- 25 % z DMOC
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 7393 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
220 Kč 165 Kč -25 %Ušetříte 55 Kč
Ihned ke stažení
i: 20182 n: 24784779r: 7393 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace se zabývá důležitým tématem pedagogické teorie a praxe a zároveň zlomovou událostí v životě dítěte a jeho rodiny - nástupem do první třídy základní školy. Školák přechází do životní etapy, která přináší mnoho nového. To, zda novou životní situaci bude vnímat jako radostnou a podporující jeho sebevědomí, nebo bude pociťovat úzkost, zklamání, či dokonce selhání, záleží významnou měrou na profesionalitě učitele, na jeho dovednostech a kompetencích. Autorka se snaží upozornit na nebezpečí redukujícího pojetí výuky spočívajícího "jenn" v osvojování znalostí a dovedností. Aniž chce jeho význam podceňovat, zásadní smysl výuky vidí v jejím rozvíjejícím poslání, tj. v zabezpečování čtyř základních dimenzí - učit se poznávat, učit se jednat, učit se žít pospolu, učit se být. Toto poslání se snaží zprostředkovat budoucím i současným učitelům, jejich vzdělavatelům a také rodičům.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
UVEDENÍ DO TÉMATU
Část první ZAHÁJENÍ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY V POJETÍ PRIMÁRNÍ ŠKOLY
1. Zahájení školní docházky
1.1. Zahájení školní docházky jako zlomová událost
1.2. Zahájení školní docházky jako vstup do nové životní etapy
1.3. Zahájení školní docházky jako součást socializace osobnosti
1.4. Zahájení školní docházky z hlediska pěti změn
1.5. Učitel žáků na počátku školní docházky
1.6. Spolupráce učitele s rodiči žáků na počátku školní docházky
1.7. Pohled rodičů na zahájení školní docházky dítěte
1.8. Očekávání dětí zahajujících školní docházku
2. K pojetí primární školy
2.1. Inspirativní zdroje
2.1.1. Humanistická psychologie a pedagogika
2.1.2. Kognitivizmus
2.1.3. Konstruktivizmus
2.1.4. Ekologická/kontextová orientace
2.1.5. Pozitivní psychologie
2.2. Primární škola v pohledu vybraných dokumentů
2.2.1. Návrh pojetí obecné školy
2.2.2. Národní program vzdělávání / Bílá kniha
2.2.3. Rámcový vzdělávací program pro základní školy (RVP)
2.3. Projekt návrh pojetí obecné školy
3. Rozvíjející pojetí výuky na počátku školní docházky – čtyři základní dimenze jako východisko dalšího postupu
Část druhá UČIT SE POZNÁVAT - DŮRAZ NA ROZVÍJENÍ MOTIVACE K POZNÁVÁNÍ
1. Poznávání ve výuce - ve vyučování a učení
1.1. Konstruktivistické pojetí poznávacího procesu
2. Motivace k poznávání
2.1. Teoretická východiska pojetí motivace
2.2. Zdroje poznávací/učební motivace
2.2.1. Potřeby nižší a vyšší
2.2.2. Výkonové potřeby
2.2.3. Cíle performačmí a učební
2.2.4. Atribuce/autoatribuce
2.2.5. Důvěra ve vlastní schopnosti
2.2.6. Úkoly a míra jednoznačnosti řešení
2.2.7. Uspořádání vztahů mezi dětmi ve třídě
2.2.8. Učitelovo očekávání
3. Specifika motivace v 1. třídě základní školy
3.1. Výchozí reflexe
3.2. K problematice základních potřeb dětí v 1. třídě
3.2.1. Potřeba bezpečí
3.2.2. Potřeby sociální
3.2.3. Potřeby výkonové
3.2.4. Potřeby poznávací
4. Specifikovaná témata práce učitele s poznávací motivací žáků
4.1. Vliv učitelova očekávání na výkon žáka
4.2. Motivace ke škole vs. motivace k učení
4.3. Motivace krátkodobá vs. dlouhodobá
Část třetí UČIT SE JEDNAT - DŮRAZ NA AKTIVITU A AUTOREGULACI
1. Od pojmů reagování a chování k pojmu jednání
