní styl
5.1.6 Řešení za účasti autority
5.2 Komunikační nástroje a strategie zvládání konfliktu
5.2.1 Postupy, které konflikt eskalují
5.2.2 Příznivé strategie k deeskalaci a věcnému ukončení konfliktu
6. Komunikace v rámci přesvědčování (Hedvika Boukalová)
6.1 Cíl persvazivní komunikace
6.2 Obsah persvazivní informace a informační kanál
6.3 Zdroj persvazivního sdělení
6.4 Příjemce persvazivního sdělení
6.5 Strategie vlivu v rámci procesu persvaze
6.6 Persvazivní techniky
7. Lež v komunikaci (Hedvika Boukalová)
7.1 Společenská lež
7.2 Jak se naučíme lhát?
7.3 Zatajení
7.4 Sebeprezentace
7.5 Sebeklam
7.6 Psychopatologie obelhávání
7.7 Motivace ke lhaní
8. Komunikace v rodině (Eva Šírová)
8.1 Vliv komunikace na vývoj dítěte
8.2 Intuitivní, naladěná a intersubjektivní komunikace
8.3 Různé styly komunikace v rodině
8.4 Klíče k budování efektivní rodinné komunikace
9. Komunikace v masových médiích a digitálních technologiích (Mojmír Sedláček)
9.1 Všemocná média
9.2 Omezené účinky médií
9.3 Návrat silných médií
9.4 Dohodnutý vliv
9.5 Současnost masové komunikace
9.6 Mediální praktiky
9.7 Ideály versus realita
9.8 Sociální sítě: Hrozba, nebo příležitost?
10. Komunikace a kultura (Ondřej Cerha)
10.1 Koevoluce jazyka a kultury
10.2 (Ne)verbální interkulturní komunikace
10.3 Hledání universality a spor o lingvistický relativismus
10.4 Self, kultura a styl komunikace
10.5 Vybrané koncepce interkulturní komunikace
10.5.1 Čas, prostor a kontext (Edward T. Hall)
10.5.2 Software lidských myslí (Geert Hofstede)
10.5.3 Kulturní nástrahy globálního byznysu (Fons Trompenaars)
10.5.4 Kolize kulturních typů (Richard D. Lewis)
10.5.5 Kulturní mapa (Erin Meyer)
10.5.6 Kultury a paradox času (Philip Zimbardo)
10.5.7 Těsné a volné kultury (Michele Gelfand)
10.5.8 Vybrané koncepce interkulturní komunikace – shrnutí
Literatura
Jmenný rejstřík
Recenze
„Celkově publikace nabízí úvod do studia psychologie komunikace a hlubší ponor do řady zřídka probíraných dílčích témat. Přestože široký záběr je výrazným plusem a většina lidí si v ní najde to své, kniha je tak poněkud nekonzistentní ve svém psaném stylu, aktuálností a praktičností obsahu jednotlivých kapitol. Čtenáře neznalého tématu tento neduh nemusí znepokojovat, zatímco ten obeznámený může zvážit přeskočení některých úvodních kapitol (nebo je díky zvýrazněným pasážím rychle prolistovat), avšak už jen díky posledním dvěma kapitolám i pro ně publikace stojí za přečtení. Mohu jí tedy doporučit všem se zájmem o téma komunikace.“
- Čtenářská recenze na: www.casopisagora.cz