0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Inkluzivní speciální pedagogika

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
369  314  -15 %
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 30. 09. 2022 13:08
i: 42486 n: 27130108r: 12097
E-kniha
PDF
314  267  -15 %
Ihned ke stažení
i: 42765 n: 27148646r: 12097
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Inkluze je tématem rezonujícím nejenom mezi pedagogickými odborníky a profesionály ve školské praxi, ale díky poměrně intenzivní medializaci (v pozitivním i negativním smyslu) se s touto problematikou nepochybně setkala i převážná část veřejnosti. Inkluzivní přístup ve vzdělávání je již popsán v řadě českých publikací, nikoliv ale dostatečně srozumitelným, přehledným a komplexním způsobem.

Mezi odborníky proto panují značné rozpaky v otázce porozumění a zejména aplikace tohoto přístupu jak ve školní a mimoškolní edukaci, tak rovněž v širším významu inkluze coby sociálního konceptu.

Zcela nevyjasněn zůstává vztah mezi inkluzivní pedagogikou (jako nově se formující pedagogickou disciplínou) a speciální pedagogikou (jako již pevně etablovaným oborem s dlouholetou tradicí v českém školství i v dalších oblastech souvisejících se životem osob s postižením či znevýhodněním, včetně dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami).

Kniha nabízí čtenářům vymezení a zpřehlednění oblastí inkluzivní a speciální pedagogiky, kterým se autor dlouhodobě věnuje teoreticky, výzkumně, publikačně i na úrovni přímé praxe, a zejména pak jejich propojení v konceptu inkluzivní speciální pedagogiky.

Může být proto přínosná nejenom pro odborníky v oblasti pedagogiky a vzdělávání, sociální práce nebo dalších pomáhajících profesí v akademické sféře i v profesní praxi, ale stejně dobře poslouží jako učebnice pro studenty řady souvisejících oborů (učitelství, sociální práce, psychologie, sociologie, zdravotnických oborů apod.), zejména na úrovni terciárního a celoživotního vzdělávání. Tím spíše, že podobným způsobem u nás dosud nebyl předkládaný obsah publikačně zpracován.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 84 Kč 95 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Z obsahu knihy Inkluzivní speciální pedagogika

Úvodem

1. Inkluze jako model sociální existence
1.1 Přístup společnosti k lidem s odlišností v historickém kontextu
1.2 Inkluzivní trendy v postmoderním světě
1.3 Inkluzivní hodnoty a etický rozměr inkluze
1.4 Parametry inkluzivního společenství

2. Speciální a inkluzivní pedagogika: průniky a protiklady
2.1 Profilace a paradigma speciální pedagogiky
2.2 Profilace a paradigma inkluzivní pedagogiky
2.3 Inkluzivní speciální pedagogika jako průnikový koncept

3. Speciální pedagogika v inkluzivní praxi
3.1 Struktura a cílové skupiny oboru speciální pedagogika
3.2 Speciálně pedagogické postupy
3.3 Speciální pedagogika v poradenské praxi
3.4 Speciální pedagogika v edukační praxi
3.5 Speciální pedagogika v sociálních službách
3.6 Speciální pedagogika v dalších klinických oblastech

4. Inkluzivní edukace osob se speciálními potřebami
4.1 Speciální vzdělávací potřeby a jejich diagnostika
4.2 Podpůrná opatření ve vzdělávání
4.3 Děti, žáci a studenti se speciálními potřebami v českých školách
4.4 Příprava pedagogů pro inkluzivní vzdělávání a podpora v praxi
4.5 Spolupráce mezi školou, rodinou a dalšími subjekty
4.6 Rozvoj školy jako centra inkluzivní komunity

5. Inkluze osob s tělesným nebo zdravotním omezením
5.1 Tělesná postižení a zdravotní omezení
5.2 Specifika života s fyzickým omezením
5.3 Inkluzivní přístup k lidem s fyzickým omezením

6. Inkluze osob s omezením zrakového vnímání
6.1 Omezení zrakového vnímání
6.2 Specifika života s omezením zraku
6.3 Inkluzivní přístup k lidem s omezením zraku

