0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Skupinová kognitivně-behaviorální terapie

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
399 
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 17.9.2019 8:28
i: 30521 n: 27104963r: 9673
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Skupinová kognitivně-behaviorální terapie může u mnoha psychických problémů i poruch plně nahradit individuální kognitivně-behaviorální terapii, u některých pacientů je dokonce i vhodnější. Kromě běžných terapeutických znalostí a dovedností potřebují vedoucí skupiny rozumět dynamice ve skupině, umět usměrňovat vztahy mezi jejími členy a využívat společného potenciálu skupiny ku prospěchu všech.
 
Pochopení proměnných skupinového procesu a práce s nimi může mít dvě podstatné výhody:
posiluje výsledek terapie – připravuje půdu pro větší změny, umožňuje vyšší úroveň intra- a interpersonálního učení a přináší pocit trvalých výhod pro členy skupiny;
napomáhá řešení problémů, které nevyhnutelně vznikají ve skupinovém kontextu.
 
Terapie ve skupině vychází z pečlivě vypracovaného postupu, který obsahuje rozhodující informace a cvičení na podporu specifických kognitivních a behaviorálních technik. Vnášení modelů skupinového procesu do kognitivně-behaviorální terapie výrazně obohatí praxi klinických psychologů, psychiatrů a dalších psychoterapeutů, kterým pomůže optimálně, a tedy účinněji pracovat v prostředí skupiny.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 69 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Z obsahu knihy Skupinová kognitivně-behaviorální terapie

Předmluva
   
1. Základní pohledy na skupinovou psychoterapii

1.1 Historie skupinové psychoterapie
1.2 Základní ideje skupinové psychoterapie
1.3 Teorie vazby a skupina
   
2. Praktické provádění skupinové psychoterapie
2.1 Základní přístupy skupinové psychoterapie
      2.1.1 Psychoanalytická orientace
      2.1.2 Eklektické (psychodynamické a interpersonální) pojetí
      2.1.3 Behaviorální skupina
      2.1.4 Skupina v kognitivně-behaviorální terapii
2.2 Požadavky na vedoucího skupiny
2.3 Terapeutický vztah ve skupině
2.4 Kurativní faktory skupinové psychoterapie
      2.4.1 Dodávání naděje
      2.4.2 Univerzalita
      2.4.3 Předávání informací
      2.4.4 Altruismus
      2.4.5 Korektivní rekapitulace primární rodiny
      2.4.6 Rozvoj sociálních dovedností
      2.4.7 Napodobovací chování
      2.4.8 Interpersonální učení
      2.4.9 Skupinová koheze
      2.4.10 Katarze
      2.4.11 Existenciální faktory
2.5 Skupinový model
2.6 Struktura, proces a obsah
2.7 Vývoj skupiny
      2.7.1 Orientace
      2.7.2 Socializace
      2.7.3 Symbióza
      2.7.4 Diferenciace
      2.7.5 Individuace
      2.7.6 Maturace
   
