0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Sociální kompetence

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
449  382 
Ušetříte 67 
Předprodeji
Předpokládané datum vydání 26. 03. 2025 Knihu vám zašleme ihned po naskladnění
Poslední aktualizace skladu 20. 03. 2025 15:20
i: 48731 n: 27151103r: 13800
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma

Ukázky z E-knihy

Triádu úspěšných publikací Sociální andragogika a Osobnostní management uzavírá kniha Sociální kompetence od téhož autora. Společným tématem knih je naplňování tužeb: Jací jsme? Jakými hodláme být? Co chceme dokázat? Co jsme schopni a ochotni pro to udělat?
 
Sociální kompetence jsou klíčovou oblastí sociální psychologie a psychologie osobnosti. Významně ovlivňují utváření pozitivních vztahů mezi lidmi. Kniha se ve svých kapitolách zabývá sociální inteligencí, utvářením a rozvíjením vztahů, konflikty a jejich řešením, uměním vyjednávat. Stranou nezůstávají ani problematické okruhy v rámci porozumění a dorozumění.

Doprava zadarmo končí za:

Z obsahu knihy Sociální kompetence

Předmluva

Úvodem

1. Socializace

1.1 Specifika sociálního rozvoje dospělých

1.2 Sociální vztahy

1.3 Sociální procesy

1.4 Sociální vazby

1.4.1 Rozvíjení sociálních způsobilostí prostřednictvím komunikace

1.4.2 Zkvalitňování interpersonálních vztahů

1.5 Metody socializace

1.5.1 Metoda aktivního naslouchání

1.5.2 Metody dialogické

1.5.3 Metody diskusní

2. Osobnostní, sociální a morální rozvoj

2.1 Sebepojetí a sebepoznání

2.2 Rozvoj kompetencí

2.3 Proměny kompetencí

2.4 Indikátory typů osobnosti a týmových rolí

2.4.1 Indikátor osobnostních typů (MBTI)

2.4.2 Indikátor týmových rolí (Belbin Team Roles)

3. Rozvíjení kreativity

3.1 Tvořivost a metody jejího rozvoje

3.2 Kreativitou k inovacím

3.2.1 Atributy tvůrčího myšlení

3.2.2 Rozvoj inovativních schopností lidí v rámci skupiny/týmu

3.2.3 Talent management

4. Mentální a emoční kompetence

4.1 Kultura myšlení

4.1.1 Logické myšlení

4.1.2 Mentální kompetence

4.2 Kriticko-analytické vs. kreativní řešení problémů

4.2.1 Konvergentní řešení problémů

4.2.2 Divergentní řešení problémů

4.2.3 Komparace konvergentního a divergentního myšlení

4.2.4 Atributy úspěšných inovací

4.3 Mentální modely

4.3.1 Podpora tvořivosti

4.3.2 Nástin projektu knowledge managementu v organizaci

4.4 Odolnost vůči manipulaci

4.5 Podněty k sebereflexi

5. Komunikační kompetence

5.1 Komunikace ve společnosti

5.1.1 Znalostní společnost

5.1.2 Semiotická interpretace podstaty informace

5.1.3 Znalosti a jejich proměny

5.2 Konflikty

5.2.1 Druhy konfliktů

5.2.2 Styly řešení konfliktů

5.2.3 Konflikty na pracovišti

5.2.4 Fáze řešení konfliktů

5.2.5 Prevence konfliktních situací

5.3 Vyjednávání

5.3.1 Styly vyjednávání

5.3.2 Principy vyjednávání

5.3.3 Sociální a komunikační kompetence vyjednavače

5.3.4 Charakteristika partnerů vyjednávání

5.4 Zásady účinné argumentace a aktivizace účastníků skupinových diskusí

5.5 Rozvíjení metodologické kultury účastníků

6. Interpretace a manipulace

6.1 Interpretační procesy

6.2 Zdroje zkreslených interpretací

6.3 Vliv psychologických bariér na sociální percepci

6.4 Manipulativní a dezinformační praktiky

6.4.1 Masové ovlivňování mínění, postojů a stanovisek

6.4.2 Nástin operačního konceptu v multipolárním světě

6.5 Metapozicí vůči kognitivním zkreslením

6.5.1 Porozuměním k dorozumění

Závěrem

O autorovi

Seznam literatury

Přílohy

Dotazník asertivity

Test rolí (I-T-R)

