0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Lobbing v moderních demokraciích

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
149 
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 20.10.2018 16:57
i: 17270 n: 24731650r: 5985
E-kniha
PDF
149 
Ihned ke stažení
i: 17271 n: 24773919r: 5985
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Ačkoli je lobbing veřejností nazírán jako něco podezřelého, jedná se o běžnou součást fungování liberálních demokracií, která přináší celé společnosti jak řadu výhod, tak i potenciálních problémů. Velmi úzce je spojen s problematikou reprezentace zájmů, se zájmovými skupinami a fungováním občanské společnosti. Kniha Lobbing v moderních demokraciích osvětluje roli lobbingu jako jedné z možných legitimních a legálních technik prosazování vlivu v moderních demokraciích. Zabývá se popisem lobbistické praxe ve vybraných kontextech. Publikace je určena zejména studentům humanitních a sociálně vědních oborů, odborným pracovníkům, pracovníkům veřejné správy, lidem zaměstnaným ve veřejném, firemním i neziskovém sektoru.

Z obsahu knihy Lobbing v moderních demokraciích

Úvodní slovo editora: Proč lobbing aneb Výzvy svobody v procesu demokratizace a evropeizace
Karel B. Müller

1. Co je lobbing? Vymezení, tradice, diskurz a praktiky lobbingu
Petr Vymětal
1.1 Vymezení pojmů
1.2 Historie lobbingu
1.3 Lobbing a korupce - dvě strany téže mince, nebo dvě zcela jiné měny?
1.4 Teoretické modely rozhodování a lobbing - racionální volba a teorie her
1.5 Zdroje, funkce, strategie a techniky lobbingu

2. Jak a proč lobbing regulovat?
Petr Vymětal
2.1 Co by regulace lobbingu měla řešit?
2.1.1 Jak lobbování právě vymezit?
2.1.2 Jak právně vymezit adresáty a aktéry lobbingu?
2.1.3 Specifické požadavky a omezení související s výkonem lobbingu¨
2.2 Obecné přístupy k regulaci lobbingu
2.2.1 Regulace lobbingu pomocí zákona
2.2.2 Samoregulace jako způsob regulace lobbingu

3. Regulace lobbingu ve vybraných zemích
Šárka Laboutková, Petr Vymětal
3.1 Regulace lobbingu v USA
3.2 Regulace lobbingu v Kanadě
3.3 Regulace lobbingu ve Spojeném království
3.4 Regulace lobbingu při institucích Evropské unie
3.5 Regulace lobbingu v členských státech EU
3.6 Regulace lobbingu v České republice

4. Typologie, formy a funkce zájmových skupin
Šárka Laboutková
4.1 Historický exkurz k působení zájmových skupin
4.2 Ekonomické funkce státu a jejich význam pro existenci zájmových skupin
4.3 Definice zájmových skupin
4.4 Typologie zájmových skupin
4.5 Zájmové skupiny versus politické strany
4.6 Pozitiva a negativa působení zájmových skupin

5. Reprezentace zájmů: pluralismus a neokorporativismus
Šárka Laboutková
5.1 Pluralismus
5.2 Neokorporativismus

6. Lobbing a liberální demokracie
Karel B. Müller
6.1 O liberalismu aneb Obhajoba konfliktní společnosti
6.2 O demokracii aneb Obhajoba pragmatické utopie
6.3 O tradici racionalistické a empirické demokracie aneb Jak dál s demokracií v Evropě?
6.4 O liberální demokracii aneb Dilema mezi autoritou práva a většinovou vůlí

7. Lobbing a občanská společnost
Karel B. Müller
7.1 Perspektiva utopického realismu
7.2 Občanská společnost jako hlídací pes demokracie (ochranná funkce)
7.3 Občanská společnost jako sféra občanské kompetence (participační funkce)
7.4 V čem tkví autorita práva aneb O legitimizační funkci občanské společnosti
7.5 Musíme společnost konstruovat nebo prostě existuje? (integrační funkce)
7.6 Jak pěstovat občanskou společnost?

