0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Cirkulární ekonomie a ekonomika 2

Státy, podniky a lidé na cestě do doby postfosilní

Kislingerová Eva a kolektiv
Tištěná kniha
Pevná šitá vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
399  339 
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 24. 04. 2024 9:44
i: 44236 n: 27129324r: 12833
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
339  288 
Ihned ke stažení
i: 44545 n: 27168095r: 12833
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
  • Jak se pandemická, energetická a bezpečnostní krize promítnou do podpory cirkulární ekonomiky na úrovni jednotlivých států, EU a případně na úrovni nadnárodních globálních organizací?
  • Jak dopadne střet potřeby zajištění energetické a ekonomické nezávislosti s přetrvávající potřebou ochrany klimatu?
  • Stane se otázka strategických rizik znovu důležitým tématem pro politiky i manažery?
  • Přinesou krize posílení nebo oslabení cirkulární ekonomiky?
  • Budou občané vyspělých zemí podporovat prosazování cirkularity i tváří v tvář novým ekonomickým poměrům?

Nejen na to nabízí odpovědi tato kniha, která se podrobně věnuje otázkám vztahu mezi globalizací a rozvojem cirkulární ekonomiky. Autoři publikace aktuálně reagují na pandemickou krizi z let 2020 a 2021 a podchycují i energetickou a bezpečnostní krizi let 2021 a 2022 s válečným konfliktem mezi Ruskem a Ukrajinou. Zkoumány jsou nejen dopady makroekonomické, ale také změny v oblasti posuzování problematiky rizik na různých úrovních. Dále se autorský kolektiv věnuje postavení občana–člověka v cirkulární ekonomice a jeho významu pro její praktické uskutečňování.
 

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Cirkulární ekonomie a ekonomika 2

O AUTORECH
ÚVOD
     Dva faktory zpochybňující moderní svět
     Cirkularita, globalizace a nezávislost
     Mimořádnost covidové a energetické krize
     Několik poznámek ke struktuře publikace
 
ČÁST 1. DOPADY KRIZÍ NA GLOBÁLNÍ, KONTINENTÁLNÍ A NÁRODNÍ PROSTŘEDÍ
1. Makroekonomický vývoj za pandemie, energetické krize a války – hlavní trendy
1.1 Podstatné rysy pandemického šoku
     1.1.1 Politická souvislost pandemického šoku
     1.1.2 Srovnání podle hrubého domácího produktu
     1.1.3 Srovnání podle inflace
     1.1.4 Srovnání podle poměru dluhu k HDP
     1.1.5 Srovnání podle deficitu
     1.1.6 Závěry o pandemické krizi a jejím vztahu k cirkularitě
1.2 Podstatné rysy energetické a cenové krize
     1.2.1 Kvantitativní uvolňování a inflace
     1.2.2 Mechanismy energetické a cenové krize
     1.2.3 Zhroucení komoditních vazeb
     1.2.4 Zhroucení logistických vazeb
     1.2.5 Problém s čipy a stavebními materiály
     1.2.6 Válka na Ukrajině jako akcelerátor krize
     1.2.7 Závěr: Systémový problém?
1.3 Strategická rizika, „nový“ aspekt makroekonomiky i podnikové ekonomiky
     1.3.1 Obecná východiska
     1.3.2 První příznaky aplikace požadavku ekonomické bezpečnosti
     1.3.3 Vliv aplikace strategické bezpečnosti na cirkulární ekonomiku
     1.3.4 Vyspělé země na rozcestí či na scestí
     1.3.5 Podniková ekonomika v časech energetické krize
     1.3.6 Závěr: Nejistá budoucnost
 
2. Proměny globalizace v krizových časech
2.1 Má globalizace budoucnost?
     2.1.1 Kritika globalizace
     2.1.2 Deglobalizace a další varianty
     2.1.3 Pokusy o „remízu“
2.2 Nová kritika globalizace
     2.2.1 Automatizace, robotizace a umělá inteligence jako antiglobalizační tendence
     2.2.2 Reakce na pandemii ve vztahu ke globalizaci
     2.2.3 Reglobalizace a Průmysl 4.0
     2.2.4 Závěr: Cesta dál
 
