Agresivita a kriminalita školní mládeže
2., aktualizované a rozšířené vydání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 8366 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
246 Kč 221 KčUšetříte 25 Kč
Ihned ke stažení
i: 21935 n: 24797618r: 8366 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Jak je možné, že to, co v chování dětí bylo před dvaceti lety nepředstavitelné, se dnes stává normou? Renomovaný český autor seznamuje odbornou i laickou veřejnost s druhy, příčinami a důsledky agrese, se kterými se lze setkat ve školním prostředí, a aktuálně se zabývá také novými fenomény patologického chování dětí, jako je kyberšikana.
V posledních letech začalo stoupat procento dětí, které mají problémy s chováním, v klasických třídách a vyučovacích hodinách jsou nezvladatelné, narušují klima celé třídy, do jisté míry znamenají i ohrožení ostatních spolužáků. Učitelé jsou při jejich vedení bezbranní a bezradní a mnohdy se i jejich rodiče dostávají do pozice bezmocných a nešťastných lidí. Publikace proto odpovídá na otázky, které slýchá většina odborníků zabývajících se patologickým chováním dětí a mládeže:
* Kde pramení zvýšené agresivní chování dětí a mládeže?
* Jak pracovat s problémovým dítětem?
Autor, zkušený odborník s dlouholetou praxí, seznamuje pedagogickou veřejnost, studenty učitelství, rodiče a vychovatele se způsoby agresivního chování dětí a mládeže ve škole, s druhy agresí, s nimiž se mohou setkat ve školním prostředí, a také s jejich příčinami a důsledky pro další vývoj jedince. Nově je doplněna kapitola o kyberšikaně.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Úvod 1. Agresivita a agrese - rozdíl 1.1 Agresivita Příčiny zvýšené agresivity u jedince 1.2 Agrese 2. Směry agrese 2.1 Agrese vybitá na neživém předmětu 2.2 Agrese vybitá na zvířeti 2.3 Autoagrese Sebevražedné jednání Sebepoškozování 3. Dělení agresí 3.1 Přímá a nepřímá agrese x verbální a fyzická agrese x aktivita a pasivita 3.2 Agrese emocionální x frustrační x instrumentální Emocionální agrese Frustrační agrese Agrese instrumentální 3.3 Moyerova klasifikace agresí Predátorská agrese Agrese mezi samci (nebo samicemi) Agrese dráždivá Agrese vyvolaná strachem Rodičovská agrese Sexuální agrese Agrese jako obrana teritoria 4. Příčiny zvýšeného výskytu agrese u dětí a mládeže 4.1 Potvrzování funkčnosti agrese 4.2 Nečitelnost ve výchově 4.3 Výrazný nesoulad v hranicích školy a rodiny 4.4 Agrese a vliv party (subkultury) 4.5 Předčasná "selekcee" dětí školního věku 4.6 Mediální násilí 5. Zvládání a řešení agrese 6. Poruchy chování související s agresivním chováním a kriminalitou dětí a mládeže 6.1 Hyperaktivita s poruchou pozornosti - ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) Základní příznaky ADHD Ochranné strategie dítěte 6.2 Opoziční porucha chování 6.3 Lhaní 6.4 Krádeže 6.5 Záškoláctví Příčiny záškoláctví Možnosti opatření ke snížení výskytu záškoláctví 6.6 Útěky a toulky Útěky Toulky 6.7 Porucha chování s protispolečenskými rysy 7. Šikana jako varianta agresivního chování 7.1 Vymezení šikany 7.2 Směry šikany Učitel x žák Žák x učitel Rodič x učitel Učitel x rodič Učitel x učitel Ředitel x učitel 7.3 Vývojová stadia šikany Ostrakismus Fyzická agrese a psychická manipulace Vytvoření jádra Vytváření norem Totalita 7.4 Varovné signály šikany Charakteristické varovné signály ze strany oběti Varovná místa šikany 7.5 Typologie agresorů a obětí Typologie agresorů Typologie obětí 7.6 První pomoc při výskytu šikanujícího chování 7.7 Šikana z právního hlediska 8. Kyberšikana - moderní fenomén sociálně patologického chování dětí a mládeže 8.1 Vymezení kyberšikany 8.2 Typy kyberšikanování 8.3 Typologie agresorů Typologie podle stupňů škol Typologie podle chování 8.4 Pomoc při výskytu kyberšikany Nejčastější projevy chování oběti kyberšikany Nejčastější projevy chování kyberagresora Základní pravidla při setkání s kyberšikanou Závěr Přílohy Literatura
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 3.54MB | 3.54MB | 0.80MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 3.54 MB | 3.54 MB | 0.80 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Agresivita a kriminalita školní mládeže
2., aktualizované a rozšířené vydání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 8366 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
246 Kč 221 KčUšetříte 25 Kč
Ihned ke stažení
i: 21935 n: 24797618r: 8366 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Jak je možné, že to, co v chování dětí bylo před dvaceti lety nepředstavitelné, se dnes stává normou? Renomovaný český autor seznamuje odbornou i laickou veřejnost s druhy, příčinami a důsledky agrese, se kterými se lze setkat ve školním prostředí, a aktuálně se zabývá také novými fenomény patologického chování dětí, jako je kyberšikana.
V posledních letech začalo stoupat procento dětí, které mají problémy s chováním, v klasických třídách a vyučovacích hodinách jsou nezvladatelné, narušují klima celé třídy, do jisté míry znamenají i ohrožení ostatních spolužáků. Učitelé jsou při jejich vedení bezbranní a bezradní a mnohdy se i jejich rodiče dostávají do pozice bezmocných a nešťastných lidí. Publikace proto odpovídá na otázky, které slýchá většina odborníků zabývajících se patologickým chováním dětí a mládeže:
* Kde pramení zvýšené agresivní chování dětí a mládeže?
* Jak pracovat s problémovým dítětem?
Autor, zkušený odborník s dlouholetou praxí, seznamuje pedagogickou veřejnost, studenty učitelství, rodiče a vychovatele se způsoby agresivního chování dětí a mládeže ve škole, s druhy agresí, s nimiž se mohou setkat ve školním prostředí, a také s jejich příčinami a důsledky pro další vývoj jedince. Nově je doplněna kapitola o kyberšikaně.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Agresivita a kriminalita školní mládeže
Úvod 1. Agresivita a agrese - rozdíl 1.1 Agresivita Příčiny zvýšené agresivity u jedince 1.2 Agrese 2. Směry agrese 2.1 Agrese vybitá na neživém předmětu 2.2 Agrese vybitá na zvířeti 2.3 Autoagrese Sebevražedné jednání Sebepoškozování 3. Dělení agresí 3.1 Přímá a nepřímá agrese x verbální a fyzická agrese x aktivita a pasivita 3.2 Agrese emocionální x frustrační x instrumentální Emocionální agrese Frustrační agrese Agrese instrumentální 3.3 Moyerova klasifikace agresí Predátorská agrese Agrese mezi samci (nebo samicemi) Agrese dráždivá Agrese vyvolaná strachem Rodičovská agrese Sexuální agrese Agrese jako obrana teritoria 4. Příčiny zvýšeného výskytu agrese u dětí a mládeže 4.1 Potvrzování funkčnosti agrese 4.2 Nečitelnost ve výchově 4.3 Výrazný nesoulad v hranicích školy a rodiny 4.4 Agrese a vliv party (subkultury) 4.5 Předčasná "selekcee" dětí školního věku 4.6 Mediální násilí 5. Zvládání a řešení agrese 6. Poruchy chování související s agresivním chováním a kriminalitou dětí a mládeže 6.1 Hyperaktivita s poruchou pozornosti - ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) Základní příznaky ADHD Ochranné strategie dítěte 6.2 Opoziční porucha chování 6.3 Lhaní 6.4 Krádeže 6.5 Záškoláctví Příčiny záškoláctví Možnosti opatření ke snížení výskytu záškoláctví 6.6 Útěky a toulky Útěky Toulky 6.7 Porucha chování s protispolečenskými rysy 7. Šikana jako varianta agresivního chování 7.1 Vymezení šikany 7.2 Směry šikany Učitel x žák Žák x učitel Rodič x učitel Učitel x rodič Učitel x učitel Ředitel x učitel 7.3 Vývojová stadia šikany Ostrakismus Fyzická agrese a psychická manipulace Vytvoření jádra Vytváření norem Totalita 7.4 Varovné signály šikany Charakteristické varovné signály ze strany oběti Varovná místa šikany 7.5 Typologie agresorů a obětí Typologie agresorů Typologie obětí 7.6 První pomoc při výskytu šikanujícího chování 7.7 Šikana z právního hlediska 8. Kyberšikana - moderní fenomén sociálně patologického chování dětí a mládeže 8.1 Vymezení kyberšikany 8.2 Typy kyberšikanování 8.3 Typologie agresorů Typologie podle stupňů škol Typologie podle chování 8.4 Pomoc při výskytu kyberšikany Nejčastější projevy chování oběti kyberšikany Nejčastější projevy chování kyberagresora Základní pravidla při setkání s kyberšikanou Závěr Přílohy Literatura
O Autorovi
Martínek ZdeněkVystudoval obor speciální pedagogika se specializací na psychopedii, etopedii a sociální patologii na Pedagogické fakultě UK v Praze. Pracuje v Pedagogicko-psychologické poradně v Pelhřimově. Ve své praxi se zabývá především agresí, agresivním chováním dětí a mládeže a šikanou ve školních kolektivech. Kromě toho přednáší pod vzdělávacími agenturami tematické semináře – Agrese a agresivita u dětí a mládeže, Šikana jako narušení vztahů ve skupině, Agresivní a hyperaktivní dítě v MŠ.