Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
399 Kč 339 KčSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 08. 11. 2024 1:58
i: 22958 n: 24751078r: 8077 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
339 Kč 305 KčIhned ke stažení
i: 22959 n: 27190874r: 8077 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace představuje výchovu dítěte jako významnou sociálně komplexní činnost, jejíž zákonitosti působí v kontextu každodenních zkušeností a prožitků vychovávaného i vychovávajícího. Prostřednictvím poznatků, kterými současná věda vládne, i zhodnocením zkušeností získaných mnoha generacemi podává přehled pedagogických prostředků, jež přispívají k naplnění výchovných cílů. Rovněž vysvětluje optimální podmínky pro růst, vývoj a zrání předškolního dítěte, které je nutno připravit a respektovat. Práce také upozorňuje na některé křižovatky, slepé uličky, tradiční omyly a rizika, s nimiž se ve výchově předškolního dítěte setkáváme. Výchova je proces dynamický a proměnlivý, který ustavičně přináší nečekané výzvy a jehož všechny souvislosti nelze vyčerpávajícím způsobem postihnout. Proto tato kniha zahrnuje také náměty a otázky k dalšímu samostatnému studiu a vlastnímu tvořivému bádání.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Úvod 1. Předškolní výchova a předškolní pedagogika 1.1 Specifika předškolní pedagogiky 1.2 Základní pojmy a kategorie předškolní pedagogiky 2. Proměny výchovy předškolního dítěte 2.1 Dítě na úsvitu dějin 2.2 Výchova v dětské světnici 2.3 Názory na předškolní výchovu do vzniku veřejných předškolních institucí 2.4 Vznik veřejných institucí a jejich vliv na teorii a praxi předškolní výchovy 2.5 Hnutí za novou výchovu a předškolní výchova 2.6 Kroky vpřed a kroky vzad v předškolním vzdělávání 2.7 Současná vzdělávací politika EU ve vztahu k předškolnímu období 3. Systémy předškolní výchovy a vzdělávání 3.1 Původní reformně pedagogické alternativní předškolní vzdělávací programy 3.2 Současné inovativní zahraniční modely předškolní výchovy a vzdělávání 3.3 Vzdělávací programy v současné české mateřské škole 4. Cíle předškolní výchovy a vzdělávání 4.1 Východiska úvah o cíli výchovy 4.2 Cíl výchovy z hlediska potřeb a práv dítěte 4.3 Cíle humanisticky a osobnostně orientované předškolní výchovy 5. Obsah a podmínky předškolního vzdělávání 5.1 Vzdělávací program a kurikulum 5.2 Pedagogicko-didaktické koncepce předškolního vzdělávání 5.3 Osobnostní přístup a individualizace 6. Činnosti dítěte 6.1 Hra 6.1.1 Charakteristika herní činnosti 6.1.2 Dělení a druhy her 6.1.3 Hra v předškolním vzdělávání 6.1.4 Hračka jako prostředník mezi dítětem a světem dospělých 6.2 Učení 6.2.1 Učení předškolního dítěte 6.2.2 Specifika učení předškolního dítěte 6.2.3 Současné cíle učení předškolního dítěte 6.3 Pracovní a tvořivé činnosti 6.3.1 Pracovní činnosti v předškolním období 6.3.2 Možnosti a hranice výchovného využití pracovní činnosti 6.3.3 Tvořivé činnosti v předškolním období 7. Hodnocení výsledků předškolní výchovy a vzdělávání 7.1 Pedagogická diagnostika 7.2 Pedagogická reflexe 8. Mezníky výchovy v předškolním období 8.1 Výchova dítěte do tří let 8.1.1 Rodinná politika jako východisko rané péče 8.1.2 Nový přístup k institucionální výchově dítěte do tří let 8.1.3 Současné diskuse 8.2 Vstup dítěte mezi vrstevníky (PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.) 8.2.1 Mateřské školy 8.2.2 Zájmové kroužky 8.2.3 Děti se speciálními vzdělávacími potřebami 8.2.4 Přípravné třídy 8.2.5 Povinná docházka do posledního ročníku mateřské školy 9. Dítě na prahu školní docházky (PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.) 9.1 Vstup dítěte do 1. třídy základní školy 9.2 Zápis do 1. třídy 9.3 Předčasný nástup dítěte do 1. třídy ZŠ 9.4 Odklad školní docházky 10. Úloha dospělého v předškolním vzdělávání 10.1 Rodiče (PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.) 10.2 Učitelé předškolního vzdělávání Abstrakt Abstract Přílohy Příloha 1 Příloha 2 Příloha 3 Příloha 4 Příloha 5 Příloha 6 Charakteristika herních skupin („předškolek“) Obsah a metody práce Dostupnost a zhodnocení kvality herní skupiny Co se dítě v herní skupině naučí Co přináší herní skupina rodičům Seznam použitých zkratek Literatura Věcný rejstřík Jmenný rejstřík
Tištěná kniha
Věk:
Datum vydání: 29.02.2016
Katalogové číslo: 27040
ISBN: 978-80-247-5107-8
Formát / stran: 167×240, 224 stran
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 4.94MB | 4.94MB | 0.97MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
Recenze
Tato kniha mě velice zaujala. Líbí se mě její zpracování, náměty pro zamyšlení i obsahové zaměření. Pracuji v mateřské škole a předškolní děti jsou pro mě cílová skupina. Myslím si, že je třeba se o vzdělávání našich dětí zajímat a rozšiřovat si své obzory. Doporučila bych ji jak studentům, pedagogům, tak i rodičům předškolních dětí.