Test kariérových kotev

Dotazník motivace

Test profesních přístupů

Komunikační dovednosti

Vlastnosti dobrého vyjednavače

Případové studie

Situační analýzy

Tištěná kniha

Datum vydání: 26.03.2025
Katalogové číslo: 27625
ISBN: 978-80-271-5110-3
Formát / stran: 167×240, 264 stran
Edice: Psyché
Nakladatel: Grada

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Sociální kompetence

Tištěná kniha

Datum vydání: 26.03.2025
Katalogové číslo: 27625
ISBN: 978-80-271-5110-3
Formát / stran: 167×240, 264 stran
Edice: Psyché
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Sociální kompetence

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
449  382 
Ušetříte 67 
Předprodeji
Předpokládané datum vydání 26. 03. 2025 Knihu vám zašleme ihned po naskladnění
Poslední aktualizace skladu 20. 03. 2025 15:20
i: 48731 n: 27151103r: 13800
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Triádu úspěšných publikací Sociální andragogika a Osobnostní management uzavírá kniha Sociální kompetence od téhož autora. Společným tématem knih je naplňování tužeb: Jací jsme? Jakými hodláme být? Co chceme dokázat? Co jsme schopni a ochotni pro to udělat?
 
Sociální kompetence jsou klíčovou oblastí sociální psychologie a psychologie osobnosti. Významně ovlivňují utváření pozitivních vztahů mezi lidmi. Kniha se ve svých kapitolách zabývá sociální inteligencí, utvářením a rozvíjením vztahů, konflikty a jejich řešením, uměním vyjednávat. Stranou nezůstávají ani problematické okruhy v rámci porozumění a dorozumění.

Doprava zadarmo končí za:

Z obsahu knihy Sociální kompetence

Předmluva

Úvodem

1. Socializace

1.1 Specifika sociálního rozvoje dospělých

1.2 Sociální vztahy

1.3 Sociální procesy

1.4 Sociální vazby

1.4.1 Rozvíjení sociálních způsobilostí prostřednictvím komunikace

1.4.2 Zkvalitňování interpersonálních vztahů

1.5 Metody socializace

1.5.1 Metoda aktivního naslouchání

1.5.2 Metody dialogické

1.5.3 Metody diskusní

2. Osobnostní, sociální a morální rozvoj

2.1 Sebepojetí a sebepoznání

2.2 Rozvoj kompetencí

2.3 Proměny kompetencí

2.4 Indikátory typů osobnosti a týmových rolí

2.4.1 Indikátor osobnostních typů (MBTI)

2.4.2 Indikátor týmových rolí (Belbin Team Roles)

3. Rozvíjení kreativity

3.1 Tvořivost a metody jejího rozvoje

3.2 Kreativitou k inovacím

3.2.1 Atributy tvůrčího myšlení

3.2.2 Rozvoj inovativních schopností lidí v rámci skupiny/týmu

3.2.3 Talent management

4. Mentální a emoční kompetence

4.1 Kultura myšlení

4.1.1 Logické myšlení

4.1.2 Mentální kompetence

4.2 Kriticko-analytické vs. kreativní řešení problémů

4.2.1 Konvergentní řešení problémů

4.2.2 Divergentní řešení problémů

4.2.3 Komparace konvergentního a divergentního myšlení

4.2.4 Atributy úspěšných inovací

4.3 Mentální modely

4.3.1 Podpora tvořivosti

4.3.2 Nástin projektu knowledge managementu v organizaci

4.4 Odolnost vůči manipulaci

4.5 Podněty k sebereflexi

5. Komunikační kompetence

5.1 Komunikace ve společnosti

5.1.1 Znalostní společnost

5.1.2 Semiotická interpretace podstaty informace

5.1.3 Znalosti a jejich proměny

5.2 Konflikty

5.2.1 Druhy konfliktů

5.2.2 Styly řešení konfliktů

5.2.3 Konflikty na pracovišti

5.2.4 Fáze řešení konfliktů

5.2.5 Prevence konfliktních situací

5.3 Vyjednávání

5.3.1 Styly vyjednávání

5.3.2 Principy vyjednávání

5.3.3 Sociální a komunikační kompetence vyjednavače

5.3.4 Charakteristika partnerů vyjednávání

5.4 Zásady účinné argumentace a aktivizace účastníků skupinových diskusí

5.5 Rozvíjení metodologické kultury účastníků

6. Interpretace a manipulace

6.1 Interpretační procesy

6.2 Zdroje zkreslených interpretací

6.3 Vliv psychologických bariér na sociální percepci

6.4 Manipulativní a dezinformační praktiky

6.4.1 Masové ovlivňování mínění, postojů a stanovisek

6.4.2 Nástin operačního konceptu v multipolárním světě

6.5 Metapozicí vůči kognitivním zkreslením

6.5.1 Porozuměním k dorozumění

Závěrem

O autorovi

Seznam literatury

Přílohy

Dotazník asertivity

Test rolí (I-T-R)

Test kariérových kotev

Dotazník motivace

Test profesních přístupů

Komunikační dovednosti

Vlastnosti dobrého vyjednavače

Případové studie

Situační analýzy

O Autorovi

Barták Jan
Prof. PhDr. Jan Barták, DrSc. je odborník v oblasti pedagogiky dospělých, personálního managementu a sociální a masové komunikace. Vystudoval Filosofickou fakultu, posléze Fakultu sociálních věd a publicistiky Univerzity Karlovy. Po tři funkční období byl jejím proděkanem. Je doktorem pedagogických věd, doktorem filosofie a univerzitním profesorem andragogiky.

Jan Barták se narodil v Praze v roce 1938. Po ukončení základního vzdělání studoval Školu důstojnického dorostu letectva v Kremnici, dále Vyšší průmyslovou školu leteckou, obor letecké spalovací motory. Po maturitě byl přijat na Filosofickou fakultu Univerzity Karlovy, obor čeština a novinářství (obor prošel řadou organizačních změn jako Institut osvěty a novinářství, fakulta žurnalistiky, posléze Fakulta sociálních věd a publicistiky Univerzity Karlovy), který ukončil s vyznamenáním.

Po několikaleté praxi redaktora Mladé fronty byl jmenován odborným pracovníkem nově založeného Ústavu teorie a praxe žurnalistiky při Fakultě sociálních věd a publicistiky Univerzity Karlovy (FSVP UK). Čtvrt století pracoval na zmíněné fakultě jako asistent, posléze odb. asistent, kandidát pedagogických věd (CSc.), habilitovaný docent a po obhajobě doktorské disertace z oboru pedagogiky dospělých doktor pedagogických věd (DrSc.) na Pedagogickém ústavu ČSAV byl jmenován univerzitním profesorem na Univerzitě Karlově. Po tři funkční období působil na FSVP UK jako proděkan pro rozvoj fakulty.

Mimo pedagogických a akademických funkcí na FSVP UK působil též na Masarykově ústavu vyšších studií ČVUT (bakalářská a inženýrská studia a kurzy MBA), hostující profesor na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích, na Univerzitě Mateja Bela v Banské Bystrici, na Paneurópske univerzitě v Bratislavě, Filozofické fakultě Univerzity Komenského v Bratislavě, École normale supérieure v Paříži a na dalších zahraničních univerzitách. Od vzniku první soukromé vysoké školy v devadesátých létech 20. století působí na Univerzitě J. A. Komenského v Praze.

Během půlstoletí vědecko-pedagogické činnosti se věnoval či dosud věnuje teorii managementu (zejména se zaměřením na řízení změn v organizacích, knowledge management a time management), personálnímu managementu, metodologii andragogiky, sociální andragogice, teorii sociální a mediální komunikace (zejména sémiotickým aspektům sociální komunikace). Za dlouholetou vědecko-pedagogickou a popularizační činnost obdržel řadu ocenění (např. diplomy MŠMT, Pamětní medaile Univerzity Karlovy či ČS VTS).

Jako OSVČ vlastní firmu zaměřenou na poradenství a lektorskou činnost zejména v oblasti personalistiky a profesního vzdělávání.
Je ženatý, má tři děti a šest vnoučat. Zajímá se, kromě svého oboru, o létání, motorismus a cyklistiku.

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

E-kniha 195 
E-kniha 144 
Tištěná 220 
E-kniha 187 
E-kniha 325 
E-kniha 310 
E-kniha 158 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.