0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Výuka cizích jazyků

Janíková Věra a kolektiv
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
279 
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 19.12.2018 14:19
i: 17990 n: 24735122r: 6364
E-kniha
PDF
237 
Ihned ke stažení
i: 17991 n: 24773803r: 6364
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Změny v přístupech k učení a vyučování cizím jazykům ovlivňuje celá řada faktorů, zejména nejnovější poznatky lingvistiky, psycholingvistiky, neurolingvistiky, psychologie učení, pedagogiky i empirického výzkumu v oblasti didaktiky cizích jazyků. Svoji roli však zde hrají i aktuální požadavky, které na cizojazyčnou výuku klade společnost. Tento vícedimenzionální pohled určil charakter zpracování publikace: pojednává o vybraných aktuálních trendech, jež lze v této oblasti označit za významné, a teoretická východiska uvedených konceptů představuje se zřetelem k jejich využití v cizojazyčné výuce i k potřebám jazykového vzdělávání v moderní společnosti. Publikace je určena nejen vysokoškolským oborovým didaktikům a studentům učitelství cizích jazyků, ale díky propojení teorie s konkrétními výukovými metodami a učebními činnostmi se může stát zdrojem inspirace rovněž pro učitele cizích jazyků v praxi.

Z obsahu knihy Výuka cizích jazyků

Úvod
O publikaci
O autorech
1. Neurolingvistika ve vztahu k vyučování cizím jazykům (Martin Lachout)
1.1 Lokalizace jazykových oblastí v mozku
1.2 Empirické výzkumy zpracování řeči u simultánně a sekvenčně bilingvních osob
1.3 Didaktické závěry
Literatura
2. Řečová produkce při osvojování cizích jazyků (Martin Lachout)
2.1 K termínům řečová produkce a řečová percepce
2.2 Modely řečové produkce
2.2.1 Obecně o modelech
2.2.2 Garrettův model
2.2.3 Leveltův model
2.2.4 Leonťjevův model
2.3 Didaktické závěry
Literatura
3. Výuka cizích jazyků zaměřená na žáka (Věra Janíková)
3.1 Individuální zvláštnosti žáka při učení se cizímu jazyku
3.2 Celostní učení
3.3 Činnostně zaměřená výuka
3.4 Autonomní učení
3.4.1 Strategie učení
3.5 Učení se cizímu jazyku pomocí řešení úloh řečového typu
3.6 Projektová metoda
3.7 Didaktické závěry: Strategie učení ve výuce
3.7.1 Úlohy pro seznamování se s učebními strategiemi
3.7.2 Úlohy pro shromažďování učebních strategií ve třídě
3.7.3 Úlohy k procvičování strategií
Literatura
4. Emoce a učení se cizímu jazyku (Pavla Marečková)
4.1 Emoce z hlediska psychologie učení
4.1.1 Emoce a motivace
4.1.2 Emoce a kognitivní procesy
4.1.3 Vliv pozitivních a negativních emocí na kognitivní procesy
4.2 Emoce z hlediska psycholingvistiky
4.3 Emocionální složka cizojazyčné výuky
4.3.1 Definice pojmu
4.3.2 Funkce emocionální složky cizojazyčné výuky
4.4 Možnosti posílení emocionální složky cizojazyčné výuky
4.5 Praktické náměty do výuky cizího jazyka
Literatura
5. Kreativní psaní ve výuce němčiny (Pavla Zajícová)
5.1 Relevance psaní
5.2 Asociace
5.3 Ekvivalence
5.4 Malé formy
5.5 Vybrané textové druhy
Literatura
6. Němčina jako další cizí jazyk po angličtině (Hana Andrášová)
6.1 Jazyková politika Evropské unie
6.2 Jazyková politika České republiky
6.3 Role angličtiny v procesu osvojování němčiny
6.4 Příbuzenský vztah němčiny a angličtiny
6.5 Vliv angličtiny na němčinu, interference a transfer
6.5.1 Vliv angličtiny na němčinu v oblasti lexikosémantické
6.6 Didakticko-metodické principy výuky němčiny po angličtině
6.7 Nové úkoly pro českou školu
6.8 Podněty pro výukovou praxi
6.8.1 Ukázky konkrétních cvičení
Literatura
7. Celoživotní osvojování cizích jazyků na příkladu výuky u dospělých (Kamila Podrápská)
7.1 Celoživotní učení
7.2 Cíle neformálního celoživotního osvojování cizích jazyků
7.2.1 Nabídka cizojazyčných vzdělávacích příležitostí
7.3 Kognitivní vlastnosti dětí předškolního věku
7.4 Kognitivní vlastnosti dospělých
7.5 Organizační formy učení a vyučování jako motivační prvek výuky u dospělých
7.5.1 Kooperativní učení
7.5.2 Učení na stanovištích
Literatura
Malý slovník odborných pojmů k neurolingvistice
Seznam literatury
Věcný rejstřík

Tištěná kniha

Datum vydání: 10. 01. 2011
Katalogové číslo: 27000
ISBN: 978-80-247-3512-2
Formát / stran: 144×207, 200 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Výuka cizích jazyků
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

Tištěná kniha

Datum vydání: 10. 01. 2011
Katalogové číslo: 27000
ISBN: 978-80-247-3512-2
Formát / stran: 144×207, 200 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Výuka cizích jazyků

