0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Dítě a mateřská škola

Co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet, 2., rozšířené a aktualizované vydání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
349 
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 13.11.2018 5:31
i: 20161 n: 24744353r: 7383
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
297 
Ihned ke stažení
i: 20162 n: 24793405r: 7383
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Jste rodiči dětí předškolního věku, anebo je vyučujete v mateřské škole? Pak je tato užitečná publikace určena právě vám. Je přínosem jak pro učitele, tak pro rodiče, protože právě jejich spolupráce je pro děti mimořádně důležitá.

Kniha systematicky popisuje specifika rozvoje a výchovy dětí do šesti let v rodině a se zaměřením na vzdělávací práci v mateřských školách. Věnuje se mimo jiné těmto otázkám:• adaptace dítěte při vstupu do mateřské školy• možnosti pro rodiče, jak se aktivně vyrovnat se změnami spojenými s nástupem dítěte do mateřské školy• připravenost dítěte na základní školu• komplexní analýza běžných mateřských škol• základní směřování alternativních programůKromě učitelů mateřských škol a rodičů předškolních dětí je publikace určena i studentům pedagogických oborů, sociálním pracovníkům a všem dalším lidem, kteří pracují s dětmi jak na profesní úrovni, tak v různé zájmové činnosti.
 

Z obsahu knihy Dítě a mateřská škola

Úvod 1. Dítě předškolního věku v rodinném prostředí 1.1 Vrůstání dítěte do rodiny Poporodní přijetí První rok – skrytý základ 1.2 Čím je pro nás dítě mezi prvním až čtvrtým rokem 1.2.1 Dítě jako objevitel Objevuje prostor a jeho uspořádání Objevuje přes svoje smysly Objevuje materiály a ovlivňuje tvary Objevuje své pohybové možnosti Objevuje řeč a svoji schopnost se vyjádřit Objevuje sebe a druhé lidi 1.2.2 Rodící se osobnost Malý tyran 1.2.3 Příjemce pravidel a stylu života Ženská a mužská role Soužití a jídlo Sourozenectv Bázlivost a úzkostnost V čem spočívá označení „moje dítě“ Co nemusíme v rodině odhadnout 1.3 Starší předškolák – dítě pěti- až šestileté 1.3.1 Dítě a širší společnost Potřebuje vrstevníky Je soutěživé i žárlivé Přijímá, rozumí a začleňuje se Zapouští kořínky v místě, kde žije Má první zájmy Trápí ho stud, obavy a může být ohrožené 1.3.2 Dítě jako občan Jak přijímá odlišnosti Je altruistické? Mezníky v sociálním začleňování Vstup do mateřské a základní školy – iniciační význam 2. Úvaha rodičů o mateřské škole 2.1 O čem přemýšlet při volbě mateřské školy? Děti se speciálními potřebami Hyperaktivní dítě Různé typy mateřských škol 2.2 Očekávání a změny Jak dítě na mateřskou školu připravit Doporučující desatero 2.3 Co udělat pro dobrou adaptaci Jak může dítě v adaptační fázi reagovat Provázanost pocitů rodičů a dětí 3. Současná mateřská škola Pohled do budoucnosti školy 3.1 Jaké jsou mateřské školy Jak vidí učitelky současnou mateřskou školu Jak vidí učitelky dítě předškolního věku 3.2 O co se jednotlivé mateřské školy snaží Spolupráce s rodinou 3.2.1 Nedirektivní přístupy Akceptace Empatie Autenticita Aktivní naslouchání Empatický rozhovor Pozitivní školní klima 3.3 Vlastní školní vzdělávací programy 3.3.1 Třídní programy Výchovně-vzdělávací cíle Adaptační fáze v práci s novou skupinou Členění programu Hra jako respektovaná potřeba i metoda Pohoda, péče, tvořivost a poznávání 3.3.2 Příprava na základní školu Školní zralost Školní připravenost Děti s odkladem školní docházky 3.3.3 Klima školy vytvářejí učitelé Role v pracovní skupině Překážky pro příznivé vztahy Kvalitní klima ve společné komunitě rodičů a učitelů 4. Pohled do obsahu předškolního vzdělávání 4.1 Osobnostně orientovaný model předškolního vzdělávání 4.2 Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Vzdělávací oblast: Dítě a jeho tělo Vzdělávací oblast: Dítě a jeho psychika Vzdělávací oblast: Dítě a ten druhý Vzdělávací oblast: Dítě a společnost Vzdělávací oblast: Dítě a svět Podmínky předškolního vzdělávání 4.3 Komplexně zaměřené vzdělávání Pedagogická diagnostika Tematické celky a projekty Význam hry Jak můžeme přispět ke kvalitní hře 4.3.1 Osobnostní a sociální rozvoj Prosociální chování Dramatická výchova Interkulturní výchova 4.3.2 Skupinové soužití dětí Věkově smíšené třídy Věkově stejnorodé třídy 4.4 Některé alternativně zaměřené programy mateřských škol 4.4.1 Waldorfská mateřská škola 4.4.2 Mateřská škola Marie Montessori 4.4.3 Daltonská mateřská škola 4.4.4 Mateřská škola Začít spolu 4.4.5 Mateřská škola s Programem podpory zdraví 4.4.6 Lesní mateřské školy Jak společně pracovat ve prospěch rozvoje svého dítěte Vzájemné uznání a podpora Zpětné vazby pro učitele a rodiče Závěr Literatura

