Základy podnikání a podnikatelský proces
- 25 % z DMOC
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
289 Kč 217 Kč -25 %Ušetříte 72 Kč
Skladem
i
Poslední aktualizace skladu 13. 12. 2024 1:41
i: 39520 n: 27130412r: 12179 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
246 Kč 185 Kč -25 %Ušetříte 62 Kč
Ihned ke stažení
i: 40150 n: 27140978r: 12179Poškozená kniha i Poškození knihy
nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však
nebrání jejímu přečtení.Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit na našem e-shopu.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
289 Kč 173 KčUšetříte 116 Kč
Skladem
i: 41036 n: 27130412_Dr: 12179 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Předkládaná publikace představuje základ podnikání založený na podnikatelském objevování, posuzování a využití podnikatelských příležitostí. V teoretické části se zabýváme tržním procesem a konkurencí, analyzujeme vztah podnikání a teorie firmy. Hlavní důraz klademe na podnikatelské příležitosti a na poznávací a individuální charakteristiky podnikání.
V aplikační části je prezentován model podnikatelského procesu sestavený z patnácti kroků, který lze považovat za určitý návod postupu pro nového začínajícího podnikatele. Publikaci přivítají zejména podnikatelé ve všech oborech podnikání, zejména však začínající podnikatelé. Užitečné poznatky v ní najdou rovněž studenti a lektoři.
Sleva 25 % končí za:
Soubory ke stažení
Úvod
1. Odraz tématiky podnikání v literatuře
1.1 Obecně
1.2 Teorie, školy, autoři
1.3 Tematická analýza
1.3.1 Neoklasická ekonomie
1.3.2 Schumpeterův podnikatel
1.3.3 Kirznerův podnikatel
1.4 Závěry
2. Obecná teoretická východiska
2.1 Tržní proces versus tržní rovnováha
2.2 Znalosti a jejich úloha při tržní koordinaci ekonomických aktivit
2.3 Trh jako proces podnikatelského objevování
2.4 Konkurenční trh a podnikání
3. Potřeba a vývoj teorie podnikání
3.1 Úvod
3.2 Teorie fi rmy v ekonomii
3.3 Teorie podnikání
3.4 Nezbytnost propojení teorie fi rmy a teorie podnikání
3.5 Přístupy k teorii podnikání
4. Podnikání a podnikatel
4.1 Úvod
4.2 Podnikatel jako oportunista
4.3 Podnikatel jako arbitr
4.4 Podnikatel jako inovátor
4.5 Podnikatel jako rozhodovatel
4.6 Baumol a role pobídek
4.7 Podnikání, ekonomický růst a rozvoj
5. Příležitosti a jejich objevování
5.1 Úvod
5.2 Kirzner a jeho přístup založený na objevování podnikatelských příležitostí
5.3 Kritika přístupu objevování příležitostí
5.4 Manažerské přístupy k formování příležitostí
5.5 Realistický přístup k tvorbě podnikatelských příležitostí
5.6 Konstruktivistický přístup k tvorbě podnikatelských příležitostí
5.7 Evolučně realistický přístup k tvorbě podnikatelských příležitostí
5.8 Dílčí závěr
6. Od objevení příležitosti k posouzení a využití
6.1 Úvod
6.2 Co je to posouzení?
6.2.1 Vlastnosti posuzovatele
6.2.2 Metody zvládání nejistoty
6.2.3 Posouzení a jednotka podnikatelské analýzy
6.3 Využití příležitostí
6.3.1 Formulace problému
6.3.2 Analýza proveditelnosti podnikatelské příležitosti
6.3.3 Rozhodnutí o využití příležitosti
6.3.4 Organizační formy vznikající z podnikatelských příležitostí
7. Příležitosti a jejich operacionalizace
7.1 Úvod
7.2 Vznik příležitostí
7.3 Zdroje příležitostí
7.3.1 Technologické změny
7.3.2 Politické a regulatorní změny
7.3.3 Sociální a demografi cké změny
7.4 Formy příležitostí
7.5 Dílčí závěr
8. Poznávací a individuální charakteristiky podnikání
8.1 Úvod
8.2 Podstata a omezení lidského poznání
8.3 Kognitivní chyby jako potencionální nebezpečí pro podnikatele
8.4 Faktory, které podporují kreativitu
8.5 Individuální charakteristiky, které ovlivňují podnikatelský proces
9. Makroekonomický a oborový kontext podnikání
9.1 Úvod
9.2 Makroekonomické prostředí a jeho složky
9.2.1 Politické prostředí a jeho vliv na využití příležitostí
9.2.2 Ekonomické prostředí a jeho vliv na využití příležitostí
9.2.3 Sociální prostředí a jeho vliv na využití příležitostí
9.2.4 Technologické prostředí a jeho vliv na využití příležitostí
9.3 Oborové prostředí a jeho faktory
9.3.1 Existence odvětvových rozdílů a jejich vliv na využití příležitostí
9.3.2 Struktura odvětví
9.3.3 Poptávka na trhu
9.3.4 Podmínky vědeckých poznatků
9.3.5 Životní cykly odvětví
9.3.6 Podpůrné faktory
9.4 Shrnutí
10. Akvizice klíčových zdrojů
10.1 Úvod
10.2 Problémy akvizice zdrojů za nejistoty a informační asymetrie
10.3 Finanční zdroje
10.3.1 Typy fi nančních zdrojů
10.3.2 Nástroje k ochraně zájmů investorů
10.4 Lidské zdroje
10.4.1 Budování silného zakladatelského týmu
10.4.2 Poznávací heterogenita zakladatelského týmu
10.4.3 Získávání vynikajících zaměstnanců
10.5 Další zdroje
10.5.1 Sociální sítě
10.5.2 Chování a akce
10.5.3 Indikátory kvality
10.6 Dílčí závěr
11. Strategický kontext podnikání
11.1 Úvod
11.2 Strategie budování konkurenční výhody
11.3 Strategie dosahování růstu za nejistoty a informační asymetrie
11.3.1 Endogenní strategie
11.3.2 Exogenní strategie
11.4 Podnikatelská orientace
11.5 Dílčí závěr
12. Organizační kontext podnikání
12.1 Úvod
12.2 Plánování a improvizace
12.2.1 Role plánování
12.2.2 Důvody vytvoření podnikatelského plánu
12.2.3 Klíčové části podnikatelského plánu
12.3 Způsoby využití podnikatelské příležitosti
12.3.1 Rozhodnutí objevitele příležitosti o jejím využití
12.3.2 Rozhodnutí hierarchie versus trh
12.4 Vytvoření nové firmy
12.5 Dílčí závěr
13. Hodnotící ukazatele podnikání
13.1 Východiska empirického výzkumu
13.1.1 Přístup a metodika empirického výzkumu
13.1.2 Postup empirického výzkumu
13.1.3 Dotazník a jeho struktura
13.1.4 Okolnosti expertního dotazníkového šetření
13.2 Statistická analýza výsledků expertního dotazníkového šetření
13.2.1 Test spolehlivosti dotazníkového šetření dle Cronbachova α
13.2.2 Vyhodnocení faktorů dílčích procesů A a B
13.2.3 Vyhodnocení skupin faktorů A3, A2, B3, B2
