Úspěšná nezisková organizace
3., aktualizované a rozšířené vydání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
249 Kč 99 Kč Výjimečná cenaSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 11. 11. 2024 18:45
i: 26463 n: 27102495r: 9390 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
212 Kč 191 KčIhned ke stažení
i: 26784 n: 27192625r: 9390 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Již třetí vydání praktické příručky pro neziskové organizace se nově věnuje pravidlům fungování správní rady, přináší novinky v oblasti legislativy a radí, jak oslovovat dárce a sponzory a získávat je pro záměry organizace.
V knize zkušených praktiků v oblasti řízení neziskových organizací se dozvíte, co je třeba mít, udělat a zajistit pro efektivní a správné fungování neziskové organizace. Seznámíte se s podstatou neziskového „podnikání“, strategiemi, možnostmi i omezeními neziskovek, základy finančního řízení neziskových organizací, zajišťováním finančních zdrojů, marketingem a PR, řízením a vedením zaměstnanců a dobrovolníků a také s trendy v oblasti neziskového sektoru.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Úspěšná nezisková organizace
KNOW-HOW ÚSPĚŠNÉ NEZISKOVKY
O AUTORECH
ŘEKLI KE KNIZE
ÚVODNÍ SLOVO
PŘEDMLUVA
ZAČÍNÁME S NEZISKOVKOU
1. ZALOŽENÍ ORGANIZACE (1. SCHOD)
1.1 Poslání
1.2 Právní forma organizace
1.3 Správa organizace
2. STRATEGIE DLOUHODOBÉ UDRŽITELNOSTI (2. SCHOD)
2.1 Strategické plánování
2.2 Hodnoty
2.3 Vize
2.4 Diferenciátor
2.5 Cílové skupiny a podporovatelé
2.6 Konkurence
2.7 Produkt
2.8 Zdroje – finance, materiál a lidé
2.9 Dlouhodobé cíle
3. ZPŮSOBILOSTI – JAK (3. SCHOD)
3.1 Public relations – vztahy s veřejností (PR)
3.1.1 Firemní kultura a image organizace
3.1.2 Provoz webových stránek
3.1.3 Vydávání tištěných materiálů
3.1.4 Pořádání akcí
3.1.5 Komunikace s důležitými partnery a subjekty
3.1.6 Komunikace s médii
3.2 Fundraising
3.2.1 Vícezdrojové financování
3.2.2 Zdroje a metody fundraisingu
3.2.3 Profesionální fundraiser
3.2.4 Fundraising jako pozice v organizaci
3.2.5 Úkoly fundraisera
3.2.6 Fundraisingový plán
3.2.7 Prezentace organizace
3.3 Marketing
3.3.1 Strategie a taktika v marketingu
3.3.2 Positioning
3.3.3 Marketingový plán
3.3.4 Marketingový výzkum
3.4 Ekonomika a finanční řízení
3.4.1 Transparentnost a výkonnost
3.4.2 Finanční plánování a řízení
3.5 Vedení a řízení lidí
3.5.1 Vedení a řízení
3.5.2 Personální strategie
4. ROZVOJ (4. SCHOD)
4.1 Volba strategie rozvoje organizace
4.2 Zesilování vlivu neziskové organizace
4.3 Upevnění značky a image organizace
4.4 Lobbing
4.4.1 Výhody a omezení lobbingu
4.4.2 Kdo může být lobbista?
4.5 Rozvoj lidí
4.6 Práce se správní radou
4.7 Nové zdroje a příležitosti
4.8 Nové trendy
5. KAPITOLA POUZE PRO ŘEDITELE A ŘEDITELKY
DOSLOV
SLOVNÍK
DOPORUČENÁ LITERATURA
PŘÍLOHY
Příloha 1 Projevy firemní kultury
Příloha 2 Organizační kultura
Příloha 3 Jak napsat dobrou tiskovou zprávu
Příloha 4 Jak zorganizovat úspěšnou tiskovou konferenci
Příloha 5 Marketingový plán
Příloha 6 Příklad celkového rozpočtu neziskové organizace
Příloha 7 Postup výběrového pohovoru (z hlediska vybírajícího)
Příloha 8 Postup hodnoticího pohovoru (z hlediska hodnotitele)
Příloha 9 Postup ukončovacího pohovoru (z hlediska manažera)
Recenze
„Neziskovky v poslední době získaly akreditace na své činnosti a naplnily různé standardy kvality – jejich lidé jsou uznávanými odborníky v mnoha oblastech. Teď je ale čeká další rozhodnutí. Budou muset změnit samy sebe, zaměřit se na vlastní vnitřní procesy, na dovednosti v řízení, včetně řízení finančního, na personální management, marketing, na smysluplné sociální podnikání jako zdroj získávání vlastních příjmů. Kniha Úspěšná nezisková organizace je právě o tom. O dovednostech, které je třeba získat a uplatnit, aby neziskovka dokázala úspěšně konkurovat na „trhu“ aktivit i zdrojů. Stručně a jasně vysvětluje, co je třeba udělat, aby se neziskovka „usebrala“, změnila samu sebe a vykročila o kus dál.“
