Rukověť dobrého lektora
Praktické tipy a návody pro začínající i zkušené přednášející
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5147 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
144 Kč 130 KčIhned ke stažení
i: 24490 n: 24765228r: 5147 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Čtivá a srozumitelná knížka rozvíjející školitelské dovednosti je praktickým průvodcem pro všechny, kteří se zabývají vzděláváním dospělých. Cílem knihy je ukázat, jak sestavit a realizovat vzdělávání tak, aby bylo efektivní, např. se seznámíte s fázemi zkušenostního učení. Autor srovnává teoretická doporučení s poznatky z vlastní praxe a předkládá klíčové dovednosti dobrého lektora, u nichž si můžete porovnat svou úroveň a vyzkoušet si vše v praxi. Dále se dozvíte, jak využívat didaktické techniky, proč a jak sestavit vzdělávací plán a jak vše převzít do minutového scénáře.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
O autorovi 7
Řekli o knize 9
Úvod 15
1. kapitola
Příprava školení 17
1.1 Koho máme před sebou? 19
1.2 Kdo nám řekne, co chtějí? 20
1.3 Jak určíme, co potřebují? 21
2. kapitola
Tvorba vzdělávacího plánu 27
2.1 Užitečná struktura - cyklus zkušenostního učení 30
2.1.1 Jak to běžně děláme? 31
2.1.2 Jaká je nejlepší praxe? 32
2.1.3 Jak to budeme dělat? 33
2.1.4 Jak nám to jde? 33
3. kapitola
Učební styly 39
3.1 Prožij 41
3.2 Pochop 42
3.3 Pozoruj 42
3.4 Příklady 42
3.5 Interaktivní techniky 43
3.5.1 Testy ve vyučovacím procesu 43
3.5.2 Obrácení rolí 45
3.5.3 Modelová situace 45
3.5.4 Případová studie 46
3.5.5 Brainstorming 48
3.5.6 Skupinová diskuze 49
3.6 Postup pro tvorbu scénáře 52
4. kapitola
Než skutečně začneme 57
4.1 Úprava prostředí 59
4.1.1 Rozestavění stolů 59
4.2 Didaktická příprava 62
4.2.1 Flipchart 62
4.2.2 Dataprojektor a PC 63
4.2.3 Kamera, videorekordér a televize 64
5. kapitola
Kouzlo dobrého začátku 69
5.1 Komunikační dovednosti 71
5.1.1 Verbální komunikace 71
5.1.2 Neverbální komunikace 72
5.1.3 Paraverbální komunikace 73
5.2 Efektivní prezentace lektora 73
5.2.1 Struktura efektivní prezentace 74
5.3 Sladění - vykročit společně v jednom směru 77
5.4 Kouzlo a zrada otázek 78
6. kapitola
Čeho jsme dosáhli 81
6.1 Přístup k hodnocení 83
6.2 Realizace hodnocení 83
6.2.1 Formulář k hodnocení lektorem 83
6.2.2 Formulář k sebehodnocení účastníka 84
6.2.3 Struktura pozitivního hodnocení 85
6.2.4 Způsoby provedení hodnocení 86
6.2.5 Co máme hodnotit? 89
7. kapitola
Jak to využijeme 91
7.1 Systémy individuálního rozvoje 93
7.2 Nejlepší teorie je dobrá praxe 95
7.2.1 Benchmarking 95
7.2.2 Koučování 95
8. kapitola
Rekapitulace - ověření vlastního stylu 99
8.1 Nejčastější nešikovnosti a manýry 101
Závěr 105
Literatura 107
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 0.91MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 0.91 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Rukověť dobrého lektora
Praktické tipy a návody pro začínající i zkušené přednášející
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5147 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
144 Kč 130 KčIhned ke stažení
