Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 7238
V pracovním i osobním životě jsme každý den nuceni přijímat a zpracovávat spoustou informací v písemné i ústní podobě. Velmi často ovšem některým sdělením nerozumíme a míváme pocit, že snad nejsme dostatečně chytří na to, abychom jejich obsah pochopili – příkladů z oblasti učebnicových, právnických či novinových textů bychom jistě našli hodně. Příčina nesrozumitelnosti je nejčastěji na straně autora. Autoři této knihy, tři profesoři psychologie na univerzitě v Hamburku, vypracovali tzv. hamburský model srozumitelnosti, který definuje čtyři znaky srozumitelného sdělení: jednoduchost, členění/uspořádání, délka/hutnost, dynamičnost. Na základě tohoto konceptu pak uvádějí ukázky a praktická cvičení, která vám dopomohou k tomu, abyste se naučili psát či přednášet srozumitelně. Kniha je určena manažerům, učitelům, lektorům – všem, kdo veřejně vystupují a prezentují sami sebe, firmu, produkt či myšlenky.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Předmluva
Část I
Základy a cvičení
Úvod: „Tomu nerozumím“
Proč jsou texty tak málo srozumitelné?
Proč se tolik lidí vyjadřuje málo srozumitelně?
Chcete si osvojit umění srozumitelného vyjadřování?
Můžete se naučit, jak se vyjadřovat srozumitelněji?
Chcete nakouknout o pár kroků vpřed?
Co je srozumitelnost?
Znaky srozumitelnosti
Vztahy mezi čtyřmi znaky
Co patří k jednotlivým znakům?
Posuzování srozumitelnosti
Záznam znaků do tabulky
Optimálně srozumitelné texty
Nácvik posuzování
Vyhodnocování posuzovacích tabulek
Srozumitelné pro koho?
Ukázka: nácvik srozumitelného psaní
Posuzování textů – cvičení I.
Posuzování textů – cvičení II.
Nakolik jste byli při posuzování úspěšní? –
Vaše dovednosti při posuzování srozumitelnosti
Zdokonalování jednotlivých znaků
Zdokonalování jednoduchosti
Zdokonalování členění/uspořádání
Zdokonalování délky/hutnosti
Zdokonalování dynamičnosti
Zdokonalování textů ve všech znacích
Samostatná tvorba textů
Část II
Příklady: snadno a obtížně srozumitelné texty
Úvod: co můžete od této části očekávat?
Finanční texty v každodenním životě
Smlouvy
Právní texty
Pojištění
Texty k tématu důchodu
ISDN – příklad z oblasti nových informačních technologií
Učební texty
Učitelé píší učební texty
Vědecké texty
Část III
Srozumitelné texty ve výuce
Úvod: srozumitelnost – nutný, ale nikoli jediný aspekt
Příprava na nové informace
Nové informace ve srozumitelné podobě
Práce v malých skupinách
Setkávání s odborníky
Psát srozumitelněji znamená uvažovat jasněji
Část IV
Sdělení orientované na příjemce
Úvod: Co znamená orientace na příjemce?
Když autor dbá a bere ohledy na čtenáře/posluchače
Když se autor vcítí do čtenáře/posluchače
Upřímnost – objasňování svých myšlenek a pocitů – otevřenost
Uspořádání hlavních znaků postoje orientovaného na příjemce
Příklady textů orientovaných a neorientovaných na příjemce
Tvorba textů orientovaných na příjemce pod drobnohledem čtyř znaků
Část V
Vědecké podklady
Úvod: co můžete od této části očekávat?
