0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Vývojová psychologie

2., aktualizované vydání

- 25 % z DMOC
Vývojová psychologie
-25 %
Sleva končí za
Tištěná kniha
Šitá vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
549  412  -25 %
Ušetříte 137 
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 09. 12. 2024 11:00
i: 15040 n: 24712840r: 3773
E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
467  350  -25 %
Ušetříte 117 
Ihned ke stažení
i: 15041 n: 24790855r: 3773
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Hlavní poznatky o psychické ontogenezi člověka vycházející z klinické praxe zkušených autorů přináší tato kniha ve svém nejnovějším vydání. Obsahuje ucelený teoretický základ oboru, a je proto již dlouhá léta základní učebnicí pro studenty na vysokých školách a studijním materiálem pro zájemce z řad psychologů, pedagogů, pediatrů, ale i zainteresovaných laiků. Čtvrté vydání je však v mnohém aktualizováno a doplněno o novější informace. Rozšířeny jsou zejména kapitoly vztahující se k období vývoje v dospělém věku. Publikace svou vyváženou koncepcí poskytuje komplexní pohled na problematiku psychického vývoje jedince.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Vývojová psychologie

OBSAH PŘEDMLUVA 9 1 PŘEDMĚT A METODY VÝVOJOVÉ PSYCHOLOGIE 13 1.1 Předmět vývojové psychologie 13 1.2 Metody vývojové psychologie 16 1.3 Vývoj oboru 20 2 CHARAKTERISTIKA JEDNOTLIVÝCH OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA 23 2.1 Prenatální období 23 2.1.1 Chování dítěte v prenatálním období 24 2.1.2 Vývoj předčasně narozených dětí 27 2.2 Novorozenecké období 29 2.2.1 Chování novorozeného dítěte 32 2.2.2 Schopnost novorozence učit se 36 2.2.3 Protosociální chování novorozence 36 2.3 Kojenecké období 48 2.3.1 Vývoj hrubé a jemné motoriky, vnímání a předřečových projevů 48 2.3.2 Kognitivní vývoj 56 2.3.3 Socializace 59 2.4 Batolecí období 72 2.4.1 Vývoj hrubé a jemné motoriky a vývoj řeči 72 2.4.2 Kognitivní vývoj 78 2.4.3 Emoční vývoj a socializace 80 2.5 Předškolní období 87 2.5.1 Vývoj základních schopností a dovedností 88 2.5.2 Kognitivní vývoj 90 2.5.3 Emoční vývoj a socializace 93 2.6 Vstup dítěte do školy 103 2.6.1 Rozvoj předpokladů pro úspěšný školní začátek 107 2.6.2 Vývojový stav dítěte v době jeho vstupu do školy 111 2.6.3 Školní nároky 115 2.7 Mladší školní období 117 2.7.1 Vývoj základních schopností a dovedností 120 2.7.2 Kognitivní vývoj 124 2.7.3 Emoční vývoj a socializace 130 2.8 Období dospívání 142 2.8.1 Vymezení období dospívání 142 2.8.2 Sekulární akcelerace 144 2.8.3 Dospívání jako samostatné životní období 146 2.8.4 Hlavní psychologické charakteristiky období dospívání 147 2.8.5 Specifické vývojové problémy dospívajících v dnešní společnosti 164 2.9 Časná a střední dospělost 166 2.9.1 Vývojové etapy dospělého člověka 167 2.9.2 Časná dospělost 169 2.9.3 Střední dospělost 172 2.10 Pozdní dospělost 187 2.10.1 Tělesné změny v období pozdní dospělosti 190 2.10.2 Kognitivní změny v období pozdní dospělosti 191 2.10.3 Sociální změny v období pozdní dospělosti 192 2.11 Stáří 202 2.11.1 Kognitivní změny ve stáří 204 2.11.2 Emoční změny ve stáří 207 2.11.3 Sociální zařazení starého člověka 210 2.11.4 Terminální stadium života 214 3 ROZDÍLY V PSYCHICKÉM VÝVOJI CHLAPCŮ A DÍVEK 217 4 TEORIE DUŠEVNÍHO VÝVOJE ČLOVĚKA 221 4.1 Teorie determinace duševního vývoje 221 4.1.1 Teorie empiristické (exogenistické) 222 4.1.2 Teorie nativistické (endogenistické) 225 4.1.3 Teorie interakční (syntetické, dialektické) 230 4.1.4 Perspektivy humanistické vývojové psychologie 235 4.2 Teorie periodizace duševního vývoje 238 4.3 Teorie individualizace duševního vývoje 245 5 VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE A HRANIČNÍ DISCIPLÍNY 251 5.1 Vývojová psychologie a vývojová neurofyziologie 251 5.1.1 Vztah struktury a fyziologie CNS k psychickým procesům 254 5.1.2 Vývoj centrálního nervového systému 256 5.1.3 Dětská neuropsychologie 258 5.2 Vývojová psychologie a výchova 261 5.2.1 Záměrná výchova 262 5.2.2 Spontánní (funkční) výchova 268 5.3 Vývojová psychologie a vývojová psychopatologie 270 5.4 Vývojová psychologie a pediatrická psychologie 277 6 OHROŽENÍ PSYCHICKÉHO VÝVOJE 281 6.1 Typy ohrožení dítěte 282 6.1.1 Týrání 282 6.1.2 Zneužívání 284 6.1.3 Zanedbávání 286 6.1.4 Psychická deprivace 288 6.2 Oběti – následky týrání, zanedbávání a zneužívání 290 6.3 Pachatelé (abuzéři) 293 6.4 Praktická opatření v boji proti týrání, zneužívání a zanedbávání 296 6.5 Násilí ve společnosti 300 6.5.1 Násilí a zanedbávání v rodině 300 6.5.2 Násilí v blízkém mimorodinném společenství 302 6.5.3 Násilí v médiích 302 6.5.4 Násilí ve válkách a v podmínkách společenských konfliktů 305 6.5.5 Násilí a kultura 306 7 APLIKACE POZNATKŮ VÝVOJOVÉ PSYCHOLOGIE V PRAXI 309 7.1 Vývojové hodnocení 311 7.2 Poradenská interakce 317 8 VÝVOJ A VÝCHOVA DĚTÍ V MINULOSTI A V SOUČASNÉM SVĚTĚ 321 DOSLOV 327 LITERATURA 331 PŘÍLOHY 349 Příloha 1 349 Příloha 2 354 Příloha 3 359 Příloha 4 360 REJSTŘÍK 361

