Úspěšná nezisková organizace
2., aktualizované a doplněné vydání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 6982
Na trhu ojedinělá praktická příručka, ve které se dozvíte, co je třeba mít, udělat a zajistit pro efektivní a správné fungování neziskové organizace, vychází nyní již ve druhém vydání. Autoři jsou zkušení odborníci v oblasti řízení neziskových organizací a v knize se zabývají podstatou neziskového "podnikání", strategiemi, možnostmi a omezeními neziskovek, základy finančního řízení neziskových organizací, zajišťováním finančních zdrojů, marketingem a PR, řízením a vedením zaměstnanců a dobrovolníků a také trendy v oblasti neziskového sektoru. Ve druhém vydání knížky naleznete novou kapitolu o specifikách fungování neziskového sektoru oproti byznysu, novou kapitolu o práci se správní radou, doplněna je kapitola určená ředitelům neziskových organizací. Kniha předkládá srozumitelný, poučený a zajímavý pohled na svět "podnikání v neziskovce" a ocení ji především pracovníci začínajících i již existujících neziskových organizací (občanská sdružení, obecně prospěšné společ
nosti, nadace, příspěvkové organizace), studenti a pedagogové vysokých škol, dárci, sponzoři a úředníci spolupracující s neziskovými organizacemi.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Úspěšná nezisková organizace
Know-how úspěšné neziskovky 7
O autorech 8
Řekli ke knize 10
Úvodní slovo 12
Předmluva 14
Začínáme s neziskovkou 17
1. Založení organizace (1. schod) 21
1.1 Poslání 22
1.2 Právní forma organizace 24
1.3 Statutární orgán 25
2. Strategie dlouhodobé udržitelnosti (2. schod) 27
2.1 Strategické plánování 28
2.2 Hodnoty 31
2.3 Vize 33
2.4 Diferenciátor 34
2.5 Cílové skupiny a podporovatelé 35
2.6 Konkurence 37
2.7 Produkt 38
2.8 Zdroje - finance, materiál a lidé 39
2.9 Dlouhodobé cíle 45
3. Způsobilosti - jak (3. schod) 49
3.1 Public relations - vztahy s veřejností (PR) 50
3.1.1 Firemní kultura a image organizace 52
3.1.2 Provoz webových stránek 56
3.1.3 Vydávání tištěných materiálů 57
3.1.4 Pořádání akcí 59
3.1.5 Komunikace s důležitými partnery a subjekty 62
3.1.6 Komunikace s médii 63
3.2 Fundraising 65
3.2.1 Vícezdrojové financování 66
3.2.2 Zdroje a metody fundraisingu 67
3.2.3 Profesionální fundraiser 68
3.2.4 Fundraising jako pozice v organizaci 71
3.2.5 Úkoly fundraisera 72
3.2.6 Fundraisingový plán 74
3.3 Marketing 75
3.3.1 Strategie a taktika v marketingu 76
3.3.2 Positioning 81
3.3.3 Marketingový plán 82
3.3.4 Marketingový výzkum 83
3.4 Ekonomika a finanční řízení 83
3.4.1 Transparentnost a výkonnost 84
3.4.2 Finanční plánování a řízení 85
3.5 Vedení a řízení lidí 87
3.5.1 Vedení a řízení 87
3.5.2 Personální strategie 91
4. Rozvoj (4. schod) 105
4.1 Volba strategie rozvoje organizace 107
4.2 Zesilování vlivu neziskové organizace 110
4.3 Upevnění značky a image organizace 111
4.4 Lobbing 113
4.4.1 Výhody a omezení lobbingu 115
4.4.2 Kdo může být lobbista? 115
4.5 Rozvoj lidí 115
4.6 Práce se správní radou 118
4.7 Nové zdroje a příležitosti 119
4.8 Nové trendy 121
5. Kapitola pouze pro ředitele a ředitelky 125
Doslov 131
Slovník 133
Doporučená literatura 139
Přílohy
Příloha 1 Projevy firemní kultury 141
Příloha 2 Organizační kultura 142
Příloha 3 Jak napsat dobrou tiskovou zprávu 143
Příloha 4 Jak zorganizovat úspěšnou tiskovou konferenci 144
Příloha 5 Marketingový plán 145
Příloha 6 Příklad celkového rozpočtu neziskové organizace 146
Příloha 7 Postup výběrového pohovoru (z hlediska vybírajícího) 150
Příloha 8 Postup hodnoticího pohovoru (z hlediska hodnotitele) 152
Příloha 9 Postup ukončovacího pohovoru (z hlediska manažera) 154
O Autorovi
Šedivý MarekIng. Marek Šedivý – ředitel obecně prospěšné společnosti Neziskovky.cz, lektor a konzultant. Absolvoval Českou zemědělskou univerzitu v Praze a kurzy zaměřené na management, marketing, PR a lektorské dovednosti. Během čtyřměsíčního pobytu v rámci Fulbright-Masarykova stipendia absolvoval Mini MBA pro neziskové organizace na University of St. Thomas v Minneapolis. V lektorování a konzultantské praxi se zaměřuje na řízení neziskových organizací, fungování správních rad, public relations a marketing neziskových organizací. Externě spolupracuje s několika vysokými školami, kde přednáší témata týkající se řízení neziskových organizací. Je spoluautorem knih zaměřených na management neziskových organizací a publikuje v odborném tisku.
Medlíková OlgaLektorka, konzultantka a moderátorka veřejných akcí.
Absolvovala Pedagogickou fakultu v Ústí nad Labem a řadu výcviků v oblasti dramatické výchovy, lektorských a manažerských dovedností.
Zaměřuje se na výcvik managementu, pracuje na projektech v oblasti neziskové sféry a státní správy.
Mezi témata, která lektoruje, patří: prezentační dovednosti, sociální dovednosti (komunikace, řešení konfliktů, vyjednávání), manažerské dovednosti, společenský a protokolární kontakt a vedení manažerských pohovorů. Specializuje se na trénink mluvčích, argumentaci a rétoriku. Externě přednáší na Masarykově ústavu vyšších studií při ČVÚT Praha v rámci programu MBA.
Je autorkou a spoluautorkou knih z oblasti managementu a sociálních dovedností, pravidelně přispívá do řady odborných periodik.