Staré a nové metody výzkumu srozumitelnosti
Odkrývání čtyř znaků srozumitelnosti
Uplatnění čtyř znaků srozumitelnosti
Experiment na hranici reality
Aktuální platnost
Programované učební texty – neosvědčená alternativa
Každodenní využívání našeho programu
Práce v malých skupinách
Shrnutí a závěry
Přání na závěr
Literatura
Srozumitelné vyjadřování
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 7238
V pracovním i osobním životě jsme každý den nuceni přijímat a zpracovávat spoustou informací v písemné i ústní podobě. Velmi často ovšem některým sdělením nerozumíme a míváme pocit, že snad nejsme dostatečně chytří na to, abychom jejich obsah pochopili – příkladů z oblasti učebnicových, právnických či novinových textů bychom jistě našli hodně. Příčina nesrozumitelnosti je nejčastěji na straně autora. Autoři této knihy, tři profesoři psychologie na univerzitě v Hamburku, vypracovali tzv. hamburský model srozumitelnosti, který definuje čtyři znaky srozumitelného sdělení: jednoduchost, členění/uspořádání, délka/hutnost, dynamičnost. Na základě tohoto konceptu pak uvádějí ukázky a praktická cvičení, která vám dopomohou k tomu, abyste se naučili psát či přednášet srozumitelně. Kniha je určena manažerům, učitelům, lektorům – všem, kdo veřejně vystupují a prezentují sami sebe, firmu, produkt či myšlenky.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Srozumitelné vyjadřování
Předmluva
Část I
Základy a cvičení
Úvod: „Tomu nerozumím“
Proč jsou texty tak málo srozumitelné?
Proč se tolik lidí vyjadřuje málo srozumitelně?
Chcete si osvojit umění srozumitelného vyjadřování?
Můžete se naučit, jak se vyjadřovat srozumitelněji?
Chcete nakouknout o pár kroků vpřed?
Co je srozumitelnost?
Znaky srozumitelnosti
Vztahy mezi čtyřmi znaky
Co patří k jednotlivým znakům?
Posuzování srozumitelnosti
Záznam znaků do tabulky
Optimálně srozumitelné texty
Nácvik posuzování
Vyhodnocování posuzovacích tabulek
Srozumitelné pro koho?
Ukázka: nácvik srozumitelného psaní
Posuzování textů – cvičení I.
Posuzování textů – cvičení II.
Nakolik jste byli při posuzování úspěšní? –
Vaše dovednosti při posuzování srozumitelnosti
Zdokonalování jednotlivých znaků
Zdokonalování jednoduchosti
Zdokonalování členění/uspořádání
Zdokonalování délky/hutnosti
Zdokonalování dynamičnosti
Zdokonalování textů ve všech znacích
Samostatná tvorba textů
Část II
Příklady: snadno a obtížně srozumitelné texty
Úvod: co můžete od této části očekávat?
Finanční texty v každodenním životě
Smlouvy
Právní texty
Pojištění
Texty k tématu důchodu
ISDN – příklad z oblasti nových informačních technologií
Učební texty
Učitelé píší učební texty
Vědecké texty
Část III
Srozumitelné texty ve výuce
Úvod: srozumitelnost – nutný, ale nikoli jediný aspekt
Příprava na nové informace
Nové informace ve srozumitelné podobě
Práce v malých skupinách
Setkávání s odborníky
Psát srozumitelněji znamená uvažovat jasněji
Část IV
Sdělení orientované na příjemce
Úvod: Co znamená orientace na příjemce?
Když autor dbá a bere ohledy na čtenáře/posluchače
Když se autor vcítí do čtenáře/posluchače
Upřímnost – objasňování svých myšlenek a pocitů – otevřenost
Uspořádání hlavních znaků postoje orientovaného na příjemce
Příklady textů orientovaných a neorientovaných na příjemce
Tvorba textů orientovaných na příjemce pod drobnohledem čtyř znaků
Část V
Vědecké podklady
Úvod: co můžete od této části očekávat?
Staré a nové metody výzkumu srozumitelnosti
Odkrývání čtyř znaků srozumitelnosti
Uplatnění čtyř znaků srozumitelnosti
Experiment na hranici reality
Aktuální platnost
Programované učební texty – neosvědčená alternativa
Každodenní využívání našeho programu
Práce v malých skupinách
Shrnutí a závěry
Přání na závěr
Literatura