Krok za krokem ke studentské závěrečné práci
Pro střední a vysoké školy
Tištěná kniha
Brožovaná vazba s klopami
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
349 Kč 297 KčUšetříte 52 Kč
Skladem
i
Poslední aktualizace skladu 14. 01. 2025 14:45
i: 48300 n: 24733340r: 14071 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Schopnost vést výzkumnou činnost a její výsledky zpracovat formou odborného textu je jednou ze základních lidských dovedností klíčových pro rozvoj společnosti. Publikace nabízí popis procesu zpracování studentských závěrečných prací v jednotlivých krocích, které je nutné učinit na cestě ke kvalitnímu výsledku. Publikace je určena studujícím i vedoucím prací. Studující ji využijí jako průvodce procesem od volby tématu, studia zdrojů až po realizaci výzkumu a finální zpracování textu. Začínajícím vedoucím bude sloužit jako vodítko, s jehož pomocí se zorientují v problematice akademického psaní a vyjasní si vlastní roli při vedení prací. Ostatním vedoucím umožní dále zdokonalovat svoji práci.
Publikace obsahuje šest kapitol zaměřených na jednotlivé fáze práce. První kapitola uvádí počáteční kroky v rámci příprav. Druhá se věnuje procesu studia zdrojů a zpracování teoretické části práce. Třetí kapitola se soustředí na návrh a realizaci výzkumné strategie popsané v metodické části. Čtvrtá kapitola popisuje postup při sběru a rozboru získaných dat, jehož výsledky budou předloženy v analytické části práce. Pátá kapitola představuje způsoby vyhodnocení výsledků v závěrečné části práce. Šestá kapitola nabízí přehled posledních kroků, jimž musí být věnována pozornost v rámci konečných úprav textu a kompletace svazku.
Popis procesu psaní a vedení studentských závěrečných prací uvedený v této knize je výsledkem mnohaleté akademické a pedagogické praxe a zkušeností autorky s vedením studentských prací. Každá podkapitola obsahuje stručný popis jednotlivých kroků, nástin rozdělení zodpovědnosti mezi studujícími a vedoucími prací a také soubor doporučení a praktických rad. V závěru každé kapitoly je předložen výběr ukázek ze studentských prací jako návod nebo inspirace pro uživatele a uživatelky knihy.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Krok za krokem ke studentské závěrečné práci