2. Utváření jednání v socializaci
2.1. K pojmu socializace
2.2. K mechanizmům socializace
2.3. Individualizační autonomizování
3. Učit se jednat na počátku školní docházky – inspirace autentickými situacemi
4. Jednání v situacích hodnocení
4.1. Hodnocení
4.1.1. K funkcím hodnocení
4.1.2. Individuální a sociální vztahová norma hodnocení
4.2. Sebehodnocení a sebereflexe žáků
4.3. K některým specifickým situacím hodnocení na počátku školní docházky
5. Autoregulované učení
5.1. Orientační výzkumná sonda: Podpora vnitřní motivace a autoregulace u žáků 1. třídy
Část čtvrtá UČIT SE ŽÍT POSPOLU – DŮRAZ NA VYTVÁŘENÍ SOUNÁLEŽITOSTI
1. Sounáležitost
1.1. Sounáležitost jako životní hodnota
1.2. Sounáležitost v kontextu sociálních potřeb jedince
1.2.1. Potřeba afiliace vs. Obava z odmítnutí
1.2.2. Potřeba vlivu
1.2.3. Potřeba vzorů a identifikace
1.3. Sounáležitost v kontextu socializace
1.3.1. Primární socializace – významné události v raném věku dítěte
1.3.2. Škola – místo sekundární socializace
2. Učitel jako vzor i garant pravidel sounáležitosti
3. Rodiče dětí zahajující školní docházku
4. Některé psychologické interpersonální insppirace
Část pátá UČIT SE BÝT – DŮRAZ NA UTVÁŘENÍ OSOBNOSTI
1. Učit se být jako rozvoj osobnosti
1.1. Sebepojetí
1.1.1. Učitel a sebepojetí žáků na počátku školní docházky
1.2. Odolnost
1.2.1. Vulnerabilita
1.2.2. Resilience
1.2.3. Kauzální atribuce jako činitele posilující/oslabující residenci
1.2.4. K emočním aspektům odolnosti
1.3. Přesah
2. Vybraná témata bytí
3. Globální výchova
ZÁVĚRY
LITERATURA
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 7.26MB | 7.26MB | 0.66MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
- 25 % z DMOC
i DMOC = Doporučená maloobchodní cena
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 7.26 MB | 7.26 MB | 0.66 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Zahájení školní docházky
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 7393 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
220 Kč 165 Kč -25 %Ušetříte 55 Kč
Ihned ke stažení
i: 20182 n: 24784779r: 7393 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace se zabývá důležitým tématem pedagogické teorie a praxe a zároveň zlomovou událostí v životě dítěte a jeho rodiny - nástupem do první třídy základní školy. Školák přechází do životní etapy, která přináší mnoho nového. To, zda novou životní situaci bude vnímat jako radostnou a podporující jeho sebevědomí, nebo bude pociťovat úzkost, zklamání, či dokonce selhání, záleží významnou měrou na profesionalitě učitele, na jeho dovednostech a kompetencích. Autorka se snaží upozornit na nebezpečí redukujícího pojetí výuky spočívajícího "jenn" v osvojování znalostí a dovedností. Aniž chce jeho význam podceňovat, zásadní smysl výuky vidí v jejím rozvíjejícím poslání, tj. v zabezpečování čtyř základních dimenzí - učit se poznávat, učit se jednat, učit se žít pospolu, učit se být. Toto poslání se snaží zprostředkovat budoucím i současným učitelům, jejich vzdělavatelům a také rodičům.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Zahájení školní docházky
UVEDENÍ DO TÉMATU
Část první ZAHÁJENÍ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY V POJETÍ PRIMÁRNÍ ŠKOLY
1. Zahájení školní docházky
1.1. Zahájení školní docházky jako zlomová událost
1.2. Zahájení školní docházky jako vstup do nové životní etapy
1.3. Zahájení školní docházky jako součást socializace osobnosti
