Tištěná kniha
Brožovaná vazba
329 Kč
Skladem
i Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..
Poslední aktualizace skladu 21.4.2018 1:39
i: 22958 n: 24751078r: 8077E-kniha
ePUB, PDF (Adobe DRM)
280 Kč
Ihned ke stažení
i: 22959 n: 27190874r: 8077
Renomovaná česká autorka uvádí čtenáře do studia předškolní pedagogiky jako vědní disciplíny a seznamuje je s jejími teoretickými problémy. Kniha představuje základní zdroj ke studiu předškolní pedagogiky v odborné profesní přípravě pracovníků předškolního vzdělávání a může být inspirací i laické veřejnosti.
Úvod
1. Předškolní výchova a předškolní pedagogika
1.1 Specifika předškolní pedagogiky
1.2 Základní pojmy a kategorie předškolní pedagogiky
2. Proměny výchovy předškolního dítěte
2.1 Dítě na úsvitu dějin
2.2 Výchova v dětské světnici
2.3 Názory na předškolní výchovu do vzniku veřejných předškolních institucí
2.4 Vznik veřejných institucí a jejich vliv na teorii a praxi předškolní výchovy
2.5 Hnutí za novou výchovu a předškolní výchova
2.6 Kroky vpřed a kroky vzad v předškolním vzdělávání
2.7 Současná vzdělávací politika EU ve vztahu k předškolnímu období
3. Systémy předškolní výchovy a vzdělávání
3.1 Původní reformně pedagogické alternativní předškolní vzdělávací programy
3.2 Současné inovativní zahraniční modely předškolní výchovy a vzdělávání
3.3 Vzdělávací programy v současné české mateřské škole
4. Cíle předškolní výchovy a vzdělávání
4.1 Východiska úvah o cíli výchovy
4.2 Cíl výchovy z hlediska potřeb a práv dítěte
4.3 Cíle humanisticky a osobnostně orientované předškolní výchovy
5. Obsah a podmínky předškolního vzdělávání
5.1 Vzdělávací program a kurikulum
5.2 Pedagogicko-didaktické koncepce předškolního vzdělávání
5.3 Osobnostní přístup a individualizace
6. Činnosti dítěte
6.1 Hra
6.1.1 Charakteristika herní činnosti
6.1.2 Dělení a druhy her
6.1.3 Hra v předškolním vzdělávání
6.1.4 Hračka jako prostředník mezi dítětem a světem dospělých
6.2 Učení
6.2.1 Učení předškolního dítěte
6.2.2 Specifika učení předškolního dítěte
6.2.3 Současné cíle učení předškolního dítěte
6.3 Pracovní a tvořivé činnosti
6.3.1 Pracovní činnosti v předškolním období
6.3.2 Možnosti a hranice výchovného využití pracovní činnosti
6.3.3 Tvořivé činnosti v předškolním období
7. Hodnocení výsledků předškolní výchovy a vzdělávání
7.1 Pedagogická diagnostika
7.2 Pedagogická reflexe
8. Mezníky výchovy v předškolním období
8.1 Výchova dítěte do tří let
8.1.1 Rodinná politika jako východisko rané péče
8.1.2 Nový přístup k institucionální výchově dítěte do tří let
8.1.3 Současné diskuse
8.2 Vstup dítěte mezi vrstevníky (PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.)
8.2.1 Mateřské školy
8.2.2 Zájmové kroužky
8.2.3 Děti se speciálními vzdělávacími potřebami
8.2.4 Přípravné třídy
8.2.5 Povinná docházka do posledního ročníku mateřské školy
9. Dítě na prahu školní docházky (PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.)
9.1 Vstup dítěte do 1. třídy základní školy
9.2 Zápis do 1. třídy
9.3 Předčasný nástup dítěte do 1. třídy ZŠ
9.4 Odklad školní docházky
10. Úloha dospělého v předškolním vzdělávání
10.1 Rodiče (PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.)
10.2 Učitelé předškolního vzdělávání
Abstrakt
Abstract
Přílohy
Příloha 1
Příloha 2
Příloha 3
Příloha 4
Příloha 5
Příloha 6
Charakteristika herních skupin („předškolek“)
Obsah a metody práce
Dostupnost a zhodnocení kvality herní skupiny
Co se dítě v herní skupině naučí
Co přináší herní skupina rodičům
Seznam použitých zkratek
Literatura
Věcný rejstřík
Jmenný rejstřík
Tištěná kniha
Datum vydání: 29. 02. 2016
Katalogové číslo: 27040
ISBN: 978-80-247-5107-8
Formát / stran: 167×240, 224 stran
E-kniha
Formát: ePUB | PDF
Velikost: 3.4MB | -
Druh ochrany: Adobe DRM
Tištěná kniha
Datum vydání: 29. 02. 2016
Katalogové číslo: 27040
ISBN: 978-80-247-5107-8
Formát / stran: 167×240, 224 stran
Vhodné pro věk:
E-kniha
Formát: ePUB | PDF
Velikost: 3.4MB | -
Druh ochrany: Adobe DRM
Vhodné pro věk:
Předškolní pedagogika
Renomovaná česká autorka uvádí čtenáře do studia předškolní pedagogiky jako vědní disciplíny a seznamuje je s jejími teoretickými problémy. Kniha představuje základní zdroj ke studiu předškolní pedagogiky v odborné profesní přípravě pracovníků předškolního vzdělávání a může být inspirací i laické veřejnosti.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
329 Kč
Skladem
i Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..
