0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Trauma u dětí

Kategorie, projevy a specifika odborné péče

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
359  305  -15 %
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 25.9.2021 4:50
i: 39156 n: 27128426r: 11253
E-kniha
PDF
305  214  -30 %
Ihned ke stažení
i: 40142 n: 27140664r: 11253
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
To, co se nám stane v dětství, je v hlubinách našeho těla a naší mysli uloženo navždy. Můžeme to potlačit, zmanipulovat vlastní pocity, dokonce i vzpomínky, ale nemůžeme to vymazat. Nejdůležitější ze všeho je pochopit: pak je s tím možné s pomocí odborníků pracovat a nacházet východiska.

Autorka shrnuje zkušenosti ze své více než dvacetileté z praxe s dětmi. Přináší přehled aktuální diagnostické klasifikace traumatu a posttraumatické stresové poruchy. Vychází z nejnovějších poznatků o neurobiologických souvislostech traumatických zkušeností a popisuje různé přístupy terapeutické péče o děti i rizika psychoterapie a srovnává z těchto hledisek systémy zdravotnictví, školství a sociální péče. Časté chyby, k nimž v diagnostice dochází, souvisejí s velkou šíří, proměnlivostí a přesahy symptomů, které se přetavují do emočních, kognitivních i fyzických obtíží.

Kniha je určena všem, kdo přicházejí do kontaktu s traumatem u dětí, zejména psychologům, dětským lékařům, sociálním pracovníkům a pedagogům.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 74 Kč 95 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Z obsahu knihy Trauma u dětí

Úvod
   
1. Teoretický kontext problematiky traumatu a PTSD
    1.1 Diagnostická klasifikace následků traumatu podle MKN-10
    1.2 Diagnostická klasifikace následků traumatu podle ICD-11
    1.3 Diagnostická klasifikace následků traumatu podle DSM-5
    1.3.1 Diagnostická kritéria PTSD v DSM-5
    1.4 Specifika problematiky PTSD u dětí
          1.4.1 Klasifikace PTSD u raného věku podle organizace Zero to Three
   
2. Typické projevy v souvislosti s následky traumatu
    2.1 Neurobiologický kontext reakce na trauma
          2.1.1 Trauma a emoční regulace
          2.1.2 Trauma a procedurální paměť
    2.2 Disociace
          2.2.1 Disociativní poruchy podle jednotlivých klasifikačních manuálů
          2.2.2 Disociativní poruchy podle ICD-11
          2.2.3 Disociativní poruchy podle DSM-5
          2.2.4 Disociativní identita osobnosti
    2.3 Somatické symptomy v souvislosti s traumatem
          2.3.1 Somatické reakce podle MKN-10, DSM-5 a ICD-11
    2.4 Specifika dětských reakcí na trauma
    2.5 Epigenetické souvislosti traumatu
   
3. Kategorie dětského traumatu
    3.1 Kategorie a subkategorie traumatických událostí
    3.2 Raná traumata prenatální, perinatální a poruchy attachmentu
          3.2.1 Poruchy attachmentu
    3.3 Deprivace, týrání a zneužívání dítěte
          3.3.1 Zanedbávání a deprivace
          3.3.2 Týrání
          3.3.3 Sexuální zneužívání
          3.3.4 Problematika rozvodu rodičů a střídavé péče
    3.4 Domácí násilí
    3.5 Komplexní a vývojové trauma
          3.5.1 Vývojové trauma
          3.5.2 Komplexní posttraumatická stresová porucha
          3.5.3 Neurobiologie komplexního a vývojového traumatu
   
4. Diagnostika následků traumatu u dětí
    4.1 Diagnostické shody a přesahy následků traumatu u dětí
    4.2 Diagnostické prolínání syndromu ADHD s PTSD
          4.2.1 Klasifikace syndromu ADHD podle MKN-10, ICD-11 a DSM-5
          4.2.2 Syndrom ADHD a neurobiologický kontext
          4.2.3 Problematika diagnostiky syndromu ADHD
   
5. Systém odborné péče pro děti a dospívající v ČR
    5.1 Resort zdravotnictví
    5.2 Resort školství
    5.3 Resort sociální
    5.4 Komplexní přístupy v péči o děti s traumatem
    5.5 Rizika systémové nepropojenosti
          5.5.1 Rozdíly v přístupech mezi jednotlivými oblastmi odborné péče v ČR
    5.6 Rizika spojená s výzkumem traumatu
   
6. Principy terapeutické péče
    6.1 Obecné principy terapie
    6.2 Terapeutické přístupy
    6.3 Specifické edukačně-terapeutické programy
    6.4 Nejčastější chyby a rizika při terapii traumatu
   