Celá recenze na Kritiky.cz
Tištěná kniha
Datum vydání: 29.02.2016
Katalogové číslo: 27040
ISBN: 978-80-247-5107-8
Formát / stran: 167×240, 224 stran
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 4.94 MB | 4.94 MB | 0.97 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Předškolní pedagogika
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
399 Kč 339 KčSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 08. 11. 2024 1:58
i: 22958 n: 24751078r: 8077 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
339 Kč 305 KčIhned ke stažení
i: 22959 n: 27190874r: 8077 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace představuje výchovu dítěte jako významnou sociálně komplexní činnost, jejíž zákonitosti působí v kontextu každodenních zkušeností a prožitků vychovávaného i vychovávajícího. Prostřednictvím poznatků, kterými současná věda vládne, i zhodnocením zkušeností získaných mnoha generacemi podává přehled pedagogických prostředků, jež přispívají k naplnění výchovných cílů. Rovněž vysvětluje optimální podmínky pro růst, vývoj a zrání předškolního dítěte, které je nutno připravit a respektovat. Práce také upozorňuje na některé křižovatky, slepé uličky, tradiční omyly a rizika, s nimiž se ve výchově předškolního dítěte setkáváme. Výchova je proces dynamický a proměnlivý, který ustavičně přináší nečekané výzvy a jehož všechny souvislosti nelze vyčerpávajícím způsobem postihnout. Proto tato kniha zahrnuje také náměty a otázky k dalšímu samostatnému studiu a vlastnímu tvořivému bádání.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Předškolní pedagogika
Úvod 1. Předškolní výchova a předškolní pedagogika 1.1 Specifika předškolní pedagogiky 1.2 Základní pojmy a kategorie předškolní pedagogiky 2. Proměny výchovy předškolního dítěte 2.1 Dítě na úsvitu dějin 2.2 Výchova v dětské světnici 2.3 Názory na předškolní výchovu do vzniku veřejných předškolních institucí 2.4 Vznik veřejných institucí a jejich vliv na teorii a praxi předškolní výchovy 2.5 Hnutí za novou výchovu a předškolní výchova 2.6 Kroky vpřed a kroky vzad v předškolním vzdělávání 2.7 Současná vzdělávací politika EU ve vztahu k předškolnímu období 3. Systémy předškolní výchovy a vzdělávání 3.1 Původní reformně pedagogické alternativní předškolní vzdělávací programy 3.2 Současné inovativní zahraniční modely předškolní výchovy a vzdělávání 3.3 Vzdělávací programy v současné české mateřské škole 4. Cíle předškolní výchovy a vzdělávání 4.1 Východiska úvah o cíli výchovy 4.2 Cíl výchovy z hlediska potřeb a práv dítěte 4.3 Cíle humanisticky a osobnostně orientované předškolní výchovy 5. Obsah a podmínky předškolního vzdělávání 5.1 Vzdělávací program a kurikulum 5.2 Pedagogicko-didaktické koncepce předškolního vzdělávání 5.3 Osobnostní přístup a individualizace 6. Činnosti dítěte 6.1 Hra 6.1.1 Charakteristika herní činnosti 6.1.2 Dělení a druhy her 6.1.3 Hra v předškolním vzdělávání 6.1.4 Hračka jako prostředník mezi dítětem a světem dospělých 6.2 Učení 6.2.1 Učení předškolního dítěte 6.2.2 Specifika učení předškolního dítěte 6.2.3 Současné cíle učení předškolního dítěte 6.3 Pracovní a tvořivé činnosti 6.3.1 Pracovní činnosti v předškolním období 6.3.2 Možnosti a hranice výchovného využití pracovní činnosti 6.3.3 Tvořivé činnosti v předškolním období 7. Hodnocení výsledků předškolní výchovy a vzdělávání 7.1 Pedagogická diagnostika 7.2 Pedagogická reflexe 8. Mezníky výchovy v předškolním období 8.1 Výchova dítěte do tří let 8.1.1 Rodinná politika jako východisko rané péče 8.1.2 Nový přístup k institucionální výchově dítěte do tří let 8.1.3 Současné diskuse 8.2 Vstup dítěte mezi vrstevníky (PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.) 8.2.1 Mateřské školy 8.2.2 Zájmové kroužky 8.2.3 Děti se speciálními vzdělávacími potřebami 8.2.4 Přípravné třídy 8.2.5 Povinná docházka do posledního ročníku mateřské školy 9. Dítě na prahu školní docházky (PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.) 9.1 Vstup dítěte do 1. třídy základní školy 9.2 Zápis do 1. třídy 9.3 Předčasný nástup dítěte do 1. třídy ZŠ 9.4 Odklad školní docházky 10. Úloha dospělého v předškolním vzdělávání 10.1 Rodiče (PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.) 10.2 Učitelé předškolního vzdělávání Abstrakt Abstract Přílohy Příloha 1 Příloha 2 Příloha 3 Příloha 4 Příloha 5 Příloha 6 Charakteristika herních skupin („předškolek“) Obsah a metody práce Dostupnost a zhodnocení kvality herní skupiny Co se dítě v herní skupině naučí Co přináší herní skupina rodičům Seznam použitých zkratek Literatura Věcný rejstřík Jmenný rejstřík
Recenze
Tato kniha mě velice zaujala. Líbí se mě její zpracování, náměty pro zamyšlení i obsahové zaměření. Pracuji v mateřské škole a předškolní děti jsou pro mě cílová skupina. Myslím si, že je třeba se o vzdělávání našich dětí zajímat a rozšiřovat si své obzory. Doporučila bych ji jak studentům, pedagogům, tak i rodičům předškolních dětí.
Celá recenze na Kritiky.cz