Tištěná kniha

Datum vydání: 21. 08. 2014
Katalogové číslo: 27023
ISBN: 978-80-247-4435-3
Formát / stran: 137×207, 256 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 13.21MB | 8.18MB | 4.11MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

O Autorovi

Koťátková Soňa

Dlouhodobě se zabývá vybranými oblastmi pedagogiky ve vztahu k předškolnímu a primárnímu vzdělávání, především se zaměřuje na rozvoj osobnosti učitele a žáka, na komunikaci a pracovní klima ve škole. V předškolní pedagogice se orientuje na základní znak dětství - hru, na sociální učení, na projektové plánování v práci pedagoga a multikulturní možnosti výchovy.

Dítě a mateřská škola

Tištěná kniha

Datum vydání: 21. 08. 2014
Katalogové číslo: 27023
ISBN: 978-80-247-4435-3
Formát / stran: 137×207, 256 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 13.21MB | 8.18MB | 4.11MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Dítě a mateřská škola

Co by měli rodiče znát, učitelé respektovat a rozvíjet, 2., rozšířené a aktualizované vydání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
349 
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 13.11.2018 5:31
i: 20161 n: 24744353r: 7383
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
297 
Ihned ke stažení
i: 20162 n: 24793405r: 7383
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Jste rodiči dětí předškolního věku, anebo je vyučujete v mateřské škole? Pak je tato užitečná publikace určena právě vám. Je přínosem jak pro učitele, tak pro rodiče, protože právě jejich spolupráce je pro děti mimořádně důležitá.

Kniha systematicky popisuje specifika rozvoje a výchovy dětí do šesti let v rodině a se zaměřením na vzdělávací práci v mateřských školách. Věnuje se mimo jiné těmto otázkám:• adaptace dítěte při vstupu do mateřské školy• možnosti pro rodiče, jak se aktivně vyrovnat se změnami spojenými s nástupem dítěte do mateřské školy• připravenost dítěte na základní školu• komplexní analýza běžných mateřských škol• základní směřování alternativních programůKromě učitelů mateřských škol a rodičů předškolních dětí je publikace určena i studentům pedagogických oborů, sociálním pracovníkům a všem dalším lidem, kteří pracují s dětmi jak na profesní úrovni, tak v různé zájmové činnosti.
 