Poslední aktualizace skladu 21.4.2018 1:39
i: 22958 n: 24751078r: 8077E-kniha
ePUB, PDF (Adobe DRM)
280 Kč
Ihned ke stažení
i: 22959 n: 27190874r: 8077
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Předškolní pedagogika
Úvod
1. Předškolní výchova a předškolní pedagogika
1.1 Specifika předškolní pedagogiky
1.2 Základní pojmy a kategorie předškolní pedagogiky
2. Proměny výchovy předškolního dítěte
2.1 Dítě na úsvitu dějin
2.2 Výchova v dětské světnici
2.3 Názory na předškolní výchovu do vzniku veřejných předškolních institucí
2.4 Vznik veřejných institucí a jejich vliv na teorii a praxi předškolní výchovy
2.5 Hnutí za novou výchovu a předškolní výchova
2.6 Kroky vpřed a kroky vzad v předškolním vzdělávání
2.7 Současná vzdělávací politika EU ve vztahu k předškolnímu období
3. Systémy předškolní výchovy a vzdělávání
3.1 Původní reformně pedagogické alternativní předškolní vzdělávací programy
3.2 Současné inovativní zahraniční modely předškolní výchovy a vzdělávání
3.3 Vzdělávací programy v současné české mateřské škole
4. Cíle předškolní výchovy a vzdělávání
4.1 Východiska úvah o cíli výchovy
4.2 Cíl výchovy z hlediska potřeb a práv dítěte
4.3 Cíle humanisticky a osobnostně orientované předškolní výchovy
5. Obsah a podmínky předškolního vzdělávání
5.1 Vzdělávací program a kurikulum
5.2 Pedagogicko-didaktické koncepce předškolního vzdělávání
5.3 Osobnostní přístup a individualizace
6. Činnosti dítěte
6.1 Hra
6.1.1 Charakteristika herní činnosti
6.1.2 Dělení a druhy her
6.1.3 Hra v předškolním vzdělávání
6.1.4 Hračka jako prostředník mezi dítětem a světem dospělých
6.2 Učení
6.2.1 Učení předškolního dítěte
6.2.2 Specifika učení předškolního dítěte
6.2.3 Současné cíle učení předškolního dítěte
6.3 Pracovní a tvořivé činnosti
6.3.1 Pracovní činnosti v předškolním období
6.3.2 Možnosti a hranice výchovného využití pracovní činnosti
6.3.3 Tvořivé činnosti v předškolním období
7. Hodnocení výsledků předškolní výchovy a vzdělávání
7.1 Pedagogická diagnostika
7.2 Pedagogická reflexe
8. Mezníky výchovy v předškolním období
8.1 Výchova dítěte do tří let
8.1.1 Rodinná politika jako východisko rané péče
8.1.2 Nový přístup k institucionální výchově dítěte do tří let
8.1.3 Současné diskuse
8.2 Vstup dítěte mezi vrstevníky (PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.)
8.2.1 Mateřské školy
8.2.2 Zájmové kroužky
8.2.3 Děti se speciálními vzdělávacími potřebami
8.2.4 Přípravné třídy
8.2.5 Povinná docházka do posledního ročníku mateřské školy
9. Dítě na prahu školní docházky (PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.)
9.1 Vstup dítěte do 1. třídy základní školy
9.2 Zápis do 1. třídy
9.3 Předčasný nástup dítěte do 1. třídy ZŠ
9.4 Odklad školní docházky
10. Úloha dospělého v předškolním vzdělávání
10.1 Rodiče (PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D.)
10.2 Učitelé předškolního vzdělávání
Abstrakt
Abstract
Přílohy
Příloha 1
Příloha 2
Příloha 3
Příloha 4
Příloha 5
Příloha 6
Charakteristika herních skupin („předškolek“)
Obsah a metody práce
Dostupnost a zhodnocení kvality herní skupiny
Co se dítě v herní skupině naučí
Co přináší herní skupina rodičům
Seznam použitých zkratek
Literatura
Věcný rejstřík
Jmenný rejstřík