ČÁST 2. PODNIKY V POSTCOVIDOVÉ A POVÁLEČNÉ DOBĚ
3. Změna podnikatelského prostředí
3.1 Obecné poznámky k podnikatelskému prostředí a jeho analýza
     3.1.1 Charakteristiky podnikatelského prostředí
     3.1.2 Změna podnikatelského prostředí v důsledku pandemie covid-19 a válečných konfliktů
     3.1.3 Výzkumy manažerských nálad
3.2 Konkrétní změny podnikatelského prostředí
     3.2.1 Růst nákladů
     3.2.2 Poptávka
     3.2.3 Financování
     3.2.4 Zaměstnanost a nezaměstnanost
     3.2.5 Energetické zdroje
3.3 Specifické reakce na změnu podnikatelského prostředí
     3.3.1 Trendy v logistice
     3.3.2 Trendy v řízení lidských zdrojů
 
4. Změna pohledu na efektivitu podnikatelské činnosti
4.1 Spor tradice a inovace, tvrdých dat a udržitelnosti
     4.1.1 Tradice
     4.1.2 ESG při hodnocení podnikatelské činnosti
     4.1.3 Evropská směrnice CSRD
4.2 Souvislosti mezi udržitelností a cirkulární ekonomikou
     4.2.1 Inovace a podpora inovací
     4.2.2 Míra cirkularity v podnikovém prostředí
     4.2.3 Závěr: Cirkularita jako cesta ke konkurenční výhodě
 
5. Nový vztah spotřebitel–výrobce: tlak na úspornost příštích výrobků
5.1 Tlak na restrukturalizaci
5.2 Problematika ceny
     5.2.1 Několik obecných pravd o cenách
     5.2.2 Podstatné faktory tvorby cen
5.3 Demografické faktory
     5.3.1 Vliv válečné migrace
     5.3.2 Průmysl 4.0 a trh práce
     5.3.3 Cirkulární technologie a trh práce
     5.3.4 Vliv demografie na hodnotový systém
5.4 Sociologické faktory konzumní a informační společnosti
5.5 Reakce podniků na syntézu krizí pro strategii tvorby cen
     5.5.1 Strategie cirkulárního designu výrobku pro snížení jeho ceny
     5.5.2 Rizika účasti státu v rámci inovace cirkulárního designu ke snížení cen – fenomén morálního hazardu
 
6. Optimalizace cirkulárních záměrů: limity a příležitosti
6.1 Optimalizace cirkulárních záměrů
6.2 Limity životního cyklu cirkulárních projektů
6.3 Optimalizace cirkulárních projektů (CP)
     6.3.1 Duální omezení a vazba: nabídka – poptávka
     6.3.2 Zlepšení, zdokonalení a implementace projektů
 
7. Podnikové prostředí a cyklus
7.1 Pojem ekonomický cyklus
7.2 Indikátory ekonomického cyklu (BCI)
     7.2.1 Jednotlivé a složené indikátory
7.3 Druhy ekonomických cyklů, podnikové prostředí a energetická krize
     7.3.1 Makroekonomický pohled na cyklus
     7.3.2 Energie a mikroekonomický pohled na cyklus
7.4 Inovační cyklus a cyklus produktu
     7.4.1 Inovační cyklus
     7.4.2 Vliv hospodářského cyklu na inovace
     7.4.3 Závěr: Inovace a zaměstnanost
 
8. Podnik v prostředí strategických rizik
8.1 Historický exkurz
8.2 Nabourání důvěry
     8.2.1 Pandemický šok a strategická rizika podniků
     8.2.2 Strategická zklamání vlád
8.3 Svět plný strategických rizik
     8.3.1 Závěr: Poučení z krizového vývoje
 
