0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Vyučovací metody na vysoké škole

Praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
279 -20 %
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 15.12.2017 15:05
i: 18980 n: 24741529r: 6818
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
238 -20 %
Ihned ke stažení
i: 18981 n: 24779874r: 6818
Praktická publikace uznávaných autorek je nepostradatelná pro mladé vysokoškolské učitele, kteří v průběhu svého studia neprošli soustavnou pedagogickou přípravou, ale ocení ji také zkušenější pedagogové, kterým nabídne mnoho cenných rad a zajímavých podnětů. Knížka je dále určena lektorům celoživotního vzdělávání a organizátorům e-learningových kurzů. Na českém trhu ojedinělá publikace přináší přehled tradičních i moderních metod včetně e-learningu. Čtenář bude s její pomocí schopen vypracovat sylabus vyučované disciplíny, definovat způsobilosti, které mají jeho studenti získat, i správně formulovat cíle disciplíny či e-learningového kurzu. Na základě toho pak dokáže funkčně aplikovat vyučovací metody podle adresátů i charakteru disciplíny a využívat různé typy hodnocení studentů.

Z obsahu knihy Vyučovací metody na vysoké škole

Vyučovací metody na vysoké škole
Obsah
O autorkách 9
Předmluva 11
Úvodní zamyšlení 13
Strategie učení 14
1 Formy a metody výuky na vysoké škole 19
1.1 Základní pojmy 19
Organizační formy výuky 21
1.2 Přednáška 23
Jak vymezit vysokoškolskou přednášku vzhledem
k současným trendům ve vysokoškolském vzdělávání? 23
Krátký historický exkurz 24
Přednáška jako výklad 26
Přednáška - problémový výklad 28
Přednáška - interakce se studenty, diskuze 30
Přednáška s podporou multimédií 32
E-kurz (on-line kurz) 33
1.3 Seminář 34
Zvláštní formy semináře 35
Referáty jako nástroj vysokoškolské výuky 36
1.4 Cvičení 37
Zvláštní formy cvičení 38
1.5 Prezentace a demonstrace 39
Prezentace 40
Demonstrace 41
1.6 Diskuze 43
Umění klást otázky 44
1.7 Skupinová výuka, kooperativní učení 49
Jak rozdělit studenty do skupin? 50
Partnerská výuka 52
Kooperativní učení 54
1.8 Řešení projektů 55
1.9 Řešení problémů, badatelské a výzkumné metody 57
Řešení problémů 57
Badatelské a výzkumné metody 63
1.10 Simulační, situační a inscenační metody 65
Metody simulační 66
Metody situační 69
Metody inscenační 70
1.11 Další formy výuky 70
Studijní praxe 70
Klinická praxe 71
Pedagogická praxe 71
Stáž 72
Exkurze 72
Samostudium 72
Konzultace 77
1.12 Jak formulovat cíle předmětu a získané způsobilosti? 78
Cíle předmětu 78
Získané způsobilosti 82
1.13 Hodnoticí metody 88
Charakteristika vybraných hodnoticích metod 88
Současné trendy v hodnocení na vysoké škole 91
1.14 Specifika výuky v programech celoživotního vzdělávání 92
Specifika vzdělávání dospělých 94
Dospělý studující - praktické poznámky 96
2 Konstruktivismus ve výuce na vysoké škole 101
2.1 Jak se pozná konstruktivistická výuka? 101
Znaky konstruktivistické výuky 103
2.2 Cíle odvozené studentem 114
Proč se někteří studenti chtějí učit, a jiným chybí motivace? 115
Znáte své studenty a umíte je povzbudit? 115
Cíle stanovené studenty 118
Jak podporovat samostatnost studentů,
a přitom je nenechat "na holičkáchh"? 119
2.3 Učitel jako partner 121
Postupná podpora 123
Učit, "jak se učitt" 125
2.4 Zkušenostní učení a problematika objevování 128