7. Inkluze osob s omezením sluchového vnímání
7.1 Omezení sluchového vnímání
7.2 Specifika života s omezením sluchu
7.3 Specifika života s hluchoslepotou
7.4 Inkluzivní přístup k lidem s omezením sluchu anebo s hluchoslepotou

8. Inkluze osob s narušenou komunikační schopností
8.1 Narušená komunikační schopnost
8.2 Specifika života s narušenou komunikační schopností
8.3 Inkluzivní přístup k lidem s narušenou komunikační schopností

9. Inkluze osob s mentálním nebo jiným psychickým omezením
9.1 Mentální a psychická omezení
9.2 Specifika života s mentálním nebo jiným psychickým omezením
9.3 Inkluzivní přístup k lidem s mentálním nebo jiným psychickým omezením

10. Inkluze osob s omezenou sociální přizpůsobivostí nebo se sociálním znevýhodněním
10.1 Omezení sociální přizpůsobivosti
10.2 Inkluzivní přístup k lidem s omezenou sociální přizpůsobivostí
10.3 Sociální a sociokulturní znevýhodnění
10.4 Inkluzivní přístup k lidem se sociálním a sociokulturním znevýhodněním

Resumé (česky)
Resumé (English)
Literatura
Rejstřík

Tištěná kniha

Datum vydání: 11.05.2022
Katalogové číslo: 27558
ISBN: 978-80-271-3010-8
Formát / stran: 144×207, 240 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 2.99MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Recenze

Mgr. Bohdana Břízová, Ph.D.
Autor ve své knize otevírá dveře a nastiňuje možnosti partnerství mezi speciální pedagogikou a inkluzivní pedagogikou. I když někteří odborníci vnímají naprostou rozdílnost a neslučitelnost těchto dvou oblastí, autor svými poznatky dokládá již fungující spolupráci, na které se dá jistě stavět dál. Stejně jako u inkluzivní školy, kdy je potřeba, aby se byla ochotna měnit škola a její zajeté klasické systémy, i v této oblasti vnímám potřebu nových pohledů a otevřených srdcí k hledání nových cest. Vždyť právě ochota hledat, zkoušet a užívat nové přístupy a metody je známkou vyspělé společnosti.

doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
Kniha zohledňuje současné potřeby nejen pedagogické veřejnosti, již se tematizace daného díla týká, ale své místo nalezne u řady studentů jiných vědních oborů humanitního zaměření. Své místo nalezne i v řadách zájemců o témata na rozhraní výchovy, vzdělávání, rodiny a školy, kvality života, sportu a zájemců sociologicky uchopeného konceptu sociální exkluze v nejširším smyslu slova. Autor publikace svou koncepcí knihy, svým svébytným způsobem interpretace věcného sdělení, pak také volbou jazykových prostředků a nastavenou stylizací v knize předkládá originální dílo, jehož ambicí není shrnout již frekventovaně interpretované. Spíše mu jde o zajištění aktuálních poznatků ze základů speciální pedagogiky s akcentem na trendy inkluze a inkluzivních politik. Lze legitimně říct, že dílo je vlastně reakcí reflektující potřeby a poptávku jak odborné, tak i laické veřejnosti.

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Inkluzivní speciální pedagogika
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

Tištěná kniha

Datum vydání: 11.05.2022
Katalogové číslo: 27558
ISBN: 978-80-271-3010-8
Formát / stran: 144×207, 240 stran
Edice: Pedagogika
Jazyk: Čeština

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 2.99 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština

Inkluzivní speciální pedagogika

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
369  314  -15 %
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 30. 09. 2022 13:08
i: 42486 n: 27130108r: 12097
E-kniha
PDF
314  267  -15 %
Ihned ke stažení
i: 42765 n: 27148646r: 12097
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Inkluze je tématem rezonujícím nejenom mezi pedagogickými odborníky a profesionály ve školské praxi, ale díky poměrně intenzivní medializaci (v pozitivním i negativním smyslu) se s touto problematikou nepochybně setkala i převážná část veřejnosti. Inkluzivní přístup ve vzdělávání je již popsán v řadě českých publikací, nikoliv ale dostatečně srozumitelným, přehledným a komplexním způsobem.