7. Trauma a osobnost
    7.1 Posttraumatický růst
    7.2 Trauma a spiritualita, tradiční přístupy k léčení traumatu
          7.2.1 Rizika prožitků rozšiřujících vědomí a užívání drog
   
SPECIÁLNÍ ČÁST
8. Výzkum traumatu u dětí v letech 2017–2019

    8.1 Metodologický rámec výzkumu
          8.1.1 Výzkumné soubory
          8.1.2 Proces sběru výzkumných dat a jejich zpracování
    8.2 Výsledky výzkumu
          8.2.1 Kategorie traumatických událostí
          8.2.2 Kategorie projevů a symptomů
          8.2.3 Specifika a odlišnosti v přístupech
    8.3 Praktické přesahy a limity
Shrnutí speciální části
   
Závěr

PŘÍLOHY
Příloha 1: Seznam použitých zkratek
Příloha 2: Seznam tabulek a grafů
Příloha 3: Otázky polostrukturovaného rozhovoru
Okruhy anamnestických údajů
Okruhy projevů chování

Souhrn
Summary
Zusammenfassung
O autorce
Seznam použitých zdrojů a literatury
Rejstřík

Tištěná kniha

Datum vydání: 25. 01. 2021
Katalogové číslo: 27070
ISBN: 978-80-271-2842-6
Formát / stran: 167×240, 224 stran
Edice: Psyché

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 3.24MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Recenze

„Vyjdeme-li z faktu, že dětí, které prožily traumatickou událost, přibývá a že tento prožitek ovlivní nejen oblast psychosociální, ale i fyzickou (např. poruchy spánku, problémy s příjmem potravy, bolesti hlavy, nevolnosti, dýchací potíže), je velice záslužné a potřebné se tématem zabývat. Kniha je přínosem pro všechny, kdo mají poslání pomáhat dětem v těžkých životních situacích.“
doc. PhDr. Irena Plevová, Ph.D.

„Přínosem autorky je komplexní vhled do problematiky traumat u dětí a dospívajících, který poskytuje nejen základní orientaci v dané oblasti, ale může v mnoha směrech sloužit k inspiraci pro praxi, především při hledání účinných diagnostických, terapeutických i poradenských intervencí pro děti s prožitými traumaty.“
doc. PhDr. Alena Petrová, Ph.D.

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Trauma u dětí
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

Tištěná kniha

Datum vydání: 25. 01. 2021
Katalogové číslo: 27070
ISBN: 978-80-271-2842-6
Formát / stran: 167×240, 224 stran
Edice: Psyché
Jazyk: Čeština

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 3.24 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština

Trauma u dětí

Kategorie, projevy a specifika odborné péče

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
359  305  -15 %
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 25.9.2021 4:50
i: 39156 n: 27128426r: 11253
E-kniha
PDF
305  214  -30 %
Ihned ke stažení
i: 40142 n: 27140664r: 11253
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
To, co se nám stane v dětství, je v hlubinách našeho těla a naší mysli uloženo navždy. Můžeme to potlačit, zmanipulovat vlastní pocity, dokonce i vzpomínky, ale nemůžeme to vymazat. Nejdůležitější ze všeho je pochopit: pak je s tím možné s pomocí odborníků pracovat a nacházet východiska.

Autorka shrnuje zkušenosti ze své více než dvacetileté z praxe s dětmi. Přináší přehled aktuální diagnostické klasifikace traumatu a posttraumatické stresové poruchy. Vychází z nejnovějších poznatků o neurobiologických souvislostech traumatických zkušeností a popisuje různé přístupy terapeutické péče o děti i rizika psychoterapie a srovnává z těchto hledisek systémy zdravotnictví, školství a sociální péče. Časté chyby, k nimž v diagnostice dochází, souvisejí s velkou šíří, proměnlivostí a přesahy symptomů, které se přetavují do emočních, kognitivních i fyzických obtíží.

Kniha je určena všem, kdo přicházejí do kontaktu s traumatem u dětí, zejména psychologům, dětským lékařům, sociálním pracovníkům a pedagogům.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 74 Kč 95 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Z obsahu knihy Trauma u dětí

Úvod
   
1. Teoretický kontext problematiky traumatu a PTSD
    1.1 Diagnostická klasifikace následků traumatu podle MKN-10
    1.2 Diagnostická klasifikace následků traumatu podle ICD-11
    1.3 Diagnostická klasifikace následků traumatu podle DSM-5
    1.3.1 Diagnostická kritéria PTSD v DSM-5
    1.4 Specifika problematiky PTSD u dětí
          1.4.1 Klasifikace PTSD u raného věku podle organizace Zero to Three
   
2. Typické projevy v souvislosti s následky traumatu
    2.1 Neurobiologický kontext reakce na trauma
          2.1.1 Trauma a emoční regulace
          2.1.2 Trauma a procedurální paměť
    2.2 Disociace
          2.2.1 Disociativní poruchy podle jednotlivých klasifikačních manuálů
          2.2.2 Disociativní poruchy podle ICD-11
          2.2.3 Disociativní poruchy podle DSM-5
          2.2.4 Disociativní identita osobnosti
    2.3 Somatické symptomy v souvislosti s traumatem
          2.3.1 Somatické reakce podle MKN-10, DSM-5 a ICD-11
    2.4 Specifika dětských reakcí na trauma
    2.5 Epigenetické souvislosti traumatu
   
3. Kategorie dětského traumatu
    3.1 Kategorie a subkategorie traumatických událostí
    3.2 Raná traumata prenatální, perinatální a poruchy attachmentu
          3.2.1 Poruchy attachmentu
    3.3 Deprivace, týrání a zneužívání dítěte
          3.3.1 Zanedbávání a deprivace
          3.3.2 Týrání
          3.3.3 Sexuální zneužívání
          3.3.4 Problematika rozvodu rodičů a střídavé péče
    3.4 Domácí násilí
    3.5 Komplexní a vývojové trauma
          3.5.1 Vývojové trauma
          3.5.2 Komplexní posttraumatická stresová porucha
          3.5.3 Neurobiologie komplexního a vývojového traumatu
   
4. Diagnostika následků traumatu u dětí
    4.1 Diagnostické shody a přesahy následků traumatu u dětí
    4.2 Diagnostické prolínání syndromu ADHD s PTSD
          4.2.1 Klasifikace syndromu ADHD podle MKN-10, ICD-11 a DSM-5
          4.2.2 Syndrom ADHD a neurobiologický kontext
          4.2.3 Problematika diagnostiky syndromu ADHD
   
5. Systém odborné péče pro děti a dospívající v ČR
    5.1 Resort zdravotnictví
    5.2 Resort školství
    5.3 Resort sociální
    5.4 Komplexní přístupy v péči o děti s traumatem
    5.5 Rizika systémové nepropojenosti
          5.5.1 Rozdíly v přístupech mezi jednotlivými oblastmi odborné péče v ČR
    5.6 Rizika spojená s výzkumem traumatu
   
6. Principy terapeutické péče
    6.1 Obecné principy terapie
    6.2 Terapeutické přístupy
    6.3 Specifické edukačně-terapeutické programy
    6.4 Nejčastější chyby a rizika při terapii traumatu
   
7. Trauma a osobnost
    7.1 Posttraumatický růst
    7.2 Trauma a spiritualita, tradiční přístupy k léčení traumatu
          7.2.1 Rizika prožitků rozšiřujících vědomí a užívání drog
   
SPECIÁLNÍ ČÁST
8. Výzkum traumatu u dětí v letech 2017–2019

    8.1 Metodologický rámec výzkumu
          8.1.1 Výzkumné soubory
          8.1.2 Proces sběru výzkumných dat a jejich zpracování
    8.2 Výsledky výzkumu
          8.2.1 Kategorie traumatických událostí
          8.2.2 Kategorie projevů a symptomů
          8.2.3 Specifika a odlišnosti v přístupech
    8.3 Praktické přesahy a limity
Shrnutí speciální části
   
Závěr

PŘÍLOHY
Příloha 1: Seznam použitých zkratek
Příloha 2: Seznam tabulek a grafů
Příloha 3: Otázky polostrukturovaného rozhovoru
Okruhy anamnestických údajů
Okruhy projevů chování

Souhrn
Summary
Zusammenfassung
O autorce
Seznam použitých zdrojů a literatury
Rejstřík

Recenze

„Vyjdeme-li z faktu, že dětí, které prožily traumatickou událost, přibývá a že tento prožitek ovlivní nejen oblast psychosociální, ale i fyzickou (např. poruchy spánku, problémy s příjmem potravy, bolesti hlavy, nevolnosti, dýchací potíže), je velice záslužné a potřebné se tématem zabývat. Kniha je přínosem pro všechny, kdo mají poslání pomáhat dětem v těžkých životních situacích.“
doc. PhDr. Irena Plevová, Ph.D.

„Přínosem autorky je komplexní vhled do problematiky traumat u dětí a dospívajících, který poskytuje nejen základní orientaci v dané oblasti, ale může v mnoha směrech sloužit k inspiraci pro praxi, především při hledání účinných diagnostických, terapeutických i poradenských intervencí pro děti s prožitými traumaty.“
doc. PhDr. Alena Petrová, Ph.D.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 195  -15 %
E-kniha 137  -30 %
Tištěná 254  -15 %
E-kniha 178  -30 %
E-kniha 214  -30 %
Tištěná 99  -74 %
E-kniha 225  -30 %

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.