Zkušenostní učení 128
Objevování a konstrukce poznatků 130
2.5 Předchozí znalosti a práce s chybou 133
Předchozí znalosti 133
Práce s chybou 135
2.6 Kooperativní učení a interdisciplinarita 136
Kooperativní učení 137
Mezipředmětové vztahy 139
2.7 Primární zdroje 141
Komparativní čtení a psaní 143
Výuka v cizím jazyce 143
2.8 Autentické hodnocení 144
Jak hodnotit vysokoškolské studenty? 144
Alternativní strategie hodnocení 146
2.9 Konstruktivismus na vysoké škole? 147
3 Distanční vzdělávání a e-learning na vysoké škole 151
3.1 Co je distanční vzdělávání? 151
Základní principy distančního vzdělávání 152
3.2 Vzdálenost v distančním vzdělávání 154
Prostorová vzdálenost 155
Časová vzdálenost 155
Sociální vzdálenost 156
Psychologická vzdálenost 157
Kulturní vzdálenost 157
3.3 Typy distančního vzdělávání 159
Vzdělávací instituce 159
Forma studia 160
Získané vzdělání 161
Informační a komunikační technologie 162
Malé nahlédnutí do historie distančního vzdělávání 163
3.4 Distanční vzdělávání v kontextu vzdělávání dospělých 165
Podmínky úspěšného distančního studia 165
Využití předchozích zkušeností 167
Motivace v distančním vzdělávání dospělých 167
3.5 Role učitele v distančním vzdělávání 170
3.6 Distanční pedagogická komunikace 173
Jak probíhá komunikace tutora se studujícími? 174
Jak probíhá tutoriál? 175
3.7 Typy distančních studijních opor 177
Funkce distančních studijních opor 177
Textové studijní opory 178
Audiovizuální studijní opory 179
Možnosti počítačově podporovaného distančního vzdělávání 181
3.8 Co je e-learning? 181
E-learning z pohledu pedagogických teorií 183
3.9 Základní pojmy aneb E-learning od A do Z 185
3.10 Didaktické zásady při přípravě on-line kurzu 193
Proč nepřevádět texty skript do elektronické podoby? 193
Důležité otázky před zahájením práce 194
Motivace v on-line kurzu 197
3.11 Struktura on-line kurzu 198
Struktura jedné lekce 200
3.12 Zpracování textových částí 204
Cíle 204
Úvodní slovo pro studenta 205
Text studijních článků 208
3.13 Multimediální prvky 212
Statická grafika 212
Dynamická grafika 213
Audionahrávky 214
Lze použít multimediální materiál stažený z internetu? 214
3.14 Úkoly a cvičení 216
Úkoly 216
Cvičení 221
3.15 Autotesty a testy 222
Typy testových úloh 223
3.16 Sociální role učitele v on-line kurzu 227
Proč vytvořit skupiny? 228
Role studijní skupiny 230
Skupinové aktivity 230
Diskuze 232
3.17 Zpětná vazba v e-learningu 233
Pojem zpětná vazba 234
Role zpětné vazby v on-line výuce 234
Zpětná vazba pro studenty i učitele 235
Zpětná vazba pro studenty 235
Zpětná vazba pro učitele a autory kurzu 237
3.18 Tipy pro úspěšné on-line vzdělávání 238
Slovo závěrem 241
Klíč k autokorektivním otázkám a úkolům 243
Résumé 269
Literatura 271

Tištěná kniha

Datum vydání: 30. 04. 2012
Katalogové číslo: 3888
ISBN: 978-80-247-4152-9
Formát / stran: 167×240, 288 stran

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 13MB | 5.9MB | 6MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Vyučovací metody na vysoké škole

Tištěná kniha

Datum vydání: 30. 04. 2012
Katalogové číslo: 3888
ISBN: 978-80-247-4152-9
Formát / stran: 167×240, 288 stran

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 13MB | 5.9MB | 6MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Vyučovací metody na vysoké škole

Praktický průvodce výukou v prezenční i distanční formě studia
Praktická publikace uznávaných autorek je nepostradatelná pro mladé vysokoškolské učitele, kteří v průběhu svého studia neprošli soustavnou pedagogickou přípravou, ale ocení ji také zkušenější pedagogové, kterým nabídne mnoho cenných rad a zajímavých podnětů. Knížka je dále určena lektorům celoživotního vzdělávání a organizátorům e-learningových kurzů. Na českém trhu ojedinělá publikace přináší přehled tradičních i moderních metod včetně e-learningu. Čtenář bude s její pomocí schopen vypracovat sylabus vyučované disciplíny, definovat způsobilosti, které mají jeho studenti získat, i správně formulovat cíle disciplíny či e-learningového kurzu. Na základě toho pak dokáže funkčně aplikovat vyučovací metody podle adresátů i charakteru disciplíny a využívat různé typy hodnocení studentů.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
279 -20 %
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 15.12.2017 15:05
i: 18980 n: 24741529r: 6818
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
238 -20 %
Ihned ke stažení
i: 18981 n: 24779874r: 6818

Z obsahu knihy Vyučovací metody na vysoké škole

Vyučovací metody na vysoké škole
Obsah
O autorkách 9
Předmluva 11
Úvodní zamyšlení 13
Strategie učení 14
1 Formy a metody výuky na vysoké škole 19
1.1 Základní pojmy 19
Organizační formy výuky 21
1.2 Přednáška 23
Jak vymezit vysokoškolskou přednášku vzhledem
k současným trendům ve vysokoškolském vzdělávání? 23
Krátký historický exkurz 24
Přednáška jako výklad 26
Přednáška - problémový výklad 28
Přednáška - interakce se studenty, diskuze 30
Přednáška s podporou multimédií 32
E-kurz (on-line kurz) 33
1.3 Seminář 34
Zvláštní formy semináře 35
Referáty jako nástroj vysokoškolské výuky 36
1.4 Cvičení 37
Zvláštní formy cvičení 38
1.5 Prezentace a demonstrace 39
Prezentace 40
Demonstrace 41
1.6 Diskuze 43
Umění klást otázky 44
1.7 Skupinová výuka, kooperativní učení 49
Jak rozdělit studenty do skupin? 50
Partnerská výuka 52
Kooperativní učení 54
1.8 Řešení projektů 55
1.9 Řešení problémů, badatelské a výzkumné metody 57
Řešení problémů 57
Badatelské a výzkumné metody 63
1.10 Simulační, situační a inscenační metody 65
Metody simulační 66
Metody situační 69
Metody inscenační 70
1.11 Další formy výuky 70
Studijní praxe 70
Klinická praxe 71
Pedagogická praxe 71
Stáž 72
Exkurze 72
Samostudium 72
Konzultace 77
1.12 Jak formulovat cíle předmětu a získané způsobilosti? 78
Cíle předmětu 78
Získané způsobilosti 82
1.13 Hodnoticí metody 88
Charakteristika vybraných hodnoticích metod 88
Současné trendy v hodnocení na vysoké škole 91
1.14 Specifika výuky v programech celoživotního vzdělávání 92
Specifika vzdělávání dospělých 94
Dospělý studující - praktické poznámky 96
2 Konstruktivismus ve výuce na vysoké škole 101
2.1 Jak se pozná konstruktivistická výuka? 101
Znaky konstruktivistické výuky 103
2.2 Cíle odvozené studentem 114
Proč se někteří studenti chtějí učit, a jiným chybí motivace? 115
Znáte své studenty a umíte je povzbudit? 115
Cíle stanovené studenty 118
Jak podporovat samostatnost studentů,
a přitom je nenechat "na holičkáchh"? 119
2.3 Učitel jako partner 121
Postupná podpora 123
Učit, "jak se učitt" 125
2.4 Zkušenostní učení a problematika objevování 128
Zkušenostní učení 128
Objevování a konstrukce poznatků 130
2.5 Předchozí znalosti a práce s chybou 133
Předchozí znalosti 133
Práce s chybou 135
2.6 Kooperativní učení a interdisciplinarita 136
Kooperativní učení 137
Mezipředmětové vztahy 139
2.7 Primární zdroje 141
