Rodič 21. století
Příručka pro rodiče o dětech a médiích
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
289 Kč 246 KčUšetříte 43 Kč
Skladem
i
Poslední aktualizace skladu 18. 03. 2025 16:57
i: 48638 n: 27155255r: 14615 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
246 Kč 209 KčUšetříte 37 Kč
Ihned ke stažení
i: 48745 n: 27178070r: 14615
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Naše děti se narodily do technologické doby, ať už se nám to líbí, nebo ne. Jako rodiče máme před sebou nelehký, ale důležitý úkol – provést je světem technologií, naučit je rozumět sociálním sítím a připravit je na to, co přináší umělá inteligence. Školy mnohdy ještě na tento trend nestíhají reagovat, a proto je na nás, abychom své děti vybavili tím, co budou v budoucnu potřebovat. Tato kniha vám ukáže, jak na to – bez stresu, krok za krokem. Staňte se pro své děti oporou a inspirací, která je provede digitální érou s jistotou a sebevědomím.
V rukou držíte průvodce digitálním rodičovstvím.
Odhaluje mýty: Vyvrací rozšířené mylné informace, jako jsou obavy z modrého světla nebo elektromagnetického záření, a přináší vědecky podložené poznatky.
Zachovává zdravé hranice: Poradí, jak smysluplně začlenit technologie do výchovy už od raného věku, aniž by technologie převzaly kontrolu nad rodinným životem.
Nabízí konkrétní tipy: Ukáže, jak vést děti k postupnému osvojování digitálních dovedností, přizpůsobených jejich věku a schopnostem.
• Tato kniha pomáhá rodičům připravit děti na bezpečné a zodpovědné zvládání digitálního světa.
• Učí, jak si udržet vliv na jejich rozhodování a vést je k uvědomělému přístupu k technologiím.
• Ukazuje, jak technologie využívat jako nástroj, který obohacuje život, místo aby jej ovládal.
• Je praktickým průvodcem pro rodiče v digitální éře.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Rodič 21. století
Úvod
Pár slov o autorce
1 Proč na internetu nalezneme potvrzení všech svých názorů
Shrnutí kapitoly Proč na internetu nalezneme potvrzení všech svých názorů
2 Mediální výchova vs. strategie rodičovské výchovy
2.1 Rodičovská mediace neexistuje sama o sobě, je to celá výchova
Shrnutí kapitoly Mediální výchova vs. strategie rodičovské výchovy
3 Rizikové faktory vlivu médií
3.1 Závislost na internetu
Znaky digitální závislosti/nadužívání digitálních technologií
3.2 Modré světlo – blue light
3.3 Elektromagnetické záření
3.4 Pornografie a erotika na internetu
3.5 Bezpečnost na internetu
Ochrana dat
Bezpečnost dítěte
3.6 Dítě a agresivní chování
3.6 Sociální sítě
3.7 Umělá inteligence
Hrozby umělé inteligence
Shrnutí kapitoly Rizikové faktory vlivu médií
4 Co je rodičovská strategie?
Proč má toto téma místo v naší knize?
4.1 Rodičovská strategie: Jak ji naplánovat?
Příklad: Jak si vytvořit strategii rodičovské výchovy
4.1.1 Autoritářský výchovný styl
4.1.2 Autoritativní (demokratický) výchovný styl
4.1.3 Liberální/permisivní výchovný styl
4.1.4 Lhostejný výchovný styl/nezúčastněný
4.2 Typy rodičovské mediace ve strategii výchovy
Příklad restriktivní rodičovské mediace
1. Technologický úhel pohledu
2. Výchovný úhel pohledu
Shrnutí kapitoly Co je rodičovská strategie
5 Vaše dítě z pohledu kognitivní psychologie
5.1 Novorozenec, kojenec, batole (0–3 roky)
5.2 Předškolní dítě (3–6 let)
Dítě a realita
Myšlení
Socializace
Samostatnost
Emoce
Sebekontrola
Fyziologický vývoj
Aktivní mediace u předškolního dítěte (3–6 let)
Učení se a média
Nevhodný obsah a kompenzační strategie
Dítě a reklama
Média ve vývoji dítěte
Kognitivní vnímání a oči
Dítě a čas
Realita dítěte a fikce v pohádce
Souhrn aktivní mediace u předškolního dítěte (3–6 let)
5.3 Dítě mladšího školního věku (6–12 let)
Dítě a realita
Myšlení
Socializace
Samostatnost
Emoce
Sebekontrola
Fyziologický vývoj
Aktivní mediace dítěte mladšího školního věku (6–12 let)
Sebevědomé dítě lépe odolá tlaku médií (i okolního světa)
Vlastnictví mobilu
Zpracování informací a multiscreening
Sociální sítě
Sebehodnocení a výzvy na sítích
Rodič jako autorita a vzor
Média a sexualita dítěte
Rozvoj mluveného slova s pomocí médií
Dítě a reklama
Souhrn aktivní mediace u dítěte mladšího školního věku (6–12 let)
5.4 Dítě staršího školního věku (12–15 let)
Dítě a realita
Myšlení
Socializace
Samostatnost
Emoce
Sebekontrola
Fyziologický vývoj
Vztahy
Nejistota
Komunikace
Aktivní mediace u dítěte staršího školního věku (12–15 let)
Sociální sítě
Facebook
TikTok
Instagram
YouTube
Jak na sociální sítě
Pravidla užívání sociálních sítí
Kyberšikana – šikana na internetu
FOMO – strach ze ztráty informací a kontaktu
Erotický a pornografický obsah
Gaming
Umělá inteligence
Replika
AI Dungeon
Doporučení pro rodiče
Souhrn aktivní mediace u dítěte staršího školního věku (12–15 let)
6 Závěrem
Další zajímavé čtení a zdroje
7 Bibliografie
O Autorovi
Švecová MartinaPhDr. Martina Švecová, MSc. je vysokoškolská pedagožka a marketingová specialistka se zaměřením na digitální technologie v marketingu. Ve své rigorózní práci zkoumala rodičovské přístupy k regulaci užívání médií u dětí, zatímco v aktuální dizertační práci se věnuje výzkumu Generace Z a tomu, jak si vybírá média a obsahy, které konzumuje. Dlouhodobě se zaměřuje na vzdělávání v oblasti médií – od přednášek na základních školách až po popularizaci vědeckých poznatků. V knize Rodič 21. století nabízí praktické pohledy na výchovu v digitálním věku.