3. Skupinová kognitivně-behaviorální terapie
3.1 Základní uspořádání KBT skupiny
      3.1.1 Malá a velká skupina
      3.1.2 Otevřená skupina
      3.1.3 Uzavřená skupina
      3.1.4 Skupina s jedním hlavním problémem
      3.1.5 Skupina ambulantní
      3.1.6 Skupina v rámci denního stacionáře
      3.1.7 Skupina při hospitalizaci
      3.1.8 Smíšená skupina
      3.1.9 Zařazení pacienta do dvou programů současně
3.2 Příprava na skupinu
      3.2.1 Sestavení skupiny
      3.2.2 Výběr pacientů do skupiny
      3.2.3 Individuální příprava členů skupiny na skupinovou práci
      3.2.4 Terapeuti a jejich příprava
3.3 Skupinový program
      3.3.1 Určení programu (5 minut)
      3.3.2 Body probírané při každém sezení (30 minut)
      3.3.3 Hlavní téma(ta) dne (60 minut)
      3.3.4 Zadání domácích cvičení (15 minut)
      3.3.5 Relaxace (5 minut)
      3.3.6 Zpětná vazba (5 minut)
      3.3.7 Struktura skupinového sezení
      3.3.8 Výběr programu
      3.3.9 Pravidla skupiny
      3.3.10 Individuální potřeby
      3.3.11 Domácí úkol
      3.3.12 Výběr příkladu
      3.3.13 Vnitřní struktura sezení
      3.3.14 Problémy s blokováním skupinového procesu
      3.3.15 Jednotlivé typy problémových pacientů
      3.3.16 Účastník nevhodný pro členství ve skupině
      3.3.17 Rezistence ke změně
3.4 Yalomovy faktory a skupiny KBT
3.5 Skupinový proces
      3.5.1 Co je skupinový proces?
      3.5.2 Chápání skupinového procesu v rámci modelu KBT
      3.5.3 Definování skupinového procesu v rámci KBT
      3.5.4 Vnímání skupinového procesu v rámci struktury KBT
      3.5.5 Využití skupinového procesu ve skupinové KBT
      3.5.6 Problémy ve skupinovém procesu KBT
      3.5.7 Role terapeuta ve skupinové KBT
3.6 Techniky a strategie ve skupinové KBT
      3.6.1 Behaviorální strategie a techniky
      3.6.2 Kognitivní strategie a techniky
      3.6.3 Prožitkové strategie a techniky
3.7 Skupinová KBT u vybraných problémových okruhů
      3.7.1 Skupinová KBT deprese
      3.7.2 Skupinová KBT sociální fobie
      3.7.3 Skupinová KBT u panické poruchy a agorafobie
      3.7.4 Skupinová KBT obsedantně-kompulzivní poruchy
      3.7.5 Skupinová KBT– transdiagnostický přístup
      3.7.6 Skupinová KBT u psychóz
3.8 Problémy v KBT skupinách
   
4. Skupinová terapie ve třetí vlně KBT
4.1 Dialektická behaviorální terapie
      4.1.1 Principy DBT
      4.1.2 Součásti DBT
      4.1.3 Strategie léčby
      4.1.4 Dovednosti v DBT
4.2 Skupinová schématerapie
      4.2.1 Účinnost a typy skupinové schématerapie
      4.2.2 Skupinová schématerapie u hraniční poruchy osobnosti
      4.2.3 Léčebná síla skupinové schématerapie
      4.2.4 Počáteční fáze skupinová schématerapie
      4.2.5 „Omezené rodičovství“ – budování „zdravé rodiny“
      4.2.6 Změna psychických modů
      4.2.7 „Odtažitý obránce“
      4.2.8 „Zraněné/opuštěné dítě“
      4.2.9 „Ochotný kapitulující“
      4.2.10 Imaginace při práci se skupinou
      4.2.11 „Rozzlobené/impulzivní dítě“
      4.2.12 „Šťastné/radostné/hravé/spontánní dítě“
      4.2.13 Formování totožnosti
      4.2.14 „Trestající“ nebo „požadující/náročný rodič“
      4.2.15 „Hyperkompenzátor“
      4.2.16 „Laskavý/podporující rodič“
      4.2.17 „Zdravý dospělý“
      4.2.18 Výzvy skupinové schématerapie
   
Závěr
Literatura

Tištěná kniha

Datum vydání: 15. 07. 2019
Katalogové číslo: 21019
ISBN: 978-80-271-0496-3
Formát / stran: 167×240, 384 stran
Edice: Psyché
Skupinová kognitivně-behaviorální terapie

Tištěná kniha

Datum vydání: 15. 07. 2019
Katalogové číslo: 21019
ISBN: 978-80-271-0496-3
Formát / stran: 167×240, 384 stran
Edice: Psyché
Jazyk: Čeština
100% 1 hlas

Skupinová kognitivně-behaviorální terapie

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
399 
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 17.9.2019 8:28
i: 30521 n: 27104963r: 9673
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Skupinová kognitivně-behaviorální terapie může u mnoha psychických problémů i poruch plně nahradit individuální kognitivně-behaviorální terapii, u některých pacientů je dokonce i vhodnější. Kromě běžných terapeutických znalostí a dovedností potřebují vedoucí skupiny rozumět dynamice ve skupině, umět usměrňovat vztahy mezi jejími členy a využívat společného potenciálu skupiny ku prospěchu všech.
 