13.2.4 Vyhodnocení vybraných tvrzení z dotazníkového šetření
13.3 Korelační analýza
13.4 Faktorová analýza výsledků dotazníkového šetření
13.4.1 Faktorová analýza pro proces objevování a využívání příležitostí (A, B)
13.4.2 Faktorová analýza pro dílčí skupiny faktorů A11 až B34
13.5 Shrnutí
14. Od teorie podnikání k podnikatelskému procesu
14.1 Úvodní poznámky
14.2 Podnikatelský proces jako dynamický sled podnikatelských aktivit
14.3 Dva přístupy v podnikatelském procesu: Schumpeterův a Kirznerův
14.4 Metodické poznámky k modelovému přístupu k podnikatelskému procesu
14.5 Symboly použité u vývojového diagramu podnikatelského procesu
15. Model podnikatelského procesu
15.1 Vývojový diagram podnikatelského procesu
15.2 Popis modelu podnikatelského procesu
15.2.1 S – Spouštěcí impuls procesu
15.2.2 Krok K1 – Hypotéza o nevyužité podnikatelské příležitosti
15.2.3 Krok K2 – Idea o podnikatelské příležitosti (PP)
15.2.4 Krok K3 – Vyhodnocení ideje o podnikatelské příležitosti
15.2.5 R1 – Vyhodnocení ideje
15.2.6 Krok K4 – Vyhodnocení podnikatelské příležitosti
15.2.7 R2 – Rozhodnutí o způsobu hodnocení
15.2.8 Krok K5 – Instrumentální hodnocení podnikatelské příležitosti
15.2.9 R3 – Rozhodnutí o dalším hodnocení
15.2.10 Krok K6 – Hodnocení legitimity podnikatelské příležitosti
15.2.11 Krok K7 – Rozhodování o využití podnikatelské příležitosti
15.2.12 R4 – Rozhodnutí o využití podnikatelské příležitosti
15.2.13 Krok K8 – Transformace podnikatelské příležitosti do reality
15.2.14 Krok K9 – Akvizice fi nančních zdrojů
15.2.15 Krok K10 – Akvizice ostatních zdrojů
15.2.16 Krok K11 – Strategie využití podnikatelské příležitosti
15.2.17 R5 – Rozhodnutí o vytvoření fi rmy nebo prodeji podnikatelské příležitosti
15.2.18 Krok K12 – Organizování zdrojů do výstupů prostřednictvím firmy
15.2.19 Krok K13 – Organizování prodeje podnikatelské příležitosti na trhu
15.2.20 Krok K14 – Rutinní využívání podnikatelské příležitosti
15.2.21 Krok K15 – Realizace prodeje podnikatelské příležitosti
15.2.22 R6 – Rozhodnutí o situaci firmy
15.2.23 Krok K16 – Bilancování dalšího osudu firmy
15.2.24 R7 – Rozhodnutí o změně
15.2.25 Krok 17 – Realizace změny
15.2.26 R8 – Rozhodnutí o ukončení činnosti firmy
15.2.27 R9 – Rozhodnutí o zániku firmy
15.2.28 Krok K18 – Reorganizace firmy
15.2.29 Krok K19 – Organizování zániku firmy
15.2.30 Z – Ukončovací impuls procesu
Závěr
Literatura
Seznam zkratek
Resumé
Resume
Seznam tabulek
Seznam obrázků
Rejstřík
Přílohy
Tištěná kniha
Věk:
Datum vydání: 21.01.2021
Katalogové číslo: 40099
ISBN: 978-80-271-3041-2
Formát / stran: 167×240, 200 stran
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 3.04MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
- 25 % z DMOC
i DMOC = Doporučená maloobchodní cena
Tištěná kniha
Datum vydání: 21.01.2021
Katalogové číslo: 40099
ISBN: 978-80-271-3041-2
Formát / stran: 167×240, 200 stran
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 3.04 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Základy podnikání a podnikatelský proces
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
289 Kč 217 Kč -25 %Ušetříte 72 Kč
Skladem
i
Poslední aktualizace skladu 13. 12. 2024 1:41
i: 39520 n: 27130412r: 12179 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
246 Kč 185 Kč -25 %Ušetříte 62 Kč
Ihned ke stažení
i: 40150 n: 27140978r: 12179Poškozená kniha i Poškození knihy
nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však
nebrání jejímu přečtení.Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit na našem e-shopu.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
289 Kč 173 KčUšetříte 116 Kč
Skladem
i: 41036 n: 27130412_Dr: 12179 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Předkládaná publikace představuje základ podnikání založený na podnikatelském objevování, posuzování a využití podnikatelských příležitostí. V teoretické části se zabýváme tržním procesem a konkurencí, analyzujeme vztah podnikání a teorie firmy. Hlavní důraz klademe na podnikatelské příležitosti a na poznávací a individuální charakteristiky podnikání.
V aplikační části je prezentován model podnikatelského procesu sestavený z patnácti kroků, který lze považovat za určitý návod postupu pro nového začínajícího podnikatele. Publikaci přivítají zejména podnikatelé ve všech oborech podnikání, zejména však začínající podnikatelé. Užitečné poznatky v ní najdou rovněž studenti a lektoři.
Sleva 25 % končí za:
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Základy podnikání a podnikatelský proces
Úvod
1. Odraz tématiky podnikání v literatuře
1.1 Obecně
1.2 Teorie, školy, autoři
1.3 Tematická analýza
1.3.1 Neoklasická ekonomie
1.3.2 Schumpeterův podnikatel
1.3.3 Kirznerův podnikatel
1.4 Závěry
2. Obecná teoretická východiska
2.1 Tržní proces versus tržní rovnováha
2.2 Znalosti a jejich úloha při tržní koordinaci ekonomických aktivit
2.3 Trh jako proces podnikatelského objevování
2.4 Konkurenční trh a podnikání
3. Potřeba a vývoj teorie podnikání
3.1 Úvod
3.2 Teorie fi rmy v ekonomii
3.3 Teorie podnikání
3.4 Nezbytnost propojení teorie fi rmy a teorie podnikání
3.5 Přístupy k teorii podnikání
4. Podnikání a podnikatel
4.1 Úvod
4.2 Podnikatel jako oportunista
4.3 Podnikatel jako arbitr
4.4 Podnikatel jako inovátor
4.5 Podnikatel jako rozhodovatel
4.6 Baumol a role pobídek
4.7 Podnikání, ekonomický růst a rozvoj
5. Příležitosti a jejich objevování
5.1 Úvod
5.2 Kirzner a jeho přístup založený na objevování podnikatelských příležitostí
5.3 Kritika přístupu objevování příležitostí
5.4 Manažerské přístupy k formování příležitostí
5.5 Realistický přístup k tvorbě podnikatelských příležitostí
5.6 Konstruktivistický přístup k tvorbě podnikatelských příležitostí
5.7 Evolučně realistický přístup k tvorbě podnikatelských příležitostí
5.8 Dílčí závěr
6. Od objevení příležitosti k posouzení a využití
6.1 Úvod
6.2 Co je to posouzení?
6.2.1 Vlastnosti posuzovatele
6.2.2 Metody zvládání nejistoty
6.2.3 Posouzení a jednotka podnikatelské analýzy
6.3 Využití příležitostí
6.3.1 Formulace problému
6.3.2 Analýza proveditelnosti podnikatelské příležitosti
6.3.3 Rozhodnutí o využití příležitosti
6.3.4 Organizační formy vznikající z podnikatelských příležitostí
7. Příležitosti a jejich operacionalizace
7.1 Úvod
7.2 Vznik příležitostí
7.3 Zdroje příležitostí
7.3.1 Technologické změny
7.3.2 Politické a regulatorní změny
7.3.3 Sociální a demografi cké změny
7.4 Formy příležitostí
7.5 Dílčí závěr
8. Poznávací a individuální charakteristiky podnikání
8.1 Úvod
8.2 Podstata a omezení lidského poznání
8.3 Kognitivní chyby jako potencionální nebezpečí pro podnikatele
8.4 Faktory, které podporují kreativitu
8.5 Individuální charakteristiky, které ovlivňují podnikatelský proces
9. Makroekonomický a oborový kontext podnikání
9.1 Úvod
9.2 Makroekonomické prostředí a jeho složky
9.2.1 Politické prostředí a jeho vliv na využití příležitostí
9.2.2 Ekonomické prostředí a jeho vliv na využití příležitostí
9.2.3 Sociální prostředí a jeho vliv na využití příležitostí
9.2.4 Technologické prostředí a jeho vliv na využití příležitostí
9.3 Oborové prostředí a jeho faktory
9.3.1 Existence odvětvových rozdílů a jejich vliv na využití příležitostí
9.3.2 Struktura odvětví
9.3.3 Poptávka na trhu
9.3.4 Podmínky vědeckých poznatků
9.3.5 Životní cykly odvětví
9.3.6 Podpůrné faktory
9.4 Shrnutí
10. Akvizice klíčových zdrojů
10.1 Úvod
10.2 Problémy akvizice zdrojů za nejistoty a informační asymetrie
10.3 Finanční zdroje
10.3.1 Typy fi nančních zdrojů
10.3.2 Nástroje k ochraně zájmů investorů
10.4 Lidské zdroje
10.4.1 Budování silného zakladatelského týmu
10.4.2 Poznávací heterogenita zakladatelského týmu
10.4.3 Získávání vynikajících zaměstnanců
10.5 Další zdroje
10.5.1 Sociální sítě
10.5.2 Chování a akce
10.5.3 Indikátory kvality
10.6 Dílčí závěr
11. Strategický kontext podnikání
11.1 Úvod
11.2 Strategie budování konkurenční výhody