Tištěná kniha

Datum vydání: 24.03.2006
Katalogové číslo: 2094
ISBN: 978-80-247-1284-0
Formát / stran: 167×240, 368 stran
Edice: Psyché
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 3.41MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
- 25 % z DMOC i
DMOC = Doporučená maloobchodní cena
Vývojová psychologie
-25 %
Sleva končí za
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

Tištěná kniha

Datum vydání: 24.03.2006
Katalogové číslo: 2094
ISBN: 978-80-247-1284-0
Formát / stran: 167×240, 368 stran
Edice: Psyché
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 3.41 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Vývojová psychologie

2., aktualizované vydání

Tištěná kniha
Šitá vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
549  412  -25 %
Ušetříte 137 
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 09. 12. 2024 11:00
i: 15040 n: 24712840r: 3773
E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
467  350  -25 %
Ušetříte 117 
Ihned ke stažení
i: 15041 n: 24790855r: 3773
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Hlavní poznatky o psychické ontogenezi člověka vycházející z klinické praxe zkušených autorů přináší tato kniha ve svém nejnovějším vydání. Obsahuje ucelený teoretický základ oboru, a je proto již dlouhá léta základní učebnicí pro studenty na vysokých školách a studijním materiálem pro zájemce z řad psychologů, pedagogů, pediatrů, ale i zainteresovaných laiků. Čtvrté vydání je však v mnohém aktualizováno a doplněno o novější informace. Rozšířeny jsou zejména kapitoly vztahující se k období vývoje v dospělém věku. Publikace svou vyváženou koncepcí poskytuje komplexní pohled na problematiku psychického vývoje jedince.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Vývojová psychologie

