0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

České vysoké školství

Na cestě od elitního k univerzálnímu vzdělávání 1989-2009

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5630
E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
271  244 
Ihned ke stažení
i: 16659 n: 24763576r: 5630
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Renomovaní čeští autoři přináší první komplexní a teoreticky založený pohled na vývoj českého vysokého školství po roce 1989. S využitím konceptu "masifikacee" vysokého školství detailně analyzují základní vývojové trendy, jimiž české vysoké školství prošlo, a to v několika vzájemně propojených oblastech. Podstatné změny kapacit vysokého školství měly významné důsledky pro postavení jak studentů, tak akademických pracovníků. Tito hlavní aktéři jsou představeni jak z hlediska vnitřních charakteristik, tak i v kontextu celé společnosti.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy České vysoké školství

Životopisy autorů

Předmluva

1. Od elitního přes masové k univerzálnímu terciálnímu vzdělávání: konceptuální rámec
Petr Pabián
1.1 Elitní, masové a univerzální terciální vzdělávání
1.2 Od elitního k univerzálnímu: kam došla Česká republika?
1.3 Od elitního k univerzálnímu? Přehled tematických kapitol
Použitá literatura

2. Od elitního k univerzálnímu terciárnímu vzdělávání: tematické pohledy
2.1 Studenti v procesech univerzalizace terciárního vzdělávání
Libor Prudký
2.1.1 Vývoj nárůstu počtu studentů terciárního vzdělávání - pokus o strukturální pohled
2.1.2 Některé souvislosti posunů v průběhu studia
2.1.3 Změny v rovnostech šancí ke studiu terciárního vzdělávání v České republice
2.1.4 Diference v kvalitě vzdělávání uvnitř terciárního vzdělávání v České republice
2.1.5 Poznámka o diferencích v participaci studentů na vzdělávání a fungování vysokých škol
2.1.6 Místo shrnutí a závěrů
Použitá literatura
2.2 Vyučující na cestě od elitního přes masové k univerzálnímu terciárnímu vzdělávání
Petr Pabián
2.2.1 Kvantita a kvalita: pokles nebo diverzifikace kvality?
2.2.2 Relevance: komu patří terciární vzdělávání a výzkum?
2.2.3 Akademická kontinuita: konec společenství?
2.2.4 Závěr
Použitá literatura
2.3 Výzkum v terciárním vzdělávání
Karel Šima
2.3.1 Úvod - proces masifikace a proměny výzkumné kapacity vysokého školství
2.3.2 Výzkum ve vysokoškolské politice - vysoké školy v politice výzkumu
2.3.3 Posilování výzkumné kapacity vysokého školství od konce devadesátých let
2.3.4 Výzkumná kapacita
2.3.5 Závěry
Použitá literatura

3. Masifikace a obsahy terciárního vzdělávání
Libor Prudký
3.1 Jaké jsou cíle masifikace terciárního vzdělávání?
3.2 Vybrané vlivy na obsahy terciárního vzdělávání
3.2.1 Vzdělanostní společnost a její rozpory jako první z rámců obsahu terciárního vzdělávání
3.2.2 Koncepty vzdělávání a jejich možnosti jako obsahových východisek pro zacílení variant terciárního vzdělávání
3.2.3 Vzdělávání jako součást utváření osobnosti a společenství
3.3 Vybrané koncepty obsahových směřování současné společnosti
3.3.1 Koncept kvality a udržitelnosti života jako naplnění teorie racionální volby
3.3.2 Koncept otevřené společnosti jako rámec rozvoje kvality a udržitelnosti života
3.4 Svoboda jako kritérium pro odpovědi na otázku po obsahu a cíli současných společností i jako součást obsahů vzdělávání
3.5 Diferenciace obsahů terciárního vzdělávání a učení se svobodě jako jejich atribut
Použitá literatura

4. Závěr: shrnutí a výhledy
4.1 Shrnutí: české vysoké školství mezi elitním a univerzálním
4.1.1 Vnímání přístupu k terciárnímu vzdělávání
4.1.2 Funkce vysokého školství
4.1.3 Kurikulum a formy výuky
4.1.4 Studentská diverzita
4.1.5 Institucionální diverzita
4.1.6 Rozhodovací mechanismy na celostátní úrovni
4.1.7 Standardy kvality
4.1.8 Kritéria pro vstup
4.1.9 Akademická správa
4.1.10 Vládnutí v rámci institucí
4.1.11 Pokus o celkový pohled: nerovnoměrnosti vývoje a výsledná napětí
4.2 Výhledy: rozšiřování horizontů
4.2.1 Studenti a jejich působení v rámci rozvoje vysokoškolského vzdělávání
Libor Prudký
4.2.2 Vyučující a budoucnost českého terciárního vzdělávání
Petr Pabian
4.2.3 Výzkum ve třech fázích masifikace VŠ
Karel Šima
4.2.4 Rozvoj terciárního vzdělávání u nás bez zvážení obsahů a cílů
Libor Prudký
Použitá literatura

Příloha: Grafy a tabulky

Rejstřík

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 0.52MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
České vysoké školství
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 0.52 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

