0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Zážitkově pedagogické učení

E-kniha
PDF
246
Ihned ke stažení
i: 16503 n: 24769097r: 5541
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Publikace slouží především jako metodicko-praktický materiál všem pedagogickým pracovníkům zajímajícím se o zážitkovou pedagogiku. Renomovaní čeští autoři vycházejí zejména z vlastní zkušenosti a předkládají široké veřejnosti koncept postavený na reflexi nejlepších českých tradic výchovy v přírodě a vlastního českého zdroje zážitkové pedagogiky, Prázdninové školy Lipnice. Objasňují pojmy projektování, dramaturgie, programové oblasti, hry a prostředky. Přináší mnoho praktických příkladů a inspirací z úspěšně realizovaných projektů v přírodě.

Z obsahu knihy Zážitkově pedagogické učení

O autorech

Úvod

1. Zážitkově pedagogické přístupy
1.1 Prázdninová škola Lipnice
Období směřování (1964-1970)
Období experimentů (1970-1976)
Období prázdninové školy (1977-1989)
Období Prázdninová škola Lipnice, o. s. (1990 až současnost)
1.2 Outward Bound
Modely zážitkové pedagogiky
1.3 Projekt Adventure
1.4 Modely zkušenostního učení
Deweyho model zkušenostního učení
Lewinův model zkušenostního učení
Piagetův model učení a kognitivního rozvoje
Kolbův zkušenostní model učení
Bannonův model problem-solvingu
Priestův model zkušenostního učení

2. Pedagogické a psychologické aspekty zážitkové pedagogiky
2.1 Osobnost jako východisko a cíl výchovy
2.2 Motivace
2.3 Prostředky motivace
2.4 Pedagogicko-psychologické aspekty
2.5 Kritéria výběru a přípravy pedagogů
Přehled a test nejdůležitějších předpokladů pro vedoucí úroveň řízení
2.6 Evaluace a zpětná vazba
Evaluace a zážitkově pedagogické učení
Zpětná vazba a její základní techniky
Příklad využití her - dle zvoleného cíle
2.7 Praktické tipy a doporučení

3. Prostředky zážitkové pedagogiky
3.1 Programové oblasti
1.2 Hra a její dělení
Charakter hry
Forma hry
Popis hry
Kritéria hry
3.3 Uvádění, režie programů a her
Stalker
Malý slovníček velkého hráče

4. Projektování
4.1 Fáze přípravy a realizace projektu
4.2 Cílování a tvorba základní myšlenky
4.3 Specifikace cílové skupiny
4.4 Stanovení cílů
1.5 Sestavení realizačního týmu a role v týmu
Normy a pravidla
Rozdělení a přijetí rolí
Vůdce a styl vedení skupiny
Soudržnost týmu
Napětí, tlak
Velikost týmu a vytváření podskupin
Týmové role
Provozní role
Programové role
Individuální role
Životní role
4.6 Sestavení programu, dramaturgie akce
Dramaturgická pravidla
4.7 Zajištění ubytování, stravování a dalších služeb
4.8 Tvorba rozpočtu
4.9 Propagace
Prostředky propagace
Co propagovat
4.10 Komunikace s účastníky a výběr účastníků
4.11 Práce týmu
Práce týmu před akcí
Práce v průběhu akce
Práce týmu po akci
Závěrečná zpráva

Formuláře
Přihláška do projektu
Scénář akce
Formulář her
Zdravotní prohlášení
Pozorovatelovy záznamy
Hodnocení programu/akce

Použitá literatura

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.8MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Zážitkově pedagogické učení
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.8MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Zážitkově pedagogické učení

Publikace slouží především jako metodicko-praktický materiál všem pedagogickým pracovníkům zajímajícím se o zážitkovou pedagogiku. Renomovaní čeští autoři vycházejí zejména z vlastní zkušenosti a předkládají široké veřejnosti koncept postavený na reflexi nejlepších českých tradic výchovy v přírodě a vlastního českého zdroje zážitkové pedagogiky, Prázdninové školy Lipnice. Objasňují pojmy projektování, dramaturgie, programové oblasti, hry a prostředky. Přináší mnoho praktických příkladů a inspirací z úspěšně realizovaných projektů v přírodě.
E-kniha
PDF
246
Ihned ke stažení
i: 16503 n: 24769097r: 5541

Z obsahu knihy Zážitkově pedagogické učení

O autorech

Úvod

1. Zážitkově pedagogické přístupy
1.1 Prázdninová škola Lipnice
Období směřování (1964-1970)
Období experimentů (1970-1976)
Období prázdninové školy (1977-1989)
Období Prázdninová škola Lipnice, o. s. (1990 až současnost)
1.2 Outward Bound
Modely zážitkové pedagogiky
1.3 Projekt Adventure
1.4 Modely zkušenostního učení
Deweyho model zkušenostního učení
Lewinův model zkušenostního učení
Piagetův model učení a kognitivního rozvoje
Kolbův zkušenostní model učení
Bannonův model problem-solvingu
Priestův model zkušenostního učení

2. Pedagogické a psychologické aspekty zážitkové pedagogiky
2.1 Osobnost jako východisko a cíl výchovy
2.2 Motivace
2.3 Prostředky motivace
2.4 Pedagogicko-psychologické aspekty
2.5 Kritéria výběru a přípravy pedagogů
Přehled a test nejdůležitějších předpokladů pro vedoucí úroveň řízení
2.6 Evaluace a zpětná vazba
Evaluace a zážitkově pedagogické učení
Zpětná vazba a její základní techniky
Příklad využití her - dle zvoleného cíle
2.7 Praktické tipy a doporučení

3. Prostředky zážitkové pedagogiky
3.1 Programové oblasti
1.2 Hra a její dělení
Charakter hry
Forma hry
Popis hry
Kritéria hry
3.3 Uvádění, režie programů a her
Stalker
Malý slovníček velkého hráče

4. Projektování
4.1 Fáze přípravy a realizace projektu
4.2 Cílování a tvorba základní myšlenky
4.3 Specifikace cílové skupiny
4.4 Stanovení cílů
1.5 Sestavení realizačního týmu a role v týmu
Normy a pravidla
Rozdělení a přijetí rolí
Vůdce a styl vedení skupiny
Soudržnost týmu
Napětí, tlak
Velikost týmu a vytváření podskupin
Týmové role
Provozní role
Programové role
Individuální role
Životní role
4.6 Sestavení programu, dramaturgie akce
Dramaturgická pravidla
4.7 Zajištění ubytování, stravování a dalších služeb
4.8 Tvorba rozpočtu
4.9 Propagace
Prostředky propagace
Co propagovat
4.10 Komunikace s účastníky a výběr účastníků
4.11 Práce týmu
Práce týmu před akcí
Práce v průběhu akce
Práce týmu po akci
Závěrečná zpráva

Formuláře
Přihláška do projektu
Scénář akce
Formulář her
Zdravotní prohlášení
Pozorovatelovy záznamy
Hodnocení programu/akce

Použitá literatura

Recenze

Nejsou zde žádné recenze. Přihlaste se a napište první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace