Znevýhodněný žák
Deficity dílčích funkcí a oslabení kognitivního výkonu
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
389 Kč 331 KčSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 08. 10. 2024 13:31
i: 36128 n: 27106219r: 9799 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
331 Kč 298 KčIhned ke stažení
i: 36725 n: 27114528r: 9799Poškozená kniha i Poškození knihy
nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však
nebrání jejímu přečtení.Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit na našem e-shopu.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
329 Kč 197 KčSkladem
i: 39439 n: 27106219_Dr: 9799 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Odborná publikace renomovaných autorů reaguje na významné legislativně-správní i metodické změny v našem školství a také na potřebu podpůrných opatření u dětí, které se potýkají při vzdělávání s různými potížemi a deficity, což může vést – mimo jiné – ke specifickým poruchám učení a chování.
Kniha je přínosem nejen pro speciální pedagogy a psychology, ale především pro učitele mateřských škol a prvního stupně běžných škol, stejně jako pro studenty pedagogických oborů. Dozvědí se vše podstatné o dopadu tohoto typu postižení na vzdělávání dětí předškolního a mladšího školního věku a o jejich diagnostice a intervenci.
Přidanou hodnotou knihy je diagnostická příloha, která je přehledně zpracovaná tak, aby podle ní mohli nejen poradenští pracovníci, ale i učitelé ohodnotit jednotlivé dílčí funkce (např. percepční, kognitivní nebo motorické), jejichž deficit může vést ke specifickým poruchám učení a chování. Tento materiál, standardizovaný na populaci českých žáků, nebyl dosud nikde publikován.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Znevýhodněný žák
Úvod
1. Terminologické vymezení deficitů dílčích funkcí a oslabení kognitivního výkonu (Milan Valenta)
2. Deficity dílčích funkcí v kontextu učení a poznávání dětí a žáků (Lenka Morávková Krejčová)
2.1 Rozhovory s rodiči dětí s deficity dílčích funkcí
2.2 Možnosti diagnostiky dílčích funkcí
2.2.1 Statická neboli tradiční diagnostika
2.2.2 Dynamická diagnostika
2.2.3 Základní rozdíly mezi statickou a dynamickou diagnostikou
2.2.4 ACFS – Dynamická diagnostika kognitivních funkcí u dětí
2.3 Odraz deficitů dílčích funkcí v osvojování trivia
2.4 Souvislost problematiky deficitů dílčích funkcí a funkcí exekutivních
2.4.1 Exekutivní funkce
2.4.2 Metakognitivní strategie
3. Stimulace dílčích kognitivních funkcí v procesu rozvíjení čtenářských kompetencí žáků s lehkým mentálním postižením (Bibiána Hlebová)