i: 24490 n: 24765228r: 5147 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Čtivá a srozumitelná knížka rozvíjející školitelské dovednosti je praktickým průvodcem pro všechny, kteří se zabývají vzděláváním dospělých. Cílem knihy je ukázat, jak sestavit a realizovat vzdělávání tak, aby bylo efektivní, např. se seznámíte s fázemi zkušenostního učení. Autor srovnává teoretická doporučení s poznatky z vlastní praxe a předkládá klíčové dovednosti dobrého lektora, u nichž si můžete porovnat svou úroveň a vyzkoušet si vše v praxi. Dále se dozvíte, jak využívat didaktické techniky, proč a jak sestavit vzdělávací plán a jak vše převzít do minutového scénáře.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Rukověť dobrého lektora
O autorovi 7
Řekli o knize 9
Úvod 15
1. kapitola
Příprava školení 17
1.1 Koho máme před sebou? 19
1.2 Kdo nám řekne, co chtějí? 20
1.3 Jak určíme, co potřebují? 21
2. kapitola
Tvorba vzdělávacího plánu 27
2.1 Užitečná struktura - cyklus zkušenostního učení 30
2.1.1 Jak to běžně děláme? 31
2.1.2 Jaká je nejlepší praxe? 32
2.1.3 Jak to budeme dělat? 33
2.1.4 Jak nám to jde? 33
3. kapitola
Učební styly 39
3.1 Prožij 41
3.2 Pochop 42
3.3 Pozoruj 42
3.4 Příklady 42
3.5 Interaktivní techniky 43
3.5.1 Testy ve vyučovacím procesu 43
3.5.2 Obrácení rolí 45
3.5.3 Modelová situace 45
3.5.4 Případová studie 46
3.5.5 Brainstorming 48
3.5.6 Skupinová diskuze 49
3.6 Postup pro tvorbu scénáře 52
4. kapitola
Než skutečně začneme 57
4.1 Úprava prostředí 59
4.1.1 Rozestavění stolů 59
4.2 Didaktická příprava 62
4.2.1 Flipchart 62
4.2.2 Dataprojektor a PC 63
4.2.3 Kamera, videorekordér a televize 64
5. kapitola
Kouzlo dobrého začátku 69
5.1 Komunikační dovednosti 71
5.1.1 Verbální komunikace 71
5.1.2 Neverbální komunikace 72
5.1.3 Paraverbální komunikace 73
5.2 Efektivní prezentace lektora 73
5.2.1 Struktura efektivní prezentace 74
5.3 Sladění - vykročit společně v jednom směru 77
5.4 Kouzlo a zrada otázek 78
6. kapitola
Čeho jsme dosáhli 81
6.1 Přístup k hodnocení 83
6.2 Realizace hodnocení 83
6.2.1 Formulář k hodnocení lektorem 83
6.2.2 Formulář k sebehodnocení účastníka 84
6.2.3 Struktura pozitivního hodnocení 85
6.2.4 Způsoby provedení hodnocení 86
6.2.5 Co máme hodnotit? 89
7. kapitola
Jak to využijeme 91
7.1 Systémy individuálního rozvoje 93
7.2 Nejlepší teorie je dobrá praxe 95
7.2.1 Benchmarking 95
7.2.2 Koučování 95
8. kapitola
Rekapitulace - ověření vlastního stylu 99
8.1 Nejčastější nešikovnosti a manýry 101
Závěr 105
Literatura 107
O Autorovi
Kazík PetrPetr Kazík se věnuje pedagogické a lektorské činnosti. Přestože vystudoval ekonomii a půlku svého profesního života vykonával různé manažerské funkce v oblasti obchodu, marketingu a TOP managementu, neustále se věnoval vzdělávání. V počátcích to byla externí výuka ekonomie na středních školách a tříletá zkušenost ve funkci ředitele vyšší odborné školy zahraničního obchodu a cestovního ruchu. I když se ještě na pár let vrátil k řízení obchodu a marketingu, jeho další cesta směřovala před třinácti lety k založení vlastní vzdělávací společnosti AHRA. Se svou společností působil ve více než dvou stech významných firmách ČR. V posledních letech se převážně věnuje vzdělávání dalších lektorů - certifikát za absolvování jeho lektorských kurzů získalo již více než 200 lektorů. Pedagogické aktivity došly k naplnění ve funkci prorektora Ostravské univerzity. V současné době působí také na fakultě sociální studií OU v Ostravě.