0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Rétorika

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 3276
E-kniha
PDF
220 
Ihned ke stažení
i: 23906 n: 24769028r: 3276
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Původní publikace z pera přední české odbornice ukazuje význam jazykové komunikace jak z hlediska běžného dorozumívání mezi lidmi, tak z hlediska mluvy odborné. Kniha se odlišuje od konkurenčních svým zaměřením na kulturnost projevu mluvčího, jeho motivaci pro zdokonalení strategie úspěšného osobního jednání. Dále klade důraz na prostředky správného vystupování zvládání stresu a rétorické dovednosti. Připomíná nezbytnost péče o mluvené slovo v dnešní informační společnosti. Obohacena j o řadu cvičebních textů. Hlavní cílovou skupinou jsou studenti a dále všichni, kteří pracují s lidmi (pedagogové, personalisté, lektoři, prodejci, manažeři, konzultanti apod.)

Z obsahu knihy Rétorika

OBSAH

1. ŘEČ JAKO FENOMÉN KULTURY

2. HISTORIE A SOUČASNOST RÉTORIKY
2.1 Zrod rétoriky ve starověkém Řecku
2.2 Římské řečnictví
2.3 Rétorika a středověk
2.4 Renesanční rétorika
2.5 Přínos české rétoriky

3. TECHNIKA MLUVENÉHO PROJEVU
3.1 Správné dýchání (respirace)
3.2 Tvoření a užívání hlasu (fonace)
3.3 Přesná a pečlivá výslovnost
3.3.1 Tvoření a výslovnost samohlásek
3.3.2 Tvoření a výslovnost souhlásek
3.4 Spisovná výslovnost
3.4.1 Samohlásky
3.4.2 Souhlásky
3.5 Výslovnost cizích slov
3.5.1 Zásady české výslovnosti přejatých slov
3.6 Vady výslovnosti
3.7 Zvuková modulace řečového projevu
3.7.1 Frázování
3.7.2 Větný přízvuk
3.7.3 Intonace
3.7.4 Mluvní tempo

4. DRUHY ŘEČNICKÝCH PROJEVŮ
4.1 Referát
4.2 Přednáška
4.2.1 Rozhlasová přednáška
4.3 Diskuzní příspěvek
4.4 Slavnostní proslovy (proslov oslavný, smuteční, přípitek)
4.5 Řeč politická a řeč slavnostní
4.6 Veřejná informace, interview
4.6.1 Interview – vystoupení v rozhlase, televizi a v novinách
4.6.2 Tisková konference
4.7 Televizní vystoupení
4.8 Výběr a využití řečnických jazykových prostředků
4.8.1 Slovní zásoba
4.8.2 Stavba vět
4.8.3 Jazykové prostředky umožňující navázání kontaktu s posluchači
4.8.4 Jazykové prostředky zvyšující účinnosti řeči
4.9 Fráze ve veřejném projevu

5. PŘÍPRAVA A PŘEDNES MLUVENÉHO PROJEVU

6. PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY RÉTORICKÝCH DOVEDNOSTÍ
6.1 Tréma a jak s ní pracovat
6.1.1 Reichovy zóny
6.1.2 Pohybové a dechové korekce zátěží
6.2 Mimoslovní signály a jejich význam

7. CVIČNÉ TEXTY K ROZVOJI RÉTORICKÝCH DOVEDNOSTÍ
7.1 Nemotivované porušování slovesné vazby
7.1.1 Kontaminace
7.1.2 Zeugma
7.2 Anakolut
7.3 Nadužívání dějových substantiv
7.4 Synonyma
7.5 Nepravá vedlejší věta
7.6 Nadbytečná slova
7.7 Nevhodný pořádek slov ve větě
7.8 Klíč ke cvičením 1–8

8. VYBRANÉ TEXTY
8.1 Ukázky řečí politických
8.2 Ukázky řečí dialogických
8.3 Ukázky textů humorných
8.4 Ukázky brněnské hantýrky

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 3.4MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

O Autorovi

Buchtová Božena

Autorka je docentkou psychologie na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Přednáší aplikovanou psychologii pro ekonomy, vede kurzy rétoriky, působí v podnikové praxi. Dlouhodobě se zabývá problémem kultivující role práce pro člověka, a to v řadě gerontologických studií (odchod člověka z aktivní činnosti do důchodu), i ztrátou práce v důsledku transformace české ekonomiky po roce 1989. Habilitovala se prací K psychologické dimenzi nezaměstnanosti.