11.3 Strategie dosahování růstu za nejistoty a informační asymetrie
11.3.1 Endogenní strategie
11.3.2 Exogenní strategie
11.4 Podnikatelská orientace
11.5 Dílčí závěr
12. Organizační kontext podnikání
12.1 Úvod
12.2 Plánování a improvizace
12.2.1 Role plánování
12.2.2 Důvody vytvoření podnikatelského plánu
12.2.3 Klíčové části podnikatelského plánu
12.3 Způsoby využití podnikatelské příležitosti
12.3.1 Rozhodnutí objevitele příležitosti o jejím využití
12.3.2 Rozhodnutí hierarchie versus trh
12.4 Vytvoření nové firmy
12.5 Dílčí závěr
13. Hodnotící ukazatele podnikání
13.1 Východiska empirického výzkumu
13.1.1 Přístup a metodika empirického výzkumu
13.1.2 Postup empirického výzkumu
13.1.3 Dotazník a jeho struktura
13.1.4 Okolnosti expertního dotazníkového šetření
13.2 Statistická analýza výsledků expertního dotazníkového šetření
13.2.1 Test spolehlivosti dotazníkového šetření dle Cronbachova α
13.2.2 Vyhodnocení faktorů dílčích procesů A a B
13.2.3 Vyhodnocení skupin faktorů A3, A2, B3, B2
13.2.4 Vyhodnocení vybraných tvrzení z dotazníkového šetření
13.3 Korelační analýza
13.4 Faktorová analýza výsledků dotazníkového šetření
13.4.1 Faktorová analýza pro proces objevování a využívání příležitostí (A, B)
13.4.2 Faktorová analýza pro dílčí skupiny faktorů A11 až B34
13.5 Shrnutí
14. Od teorie podnikání k podnikatelskému procesu
14.1 Úvodní poznámky
14.2 Podnikatelský proces jako dynamický sled podnikatelských aktivit
14.3 Dva přístupy v podnikatelském procesu: Schumpeterův a Kirznerův
14.4 Metodické poznámky k modelovému přístupu k podnikatelskému procesu
14.5 Symboly použité u vývojového diagramu podnikatelského procesu
15. Model podnikatelského procesu
15.1 Vývojový diagram podnikatelského procesu
15.2 Popis modelu podnikatelského procesu
15.2.1 S – Spouštěcí impuls procesu
15.2.2 Krok K1 – Hypotéza o nevyužité podnikatelské příležitosti
15.2.3 Krok K2 – Idea o podnikatelské příležitosti (PP)
15.2.4 Krok K3 – Vyhodnocení ideje o podnikatelské příležitosti
15.2.5 R1 – Vyhodnocení ideje
15.2.6 Krok K4 – Vyhodnocení podnikatelské příležitosti
15.2.7 R2 – Rozhodnutí o způsobu hodnocení
15.2.8 Krok K5 – Instrumentální hodnocení podnikatelské příležitosti
15.2.9 R3 – Rozhodnutí o dalším hodnocení
15.2.10 Krok K6 – Hodnocení legitimity podnikatelské příležitosti
15.2.11 Krok K7 – Rozhodování o využití podnikatelské příležitosti
15.2.12 R4 – Rozhodnutí o využití podnikatelské příležitosti
15.2.13 Krok K8 – Transformace podnikatelské příležitosti do reality
15.2.14 Krok K9 – Akvizice fi nančních zdrojů
15.2.15 Krok K10 – Akvizice ostatních zdrojů
15.2.16 Krok K11 – Strategie využití podnikatelské příležitosti
15.2.17 R5 – Rozhodnutí o vytvoření fi rmy nebo prodeji podnikatelské příležitosti
15.2.18 Krok K12 – Organizování zdrojů do výstupů prostřednictvím firmy
15.2.19 Krok K13 – Organizování prodeje podnikatelské příležitosti na trhu
15.2.20 Krok K14 – Rutinní využívání podnikatelské příležitosti
15.2.21 Krok K15 – Realizace prodeje podnikatelské příležitosti
15.2.22 R6 – Rozhodnutí o situaci firmy
15.2.23 Krok K16 – Bilancování dalšího osudu firmy
15.2.24 R7 – Rozhodnutí o změně
15.2.25 Krok 17 – Realizace změny
15.2.26 R8 – Rozhodnutí o ukončení činnosti firmy
15.2.27 R9 – Rozhodnutí o zániku firmy
15.2.28 Krok K18 – Reorganizace firmy
15.2.29 Krok K19 – Organizování zániku firmy
15.2.30 Z – Ukončovací impuls procesu
Závěr
Literatura
Seznam zkratek
Resumé
Resume
Seznam tabulek
Seznam obrázků
Rejstřík
Přílohy