0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Zahájení školní docházky

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
149
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 24.6.2018 12:26
i: 20181 n: 24744636r: 7393
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
220
Ihned ke stažení
i: 20182 n: 24784779r: 7393
Publikace se zabývá důležitým tématem pedagogické teorie a praxe a zároveň zlomovou událostí v životě dítěte a jeho rodiny - nástupem do první třídy základní školy. Školák přechází do životní etapy, která přináší mnoho nového. To, zda novou životní situaci bude vnímat jako radostnou a podporující jeho sebevědomí, nebo bude pociťovat úzkost, zklamání, či dokonce selhání, záleží významnou měrou na profesionalitě učitele, na jeho dovednostech a kompetencích. Autorka se snaží upozornit na nebezpečí redukujícího pojetí výuky spočívajícího "jenn" v osvojování znalostí a dovedností. Aniž chce jeho význam podceňovat, zásadní smysl výuky vidí v jejím rozvíjejícím poslání, tj. v zabezpečování čtyř základních dimenzí - učit se poznávat, učit se jednat, učit se žít pospolu, učit se být. Toto poslání se snaží zprostředkovat budoucím i současným učitelům, jejich vzdělavatelům a také rodičům.

Z obsahu knihy Zahájení školní docházky

UVEDENÍ DO TÉMATU

Část první ZAHÁJENÍ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY V POJETÍ PRIMÁRNÍ ŠKOLY
1. Zahájení školní docházky
1.1. Zahájení školní docházky jako zlomová událost
1.2. Zahájení školní docházky jako vstup do nové životní etapy
1.3. Zahájení školní docházky jako součást socializace osobnosti
1.4. Zahájení školní docházky z hlediska pěti změn
1.5. Učitel žáků na počátku školní docházky
1.6. Spolupráce učitele s rodiči žáků na počátku školní docházky
1.7. Pohled rodičů na zahájení školní docházky dítěte
1.8. Očekávání dětí zahajujících školní docházku
2. K pojetí primární školy
2.1. Inspirativní zdroje
2.1.1. Humanistická psychologie a pedagogika
2.1.2. Kognitivizmus
2.1.3. Konstruktivizmus
2.1.4. Ekologická/kontextová orientace
2.1.5. Pozitivní psychologie
2.2. Primární škola v pohledu vybraných dokumentů
2.2.1. Návrh pojetí obecné školy
2.2.2. Národní program vzdělávání / Bílá kniha
2.2.3. Rámcový vzdělávací program pro základní školy (RVP)
2.3. Projekt návrh pojetí obecné školy
3. Rozvíjející pojetí výuky na počátku školní docházky – čtyři základní dimenze jako východisko dalšího postupu

Část druhá UČIT SE POZNÁVAT - DŮRAZ NA ROZVÍJENÍ MOTIVACE K POZNÁVÁNÍ
1. Poznávání ve výuce - ve vyučování a učení
1.1. Konstruktivistické pojetí poznávacího procesu
2. Motivace k poznávání
2.1. Teoretická východiska pojetí motivace
2.2. Zdroje poznávací/učební motivace
2.2.1. Potřeby nižší a vyšší
2.2.2. Výkonové potřeby
2.2.3. Cíle performačmí a učební
2.2.4. Atribuce/autoatribuce
2.2.5. Důvěra ve vlastní schopnosti
2.2.6. Úkoly a míra jednoznačnosti řešení
2.2.7. Uspořádání vztahů mezi dětmi ve třídě
2.2.8. Učitelovo očekávání
3. Specifika motivace v 1. třídě základní školy
3.1. Výchozí reflexe
3.2. K problematice základních potřeb dětí v 1. třídě
3.2.1. Potřeba bezpečí
3.2.2. Potřeby sociální
3.2.3. Potřeby výkonové
3.2.4. Potřeby poznávací

4. Specifikovaná témata práce učitele s poznávací motivací žáků
4.1. Vliv učitelova očekávání na výkon žáka
4.2. Motivace ke škole vs. motivace k učení
4.3. Motivace krátkodobá vs. dlouhodobá

Část třetí UČIT SE JEDNAT - DŮRAZ NA AKTIVITU A AUTOREGULACI
1. Od pojmů reagování a chování k pojmu jednání
2. Utváření jednání v socializaci
2.1. K pojmu socializace
2.2. K mechanizmům socializace
2.3. Individualizační autonomizování