3.1 Kognitivní aspekty stimulace čtenářských kompetencí žáků s lehkým mentálním postižením
3.1.1 Vizuální percepce
3.1.2 Auditivní percepce
3.1.3 Prostorová orientace
3.1.4 Krátkodobá verbálně-akustická paměť
3.1.5 Auditivně-vizuální a vizuálně-auditivní itermodální vztahy
3.1.6 Vnímání časové posloupnosti
3.2 Metody a výzkum kognitivního stimulačního programu
3.3 Východiska kognitivního stimulačního programu
4. Aplikace kognitivně-stimulačního programu čtenářských kompetencí žáků s lehkým mentálním postižením (Bibiána Hlebová)
4.1 Stimulační úlohy při práci s literárním textem – E. Gašparová: Červená taštička
4.2 Stimulační úlohy při práci s literárním textem – M. Ďuríčková: Jehňátko v batohu
4.3 Stimulační úlohy při práci s literárním textem – L. N. Tolstoj: Děd a vnouček
4.4 Stimulační úlohy při práci s literárním textem – M. Ďuríčková: Hody
4.5 Stimulační úlohy při práci s literárním textem – V. Kalná: Zvonečkový obchod
4.6 Stimulační úlohy při práci s literárním textem – M. Ďuríčková: Kaštánek na výletě
4.7 Stimulační úlohy při práci s literárním textem – I. Čierny: Jak dohonit sluníčko
4.8 Stimulační úlohy při práci s literárním textem – M. Ďuríčková: Čí je to kočka?
4.9 Stimulační úlohy při práci s literárním textem – V. Kalná: Sourozenci
4.10 Stimulační úlohy při práci s literárním textem – V. Karasová: Lidka
4.11 Stimulační úlohy při práci s literárním textem – Kohout a liška (lidová bajka)
5. Podnětový materiál pro diagnostiku deficitů dílčích funkcí (Milan Valenta, Jaromír Maštalíř, Dita Finková, Libuše Ludíková)
5.1 Mateřská škola
5.1.1 Subtesty
5.2 Základní škola – 1. ročník
5.2.1 Subtesty
6. Děti a žáci s oslabením kognitivního výkonu (Milan Valenta, Lenka Morávková Krejčová)
6.1 Diagnostika dětí a žáků s oslabením kognitivního vývoje
6.1.1 Pozorování
6.1.2 Rozhovor
6.1.3 Analýza výsledků činností
6.1.4 Současné trendy v pedagogické diagnostice
6.2 Ontogeneze – vývojové milníky zdravého dítěte
6.2.1 Kojenec
6.2.2 Batole
6.2.3 Dítě předškolního věku
6.2.4 Žák mladšího školního věku
6.2.5 Diferenciální diagnostika
7. Speciálněpedagogická intervence u dětí a žáků s deficity dílčích funkcí a s oslabením kognitivního výkonu (Lenka Morávková Krejčová, Miluše Hutyrová, Milan Valenta, Jana a Paul Baptie)
7.1 Program instrumentálního obohacení Reuvena Feuersteina – FIE
7.1.1 Teoretická východiska
7.1.2 Teorie strukturální kognitivní modifikovatelnosti
7.1.3 Cíl a dílčí cíle programu instrumentálního obohacení – FIE
7.1.4 Systém cílů a dílčích cílů zaměřený na potřeby určité populace
7.1.5 Vlastnosti instrumentálního obohacení
7.1.6 FIE Standard
7.1.7 Využití programu
7.2 Strassmeierova metodika
7.3 Stimulační program pro předškoláky a děti s odloženou školní docházkou Maxík
7.3.1 Dílčí funkce posilované programem Maxík
7.4 KUPREV/KUPOZ a další programy
7.5 HYPO
7.6 Metoda dobrého startu
7.7 Arteterapeutické/filetické postupy
7.8 HANDLE přístup aneb Možné důvody, proč je pro některé děti těžké učit se a uspět ve škole
Shrnutí
Summary
Přílohy
Literatura
Věcný rejstřík
Jmenný rejstřík
Recenze
V publikaci naleznete nejen odpovědi na otázky ohledně příčin výukových obtíží žáků, ale i možnosti, jak s nimi pracovat a jak rozvíjet konkrétní oblasti nutné pro zvládání školní práce. Kromě učitelů bude kniha užitečná i rodičům, jejichž děti jsou nějakým způsobem znevýhodněny ve výchovně-vzdělávacím procesu, protože přispívá k lepšímu pochopení problémů, se kterými se děti potýkají. Díky uvedeným diagnostickým nástrojům a metodám pomůže pedagogům lépe zmapovat oslabené oblasti žáků a správně zacílit adekvátní podporu.
Mgr. Jiřina Muchová
Kniha je vítaným příspěvkem pro pedagogy běžných i speciálních škol, neboť přináší cílené možnosti intervence pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Záměrem bylo ukázat pedagogům i psychologům, jak pomoci žákům k rozvoji jejich schopností a dovedností a překonat obtíže spojené s jejich postižením. Tento cíl se autorům podařilo bezezbytku splnit.
prof. PhDr. Iva Strnadová, Ph.D.
O Autorovi
Valenta MilanOdborník v oblasti speciální pedagogiky – psychopedie a dramaterapie, vedoucí oddělení expresivních terapií a osobnostně-sociálního rozvoje Ústavu speciálněpedagogických studií UP v Olomouci, garant studia dramaterapie na pedagogické a filozofické fakultě UP v Olomouci. Autor tří desítek odborných publikací zaměřených na speciální pedagogiku a na dramaterapii a také řady učebnic pro zvláštní, základní a střední školy.