0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Strach a učení

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
299  254 
Předprodeji
Předpokládané datum vydání 06. 03. 2024 Knihu vám zašleme ihned po naskladnění
Poslední aktualizace skladu 23. 02. 2024 7:01
i: 46360 n: 27150601r: 13769
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

Publikace podává podrobný výklad o roli emocí v procesu učení. Upozorňuje čtenáře na kritické momenty související s motivací a postoji k učení a vzdělávání a analyzuje, jaký mají emoce dopad na školní výkon. Významná část textu se zabývá otázkou vzniku školního strachu a jeho vlivu na učení, motivaci a orientaci na budoucnost. Autorka mimo jiné představuje současné směry bádání v oblasti emocí a zároveň předkládá závěry vlastního výzkumu.
 
Kniha je určena akademickým pracovníkům a badatelům věnujícím se fenoménům emocí a motivace, studentům magisterských programů, kteří již absolvovali teoretickou přípravu v oblasti psychologie, postgraduálním studentům, učitelům či odborníkům z praxe a široké veřejnosti se zájmem o nové trendy ve vzdělávání.

Doprava zdarma platí pro všechny objednávky nad 300 Kč.

Z obsahu knihy Strach a učení

Úvod
1 Školní výkonová motivace
1.1 Vztah motivace a výkonu – teoretické pozadí
1.2 Sebepojetí – víra ve vlastní schopnosti
1.3 Shrnutí
2 Moderní teorie výkonové motivace
2.1 Přehled hlavních teorií výkonové motivace
2.2 Souhrnná teorie motivace BEAT podle Dweckové
2.3 Shrnutí
3 Kauzální atribuce (příčinné připisování) – Jak si vysvětlujeme chování své a druhých
3.1 Proces vzniku kauzálních atribucí – teoretické pozadí
3.2 Dopady atribučního procesu na výkonové chování dětí ve škole – Naučená bezmocnost versus mistrovství
3.3 Shrnutí
4 Emoce – nedílná součást výkonu ve škole i v životě
4.1 Emoce v sociálně výkonových situacích
4.2 Regulace emocí – řízení a usměrňování emočních projevů
4.3 Vývoj copingových strategií – proces zvládání emocí
4.4 Účinky emocí na úspěch
4.5 Nuda ve škole
4.6 Shrnutí
5 Strach, důležitý hráč na poli školní úspěšnosti
5.1 Strach ve škole
5.2 Aktivní versus pasivní strach
5.3 Copingové strategie strachu
5.4 Testová úzkost a vztah k výkonu
5.5 Biologická odezva organismu na zátěžové situace – analýza biomarkerů ve stresových situacích jako nová cesta ve výzkumu zkouškového strachu
5.6 Strach jako motivační činitel
5.7 Adaptivní procesy v akademických situacích – copingové strategie v praxi
5.8 Možnosti diagnostiky zkouškové úzkosti ve školním prostředí
5.9 Shrnutí
6 Škola jako sociální situace
6.1 Absence ve škole – záškoláctví, nebo úzkost?
6.2 Wellbeing – psychická pohoda ve škole a vztah ke zdravému sebepojetí
6.3 Klima školy a třídy – důležitý hráč na poli psychické pohody
6.4 Shrnutí
Závěr
Summary
Seznam obrázků a tabulek
Literatura

Tištěná kniha

Datum vydání: 06.03.2024
Katalogové číslo: 27618
ISBN: 978-80-271-5060-1
Formát / stran: 167×240, 192 stran
Edice: Psyché
Nakladatel: Grada

Recenze

„Monografie Strach a učení je autorkou koncipována jako svorník mezi psychologickou teorií a vzdělávací praxí. Autorka ji v úvodu představuje jako nositele ucelených poznatků o problematice emocí a o výkonu v procesu učení, který má pedagogům a studentům magisterských programů učitelství pochopit problematiku školního strachu a odborníkům nebo postgraduálním studentům poskytnout zdroj pro inspiraci pro možný budoucí výzkum. Považuji za důležité zdůraznit aktuálnost jeho tématu spolu s postojem autorky k němu, který je vyjádřen celým pojetím díla.“
doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc.     
 
„Publikace přináší zajímavý pohled na problematiku učení se žáků a na jednotlivé faktory, které mohou proces učení ovlivnit. Autorka pracuje nejen s obvyklými faktory, jako je motivace nebo klima školy a třídy, ale dává je navíc do souvislosti s emočními stavy žáka, což ukazuje komplexnost situace učícího se. Navíc tím postihuje kombinaci faktorů, nad kterou se často v pedagogické praxi nezamýšlíme, ačkoliv z poznatků pedagogické psychologie vyplývá, že pro učení a úspěch ve škole je důležitá právě kombinace všech vnějších a vnitřních faktorů. Akcent vlivu emocí na průběh a výsledek učení je tedy něco, co může obohatit pedagogickou praxi a podnítit další zkoumání na tomto poli. V tom vidím velký přínos publikace.“
PhDr. Hana Sotáková, Ph.D.