ČÁST 3. OBČANÉ NA CESTĚ K CIRKULARITĚ
9. Vysoké ceny = vysoká ochota šetřit
9.1 Energie a potraviny ve spotřebním koši
     9.1.1 Dopady inflace na poměry spotřeby
9.2 Energie a budovy
     9.2.1 Potenciál nových udržitelných zdrojů vyvolaných růstem cen energií
9.3 Elektromobilita a její perspektivy
 
10. Demografie a komunální odpad
10.1 Odpady jako předmět výzkumu
     10.1.1 Stav třídění v České republice
10.2 Demografické faktory a třídění odpadů
     10.2.1 Generace
10.3 Reálná ochota třídit a faktory rozdílů
     10.3.1 Názory respondentů na třídění odpadu
     10.3.2 Generační rozdíly v postojích ke třídění odpadů
10.4 Profily respondentů
 
DOSLOV
ABSTRAKT
ABSTRACT
SEZNAM TABULEK
SEZNAM OBRÁZKŮ
REJSTŘÍK
 

Tištěná kniha

Datum vydání: 17.02.2023
Katalogové číslo: 39674
ISBN: 978-80-271-2932-4
Formát / stran: 167×240, 240 stran
Edice: Expert
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 5.47MB | 4.43MB | 2.92MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Recenze

Kniha je o mnohem čtivější než byl první díl. Pro všechny fandy cirkulární ekonomiky knihu doporučuji a kvituji, že podobné knihy u nás vycházejí. Doba, kdy bude o cirkulární ekonomice hovořit i běžní občané se již blíží.
Celá recenze na lacultura.cz

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Cirkulární ekonomie a ekonomika 2

Tištěná kniha

Datum vydání: 17.02.2023
Katalogové číslo: 39674
ISBN: 978-80-271-2932-4
Formát / stran: 167×240, 240 stran
Edice: Expert
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 5.47 MB | 4.43 MB | 2.92 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Cirkulární ekonomie a ekonomika 2

Státy, podniky a lidé na cestě do doby postfosilní

Kislingerová Eva a kolektiv
Tištěná kniha
Pevná šitá vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
399  339 
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 24. 04. 2024 9:44
i: 44236 n: 27129324r: 12833
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
339  288 
Ihned ke stažení
i: 44545 n: 27168095r: 12833
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
  • Jak se pandemická, energetická a bezpečnostní krize promítnou do podpory cirkulární ekonomiky na úrovni jednotlivých států, EU a případně na úrovni nadnárodních globálních organizací?
  • Jak dopadne střet potřeby zajištění energetické a ekonomické nezávislosti s přetrvávající potřebou ochrany klimatu?
  • Stane se otázka strategických rizik znovu důležitým tématem pro politiky i manažery?
  • Přinesou krize posílení nebo oslabení cirkulární ekonomiky?
  • Budou občané vyspělých zemí podporovat prosazování cirkularity i tváří v tvář novým ekonomickým poměrům?

Nejen na to nabízí odpovědi tato kniha, která se podrobně věnuje otázkám vztahu mezi globalizací a rozvojem cirkulární ekonomiky. Autoři publikace aktuálně reagují na pandemickou krizi z let 2020 a 2021 a podchycují i energetickou a bezpečnostní krizi let 2021 a 2022 s válečným konfliktem mezi Ruskem a Ukrajinou. Zkoumány jsou nejen dopady makroekonomické, ale také změny v oblasti posuzování problematiky rizik na různých úrovních. Dále se autorský kolektiv věnuje postavení občana–člověka v cirkulární ekonomice a jeho významu pro její praktické uskutečňování.
 
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Cirkulární ekonomie a ekonomika 2

O AUTORECH
ÚVOD
     Dva faktory zpochybňující moderní svět
     Cirkularita, globalizace a nezávislost
     Mimořádnost covidové a energetické krize
     Několik poznámek ke struktuře publikace
 
ČÁST 1. DOPADY KRIZÍ NA GLOBÁLNÍ, KONTINENTÁLNÍ A NÁRODNÍ PROSTŘEDÍ
1. Makroekonomický vývoj za pandemie, energetické krize a války – hlavní trendy
1.1 Podstatné rysy pandemického šoku
     1.1.1 Politická souvislost pandemického šoku
     1.1.2 Srovnání podle hrubého domácího produktu
     1.1.3 Srovnání podle inflace
     1.1.4 Srovnání podle poměru dluhu k HDP
     1.1.5 Srovnání podle deficitu
     1.1.6 Závěry o pandemické krizi a jejím vztahu k cirkularitě
1.2 Podstatné rysy energetické a cenové krize
     1.2.1 Kvantitativní uvolňování a inflace
     1.2.2 Mechanismy energetické a cenové krize
     1.2.3 Zhroucení komoditních vazeb
     1.2.4 Zhroucení logistických vazeb
     1.2.5 Problém s čipy a stavebními materiály
     1.2.6 Válka na Ukrajině jako akcelerátor krize
     1.2.7 Závěr: Systémový problém?
1.3 Strategická rizika, „nový“ aspekt makroekonomiky i podnikové ekonomiky
     1.3.1 Obecná východiska
     1.3.2 První příznaky aplikace požadavku ekonomické bezpečnosti
     1.3.3 Vliv aplikace strategické bezpečnosti na cirkulární ekonomiku
     1.3.4 Vyspělé země na rozcestí či na scestí
     1.3.5 Podniková ekonomika v časech energetické krize
     1.3.6 Závěr: Nejistá budoucnost
 
2. Proměny globalizace v krizových časech
2.1 Má globalizace budoucnost?
     2.1.1 Kritika globalizace
     2.1.2 Deglobalizace a další varianty
     2.1.3 Pokusy o „remízu“
2.2 Nová kritika globalizace
     2.2.1 Automatizace, robotizace a umělá inteligence jako antiglobalizační tendence
     2.2.2 Reakce na pandemii ve vztahu ke globalizaci
     2.2.3 Reglobalizace a Průmysl 4.0
     2.2.4 Závěr: Cesta dál
 
ČÁST 2. PODNIKY V POSTCOVIDOVÉ A POVÁLEČNÉ DOBĚ
3. Změna podnikatelského prostředí
3.1 Obecné poznámky k podnikatelskému prostředí a jeho analýza
     3.1.1 Charakteristiky podnikatelského prostředí
     3.1.2 Změna podnikatelského prostředí v důsledku pandemie covid-19 a válečných konfliktů
     3.1.3 Výzkumy manažerských nálad
3.2 Konkrétní změny podnikatelského prostředí
     3.2.1 Růst nákladů
     3.2.2 Poptávka
     3.2.3 Financování
     3.2.4 Zaměstnanost a nezaměstnanost
     3.2.5 Energetické zdroje
3.3 Specifické reakce na změnu podnikatelského prostředí
     3.3.1 Trendy v logistice
     3.3.2 Trendy v řízení lidských zdrojů
 
4. Změna pohledu na efektivitu podnikatelské činnosti
4.1 Spor tradice a inovace, tvrdých dat a udržitelnosti
     4.1.1 Tradice
     4.1.2 ESG při hodnocení podnikatelské činnosti
     4.1.3 Evropská směrnice CSRD
4.2 Souvislosti mezi udržitelností a cirkulární ekonomikou
     4.2.1 Inovace a podpora inovací
     4.2.2 Míra cirkularity v podnikovém prostředí
     4.2.3 Závěr: Cirkularita jako cesta ke konkurenční výhodě
 
5. Nový vztah spotřebitel–výrobce: tlak na úspornost příštích výrobků
5.1 Tlak na restrukturalizaci
5.2 Problematika ceny
     5.2.1 Několik obecných pravd o cenách
     5.2.2 Podstatné faktory tvorby cen
5.3 Demografické faktory
     5.3.1 Vliv válečné migrace
     5.3.2 Průmysl 4.0 a trh práce
     5.3.3 Cirkulární technologie a trh práce
     5.3.4 Vliv demografie na hodnotový systém
5.4 Sociologické faktory konzumní a informační společnosti
5.5 Reakce podniků na syntézu krizí pro strategii tvorby cen
     5.5.1 Strategie cirkulárního designu výrobku pro snížení jeho ceny
     5.5.2 Rizika účasti státu v rámci inovace cirkulárního designu ke snížení cen – fenomén morálního hazardu
 
6. Optimalizace cirkulárních záměrů: limity a příležitosti
6.1 Optimalizace cirkulárních záměrů
6.2 Limity životního cyklu cirkulárních projektů
6.3 Optimalizace cirkulárních projektů (CP)
     6.3.1 Duální omezení a vazba: nabídka – poptávka
     6.3.2 Zlepšení, zdokonalení a implementace projektů
 
7. Podnikové prostředí a cyklus
7.1 Pojem ekonomický cyklus
7.2 Indikátory ekonomického cyklu (BCI)
     7.2.1 Jednotlivé a složené indikátory
7.3 Druhy ekonomických cyklů, podnikové prostředí a energetická krize
     7.3.1 Makroekonomický pohled na cyklus
     7.3.2 Energie a mikroekonomický pohled na cyklus
7.4 Inovační cyklus a cyklus produktu
     7.4.1 Inovační cyklus
     7.4.2 Vliv hospodářského cyklu na inovace
     7.4.3 Závěr: Inovace a zaměstnanost
 
8. Podnik v prostředí strategických rizik
8.1 Historický exkurz
8.2 Nabourání důvěry
     8.2.1 Pandemický šok a strategická rizika podniků
     8.2.2 Strategická zklamání vlád
8.3 Svět plný strategických rizik
     8.3.1 Závěr: Poučení z krizového vývoje
 
ČÁST 3. OBČANÉ NA CESTĚ K CIRKULARITĚ
9. Vysoké ceny = vysoká ochota šetřit
9.1 Energie a potraviny ve spotřebním koši
     9.1.1 Dopady inflace na poměry spotřeby
9.2 Energie a budovy
     9.2.1 Potenciál nových udržitelných zdrojů vyvolaných růstem cen energií
9.3 Elektromobilita a její perspektivy
 
10. Demografie a komunální odpad
10.1 Odpady jako předmět výzkumu
     10.1.1 Stav třídění v České republice
10.2 Demografické faktory a třídění odpadů
     10.2.1 Generace
10.3 Reálná ochota třídit a faktory rozdílů
     10.3.1 Názory respondentů na třídění odpadu
     10.3.2 Generační rozdíly v postojích ke třídění odpadů
10.4 Profily respondentů
 
DOSLOV
ABSTRAKT
ABSTRACT
SEZNAM TABULEK
SEZNAM OBRÁZKŮ
REJSTŘÍK
 

Recenze

Kniha je o mnohem čtivější než byl první díl. Pro všechny fandy cirkulární ekonomiky knihu doporučuji a kvituji, že podobné knihy u nás vycházejí. Doba, kdy bude o cirkulární ekonomice hovořit i běžní občané se již blíží.
Celá recenze na lacultura.cz

O Autorovi

Kislingerová Eva
Eva Kislingerová, prof. Ing. CSc., je vedoucí Katedry aplikované ekonomie a ekonomiky Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a členkou Katedry Strategie Fakulty podnikohospodářské VŠE v Praze. Těžištěm jejího profesního zájmu je podniková ekonomika, manažerské finance, oceňování a insolvence podniku, aktuálně cirkulární ekonomika. Je trvale zapojena do výzkumu.

Je autorkou (spoluautorkou) řady publikací, např. Manažerská ekonomika, Manažerské finance, Finanční analýza – krok za krokem, Podniková ekonomika, Oceňování podniku, Sedm smrtelných hříchů podniků… Její publikační činnost ke konci roku 2020 přesahuje 467 publikačních záznamů. Je členkou několika vědeckých a oborových rad na veřejných vysokých školách, je členkou redakčních rad časopisů Politická ekonomie a Oceňování. Čtyři roky byla náměstkyní primátorky hl. m. Prahy pro finance a rozpočet. Své názory publikuje i na blogu https://blog.idnes.cz/blogeri.

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 424 
E-kniha 360 
Tištěná 382 
E-kniha 325 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace





Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.