Rétorika
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 3.4MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Rétorika

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 3276
E-kniha
PDF
220 
Ihned ke stažení
i: 23906 n: 24769028r: 3276
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Původní publikace z pera přední české odbornice ukazuje význam jazykové komunikace jak z hlediska běžného dorozumívání mezi lidmi, tak z hlediska mluvy odborné. Kniha se odlišuje od konkurenčních svým zaměřením na kulturnost projevu mluvčího, jeho motivaci pro zdokonalení strategie úspěšného osobního jednání. Dále klade důraz na prostředky správného vystupování zvládání stresu a rétorické dovednosti. Připomíná nezbytnost péče o mluvené slovo v dnešní informační společnosti. Obohacena j o řadu cvičebních textů. Hlavní cílovou skupinou jsou studenti a dále všichni, kteří pracují s lidmi (pedagogové, personalisté, lektoři, prodejci, manažeři, konzultanti apod.)

Z obsahu knihy Rétorika

OBSAH

1. ŘEČ JAKO FENOMÉN KULTURY

2. HISTORIE A SOUČASNOST RÉTORIKY
2.1 Zrod rétoriky ve starověkém Řecku
2.2 Římské řečnictví
2.3 Rétorika a středověk
2.4 Renesanční rétorika
2.5 Přínos české rétoriky

3. TECHNIKA MLUVENÉHO PROJEVU
3.1 Správné dýchání (respirace)
3.2 Tvoření a užívání hlasu (fonace)
3.3 Přesná a pečlivá výslovnost
3.3.1 Tvoření a výslovnost samohlásek
3.3.2 Tvoření a výslovnost souhlásek
3.4 Spisovná výslovnost
3.4.1 Samohlásky
3.4.2 Souhlásky
3.5 Výslovnost cizích slov
3.5.1 Zásady české výslovnosti přejatých slov
3.6 Vady výslovnosti
3.7 Zvuková modulace řečového projevu
3.7.1 Frázování
3.7.2 Větný přízvuk
3.7.3 Intonace
3.7.4 Mluvní tempo

4. DRUHY ŘEČNICKÝCH PROJEVŮ
4.1 Referát
4.2 Přednáška
4.2.1 Rozhlasová přednáška
4.3 Diskuzní příspěvek
4.4 Slavnostní proslovy (proslov oslavný, smuteční, přípitek)
4.5 Řeč politická a řeč slavnostní
4.6 Veřejná informace, interview
4.6.1 Interview – vystoupení v rozhlase, televizi a v novinách
4.6.2 Tisková konference
4.7 Televizní vystoupení
4.8 Výběr a využití řečnických jazykových prostředků
4.8.1 Slovní zásoba
4.8.2 Stavba vět
4.8.3 Jazykové prostředky umožňující navázání kontaktu s posluchači
4.8.4 Jazykové prostředky zvyšující účinnosti řeči
4.9 Fráze ve veřejném projevu

5. PŘÍPRAVA A PŘEDNES MLUVENÉHO PROJEVU

6. PSYCHOLOGICKÉ ASPEKTY RÉTORICKÝCH DOVEDNOSTÍ
6.1 Tréma a jak s ní pracovat
6.1.1 Reichovy zóny
6.1.2 Pohybové a dechové korekce zátěží
6.2 Mimoslovní signály a jejich význam

7. CVIČNÉ TEXTY K ROZVOJI RÉTORICKÝCH DOVEDNOSTÍ
7.1 Nemotivované porušování slovesné vazby
7.1.1 Kontaminace
7.1.2 Zeugma
7.2 Anakolut
7.3 Nadužívání dějových substantiv
7.4 Synonyma
7.5 Nepravá vedlejší věta
7.6 Nadbytečná slova
7.7 Nevhodný pořádek slov ve větě
7.8 Klíč ke cvičením 1–8

8. VYBRANÉ TEXTY
8.1 Ukázky řečí politických
8.2 Ukázky řečí dialogických
8.3 Ukázky textů humorných
8.4 Ukázky brněnské hantýrky

O Autorovi

Buchtová Božena

Autorka je docentkou psychologie na Ekonomicko-správní fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Přednáší aplikovanou psychologii pro ekonomy, vede kurzy rétoriky, působí v podnikové praxi. Dlouhodobě se zabývá problémem kultivující role práce pro člověka, a to v řadě gerontologických studií (odchod člověka z aktivní činnosti do důchodu), i ztrátou práce v důsledku transformace české ekonomiky po roce 1989. Habilitovala se prací K psychologické dimenzi nezaměstnanosti.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 69 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 639 
Tištěná 399 
E-kniha 339 
Tištěná 219 
E-kniha 186 
Tištěná 269 
E-kniha 229 
E-kniha 144 
Tištěná 639 

Novinky a akční nabídky knih

Vyberte témata, která vás zajímají:



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 


 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.