Pochopení proměnných skupinového procesu a práce s nimi může mít dvě podstatné výhody:
posiluje výsledek terapie – připravuje půdu pro větší změny, umožňuje vyšší úroveň intra- a interpersonálního učení a přináší pocit trvalých výhod pro členy skupiny;
napomáhá řešení problémů, které nevyhnutelně vznikají ve skupinovém kontextu.
 
Terapie ve skupině vychází z pečlivě vypracovaného postupu, který obsahuje rozhodující informace a cvičení na podporu specifických kognitivních a behaviorálních technik. Vnášení modelů skupinového procesu do kognitivně-behaviorální terapie výrazně obohatí praxi klinických psychologů, psychiatrů a dalších psychoterapeutů, kterým pomůže optimálně, a tedy účinněji pracovat v prostředí skupiny.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 69 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Z obsahu knihy Skupinová kognitivně-behaviorální terapie

Předmluva
   
1. Základní pohledy na skupinovou psychoterapii

1.1 Historie skupinové psychoterapie
1.2 Základní ideje skupinové psychoterapie
1.3 Teorie vazby a skupina
   
2. Praktické provádění skupinové psychoterapie
2.1 Základní přístupy skupinové psychoterapie
      2.1.1 Psychoanalytická orientace
      2.1.2 Eklektické (psychodynamické a interpersonální) pojetí
      2.1.3 Behaviorální skupina
      2.1.4 Skupina v kognitivně-behaviorální terapii
2.2 Požadavky na vedoucího skupiny
2.3 Terapeutický vztah ve skupině
2.4 Kurativní faktory skupinové psychoterapie
      2.4.1 Dodávání naděje
      2.4.2 Univerzalita
      2.4.3 Předávání informací
      2.4.4 Altruismus
      2.4.5 Korektivní rekapitulace primární rodiny
      2.4.6 Rozvoj sociálních dovedností
      2.4.7 Napodobovací chování
      2.4.8 Interpersonální učení
      2.4.9 Skupinová koheze
      2.4.10 Katarze
      2.4.11 Existenciální faktory
2.5 Skupinový model
2.6 Struktura, proces a obsah
2.7 Vývoj skupiny
      2.7.1 Orientace
      2.7.2 Socializace
      2.7.3 Symbióza
      2.7.4 Diferenciace
      2.7.5 Individuace
      2.7.6 Maturace
   
