Psychické procesy při výuce cizích jazyků
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
254 Kč 229 KčIhned ke stažení
i: 42242 n: 27145515r: 12280Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
299 Kč 254 KčZa tři a více týdnů
i Dodání této knihy může trvat 3-6 týdnů, ve výjimečných případech i déle nebo nemusí být dodána vůbec. Nedoporučujeme objednat ji spolu s jinými knihami, aby se neprodloužila dodací doba celé objednávky.
Poslední aktualizace skladu 14. 10. 2024 18:43
i: 41105 n: 27131167r: 12280 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Jaký je vztah mezi učením (se) cizím jazykům a hudbou z pohledu vybraných psychických procesů? Mají hudebně vzdělaní jedinci lepší předpoklady pro studium cizích jazyků? Na tyto otázky se snaží odpovědět unikátní monografie, jež se zabývá fenoménem vybraných psychických procesů ve výuce cizích jazyků.
Autorka na původních výzkumech poukazuje na souvztažnost paměti, vnímání a kognitivního učení při nabývání cizího jazyka a při provozování hudby. Výzkum přináší empiricky ověřená zjištění, že využívání hudby a podpora hudebního vzdělávání pozitivně ovlivňuje psychické procesy spojené s nabýváním cizího jazyka.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Psychické procesy při výuce cizích jazyků
Poděkování
1. Úvod
1.1 Charakter knihy
1.2 Obsahová struktura knihy
2. Metodologie a design výzkumu
2.1 Vymezení základních pojmů výzkumu
2.2 Hlavní cíl a design výzkumu
2.3 Výzkumné otázky a hypotézy
2.4 Přípravná fáze výzkumu
2.5 Charakteristika a struktura výzkumného vzorku respondentů
2.6 Průběh a účel výzkumu
2.7 Statistické vyhodnocení dat
3. Stručný vývoj a současný stav poznání zkoumané problematiky
4. Studie 1: Role paměti při rekognici neznámého jazykového materiálu
4.1 Definice a základní pojmy
4.2 Klasifikace paměti
4.2.1 Klasifikace z časového hlediska
4.2.2 Dělení paměti podle vztahu k funkci hipokampu a vědomí
4.2.3 Asociativní a neasociativní paměť
4.3 Cizojazyčná vs. hudební paměť
4.4 Výzkumné otázky a hypotézy paměťové studie Sp
4.4.1 Teoretická východiska pro stanovení hypotéz paměťové studie Sp
4.5 Výsledky první části výzkumu – paměťová studie Sp
4.6 Diskuse a závěry ke studii Sp
5. Studie 2: Auditivní percepce cizího jazyka
5.1 Úvod do problematiky
5.2 Vybrané percepční teorie
5.3 Cizojazyčné vs. hudební vnímání
5.4 Výzkumné otázky a hypotézy percepční studie Sv
5.4.1 Teoretická východiska pro stanovení hypotéz percepční studie Sv
5.5 Výsledky druhé části výzkumu – percepční studie Sv
5.6 Diskuse a závěry ke studii Sv
6. Studie 3: Korelace hudby a cizích jazyků v procesu kognitivního učení
6.1 Úvod do problematiky
6.2 Vybrané teorie kognitivního učení
6.3 Kognitivní učení ve vztahu k (cizímu) jazyku
6.4 Kognitivní učení ve vztahu k hudbě
6.5 Výzkumné otázky a hypotézy kognitivní studie Sku
6.5.1 Teoretická východiska pro stanovení hypotéz studie Sku
6.6 Výsledky třetí části výzkumu – kognitivní studie Sku
6.7 Diskuse a závěry ke studii Sku
7. Didakticko-metodická doporučení pro zařazování hudby do výuky cizích jazyků
8. Diskuse a závěry
Summary
Seznam literatury
Seznam obrázků a tabulek
Seznam použitých zkratek
Seznam příloh
Věcný rejstřík
Jmenný rejstřík
Recenze
Výzkum Petry Besedové je originální, v české didaktice cizích jazyků se jedná jistě o téma inovativní, kvalitně zpracované i vyhodnocené a prezentuje autorčina původní data i myšlenky. […] Jednotlivé výsledky práce se mohou jistě dobře uplatnit v oborových didaktikách jednotlivých, v českých školách vyučovaných jazyků a mohou přispět k zatraktivnění jejich výuky.
Doc. PhDr. Martin Lachout, Ph.D.
Filozofická fakulta, UJEP, Ústí nad Labem
Předložený text se zabývá hudbou a jazyky v souvislosti s učením s cílem prokázat či vyvrátit existenci vybraných souvislostí a odvodit určité konsekvence pro oblast vzdělávání. V tomto smyslu a zejména v našem národním prostoru je publikace ojedinělá, neboť nejde o prostý výtah výsledků jiných prací, jak se začasté stává zejména při tvorbě učebnic, ani o prostou reprodukci jiných výzkumů, nýbrž o originální soubor empirických, teoreticky dobře ukotvených studií zabývajících se různými vztahy mezi jazyky a hudbou ve vazbě na kognitivní procesy. Právě zarámování výzkumu kognitivními procesy je vysokou přidanou hodnotou posuzované publikace. Spojení jazyka a hudby má smysl a tato publikace tento postoj stvrzuje.
Doc. PhDr. Jana Marie Hvigerová, Ph.D.
Ústav primární, preprimární a speciální pedagogiky, PdF, Hradec Králové
Kniha se mi celkově četla hezky, ale je třeba počítat s výzkumnou strukturací celé publikace. Je určená především pro pedagogy (hlavně u výuky cizích jazyků), ale určitě je přínosná i pro psychology, lingvisty či hudebníky. Nejvíce na knize oceňuji srozumitelné vysvětlení a grafické znázornění veškerých aspektů výzkumu (vzájemné souvislosti a propojení) a zároveň také vždy v úvodu kapitoly i stručný popis a interpretaci používaných termínů a procesů. Také v tomto tématu vidím další potenciál pro budoucí zkoumání a především zapojení do výuky.
Více na casopisagora.cz
O Autorovi
Besedová PetraPhDr. Petra Besedová, Ph.D., vystudovala doktorský studijní program pedagogika se zaměřením na didaktiku cizích jazyků na Karlově univerzitě v Praze. V současné době přednáší a vede semináře na katedře německého jazyka a literatury Pedagogické fakulty Univerzity Hradec Králové. Stěžejní oblastí jejího zájmu je didaktika nelingvistických disciplín (literatura, reálie, hudba, umění) a literatura pro děti a mládež. Předmětem její badatelské práce je vliv hudby na výuku cizích jazyků. Od roku 2016 vede Centrum pedagogického výzkumu na Pedagogické fakultě Univerzity Hradec Králové. Aktivně spolupracuje se zahraničními institucemi a pravidelně se účastní mezinárodních projektů a stáží. V posledních letech vydala knihy Literatura pro děti a mládež ve výuce cizích jazyků (2014), Lexikon německy píšících autorů literatury pro děti a mládež (2010) aj.