Z obsahu knihy Dítě a mateřská škola

Úvod 1. Dítě předškolního věku v rodinném prostředí 1.1 Vrůstání dítěte do rodiny Poporodní přijetí První rok – skrytý základ 1.2 Čím je pro nás dítě mezi prvním až čtvrtým rokem 1.2.1 Dítě jako objevitel Objevuje prostor a jeho uspořádání Objevuje přes svoje smysly Objevuje materiály a ovlivňuje tvary Objevuje své pohybové možnosti Objevuje řeč a svoji schopnost se vyjádřit Objevuje sebe a druhé lidi 1.2.2 Rodící se osobnost Malý tyran 1.2.3 Příjemce pravidel a stylu života Ženská a mužská role Soužití a jídlo Sourozenectv Bázlivost a úzkostnost V čem spočívá označení „moje dítě“ Co nemusíme v rodině odhadnout 1.3 Starší předškolák – dítě pěti- až šestileté 1.3.1 Dítě a širší společnost Potřebuje vrstevníky Je soutěživé i žárlivé Přijímá, rozumí a začleňuje se Zapouští kořínky v místě, kde žije Má první zájmy Trápí ho stud, obavy a může být ohrožené 1.3.2 Dítě jako občan Jak přijímá odlišnosti Je altruistické? Mezníky v sociálním začleňování Vstup do mateřské a základní školy – iniciační význam 2. Úvaha rodičů o mateřské škole 2.1 O čem přemýšlet při volbě mateřské školy? Děti se speciálními potřebami Hyperaktivní dítě Různé typy mateřských škol 2.2 Očekávání a změny Jak dítě na mateřskou školu připravit Doporučující desatero 2.3 Co udělat pro dobrou adaptaci Jak může dítě v adaptační fázi reagovat Provázanost pocitů rodičů a dětí 3. Současná mateřská škola Pohled do budoucnosti školy 3.1 Jaké jsou mateřské školy Jak vidí učitelky současnou mateřskou školu Jak vidí učitelky dítě předškolního věku 3.2 O co se jednotlivé mateřské školy snaží Spolupráce s rodinou 3.2.1 Nedirektivní přístupy Akceptace Empatie Autenticita Aktivní naslouchání Empatický rozhovor Pozitivní školní klima 3.3 Vlastní školní vzdělávací programy 3.3.1 Třídní programy Výchovně-vzdělávací cíle Adaptační fáze v práci s novou skupinou Členění programu Hra jako respektovaná potřeba i metoda Pohoda, péče, tvořivost a poznávání 3.3.2 Příprava na základní školu Školní zralost Školní připravenost Děti s odkladem školní docházky 3.3.3 Klima školy vytvářejí učitelé Role v pracovní skupině Překážky pro příznivé vztahy Kvalitní klima ve společné komunitě rodičů a učitelů 4. Pohled do obsahu předškolního vzdělávání 4.1 Osobnostně orientovaný model předškolního vzdělávání 4.2 Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Vzdělávací oblast: Dítě a jeho tělo Vzdělávací oblast: Dítě a jeho psychika Vzdělávací oblast: Dítě a ten druhý Vzdělávací oblast: Dítě a společnost Vzdělávací oblast: Dítě a svět Podmínky předškolního vzdělávání 4.3 Komplexně zaměřené vzdělávání Pedagogická diagnostika Tematické celky a projekty Význam hry Jak můžeme přispět ke kvalitní hře 4.3.1 Osobnostní a sociální rozvoj Prosociální chování Dramatická výchova Interkulturní výchova 4.3.2 Skupinové soužití dětí Věkově smíšené třídy Věkově stejnorodé třídy 4.4 Některé alternativně zaměřené programy mateřských škol 4.4.1 Waldorfská mateřská škola 4.4.2 Mateřská škola Marie Montessori 4.4.3 Daltonská mateřská škola 4.4.4 Mateřská škola Začít spolu 4.4.5 Mateřská škola s Programem podpory zdraví 4.4.6 Lesní mateřské školy Jak společně pracovat ve prospěch rozvoje svého dítěte Vzájemné uznání a podpora Zpětné vazby pro učitele a rodiče Závěr Literatura

O Autorovi

Koťátková Soňa

Dlouhodobě se zabývá vybranými oblastmi pedagogiky ve vztahu k předškolnímu a primárnímu vzdělávání, především se zaměřuje na rozvoj osobnosti učitele a žáka, na komunikaci a pracovní klima ve škole. V předškolní pedagogice se orientuje na základní znak dětství - hru, na sociální učení, na projektové plánování v práci pedagoga a multikulturní možnosti výchovy.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 69 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 96 
E-kniha 82 
Tištěná 269 
E-kniha 229 
Tištěná 169 
E-kniha 144 
Tištěná 249 
E-kniha 212 
Tištěná 349 
E-kniha 297 

Novinky a akční nabídky knih

Vyberte témata, která vás zajímají:



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 


 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.