Delegování jako způsob manažerského myšlení
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
186 Kč 167 KčUšetříte 19 Kč
Ihned ke stažení
i: 16855 n: 24765860r: 5744Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5744 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Většina manažerů považuje delegování za standardní přístup při předávání odpovědností a pravomocí, ale ve skutečnosti manažeři málokdy skutečně delegují. Nejčastější výhradou vůči delegování je, že než aby manažer podřízeným vše složitě vysvětloval, tak si práci raději udělá sám s jistotou vlastní kontroly kvality. Publikace se zaměřuje na skryté příčiny této neochoty delegovat, na analýzu manažerovy motivace k delegování a na hledání východiska z tohoto problému. Objasňuje přínosy delegování pro manažera, pracovníka a firmu, ukazuje jak správně delegovat a jaké jsou znaky špatného delegování, radí jak vybrat správného pracovníka pro delegování, jak poskytovat zpětnou vazbu či jak delegování využít k motivování pracovníka.
Kniha nenabízí laciné návody, ale hlubší zamyšlení nad souvislostmi mezi delegováním, motivováním lidí, řízením priorit a koučováním. Delegování v této souvislosti chápeme spíše jako součást leadershipu a manažerovy sebereflexe než jako pouhé manažerské řemeslo. Publikace provádí manažera úskalím sebepoznávání a základní "filosofie" úspěšného řízení.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
O autorovi 7
Předmluva 8
Úvod 9
1. Pojetí a cíle delegování 11
1.1 Pojetí delegování 12
1.2 Cíle delegování 14
2. Problémy při delegování a jejich řešení 17
3. Indikátory nedostatečného delegování 47
4. Fáze procesu delegování 51
5. Metodika postupu delegování 59
5.1 Analýza práce 60
Co tedy nelze delegovat... 61
Co naopak může být delegováno... 63
5.2 Plánování delegování 65
Cíl delegovaných odpovědností 66
Termíny plnění úkolu 67
Zdroje pro plnění delegované odpovědnosti 67
Rozhodnutí 68
Rozsah delegované pravomoci 69
Podpora vedení 70
Kontrola delegování 71
5.3 Volba vhodného pracovníka 73
Schopnosti 73
Charakterové rysy 75
Motivace 77
Sociální dovednosti 81
Čas 83
Výběr vhodného pracovníka podle systematických otázek 86
5.4 Správný způsob předávání odpovědností 89
Jak tedy delegovat 90
Úrovně delegované pravomoci 100
5.5 Podpora delegování 106
5.6 Kontrola výstupů delegovaných činností 109
5.7 Delegování a osobnost 115
Vliv osobnosti manažera na delegování 115
Vliv osobnosti podřízeného na delegování 130
6. Filosofie delegování v procesním řízení 137
7. Situační řízení jako cesta k delegování 141
7.1 Od přikazování ke koučování 142
7.2 Koučováním k delegování 143
7.3 Delegováním k motivování 144
7.4 Firemní kultura a delegování 146
Případové studie 149
Kazuistika č. 1 149
Kazuistika č. 2 151
Kazuistika č. 3 152
Kazuistika č. 4 152
Kazuistika č. 5 153
Seznam literatury 155
Rejstřík 157
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 0.83MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 0.83 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Delegování jako způsob manažerského myšlení
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
186 Kč 167 KčUšetříte 19 Kč
Ihned ke stažení
i: 16855 n: 24765860r: 5744Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 5744 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Většina manažerů považuje delegování za standardní přístup při předávání odpovědností a pravomocí, ale ve skutečnosti manažeři málokdy skutečně delegují. Nejčastější výhradou vůči delegování je, že než aby manažer podřízeným vše složitě vysvětloval, tak si práci raději udělá sám s jistotou vlastní kontroly kvality. Publikace se zaměřuje na skryté příčiny této neochoty delegovat, na analýzu manažerovy motivace k delegování a na hledání východiska z tohoto problému. Objasňuje přínosy delegování pro manažera, pracovníka a firmu, ukazuje jak správně delegovat a jaké jsou znaky špatného delegování, radí jak vybrat správného pracovníka pro delegování, jak poskytovat zpětnou vazbu či jak delegování využít k motivování pracovníka.
Kniha nenabízí laciné návody, ale hlubší zamyšlení nad souvislostmi mezi delegováním, motivováním lidí, řízením priorit a koučováním. Delegování v této souvislosti chápeme spíše jako součást leadershipu a manažerovy sebereflexe než jako pouhé manažerské řemeslo. Publikace provádí manažera úskalím sebepoznávání a základní "filosofie" úspěšného řízení.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Delegování jako způsob manažerského myšlení
O autorovi 7
Předmluva 8
Úvod 9
1. Pojetí a cíle delegování 11
1.1 Pojetí delegování 12
1.2 Cíle delegování 14
2. Problémy při delegování a jejich řešení 17
3. Indikátory nedostatečného delegování 47
4. Fáze procesu delegování 51
5. Metodika postupu delegování 59
5.1 Analýza práce 60
Co tedy nelze delegovat... 61
Co naopak může být delegováno... 63
5.2 Plánování delegování 65
Cíl delegovaných odpovědností 66
Termíny plnění úkolu 67
Zdroje pro plnění delegované odpovědnosti 67
Rozhodnutí 68
Rozsah delegované pravomoci 69
Podpora vedení 70
Kontrola delegování 71
5.3 Volba vhodného pracovníka 73
Schopnosti 73
Charakterové rysy 75
Motivace 77
Sociální dovednosti 81
Čas 83
Výběr vhodného pracovníka podle systematických otázek 86
5.4 Správný způsob předávání odpovědností 89
Jak tedy delegovat 90
Úrovně delegované pravomoci 100
5.5 Podpora delegování 106
5.6 Kontrola výstupů delegovaných činností 109
5.7 Delegování a osobnost 115
Vliv osobnosti manažera na delegování 115
Vliv osobnosti podřízeného na delegování 130
6. Filosofie delegování v procesním řízení 137
7. Situační řízení jako cesta k delegování 141
7.1 Od přikazování ke koučování 142
7.2 Koučováním k delegování 143
7.3 Delegováním k motivování 144
7.4 Firemní kultura a delegování 146
Případové studie 149
Kazuistika č. 1 149
Kazuistika č. 2 151
Kazuistika č. 3 152
Kazuistika č. 4 152
Kazuistika č. 5 153
Seznam literatury 155
Rejstřík 157
O Autorovi
Cipro MartinJe atestovaný a registrovaný psycholog v soukromé praxi v oblasti firemního a individuálního psychologického poradenství. Je absolventem Filosofické fakulty UK Praha. Od roku 2001 spolupracuje s katedrou psychologie a sociologie řízení na Fakultě podnikohospodářské VŠE v Praze, kde působí jako odborný asistent. V odborné praxi se zaměřuje na hlubší psychodiagnostiku v personálním poradenství, výcviky komunikačních dovedností, tréninky sociálně manažerských dovedností, tréninky efektivity týmové práce a obchodního jednání, antistresové programy a specializuje se na oblast individuálního analytického koučování. Je externím poradcem a personálním auditorem několika mezinárodních koncernů i menších českých firem. V neziskové sféře pracuje jako klinický psycholog a psychoterapeut, je výcvikovým lektorem a členem výboru Institutu aplikované psychoanalýzy.