...jak dál? (Místo závěru)
Karel B. Müller

Zdroje
Dokumenty
Literatura
Internetové stránky

Věcný rejstřík
Jmenný rejstřík
Seznam boxů, schémat a tabulek

Tištěná kniha

Datum vydání: 09. 11. 2010
Katalogové číslo: 24006
ISBN: 978-80-247-3165-0
Formát / stran: 167×240, 256 stran

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.6MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Lobbing v moderních demokraciích
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

Tištěná kniha

Datum vydání: 09. 11. 2010
Katalogové číslo: 24006
ISBN: 978-80-247-3165-0
Formát / stran: 167×240, 256 stran

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.6MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Lobbing v moderních demokraciích

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
149 
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 20.10.2018 16:57
i: 17270 n: 24731650r: 5985
E-kniha
PDF
149 
Ihned ke stažení
i: 17271 n: 24773919r: 5985
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Ačkoli je lobbing veřejností nazírán jako něco podezřelého, jedná se o běžnou součást fungování liberálních demokracií, která přináší celé společnosti jak řadu výhod, tak i potenciálních problémů. Velmi úzce je spojen s problematikou reprezentace zájmů, se zájmovými skupinami a fungováním občanské společnosti. Kniha Lobbing v moderních demokraciích osvětluje roli lobbingu jako jedné z možných legitimních a legálních technik prosazování vlivu v moderních demokraciích. Zabývá se popisem lobbistické praxe ve vybraných kontextech. Publikace je určena zejména studentům humanitních a sociálně vědních oborů, odborným pracovníkům, pracovníkům veřejné správy, lidem zaměstnaným ve veřejném, firemním i neziskovém sektoru.

Z obsahu knihy Lobbing v moderních demokraciích

Úvodní slovo editora: Proč lobbing aneb Výzvy svobody v procesu demokratizace a evropeizace
Karel B. Müller

1. Co je lobbing? Vymezení, tradice, diskurz a praktiky lobbingu
Petr Vymětal
1.1 Vymezení pojmů
1.2 Historie lobbingu
1.3 Lobbing a korupce - dvě strany téže mince, nebo dvě zcela jiné měny?
1.4 Teoretické modely rozhodování a lobbing - racionální volba a teorie her
1.5 Zdroje, funkce, strategie a techniky lobbingu

2. Jak a proč lobbing regulovat?
Petr Vymětal
2.1 Co by regulace lobbingu měla řešit?
2.1.1 Jak lobbování právě vymezit?
2.1.2 Jak právně vymezit adresáty a aktéry lobbingu?
2.1.3 Specifické požadavky a omezení související s výkonem lobbingu¨
2.2 Obecné přístupy k regulaci lobbingu
2.2.1 Regulace lobbingu pomocí zákona
2.2.2 Samoregulace jako způsob regulace lobbingu

3. Regulace lobbingu ve vybraných zemích
Šárka Laboutková, Petr Vymětal
3.1 Regulace lobbingu v USA
3.2 Regulace lobbingu v Kanadě
3.3 Regulace lobbingu ve Spojeném království
3.4 Regulace lobbingu při institucích Evropské unie
3.5 Regulace lobbingu v členských státech EU
3.6 Regulace lobbingu v České republice

4. Typologie, formy a funkce zájmových skupin
Šárka Laboutková
4.1 Historický exkurz k působení zájmových skupin
4.2 Ekonomické funkce státu a jejich význam pro existenci zájmových skupin
4.3 Definice zájmových skupin
4.4 Typologie zájmových skupin
4.5 Zájmové skupiny versus politické strany
4.6 Pozitiva a negativa působení zájmových skupin

5. Reprezentace zájmů: pluralismus a neokorporativismus
Šárka Laboutková
5.1 Pluralismus
5.2 Neokorporativismus

6. Lobbing a liberální demokracie
Karel B. Müller
6.1 O liberalismu aneb Obhajoba konfliktní společnosti
6.2 O demokracii aneb Obhajoba pragmatické utopie
6.3 O tradici racionalistické a empirické demokracie aneb Jak dál s demokracií v Evropě?
6.4 O liberální demokracii aneb Dilema mezi autoritou práva a většinovou vůlí

7. Lobbing a občanská společnost
Karel B. Müller
7.1 Perspektiva utopického realismu
7.2 Občanská společnost jako hlídací pes demokracie (ochranná funkce)
7.3 Občanská společnost jako sféra občanské kompetence (participační funkce)
7.4 V čem tkví autorita práva aneb O legitimizační funkci občanské společnosti
7.5 Musíme společnost konstruovat nebo prostě existuje? (integrační funkce)
7.6 Jak pěstovat občanskou společnost?

...jak dál? (Místo závěru)
Karel B. Müller

Zdroje
Dokumenty
Literatura
Internetové stránky

Věcný rejstřík
Jmenný rejstřík
Seznam boxů, schémat a tabulek

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 69 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 589 
Tištěná 89 
Tištěná 89 
Tištěná 199 
Tištěná 99 

Novinky a akční nabídky knih

Vyberte témata, která vás zajímají:



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 


 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.