i. Úvodem
ii. Vše, co potřebujete o knize vědět
Desatero studujících
Desatero vedoucích prací
iii. Dříve, než začnete psát
Krok 1 – Přípravná fáze
1.1 Definice tématu
1.2 Výzkumný záměr
1.3 Osnova závěrečné práce
1.4 Plánování
Ukázky – Krok 1
Krok 2 – Teoretická část 53
2.1 Typologie informačních zdrojů
2.1.1 Informační zdroje podle původnosti obsahu
2.1.2 Informační zdroje podle relevance
2.2 Vedení poznámek
2.3 Akademická etika
2.4 Plagiátorství
2.5 Citační styly
2.5.1 Techniky odkazování v textu
2.5.2 Techniky citování
2.5.3 Techniky parafrázování
2.6 Autorský vs. přejatý text
2.7 Techniky akademického psaní
2.8 Výzkumný problém 78
2.9 Cíl práce
2.10 Výzkumná otázka vs. hypotéza
Ukázky – Krok 2
Krok 3 – Metodická část
3.1 Popis hlavní jednotky zkoumání
3.2 Analýza stávající situace
3.3 Cíl výzkumu
3.4 Typologie výzkumu
3.4.1 Techniky sběru kvalitativních dat
3.4.2 Techniky sběru kvantitativních dat
3.4.3 Využití sekundárních dat
3.5 Popis zkoumaného vzorku
3.6 Způsoby zpracování dat
Ukázky – Krok 3
Krok 4 – Analytická část
4.1 Třídění dat
4.1.1 Kvalitativní metody analýzy dat
4.1.2 Kvantitativní metody analýzy dat
4.2 Grafické nástroje prezentace dat
4.3 Shrnutí hlavních zjištění výzkumu
4.4 Návrh implementace poznatků do praxe
Ukázky – Krok 4
Krok 5 – Závěrečná část 147
5.1 Hlavní závěry práce
5.2 Implikace
5.3 Limitace a pokračování výzkumu
5.4 Obecný úvod a závěr
5.5 Seznam použité literatury.
5.6 Přílohy
Ukázky – Krok 5
Krok 6 – Dokončovací fáze
6.1 Evaluační kritéria
6.1.1 Obsahové úpravy
6.1.2 Formální úpravy
6.1.3 Jazykové úpravy
6.2 Formální náležitosti
6.2.1 Titulní strana
6.2.2 Čestné prohlášení
6.2.4 Obsah práce
6.2.5 Seznamy
6.3 Abstrakt a klíčová slova
6.4 Tisk a odevzdání
6.5 Posudky
6.6 Obhajoba
6.7 Promoce
Ukázky – Krok 6
Poděkování
Seznam použité literatury
Rejstřík
Recenze
„Zase další publikace o psaní závěrečných prací? Tato se však výrazně vymyká z řady předešlých – svou strukturou, přehledností i čtivostí. Nadšení a zápal Dagmar Sieglové pro vše, do čeho se pustí, na vás dýchne z každé stránky tohoto díla! Užitečné jak pro studenty, tak pro vedoucí prací.“
dr. Jan Lachman, Škoda Auto Vysoká škola, prorektor pro vědu a výzkum
„Dagmar Sieglová nabízí přehledně členěný text s jasnými instrukcemi, množstvím podnětných ukázek a doporučeními pro samostatnou tvůrčí činnost na závěrečné práci. Krok za krokem vítám jako výborné vodítko a potřebnou oporou studentů i vyučujících.“
prof. RNDr. Luděk Sýkora, Ph.D., Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta
„Mám tu čest vést některé diplomové a bakalářské práce, jejichž kvalita je často fantastická. A mám radost, když vedu studentovi bakalářskou práci, pak diplomovou práci a vidím ten obrovský skok, který mezitím vykoná. Často mají diplomové práce úroveň odborného ekonomického článku, a tak jsem rád, že jsem mohl přispět k ekonomickému vědění konkrétního člověka.“
Ing. Pavel Potužák, Ph.D., Vysoká škola ekonomická v Praze, ihned.cz, 16. 7. 2024
„Cíle práce, správné téma, formální úprava a konzultace jsou nezbytné pro úspěšnou závěrečnou práci. Zásadní ale je, jak přistupujeme k samotnému procesu tvorby. Překážky, které překonáváme, nás učí zvládat nejen akademické, ale zejména osobní výzvy.“
Ing. et Ing. Simona Černá, Vysoká škola kreativní komunikace, prorektorka pro studium, absolventka ŠAVŠ
O Autorovi
Sieglová DagmarMgr. DAGMAR SIEGLOVÁ, MSEd., Ph.D., je odbornou asistentkou na ŠKODA AUTO Vysoké škole v Mladé Boleslavi. Učí obchodní angličtinu a současně marketing. Specializuje se na témata ekonomické angličtiny, zvládání diverzity a PR. Zaměřuje se na uplatňování moderních metod vedoucích k rozvoji klíčových dovedností současné éry, k nimž náleží schopnost komunikace, spolupráce a kritického myšlení.
Dagmar Sieglová vystudovala Pedagogickou fakultu Masarykovy univerzity v Brně, obor hudební výchova a němčina, následně studovala pedagogiku na Pennsylvánské univerzitě ve Filadelfii v USA, kde se na katedře angličtiny jako cizího jazyka specializovala na obor interkulturní komunikace. Doktorské studium obecné lingvistiky dokončila na Filozofické fakultě Karlovy Univerzity v Praze. Dizertační práci zaměřila na téma osvojování druhého jazyka u dětí.
V průběhu praxe získala bohaté pedagogické zkušenosti na všech úrovních vzdělávání. Řadu let se věnuje vývoji učebních materiálů, z čehož čerpá ve své práci zaměřené na zavádění moderních metod do jazykové i oborové výuky. Již při studiu na Masarykově univerzitě pracovala jako lektorka německého jazyka v mateřské škole, na téma jazykové výuky v předškolním věku prostřednictvím hudby, poezie a her zaměřila i diplomovou práci. V průběhu studia v USA pracovala ve výzkumu v oblasti komputační lingvistiky a současně na univerzitě učila a zpracovávala učební materiály pro výuku češtiny pro cizince. Po návratu do Prahy řídila program Lexia International pro studenty z USA a Kanady a současně rozvíjela lektorskou činnost pro firmy v oblasti diversity managementu. V rámci studijní stáže při doktorském studiu se vrátila na Pennsylvánskou univerzitu v USA. Zde pracovala na sběru a analýze dat pro svoji dizertační práci, v jejímž rámci asistovala při výuce na základní škole Gerry and Coffin School v Marbleheadu. Pedagogickou praxi využila i jako ředitelka Multikulturního centra Praha, kde dohlížela na tvorbu metodik a realizaci seminářů pro školy a státní správu.
V současnosti se kromě akademické činnosti věnuje vzdělávání pedagogických pracovníků a profesionálů z firemního prostředí. Ve spolupráci se Vzdělávacím institutem Středočeského kraje realizuje série seminářů zaměřených na techniky práce s textem, interaktivní formy vyučování a kognitivní a komunikační výukové metody pro rozvoj kritického myšlení. V obchodním prostředí je školitelkou komunikačních a interkulturních kompetencí.
Dagmar Sieglová má široký rozsah zájmů i mimo profesní praxi. Ve volném čase se s manželem a rodinou věnuje cestování i s tím spojené přednáškové činnosti. Navštívila země většiny kontinentů, po pobytu v USA a cestování po Severní Americe zavítala na africký kontinent do Keni a Jihoafrické republiky, v Jižní Americe byla v Bolívii a Chile, v Asii pak cestovala po Indii a Japonsku. V Evropě si nejvíce oblíbila alpské a severské země, navštívila i místa nejvzdálenějšího severu, na cestě po Špicberkách překročila 80. rovnoběžku. Rekreačně se věnuje orientačnímu běhu, díky kterému zcestovala různé kouty Evropy i České republiky. Má ráda vysokohorskou turistiku, v zimě pak běžecké a sjezdové lyžování.