3. Skupinová kognitivně-behaviorální terapie
3.1 Základní uspořádání KBT skupiny
      3.1.1 Malá a velká skupina
      3.1.2 Otevřená skupina
      3.1.3 Uzavřená skupina
      3.1.4 Skupina s jedním hlavním problémem
      3.1.5 Skupina ambulantní
      3.1.6 Skupina v rámci denního stacionáře
      3.1.7 Skupina při hospitalizaci
      3.1.8 Smíšená skupina
      3.1.9 Zařazení pacienta do dvou programů současně
3.2 Příprava na skupinu
      3.2.1 Sestavení skupiny
      3.2.2 Výběr pacientů do skupiny
      3.2.3 Individuální příprava členů skupiny na skupinovou práci
      3.2.4 Terapeuti a jejich příprava
3.3 Skupinový program
      3.3.1 Určení programu (5 minut)
      3.3.2 Body probírané při každém sezení (30 minut)
      3.3.3 Hlavní téma(ta) dne (60 minut)
      3.3.4 Zadání domácích cvičení (15 minut)
      3.3.5 Relaxace (5 minut)
      3.3.6 Zpětná vazba (5 minut)
      3.3.7 Struktura skupinového sezení
      3.3.8 Výběr programu
      3.3.9 Pravidla skupiny
      3.3.10 Individuální potřeby
      3.3.11 Domácí úkol
      3.3.12 Výběr příkladu
      3.3.13 Vnitřní struktura sezení
      3.3.14 Problémy s blokováním skupinového procesu
      3.3.15 Jednotlivé typy problémových pacientů
      3.3.16 Účastník nevhodný pro členství ve skupině
      3.3.17 Rezistence ke změně
3.4 Yalomovy faktory a skupiny KBT
3.5 Skupinový proces
      3.5.1 Co je skupinový proces?
      3.5.2 Chápání skupinového procesu v rámci modelu KBT
      3.5.3 Definování skupinového procesu v rámci KBT
      3.5.4 Vnímání skupinového procesu v rámci struktury KBT
      3.5.5 Využití skupinového procesu ve skupinové KBT
      3.5.6 Problémy ve skupinovém procesu KBT
      3.5.7 Role terapeuta ve skupinové KBT
3.6 Techniky a strategie ve skupinové KBT
      3.6.1 Behaviorální strategie a techniky
      3.6.2 Kognitivní strategie a techniky
      3.6.3 Prožitkové strategie a techniky
3.7 Skupinová KBT u vybraných problémových okruhů
      3.7.1 Skupinová KBT deprese
      3.7.2 Skupinová KBT sociální fobie
      3.7.3 Skupinová KBT u panické poruchy a agorafobie
      3.7.4 Skupinová KBT obsedantně-kompulzivní poruchy
      3.7.5 Skupinová KBT– transdiagnostický přístup
      3.7.6 Skupinová KBT u psychóz
3.8 Problémy v KBT skupinách
   
4. Skupinová terapie ve třetí vlně KBT
4.1 Dialektická behaviorální terapie
      4.1.1 Principy DBT
      4.1.2 Součásti DBT
      4.1.3 Strategie léčby
      4.1.4 Dovednosti v DBT
4.2 Skupinová schématerapie
      4.2.1 Účinnost a typy skupinové schématerapie
      4.2.2 Skupinová schématerapie u hraniční poruchy osobnosti
      4.2.3 Léčebná síla skupinové schématerapie
      4.2.4 Počáteční fáze skupinová schématerapie
      4.2.5 „Omezené rodičovství“ – budování „zdravé rodiny“
      4.2.6 Změna psychických modů
      4.2.7 „Odtažitý obránce“
      4.2.8 „Zraněné/opuštěné dítě“
      4.2.9 „Ochotný kapitulující“
      4.2.10 Imaginace při práci se skupinou
      4.2.11 „Rozzlobené/impulzivní dítě“
      4.2.12 „Šťastné/radostné/hravé/spontánní dítě“
      4.2.13 Formování totožnosti
      4.2.14 „Trestající“ nebo „požadující/náročný rodič“
      4.2.15 „Hyperkompenzátor“
      4.2.16 „Laskavý/podporující rodič“
      4.2.17 „Zdravý dospělý“
      4.2.18 Výzvy skupinové schématerapie
   
Závěr
Literatura

O Autorovi

Praško Ján
Autor je psychiatrem, psychoterapeutem a od roku 1994 vysokoškolským učitelem na 3. lékařské fakultě UK. Je zaměřen hlavně na léčbu úzkostných poruch a depresí. Má rozsáhlou vědeckou publikační činnost. Je členem řady profesních organizacích.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 399 
E-kniha 339 
Tištěná 329 
E-kniha 280 
Tištěná 199  -50 %
E-kniha 339 
Tištěná 1 290 
E-kniha 1 097 
Tištěná 199 
E-kniha 169 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.