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Strach a učení

Tištěná kniha

Datum vydání: 06.03.2024
Katalogové číslo: 27618
ISBN: 978-80-271-5060-1
Formát / stran: 167×240, 192 stran
Edice: Psyché
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Strach a učení

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
299  254 
Předprodeji
Předpokládané datum vydání 06. 03. 2024 Knihu vám zašleme ihned po naskladnění
Poslední aktualizace skladu 23. 02. 2024 7:01
i: 46360 n: 27150601r: 13769
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace podává podrobný výklad o roli emocí v procesu učení. Upozorňuje čtenáře na kritické momenty související s motivací a postoji k učení a vzdělávání a analyzuje, jaký mají emoce dopad na školní výkon. Významná část textu se zabývá otázkou vzniku školního strachu a jeho vlivu na učení, motivaci a orientaci na budoucnost. Autorka mimo jiné představuje současné směry bádání v oblasti emocí a zároveň předkládá závěry vlastního výzkumu.
 
Kniha je určena akademickým pracovníkům a badatelům věnujícím se fenoménům emocí a motivace, studentům magisterských programů, kteří již absolvovali teoretickou přípravu v oblasti psychologie, postgraduálním studentům, učitelům či odborníkům z praxe a široké veřejnosti se zájmem o nové trendy ve vzdělávání.
Doprava zdarma platí pro všechny objednávky nad 300 Kč.

Z obsahu knihy Strach a učení

Úvod
1 Školní výkonová motivace
1.1 Vztah motivace a výkonu – teoretické pozadí
1.2 Sebepojetí – víra ve vlastní schopnosti
1.3 Shrnutí
2 Moderní teorie výkonové motivace
2.1 Přehled hlavních teorií výkonové motivace
2.2 Souhrnná teorie motivace BEAT podle Dweckové
2.3 Shrnutí
3 Kauzální atribuce (příčinné připisování) – Jak si vysvětlujeme chování své a druhých
3.1 Proces vzniku kauzálních atribucí – teoretické pozadí
3.2 Dopady atribučního procesu na výkonové chování dětí ve škole – Naučená bezmocnost versus mistrovství
3.3 Shrnutí
4 Emoce – nedílná součást výkonu ve škole i v životě
4.1 Emoce v sociálně výkonových situacích
4.2 Regulace emocí – řízení a usměrňování emočních projevů
4.3 Vývoj copingových strategií – proces zvládání emocí
4.4 Účinky emocí na úspěch
4.5 Nuda ve škole
4.6 Shrnutí
5 Strach, důležitý hráč na poli školní úspěšnosti
5.1 Strach ve škole
5.2 Aktivní versus pasivní strach
5.3 Copingové strategie strachu
5.4 Testová úzkost a vztah k výkonu
5.5 Biologická odezva organismu na zátěžové situace – analýza biomarkerů ve stresových situacích jako nová cesta ve výzkumu zkouškového strachu
5.6 Strach jako motivační činitel
5.7 Adaptivní procesy v akademických situacích – copingové strategie v praxi
5.8 Možnosti diagnostiky zkouškové úzkosti ve školním prostředí
5.9 Shrnutí
6 Škola jako sociální situace
6.1 Absence ve škole – záškoláctví, nebo úzkost?
6.2 Wellbeing – psychická pohoda ve škole a vztah ke zdravému sebepojetí
6.3 Klima školy a třídy – důležitý hráč na poli psychické pohody
6.4 Shrnutí
Závěr
Summary
Seznam obrázků a tabulek
Literatura

Recenze

„Monografie Strach a učení je autorkou koncipována jako svorník mezi psychologickou teorií a vzdělávací praxí. Autorka ji v úvodu představuje jako nositele ucelených poznatků o problematice emocí a o výkonu v procesu učení, který má pedagogům a studentům magisterských programů učitelství pochopit problematiku školního strachu a odborníkům nebo postgraduálním studentům poskytnout zdroj pro inspiraci pro možný budoucí výzkum. Považuji za důležité zdůraznit aktuálnost jeho tématu spolu s postojem autorky k němu, který je vyjádřen celým pojetím díla.“
doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc.     
 
„Publikace přináší zajímavý pohled na problematiku učení se žáků a na jednotlivé faktory, které mohou proces učení ovlivnit. Autorka pracuje nejen s obvyklými faktory, jako je motivace nebo klima školy a třídy, ale dává je navíc do souvislosti s emočními stavy žáka, což ukazuje komplexnost situace učícího se. Navíc tím postihuje kombinaci faktorů, nad kterou se často v pedagogické praxi nezamýšlíme, ačkoliv z poznatků pedagogické psychologie vyplývá, že pro učení a úspěch ve škole je důležitá právě kombinace všech vnějších a vnitřních faktorů. Akcent vlivu emocí na průběh a výsledek učení je tedy něco, co může obohatit pedagogickou praxi a podnítit další zkoumání na tomto poli. V tom vidím velký přínos publikace.“
PhDr. Hana Sotáková, Ph.D.

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 220 
E-kniha 187 
E-kniha 325 
Tištěná 199  -45 %
E-kniha 259 
E-kniha 310 
E-kniha 158 
Tištěná 99 
E-kniha 180 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.