Janíková Věra a kolektiv
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
279 
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 19.12.2018 14:19
i: 17990 n: 24735122r: 6364
E-kniha
PDF
237 
Ihned ke stažení
i: 17991 n: 24773803r: 6364
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Změny v přístupech k učení a vyučování cizím jazykům ovlivňuje celá řada faktorů, zejména nejnovější poznatky lingvistiky, psycholingvistiky, neurolingvistiky, psychologie učení, pedagogiky i empirického výzkumu v oblasti didaktiky cizích jazyků. Svoji roli však zde hrají i aktuální požadavky, které na cizojazyčnou výuku klade společnost. Tento vícedimenzionální pohled určil charakter zpracování publikace: pojednává o vybraných aktuálních trendech, jež lze v této oblasti označit za významné, a teoretická východiska uvedených konceptů představuje se zřetelem k jejich využití v cizojazyčné výuce i k potřebám jazykového vzdělávání v moderní společnosti. Publikace je určena nejen vysokoškolským oborovým didaktikům a studentům učitelství cizích jazyků, ale díky propojení teorie s konkrétními výukovými metodami a učebními činnostmi se může stát zdrojem inspirace rovněž pro učitele cizích jazyků v praxi.

Z obsahu knihy Výuka cizích jazyků

Úvod
O publikaci
O autorech
1. Neurolingvistika ve vztahu k vyučování cizím jazykům (Martin Lachout)
1.1 Lokalizace jazykových oblastí v mozku
1.2 Empirické výzkumy zpracování řeči u simultánně a sekvenčně bilingvních osob
1.3 Didaktické závěry
Literatura
2. Řečová produkce při osvojování cizích jazyků (Martin Lachout)
2.1 K termínům řečová produkce a řečová percepce
2.2 Modely řečové produkce
2.2.1 Obecně o modelech
2.2.2 Garrettův model
2.2.3 Leveltův model
2.2.4 Leonťjevův model
2.3 Didaktické závěry
Literatura
3. Výuka cizích jazyků zaměřená na žáka (Věra Janíková)
3.1 Individuální zvláštnosti žáka při učení se cizímu jazyku
3.2 Celostní učení
3.3 Činnostně zaměřená výuka
3.4 Autonomní učení
3.4.1 Strategie učení
3.5 Učení se cizímu jazyku pomocí řešení úloh řečového typu
3.6 Projektová metoda
3.7 Didaktické závěry: Strategie učení ve výuce
3.7.1 Úlohy pro seznamování se s učebními strategiemi
3.7.2 Úlohy pro shromažďování učebních strategií ve třídě
3.7.3 Úlohy k procvičování strategií
Literatura
4. Emoce a učení se cizímu jazyku (Pavla Marečková)
4.1 Emoce z hlediska psychologie učení
4.1.1 Emoce a motivace
4.1.2 Emoce a kognitivní procesy
4.1.3 Vliv pozitivních a negativních emocí na kognitivní procesy
4.2 Emoce z hlediska psycholingvistiky
4.3 Emocionální složka cizojazyčné výuky
4.3.1 Definice pojmu
4.3.2 Funkce emocionální složky cizojazyčné výuky
4.4 Možnosti posílení emocionální složky cizojazyčné výuky
4.5 Praktické náměty do výuky cizího jazyka
Literatura
5. Kreativní psaní ve výuce němčiny (Pavla Zajícová)
5.1 Relevance psaní
5.2 Asociace
5.3 Ekvivalence
5.4 Malé formy
5.5 Vybrané textové druhy
Literatura
6. Němčina jako další cizí jazyk po angličtině (Hana Andrášová)
6.1 Jazyková politika Evropské unie
6.2 Jazyková politika České republiky
6.3 Role angličtiny v procesu osvojování němčiny
6.4 Příbuzenský vztah němčiny a angličtiny
6.5 Vliv angličtiny na němčinu, interference a transfer
6.5.1 Vliv angličtiny na němčinu v oblasti lexikosémantické
6.6 Didakticko-metodické principy výuky němčiny po angličtině
6.7 Nové úkoly pro českou školu
6.8 Podněty pro výukovou praxi
6.8.1 Ukázky konkrétních cvičení
Literatura
7. Celoživotní osvojování cizích jazyků na příkladu výuky u dospělých (Kamila Podrápská)
7.1 Celoživotní učení
7.2 Cíle neformálního celoživotního osvojování cizích jazyků
7.2.1 Nabídka cizojazyčných vzdělávacích příležitostí
7.3 Kognitivní vlastnosti dětí předškolního věku
7.4 Kognitivní vlastnosti dospělých
7.5 Organizační formy učení a vyučování jako motivační prvek výuky u dospělých
7.5.1 Kooperativní učení
7.5.2 Učení na stanovištích
Literatura
Malý slovník odborných pojmů k neurolingvistice
Seznam literatury
Věcný rejstřík

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 69 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

E-kniha 314 
E-kniha 229 
Tištěná 524  -25 %
E-kniha 350  -41 %
Tištěná 289 
E-kniha 246 

Novinky a akční nabídky knih

Vyberte témata, která vás zajímají:



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.