0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Nakladatelský dům Autoři Příběhy autorů Doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc.

Doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc.

Doc. PhDr. Ing. Jan Urban, CSc.

Absolvent Vysoké školy ekonomické v Praze a Filozofické fakulty Univerzity Karlovy, obor psychologie řízení. Již více než 15 let působí jako přední manažerský poradce v oblasti řízení, organizace a rozvoje lidských zdrojů a jako lektor vzdělávacích programů pro podnikovou sféru, od roku 1998 je ředitelem poradenské společnosti Consilium Group. Je docentem na Právnické fakultě Univerzity Karlovy, řadu let vyučoval i na VŠE v Praze. Poradensky i formou lektorování podporoval desítky domácích i mezinárodních podniků. Autor řady odborných článků a publikací na téma řízení a rozvoje lidí v podnikových organizacích, v poslední době např. Jak zvládnout 10 nejobtížnějších situací manažera (Grada, 2008).

Jaký impulz Vás přivedl k napsání Vaší poslední knihy?
 

Moje poslední knížka vydaná v nakladatelství Grada je věnovaná ekonomickým mýtům, na kterých zakládá své hospodářské či sociální recepty pravice i levice. Impulz, který mě k sepsání knížky přivedl, byl velmi jednoduchý, ale o to silnější. Byla to nejrůznější ústní i písemná vyjádření politiků a občas i novinářů vysvětlující aktuální hospodářské dění či zdůvodňující určité hospodářské nebo legislativní kroky způsobem, který je zcela v rozporu s elementární ekonomickou teorií. Poslední kapkou se přitom pro mě stalo vyjádření jedné mediálně známé ekonomky, která určitý ekonomický vztah vysvětlovala způsobem, ve kterém byla příčinná souvislost dvou jevů zcela obrácena.


Proč jste se rozhodl pro nakladatelství GRADA?
 
Na nakladatelství Grada se mi libí, že svým titulům dává živou a přístupnou podobu, aniž by přitom rezignovalo na jejich odbornou úroveň. Z vlastní zkušenosti vím, jak obtížné je udržet mezi oběma požadavky, tj. čtivostí a srozumitelností na straně jedné a odborností na straně druhé, určitou rovnováhu.
 
Co Vás při psaní nejvíce motivuje a inspiruje?
 
Pravděpodobně nejvíce motivující je pro mě právě výše zmíněná snaha podat vysvětlení způsobem, který je věcně správný a přitom stále srozumitelný, a najít pro toto vysvětlení dostatek praktických a ilustrativních příkladů.
 
Která fáze při psaní knihy je pro Vás nejtěžší?
 
Nejtěžší je vždy začátek, kde je třeba pro téma, o kterém píšete, najít vhodnou strukturu. Pokud se to člověku nedaří, má totiž často tendenci začátek psaní odkládat.
 
Kdy obvykle píšete a jak vypadá tvůrčí proces?
 
Obvykle se snažím knížku napsat na jeden „zátah“. Píšu proto v létě, kdy nejsem vázán jinými, především školními povinnostmi.
 
Máte svůj vzor mezi ostatními autory, jemuž byste se chtěl vyrovnat?
 
Konkrétní autorský vzor nemám, mým dlouholetým vzorem psaní na odborné téma je však způsob, kterým je psán britský časopis The Economist, a to především tím, jaký důraz klade i na stylistickou úroveň svých textů a schopnost referovat i o složitých a vážných tématech s jistou dávkou ironie. Tak například téměř všechny názvy jeho článků jsou určitými slovními hříčkami. Tento vzor je však prakticky nedostižný.
 
 Najdete si také čas na čtení? Pokud ano, po jaké knize nejraději sáhnete?
 
Jako beletrii čtu nejraději knížky, které mají děj, vycházejí však současně z velmi dobré znalosti určitého odborného či profesního prostředí. Mám proto rád například právní či ekonomické thrillery z pera amerických autorů Johna Grishama nebo Marka Gimeneze.   
 
 
Váš vzkaz pro čtenáře?
 
Ve vztahu ke čtení mám rád výrok G. B. Shawa, podle kterého inteligentní čtenáři vědí, že jen polovina toho, co si přečtou, je pravda. Ti velmi inteligentní pak vědí, o kterou polovinu se jedná.

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.