OBSAH PŘEDMLUVA 9 1 PŘEDMĚT A METODY VÝVOJOVÉ PSYCHOLOGIE 13 1.1 Předmět vývojové psychologie 13 1.2 Metody vývojové psychologie 16 1.3 Vývoj oboru 20 2 CHARAKTERISTIKA JEDNOTLIVÝCH OBDOBÍ LIDSKÉHO ŽIVOTA 23 2.1 Prenatální období 23 2.1.1 Chování dítěte v prenatálním období 24 2.1.2 Vývoj předčasně narozených dětí 27 2.2 Novorozenecké období 29 2.2.1 Chování novorozeného dítěte 32 2.2.2 Schopnost novorozence učit se 36 2.2.3 Protosociální chování novorozence 36 2.3 Kojenecké období 48 2.3.1 Vývoj hrubé a jemné motoriky, vnímání a předřečových projevů 48 2.3.2 Kognitivní vývoj 56 2.3.3 Socializace 59 2.4 Batolecí období 72 2.4.1 Vývoj hrubé a jemné motoriky a vývoj řeči 72 2.4.2 Kognitivní vývoj 78 2.4.3 Emoční vývoj a socializace 80 2.5 Předškolní období 87 2.5.1 Vývoj základních schopností a dovedností 88 2.5.2 Kognitivní vývoj 90 2.5.3 Emoční vývoj a socializace 93 2.6 Vstup dítěte do školy 103 2.6.1 Rozvoj předpokladů pro úspěšný školní začátek 107 2.6.2 Vývojový stav dítěte v době jeho vstupu do školy 111 2.6.3 Školní nároky 115 2.7 Mladší školní období 117 2.7.1 Vývoj základních schopností a dovedností 120 2.7.2 Kognitivní vývoj 124 2.7.3 Emoční vývoj a socializace 130 2.8 Období dospívání 142 2.8.1 Vymezení období dospívání 142 2.8.2 Sekulární akcelerace 144 2.8.3 Dospívání jako samostatné životní období 146 2.8.4 Hlavní psychologické charakteristiky období dospívání 147 2.8.5 Specifické vývojové problémy dospívajících v dnešní společnosti 164 2.9 Časná a střední dospělost 166 2.9.1 Vývojové etapy dospělého člověka 167 2.9.2 Časná dospělost 169 2.9.3 Střední dospělost 172 2.10 Pozdní dospělost 187 2.10.1 Tělesné změny v období pozdní dospělosti 190 2.10.2 Kognitivní změny v období pozdní dospělosti 191 2.10.3 Sociální změny v období pozdní dospělosti 192 2.11 Stáří 202 2.11.1 Kognitivní změny ve stáří 204 2.11.2 Emoční změny ve stáří 207 2.11.3 Sociální zařazení starého člověka 210 2.11.4 Terminální stadium života 214 3 ROZDÍLY V PSYCHICKÉM VÝVOJI CHLAPCŮ A DÍVEK 217 4 TEORIE DUŠEVNÍHO VÝVOJE ČLOVĚKA 221 4.1 Teorie determinace duševního vývoje 221 4.1.1 Teorie empiristické (exogenistické) 222 4.1.2 Teorie nativistické (endogenistické) 225 4.1.3 Teorie interakční (syntetické, dialektické) 230 4.1.4 Perspektivy humanistické vývojové psychologie 235 4.2 Teorie periodizace duševního vývoje 238 4.3 Teorie individualizace duševního vývoje 245 5 VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE A HRANIČNÍ DISCIPLÍNY 251 5.1 Vývojová psychologie a vývojová neurofyziologie 251 5.1.1 Vztah struktury a fyziologie CNS k psychickým procesům 254 5.1.2 Vývoj centrálního nervového systému 256 5.1.3 Dětská neuropsychologie 258 5.2 Vývojová psychologie a výchova 261 5.2.1 Záměrná výchova 262 5.2.2 Spontánní (funkční) výchova 268 5.3 Vývojová psychologie a vývojová psychopatologie 270 5.4 Vývojová psychologie a pediatrická psychologie 277 6 OHROŽENÍ PSYCHICKÉHO VÝVOJE 281 6.1 Typy ohrožení dítěte 282 6.1.1 Týrání 282 6.1.2 Zneužívání 284 6.1.3 Zanedbávání 286 6.1.4 Psychická deprivace 288 6.2 Oběti – následky týrání, zanedbávání a zneužívání 290 6.3 Pachatelé (abuzéři) 293 6.4 Praktická opatření v boji proti týrání, zneužívání a zanedbávání 296 6.5 Násilí ve společnosti 300 6.5.1 Násilí a zanedbávání v rodině 300 6.5.2 Násilí v blízkém mimorodinném společenství 302 6.5.3 Násilí v médiích 302 6.5.4 Násilí ve válkách a v podmínkách společenských konfliktů 305 6.5.5 Násilí a kultura 306 7 APLIKACE POZNATKŮ VÝVOJOVÉ PSYCHOLOGIE V PRAXI 309 7.1 Vývojové hodnocení 311 7.2 Poradenská interakce 317 8 VÝVOJ A VÝCHOVA DĚTÍ V MINULOSTI A V SOUČASNÉM SVĚTĚ 321 DOSLOV 327 LITERATURA 331 PŘÍLOHY 349 Příloha 1 349 Příloha 2 354 Příloha 3 359 Příloha 4 360 REJSTŘÍK 361

O Autorovi

Krejčířová Dana
Absolvovala psychologii na Univerzitě Karlově v roce 1978. V prvních letech studia ještě zastihla před dokončením "normalizace řadu výborných učitelů, z nichž vzpomíná zejména na Václava Břicháčka a Jaroslava Madlafouska. UV Ústavu péče o matku a dítě v Praze 4 - Podolí pracovala pod vedením Jaroslavy Dittrichové. Důsledkem tohoto období je její zaujetí pro práci s malými dětmi a obrovský zájem o časný vývoj dítěte, který ji provází dodnes. Od roku 1984 působí ve Fakultní Thomayerově nemocnici. Zde měla učitele nejpovolanější - Josefa Langmeiera a Zdeňka Matějčka. Zpočátku pracovala na Pediatrické klinice a nyní je vedoucí samostatného psychologického oddělení. Od roku 1990 se zároveň věnuje pedagogické práci v oddělení psychologie IPVZ. V oblasti mimopsychiatrické dětské klinické psychologie je považována za špičkového odborníka, a to nejen v oblasti teoretické, ale i v konkrétní práci s dětmi a rodinami, při které využívá své vynikající pedagogické schopnosti.

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 449  -25 %
E-kniha 382  -25 %
Tištěná 374  -25 %
E-kniha 318  -25 %
E-kniha 344  -25 %
E-kniha 318  -25 %

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.