1.4. Zahájení školní docházky z hlediska pěti změn
1.5. Učitel žáků na počátku školní docházky
1.6. Spolupráce učitele s rodiči žáků na počátku školní docházky
1.7. Pohled rodičů na zahájení školní docházky dítěte
1.8. Očekávání dětí zahajujících školní docházku
2. K pojetí primární školy
2.1. Inspirativní zdroje
2.1.1. Humanistická psychologie a pedagogika
2.1.2. Kognitivizmus
2.1.3. Konstruktivizmus
2.1.4. Ekologická/kontextová orientace
2.1.5. Pozitivní psychologie
2.2. Primární škola v pohledu vybraných dokumentů
2.2.1. Návrh pojetí obecné školy
2.2.2. Národní program vzdělávání / Bílá kniha
2.2.3. Rámcový vzdělávací program pro základní školy (RVP)
2.3. Projekt návrh pojetí obecné školy
3. Rozvíjející pojetí výuky na počátku školní docházky – čtyři základní dimenze jako východisko dalšího postupu
Část druhá UČIT SE POZNÁVAT - DŮRAZ NA ROZVÍJENÍ MOTIVACE K POZNÁVÁNÍ
1. Poznávání ve výuce - ve vyučování a učení
1.1. Konstruktivistické pojetí poznávacího procesu
2. Motivace k poznávání
2.1. Teoretická východiska pojetí motivace
2.2. Zdroje poznávací/učební motivace
2.2.1. Potřeby nižší a vyšší
2.2.2. Výkonové potřeby
2.2.3. Cíle performačmí a učební
2.2.4. Atribuce/autoatribuce
2.2.5. Důvěra ve vlastní schopnosti
2.2.6. Úkoly a míra jednoznačnosti řešení
2.2.7. Uspořádání vztahů mezi dětmi ve třídě
2.2.8. Učitelovo očekávání
3. Specifika motivace v 1. třídě základní školy
3.1. Výchozí reflexe
3.2. K problematice základních potřeb dětí v 1. třídě
3.2.1. Potřeba bezpečí
3.2.2. Potřeby sociální
3.2.3. Potřeby výkonové
3.2.4. Potřeby poznávací
4. Specifikovaná témata práce učitele s poznávací motivací žáků
4.1. Vliv učitelova očekávání na výkon žáka
4.2. Motivace ke škole vs. motivace k učení
4.3. Motivace krátkodobá vs. dlouhodobá
Část třetí UČIT SE JEDNAT - DŮRAZ NA AKTIVITU A AUTOREGULACI
1. Od pojmů reagování a chování k pojmu jednání
2. Utváření jednání v socializaci
2.1. K pojmu socializace
2.2. K mechanizmům socializace
2.3. Individualizační autonomizování
3. Učit se jednat na počátku školní docházky – inspirace autentickými situacemi
4. Jednání v situacích hodnocení
4.1. Hodnocení
4.1.1. K funkcím hodnocení
4.1.2. Individuální a sociální vztahová norma hodnocení
4.2. Sebehodnocení a sebereflexe žáků
4.3. K některým specifickým situacím hodnocení na počátku školní docházky
5. Autoregulované učení
5.1. Orientační výzkumná sonda: Podpora vnitřní motivace a autoregulace u žáků 1. třídy
Část čtvrtá UČIT SE ŽÍT POSPOLU – DŮRAZ NA VYTVÁŘENÍ SOUNÁLEŽITOSTI
1. Sounáležitost
1.1. Sounáležitost jako životní hodnota
1.2. Sounáležitost v kontextu sociálních potřeb jedince
1.2.1. Potřeba afiliace vs. Obava z odmítnutí
1.2.2. Potřeba vlivu
1.2.3. Potřeba vzorů a identifikace
1.3. Sounáležitost v kontextu socializace
1.3.1. Primární socializace – významné události v raném věku dítěte
1.3.2. Škola – místo sekundární socializace
2. Učitel jako vzor i garant pravidel sounáležitosti
3. Rodiče dětí zahajující školní docházku
4. Některé psychologické interpersonální insppirace
Část pátá UČIT SE BÝT – DŮRAZ NA UTVÁŘENÍ OSOBNOSTI
1. Učit se být jako rozvoj osobnosti
1.1. Sebepojetí
1.1.1. Učitel a sebepojetí žáků na počátku školní docházky
1.2. Odolnost
1.2.1. Vulnerabilita
1.2.2. Resilience
1.2.3. Kauzální atribuce jako činitele posilující/oslabující residenci
1.2.4. K emočním aspektům odolnosti
1.3. Přesah
2. Vybraná témata bytí
3. Globální výchova
ZÁVĚRY
LITERATURA