JUDr. Hana Frištenská – vedoucí sekretariátu Rady vlády pro nestátní neziskové organizace
„Potěšilo mě, že Marek a Olga napsali tuto knížku a že jsou ochotni se podělit o výsledky své dlouholeté praxe z lektorské činnosti i z řízení jedné skutečně úspěšné neziskovky. Sotva bychom hledali povolanější autory. A na textu je to znát. I když hutné sdělením, je to svěží dílo, ve kterém autoři pečlivě odměřovali dávky teorie a kořenili je příklady „ze života“. Knížka obsahuje mnoho užitečných rad a cennou přílohu s praktickými ukázkami. Dobrým nápadem je i slovník pojmů, které tak často užíváme, ale nad jejichž smyslem až tak moc nepřemýšlíme.“
Rostislava Paarová – emeritní ředitelka Toulcova dvora, Střediska ekologické výchovy hl. m. Prahy
„Praktický manuál a pomůcka pro všechny, kteří v minulých dvaceti letech zakládali a řídili neziskové organizace (nebo je zakládat teprve zamýšlejí), chtějí do nich přinést jistotu další existence, identifikovat chyby, nalézat jejich řešení a přinášet nové náměty k plnému rozvoji organizace. Lze ji doporučit studentům, učitelům, dobrovolníkům, manažerům, firmám a všem zájemcům o fungování a profesionalitu institucí neziskového sektoru.“
Ester Danihelková – zástupkyně ředitele CARITAS – Vyšší odborné školy sociální Olomouc, a odborná asistentka katedry křesťanské sociální práce na Cyrilometodějské teologické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci
„Od neziskovek se za málo peněz očekává „hodně muziky“. Na zaměstnance neziskových organizací jsou kladeny stejné nároky jako na vysoce postavené manažery ve velkých korporacích. Znalosti, zkušenosti, schopnost učit se novým věcem, zákony komunikace, pochopení fungování trhu a konkurence – to všechno je důležité ke zdravému rozvoji a životu neziskové organizace. Při jednání se zástupci neziskových organizací si cením lidí, kteří se chovají jako rovnocenní partneři. Jen takoví mají šanci uspět u firemních dárců. Věřím, že právě tato kniha k oné rovnocennosti přispěje.“
Mgr. Karolína Kříženecká – Communication Manager, Siemens s. r. o.
„Největší součást neziskového sektoru tvoří organizace působící v oblasti sociálních služeb, ať jsou to nestátní neziskové, nebo příspěvkové organizace. Tato publikace jim může být nápomocná zejména v oblasti řízení, prosazování se navenek a práce s lidmi, protože právě lidé jsou v neziskovém sektoru naprosto klíčovým potenciálem.“
Jiří Horecký – prezident Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR
O Autorovi
Šedivý MarekIng. Marek Šedivý – ředitel obecně prospěšné společnosti Neziskovky.cz, lektor a konzultant. Absolvoval Českou zemědělskou univerzitu v Praze a kurzy zaměřené na management, marketing, PR a lektorské dovednosti. Během čtyřměsíčního pobytu v rámci Fulbright-Masarykova stipendia absolvoval Mini MBA pro neziskové organizace na University of St. Thomas v Minneapolis. V lektorování a konzultantské praxi se zaměřuje na řízení neziskových organizací, fungování správních rad, public relations a marketing neziskových organizací. Externě spolupracuje s několika vysokými školami, kde přednáší témata týkající se řízení neziskových organizací. Je spoluautorem knih zaměřených na management neziskových organizací a publikuje v odborném tisku.
Medlíková OlgaLektorka, konzultantka a moderátorka veřejných akcí.
Absolvovala Pedagogickou fakultu v Ústí nad Labem a řadu výcviků v oblasti dramatické výchovy, lektorských a manažerských dovedností.
Zaměřuje se na výcvik managementu, pracuje na projektech v oblasti neziskové sféry a státní správy.
Mezi témata, která lektoruje, patří: prezentační dovednosti, sociální dovednosti (komunikace, řešení konfliktů, vyjednávání), manažerské dovednosti, společenský a protokolární kontakt a vedení manažerských pohovorů. Specializuje se na trénink mluvčích, argumentaci a rétoriku. Externě přednáší na Masarykově ústavu vyšších studií při ČVÚT Praha v rámci programu MBA.
Je autorkou a spoluautorkou knih z oblasti managementu a sociálních dovedností, pravidelně přispívá do řady odborných periodik.