Výukové metody v pedagogice
S praktickými ukázkami
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 7037 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
195 Kč 176 KčIhned ke stažení
i: 24554 n: 24778464r: 7037 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Jedinečný didaktický text se komplexně zabývá tématem výukových metod - jejich vývojem a klasifikací. Popisuje jak metody tradiční, tak inovativní a snaží se je přehledně a pomocí názorných příkladů přiblížit čtenářům, a poskytnout tak inspiraci při přípravě moderní výuky. Publikace patří k základní výbavě každého studenta učitelských oborů a každého pedagoga.
Doprava ZDARMA končí za:
Soubory ke stažení
Úvod
1. Výuka
1.1 Transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky
2. Vyučovací metody
2.1 Klasifikace výukových metod
2.2 Vývoj vyučovacích metod
2.2.1 Antické školství
2.2.2 Středověká škola
2.2.3 Renesance
2.2.4 Jan Ámos Komenský
2.2.5 Johann Friedrich Herbart
2.2.6 Reformní pedagogika
2.2.7 Pragmatická škola
2.2.8 Pracovní škola
2.2.9 Činná škola
2.2.10 Alternativní školství
2.3 Kritéria volby metod
2.4 Preference výukových metod dnešními učiteli
3. Metody tradičního vyučování
3.1 Výhody a nevýhody tradičních a inovativních výukových metod
3.2 Klasické výukové metody
3.3 Metody slovní
3.3.1 Metody slovní - monologické
3.3.2 Metody slovní - dialogické
3.4 Metody názorně demonstrační
3.4.1 Předvádění a pozorování
3.4.2 Instruktáž
3.5 Metody dovednostně praktické
4. Inovativní výukové metody
4.1 Metody diskusní
4.2 Metody situační
4.3 Metody inscenační
4.4 Didaktická hra
4.4.1 Interakční didaktické hry
4.4.2 Simulační didaktické hry
4.4.3 Scénické didaktické hry
4.4.4 Další hlediska pro klasifikaci didaktických her
4.5 Metody heuristické, řešení problémů
4.6 Individualizovaná forma výuky
4.6.1 Systémy individualizované výuky
4.7 Samostatná práce žáků
4.8 Diferencované vyučování
4.9 Skupinová výuka
4.9.1 Kooperativní výuka
4.10 Projektová výuka
4.10.1 Učení v životních situacích
4.10.2 Otevřené vyučování
4.11 Týmové vyučování
4.12 Výuka dramatem
4.13 Metody kritického myšlení
4.13.1 Třífázový model učení
4.13.2 Brainstorming
4.13.3 Myšlenková mapa
4.13.4 Metoda I. N. S. E. R. T.
4.13.5 Pětilístek
4.13.6 Předvídání
4.13.7 Řízené čtení
4.13.8 Zpřeházené věty
4.13.9 Volné psaní
4.13.10 Vím - Chci se dozvědět - Dozvěděl jsem se
4.13.11 Podvojný deník
Závěr
Literatura
Rejstřík věcný
Rejstřík jmenný
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 1.46MB | 1.46MB | 2.07MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 1.46 MB | 1.46 MB | 2.07 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Výukové metody v pedagogice
S praktickými ukázkami
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 7037 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
195 Kč 176 KčIhned ke stažení
i: 24554 n: 24778464r: 7037 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Jedinečný didaktický text se komplexně zabývá tématem výukových metod - jejich vývojem a klasifikací. Popisuje jak metody tradiční, tak inovativní a snaží se je přehledně a pomocí názorných příkladů přiblížit čtenářům, a poskytnout tak inspiraci při přípravě moderní výuky. Publikace patří k základní výbavě každého studenta učitelských oborů a každého pedagoga.
Doprava ZDARMA končí za:
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Výukové metody v pedagogice
Úvod
1. Výuka
1.1 Transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky
2. Vyučovací metody
2.1 Klasifikace výukových metod
2.2 Vývoj vyučovacích metod
2.2.1 Antické školství
2.2.2 Středověká škola
2.2.3 Renesance
2.2.4 Jan Ámos Komenský
2.2.5 Johann Friedrich Herbart
2.2.6 Reformní pedagogika
2.2.7 Pragmatická škola
2.2.8 Pracovní škola
2.2.9 Činná škola
2.2.10 Alternativní školství
2.3 Kritéria volby metod
2.4 Preference výukových metod dnešními učiteli
3. Metody tradičního vyučování
3.1 Výhody a nevýhody tradičních a inovativních výukových metod
3.2 Klasické výukové metody
3.3 Metody slovní
3.3.1 Metody slovní - monologické
3.3.2 Metody slovní - dialogické
3.4 Metody názorně demonstrační
3.4.1 Předvádění a pozorování
3.4.2 Instruktáž
3.5 Metody dovednostně praktické
4. Inovativní výukové metody
4.1 Metody diskusní
4.2 Metody situační
4.3 Metody inscenační
4.4 Didaktická hra
4.4.1 Interakční didaktické hry
4.4.2 Simulační didaktické hry
4.4.3 Scénické didaktické hry
4.4.4 Další hlediska pro klasifikaci didaktických her
4.5 Metody heuristické, řešení problémů
4.6 Individualizovaná forma výuky
4.6.1 Systémy individualizované výuky
4.7 Samostatná práce žáků
4.8 Diferencované vyučování
4.9 Skupinová výuka
4.9.1 Kooperativní výuka
4.10 Projektová výuka
4.10.1 Učení v životních situacích
4.10.2 Otevřené vyučování
4.11 Týmové vyučování
4.12 Výuka dramatem
4.13 Metody kritického myšlení
4.13.1 Třífázový model učení
4.13.2 Brainstorming
4.13.3 Myšlenková mapa
4.13.4 Metoda I. N. S. E. R. T.
4.13.5 Pětilístek
4.13.6 Předvídání
4.13.7 Řízené čtení
4.13.8 Zpřeházené věty
4.13.9 Volné psaní
4.13.10 Vím - Chci se dozvědět - Dozvěděl jsem se
4.13.11 Podvojný deník
Závěr
Literatura
Rejstřík věcný
Rejstřík jmenný
O Autorovi
Zormanová LucieOdbornice v oblasti pedagogiky a didaktiky. Vystudovala Ostravskou Univerzitu, obor Učitelství pro ZŠ, občanská výchova a zeměpis a Masarykovou Univerzitu, obor pedagogika. Dlouhodobě se zabývá problematikou výukových metod a problematikou genderu ve škole. Působí na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity, na Pedagogické fakultě Masarykovy Univerzity a ve společnosti Rovné příležitosti