Mezi odborníky proto panují značné rozpaky v otázce porozumění a zejména aplikace tohoto přístupu jak ve školní a mimoškolní edukaci, tak rovněž v širším významu inkluze coby sociálního konceptu.

Zcela nevyjasněn zůstává vztah mezi inkluzivní pedagogikou (jako nově se formující pedagogickou disciplínou) a speciální pedagogikou (jako již pevně etablovaným oborem s dlouholetou tradicí v českém školství i v dalších oblastech souvisejících se životem osob s postižením či znevýhodněním, včetně dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami).

Kniha nabízí čtenářům vymezení a zpřehlednění oblastí inkluzivní a speciální pedagogiky, kterým se autor dlouhodobě věnuje teoreticky, výzkumně, publikačně i na úrovni přímé praxe, a zejména pak jejich propojení v konceptu inkluzivní speciální pedagogiky.

Může být proto přínosná nejenom pro odborníky v oblasti pedagogiky a vzdělávání, sociální práce nebo dalších pomáhajících profesí v akademické sféře i v profesní praxi, ale stejně dobře poslouží jako učebnice pro studenty řady souvisejících oborů (učitelství, sociální práce, psychologie, sociologie, zdravotnických oborů apod.), zejména na úrovni terciárního a celoživotního vzdělávání. Tím spíše, že podobným způsobem u nás dosud nebyl předkládaný obsah publikačně zpracován.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 84 Kč 95 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Z obsahu knihy Inkluzivní speciální pedagogika

Úvodem

1. Inkluze jako model sociální existence
1.1 Přístup společnosti k lidem s odlišností v historickém kontextu
1.2 Inkluzivní trendy v postmoderním světě
1.3 Inkluzivní hodnoty a etický rozměr inkluze
1.4 Parametry inkluzivního společenství

2. Speciální a inkluzivní pedagogika: průniky a protiklady
2.1 Profilace a paradigma speciální pedagogiky
2.2 Profilace a paradigma inkluzivní pedagogiky
2.3 Inkluzivní speciální pedagogika jako průnikový koncept

3. Speciální pedagogika v inkluzivní praxi
3.1 Struktura a cílové skupiny oboru speciální pedagogika
3.2 Speciálně pedagogické postupy
3.3 Speciální pedagogika v poradenské praxi
3.4 Speciální pedagogika v edukační praxi
3.5 Speciální pedagogika v sociálních službách
3.6 Speciální pedagogika v dalších klinických oblastech

4. Inkluzivní edukace osob se speciálními potřebami
4.1 Speciální vzdělávací potřeby a jejich diagnostika
4.2 Podpůrná opatření ve vzdělávání
4.3 Děti, žáci a studenti se speciálními potřebami v českých školách
4.4 Příprava pedagogů pro inkluzivní vzdělávání a podpora v praxi
4.5 Spolupráce mezi školou, rodinou a dalšími subjekty
4.6 Rozvoj školy jako centra inkluzivní komunity

5. Inkluze osob s tělesným nebo zdravotním omezením
5.1 Tělesná postižení a zdravotní omezení
5.2 Specifika života s fyzickým omezením
5.3 Inkluzivní přístup k lidem s fyzickým omezením

6. Inkluze osob s omezením zrakového vnímání
6.1 Omezení zrakového vnímání
6.2 Specifika života s omezením zraku
6.3 Inkluzivní přístup k lidem s omezením zraku

7. Inkluze osob s omezením sluchového vnímání
7.1 Omezení sluchového vnímání
7.2 Specifika života s omezením sluchu
7.3 Specifika života s hluchoslepotou
7.4 Inkluzivní přístup k lidem s omezením sluchu anebo s hluchoslepotou

8. Inkluze osob s narušenou komunikační schopností
8.1 Narušená komunikační schopnost
8.2 Specifika života s narušenou komunikační schopností
8.3 Inkluzivní přístup k lidem s narušenou komunikační schopností