České vysoké školství

Na cestě od elitního k univerzálnímu vzdělávání 1989-2009

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5630
E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
271  244 
Ihned ke stažení
i: 16659 n: 24763576r: 5630
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Renomovaní čeští autoři přináší první komplexní a teoreticky založený pohled na vývoj českého vysokého školství po roce 1989. S využitím konceptu "masifikacee" vysokého školství detailně analyzují základní vývojové trendy, jimiž české vysoké školství prošlo, a to v několika vzájemně propojených oblastech. Podstatné změny kapacit vysokého školství měly významné důsledky pro postavení jak studentů, tak akademických pracovníků. Tito hlavní aktéři jsou představeni jak z hlediska vnitřních charakteristik, tak i v kontextu celé společnosti.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy České vysoké školství

Životopisy autorů

Předmluva

1. Od elitního přes masové k univerzálnímu terciálnímu vzdělávání: konceptuální rámec
Petr Pabián
1.1 Elitní, masové a univerzální terciální vzdělávání
1.2 Od elitního k univerzálnímu: kam došla Česká republika?
1.3 Od elitního k univerzálnímu? Přehled tematických kapitol
Použitá literatura

2. Od elitního k univerzálnímu terciárnímu vzdělávání: tematické pohledy
2.1 Studenti v procesech univerzalizace terciárního vzdělávání
Libor Prudký
2.1.1 Vývoj nárůstu počtu studentů terciárního vzdělávání - pokus o strukturální pohled
2.1.2 Některé souvislosti posunů v průběhu studia
2.1.3 Změny v rovnostech šancí ke studiu terciárního vzdělávání v České republice
2.1.4 Diference v kvalitě vzdělávání uvnitř terciárního vzdělávání v České republice
2.1.5 Poznámka o diferencích v participaci studentů na vzdělávání a fungování vysokých škol
2.1.6 Místo shrnutí a závěrů
Použitá literatura
2.2 Vyučující na cestě od elitního přes masové k univerzálnímu terciárnímu vzdělávání
Petr Pabián
2.2.1 Kvantita a kvalita: pokles nebo diverzifikace kvality?
2.2.2 Relevance: komu patří terciární vzdělávání a výzkum?
2.2.3 Akademická kontinuita: konec společenství?
2.2.4 Závěr
Použitá literatura
2.3 Výzkum v terciárním vzdělávání
Karel Šima
2.3.1 Úvod - proces masifikace a proměny výzkumné kapacity vysokého školství
2.3.2 Výzkum ve vysokoškolské politice - vysoké školy v politice výzkumu
2.3.3 Posilování výzkumné kapacity vysokého školství od konce devadesátých let
2.3.4 Výzkumná kapacita
2.3.5 Závěry
Použitá literatura

3. Masifikace a obsahy terciárního vzdělávání
Libor Prudký
3.1 Jaké jsou cíle masifikace terciárního vzdělávání?
3.2 Vybrané vlivy na obsahy terciárního vzdělávání
3.2.1 Vzdělanostní společnost a její rozpory jako první z rámců obsahu terciárního vzdělávání
3.2.2 Koncepty vzdělávání a jejich možnosti jako obsahových východisek pro zacílení variant terciárního vzdělávání
3.2.3 Vzdělávání jako součást utváření osobnosti a společenství
3.3 Vybrané koncepty obsahových směřování současné společnosti
3.3.1 Koncept kvality a udržitelnosti života jako naplnění teorie racionální volby
3.3.2 Koncept otevřené společnosti jako rámec rozvoje kvality a udržitelnosti života
3.4 Svoboda jako kritérium pro odpovědi na otázku po obsahu a cíli současných společností i jako součást obsahů vzdělávání
3.5 Diferenciace obsahů terciárního vzdělávání a učení se svobodě jako jejich atribut
Použitá literatura

4. Závěr: shrnutí a výhledy
4.1 Shrnutí: české vysoké školství mezi elitním a univerzálním
4.1.1 Vnímání přístupu k terciárnímu vzdělávání
4.1.2 Funkce vysokého školství
4.1.3 Kurikulum a formy výuky
4.1.4 Studentská diverzita
4.1.5 Institucionální diverzita
4.1.6 Rozhodovací mechanismy na celostátní úrovni
4.1.7 Standardy kvality
4.1.8 Kritéria pro vstup
4.1.9 Akademická správa
4.1.10 Vládnutí v rámci institucí
4.1.11 Pokus o celkový pohled: nerovnoměrnosti vývoje a výsledná napětí
4.2 Výhledy: rozšiřování horizontů
4.2.1 Studenti a jejich působení v rámci rozvoje vysokoškolského vzdělávání
Libor Prudký
4.2.2 Vyučující a budoucnost českého terciárního vzdělávání
Petr Pabian
4.2.3 Výzkum ve třech fázích masifikace VŠ
Karel Šima
4.2.4 Rozvoj terciárního vzdělávání u nás bez zvážení obsahů a cílů
Libor Prudký
Použitá literatura

Příloha: Grafy a tabulky

Rejstřík

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

E-kniha 320 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.