3. Učit se jednat na počátku školní docházky – inspirace autentickými situacemi
4. Jednání v situacích hodnocení
4.1. Hodnocení
4.1.1. K funkcím hodnocení
4.1.2. Individuální a sociální vztahová norma hodnocení
4.2. Sebehodnocení a sebereflexe žáků
4.3. K některým specifickým situacím hodnocení na počátku školní docházky
5. Autoregulované učení
5.1. Orientační výzkumná sonda: Podpora vnitřní motivace a autoregulace u žáků 1. třídy

Část čtvrtá UČIT SE ŽÍT POSPOLU – DŮRAZ NA VYTVÁŘENÍ SOUNÁLEŽITOSTI
1. Sounáležitost
1.1. Sounáležitost jako životní hodnota
1.2. Sounáležitost v kontextu sociálních potřeb jedince
1.2.1. Potřeba afiliace vs. Obava z odmítnutí
1.2.2. Potřeba vlivu
1.2.3. Potřeba vzorů a identifikace
1.3. Sounáležitost v kontextu socializace
1.3.1. Primární socializace – významné události v raném věku dítěte
1.3.2. Škola – místo sekundární socializace
2. Učitel jako vzor i garant pravidel sounáležitosti
3. Rodiče dětí zahajující školní docházku
4. Některé psychologické interpersonální insppirace

Část pátá UČIT SE BÝT – DŮRAZ NA UTVÁŘENÍ OSOBNOSTI
1. Učit se být jako rozvoj osobnosti
1.1. Sebepojetí
1.1.1. Učitel a sebepojetí žáků na počátku školní docházky
1.2. Odolnost
1.2.1. Vulnerabilita
1.2.2. Resilience
1.2.3. Kauzální atribuce jako činitele posilující/oslabující residenci
1.2.4. K emočním aspektům odolnosti
1.3. Přesah
2. Vybraná témata bytí
3. Globální výchova
ZÁVĚRY

LITERATURA

Tištěná kniha

Datum vydání: 29. 03. 2013
Katalogové číslo: 27024
ISBN: 978-80-247-4463-6
Formát / stran: 144×207, 176 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 1.36MB | 7.26MB | 0.43MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Zahájení školní docházky

Tištěná kniha

Datum vydání: 29. 03. 2013
Katalogové číslo: 27024
ISBN: 978-80-247-4463-6
Formát / stran: 144×207, 176 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 1.36MB | 7.26MB | 0.43MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Zahájení školní docházky

Publikace se zabývá důležitým tématem pedagogické teorie a praxe a zároveň zlomovou událostí v životě dítěte a jeho rodiny - nástupem do první třídy základní školy. Školák přechází do životní etapy, která přináší mnoho nového. To, zda novou životní situaci bude vnímat jako radostnou a podporující jeho sebevědomí, nebo bude pociťovat úzkost, zklamání, či dokonce selhání, záleží významnou měrou na profesionalitě učitele, na jeho dovednostech a kompetencích. Autorka se snaží upozornit na nebezpečí redukujícího pojetí výuky spočívajícího "jenn" v osvojování znalostí a dovedností. Aniž chce jeho význam podceňovat, zásadní smysl výuky vidí v jejím rozvíjejícím poslání, tj. v zabezpečování čtyř základních dimenzí - učit se poznávat, učit se jednat, učit se žít pospolu, učit se být. Toto poslání se snaží zprostředkovat budoucím i současným učitelům, jejich vzdělavatelům a také rodičům.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
149
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 24.6.2018 12:26
i: 20181 n: 24744636r: 7393
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
220
Ihned ke stažení
i: 20182 n: 24784779r: 7393

DárekZakoupením knihy získáváte nárok na další knihy zdarma v hodnotě objednávky. 

Z obsahu knihy Zahájení školní docházky

UVEDENÍ DO TÉMATU

Část první ZAHÁJENÍ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY V POJETÍ PRIMÁRNÍ ŠKOLY
1. Zahájení školní docházky
1.1. Zahájení školní docházky jako zlomová událost
1.2. Zahájení školní docházky jako vstup do nové životní etapy
1.3. Zahájení školní docházky jako součást socializace osobnosti
1.4. Zahájení školní docházky z hlediska pěti změn
1.5. Učitel žáků na počátku školní docházky
1.6. Spolupráce učitele s rodiči žáků na počátku školní docházky
1.7. Pohled rodičů na zahájení školní docházky dítěte
1.8. Očekávání dětí zahajujících školní docházku
2. K pojetí primární školy
2.1. Inspirativní zdroje
2.1.1. Humanistická psychologie a pedagogika
2.1.2. Kognitivizmus
2.1.3. Konstruktivizmus
2.1.4. Ekologická/kontextová orientace
2.1.5. Pozitivní psychologie
2.2. Primární škola v pohledu vybraných dokumentů
2.2.1. Návrh pojetí obecné školy
2.2.2. Národní program vzdělávání / Bílá kniha
2.2.3. Rámcový vzdělávací program pro základní školy (RVP)
2.3. Projekt návrh pojetí obecné školy
3. Rozvíjející pojetí výuky na počátku školní docházky – čtyři základní dimenze jako východisko dalšího postupu

Část druhá UČIT SE POZNÁVAT - DŮRAZ NA ROZVÍJENÍ MOTIVACE K POZNÁVÁNÍ
1. Poznávání ve výuce - ve vyučování a učení
1.1. Konstruktivistické pojetí poznávacího procesu
2. Motivace k poznávání
2.1. Teoretická východiska pojetí motivace
2.2. Zdroje poznávací/učební motivace
2.2.1. Potřeby nižší a vyšší
2.2.2. Výkonové potřeby
2.2.3. Cíle performačmí a učební
2.2.4. Atribuce/autoatribuce
2.2.5. Důvěra ve vlastní schopnosti
2.2.6. Úkoly a míra jednoznačnosti řešení
2.2.7. Uspořádání vztahů mezi dětmi ve třídě
2.2.8. Učitelovo očekávání
3. Specifika motivace v 1. třídě základní školy
3.1. Výchozí reflexe
3.2. K problematice základních potřeb dětí v 1. třídě
3.2.1. Potřeba bezpečí
3.2.2. Potřeby sociální
3.2.3. Potřeby výkonové
3.2.4. Potřeby poznávací

4. Specifikovaná témata práce učitele s poznávací motivací žáků
4.1. Vliv učitelova očekávání na výkon žáka
4.2. Motivace ke škole vs. motivace k učení
4.3. Motivace krátkodobá vs. dlouhodobá

Část třetí UČIT SE JEDNAT - DŮRAZ NA AKTIVITU A AUTOREGULACI
1. Od pojmů reagování a chování k pojmu jednání
2. Utváření jednání v socializaci
2.1. K pojmu socializace
2.2. K mechanizmům socializace
2.3. Individualizační autonomizování

3. Učit se jednat na počátku školní docházky – inspirace autentickými situacemi
4. Jednání v situacích hodnocení
4.1. Hodnocení
4.1.1. K funkcím hodnocení
4.1.2. Individuální a sociální vztahová norma hodnocení
4.2. Sebehodnocení a sebereflexe žáků
4.3. K některým specifickým situacím hodnocení na počátku školní docházky
5. Autoregulované učení
5.1. Orientační výzkumná sonda: Podpora vnitřní motivace a autoregulace u žáků 1. třídy

Část čtvrtá UČIT SE ŽÍT POSPOLU – DŮRAZ NA VYTVÁŘENÍ SOUNÁLEŽITOSTI
1. Sounáležitost
1.1. Sounáležitost jako životní hodnota
1.2. Sounáležitost v kontextu sociálních potřeb jedince
1.2.1. Potřeba afiliace vs. Obava z odmítnutí
1.2.2. Potřeba vlivu
1.2.3. Potřeba vzorů a identifikace
1.3. Sounáležitost v kontextu socializace
1.3.1. Primární socializace – významné události v raném věku dítěte
1.3.2. Škola – místo sekundární socializace
2. Učitel jako vzor i garant pravidel sounáležitosti
3. Rodiče dětí zahajující školní docházku
4. Některé psychologické interpersonální insppirace

Část pátá UČIT SE BÝT – DŮRAZ NA UTVÁŘENÍ OSOBNOSTI
1. Učit se být jako rozvoj osobnosti
1.1. Sebepojetí
1.1.1. Učitel a sebepojetí žáků na počátku školní docházky
1.2. Odolnost
1.2.1. Vulnerabilita
1.2.2. Resilience
1.2.3. Kauzální atribuce jako činitele posilující/oslabující residenci
1.2.4. K emočním aspektům odolnosti
1.3. Přesah
2. Vybraná témata bytí
3. Globální výchova
ZÁVĚRY

LITERATURA

Zařazena v kategoriích

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 429
E-kniha 365
Tištěná 69
E-kniha 69
Tištěná 89
E-kniha 89
Tištěná 299
E-kniha 254
Tištěná 319
E-kniha 271

Novinky a akční nabídky knih

Vyberte témata, která vás zajímají:



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 


 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.