9. Inkluze osob s mentálním nebo jiným psychickým omezením
9.1 Mentální a psychická omezení
9.2 Specifika života s mentálním nebo jiným psychickým omezením
9.3 Inkluzivní přístup k lidem s mentálním nebo jiným psychickým omezením

10. Inkluze osob s omezenou sociální přizpůsobivostí nebo se sociálním znevýhodněním
10.1 Omezení sociální přizpůsobivosti
10.2 Inkluzivní přístup k lidem s omezenou sociální přizpůsobivostí
10.3 Sociální a sociokulturní znevýhodnění
10.4 Inkluzivní přístup k lidem se sociálním a sociokulturním znevýhodněním

Resumé (česky)
Resumé (English)
Literatura
Rejstřík

Recenze

Mgr. Bohdana Břízová, Ph.D.
Autor ve své knize otevírá dveře a nastiňuje možnosti partnerství mezi speciální pedagogikou a inkluzivní pedagogikou. I když někteří odborníci vnímají naprostou rozdílnost a neslučitelnost těchto dvou oblastí, autor svými poznatky dokládá již fungující spolupráci, na které se dá jistě stavět dál. Stejně jako u inkluzivní školy, kdy je potřeba, aby se byla ochotna měnit škola a její zajeté klasické systémy, i v této oblasti vnímám potřebu nových pohledů a otevřených srdcí k hledání nových cest. Vždyť právě ochota hledat, zkoušet a užívat nové přístupy a metody je známkou vyspělé společnosti.

doc. PhDr. et PhDr. Martin Kaleja, Ph.D.
Kniha zohledňuje současné potřeby nejen pedagogické veřejnosti, již se tematizace daného díla týká, ale své místo nalezne u řady studentů jiných vědních oborů humanitního zaměření. Své místo nalezne i v řadách zájemců o témata na rozhraní výchovy, vzdělávání, rodiny a školy, kvality života, sportu a zájemců sociologicky uchopeného konceptu sociální exkluze v nejširším smyslu slova. Autor publikace svou koncepcí knihy, svým svébytným způsobem interpretace věcného sdělení, pak také volbou jazykových prostředků a nastavenou stylizací v knize předkládá originální dílo, jehož ambicí není shrnout již frekventovaně interpretované. Spíše mu jde o zajištění aktuálních poznatků ze základů speciální pedagogiky s akcentem na trendy inkluze a inkluzivních politik. Lze legitimně říct, že dílo je vlastně reakcí reflektující potřeby a poptávku jak odborné, tak i laické veřejnosti.

O Autorovi

Slowík Josef
PhDr. Josef Slowík, Ph.D., je speciální pedagog, který působí jak v akademické oblasti (především na Fakultě pedagogické Západočeské univerzity v Plzni), tak rovněž ve speciálně pedagogické praxi.

Odborně se věnuje zejména problematice edukace, osobnostního rozvoje a inkluze lidí se speciálními potřebami. Aktivně působí také jako odborný poradce, lektor a supervizor v oblasti vzdělávání a sociálních služeb a spolupracuje rovněž na koordinaci a realizaci různých aktivit a projektů (akademických, výzkumných, praktických a mimo jiné také křesťansky orientovaných) podporujících inkluzivní přístup k lidem se speciálními potřebami na regionální, národní i mezinárodní úrovni. Je autorem několika knižních monografií (v nakladatelství Grada např. přehledové učebnice Speciální pedagogika) a řady odborných článků v českých i zahraničních periodikách.

Kromě toho je i manželem, rodičem, občasným hudebníkem a básníkem, pravidelným čtenářem, rekreačním sportovcem a pomalým životním poutníkem…

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 509  -15 %
E-kniha 433  -15 %
Tištěná 339  -15 %
E-kniha 288  -15 %
Tištěná 246  -15 %
E-kniha 209  -15 %
Tištěná 280  -15 %
E-kniha 238  -15 %
Tištěná 254  -15 %
E-kniha 216  -15 %

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.