Komparativní čtení a psaní 143
Výuka v cizím jazyce 143
2.8 Autentické hodnocení 144
Jak hodnotit vysokoškolské studenty? 144
Alternativní strategie hodnocení 146
2.9 Konstruktivismus na vysoké škole? 147
3 Distanční vzdělávání a e-learning na vysoké škole 151
3.1 Co je distanční vzdělávání? 151
Základní principy distančního vzdělávání 152
3.2 Vzdálenost v distančním vzdělávání 154
Prostorová vzdálenost 155
Časová vzdálenost 155
Sociální vzdálenost 156
Psychologická vzdálenost 157
Kulturní vzdálenost 157
3.3 Typy distančního vzdělávání 159
Vzdělávací instituce 159
Forma studia 160
Získané vzdělání 161
Informační a komunikační technologie 162
Malé nahlédnutí do historie distančního vzdělávání 163
3.4 Distanční vzdělávání v kontextu vzdělávání dospělých 165
Podmínky úspěšného distančního studia 165
Využití předchozích zkušeností 167
Motivace v distančním vzdělávání dospělých 167
3.5 Role učitele v distančním vzdělávání 170
3.6 Distanční pedagogická komunikace 173
Jak probíhá komunikace tutora se studujícími? 174
Jak probíhá tutoriál? 175
3.7 Typy distančních studijních opor 177
Funkce distančních studijních opor 177
Textové studijní opory 178
Audiovizuální studijní opory 179
Možnosti počítačově podporovaného distančního vzdělávání 181
3.8 Co je e-learning? 181
E-learning z pohledu pedagogických teorií 183
3.9 Základní pojmy aneb E-learning od A do Z 185
3.10 Didaktické zásady při přípravě on-line kurzu 193
Proč nepřevádět texty skript do elektronické podoby? 193
Důležité otázky před zahájením práce 194
Motivace v on-line kurzu 197
3.11 Struktura on-line kurzu 198
Struktura jedné lekce 200
3.12 Zpracování textových částí 204
Cíle 204
Úvodní slovo pro studenta 205
Text studijních článků 208
3.13 Multimediální prvky 212
Statická grafika 212
Dynamická grafika 213
Audionahrávky 214
Lze použít multimediální materiál stažený z internetu? 214
3.14 Úkoly a cvičení 216
Úkoly 216
Cvičení 221
3.15 Autotesty a testy 222
Typy testových úloh 223
3.16 Sociální role učitele v on-line kurzu 227
Proč vytvořit skupiny? 228
Role studijní skupiny 230
Skupinové aktivity 230
Diskuze 232
3.17 Zpětná vazba v e-learningu 233
Pojem zpětná vazba 234
Role zpětné vazby v on-line výuce 234
Zpětná vazba pro studenty i učitele 235
Zpětná vazba pro studenty 235
Zpětná vazba pro učitele a autory kurzu 237
3.18 Tipy pro úspěšné on-line vzdělávání 238
Slovo závěrem 241
Klíč k autokorektivním otázkám a úkolům 243
Résumé 269
Literatura 271

O Autorovi

Rohlíková Lucie

Působí v Ústavu celoživotního vzdělávání Západočeské univerzity v Plzni a dlouhodobě se věnuje vzdělávání vysokoškolských učitelů a lektorů dalšího vzdělávání. Specializuje se na distanční vzdělávání, e-learning a moderní technologie. Je zkušenou autorkou a tutorkou on-line kurzů.

Vejvodová Jana

Přednáší na katedře českého jazyka a literatury Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni. Pro Ústav celoživotního vzdělávání ZČU pracuje jako metodička e-learningu. Jako tutorka vedla tři bě hy sedmiměsíčního evropského on-line kurzu NET-Trainers, ve kterém byli proškoleni vysokoškolští učitelé z deseti českých univerzit a vysokých škol v metodice on-line vzdělávání. Je autorkou i tutorko u mnoha on-line kurzů, čtyři z nich získaly cenu sdružení EUNIS-CZ (European University Information Systems CZ).

Zařazena v kategoriích

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 284 -20 %
E-kniha 242 -20 %
Tištěná 215 -20 %
Tištěná 119 -20 %
E-kniha 102 -20 %
Tištěná 148 -20 %
Tištěná 79 -20 %

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace