0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Kvalitativní diagnostika v oblasti lidských zdrojů

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
329  149  Výjimečná cena
Poslední kusyi

Poslední aktualizace skladu 19. 03. 2024 10:02
i: 23258 n: 24752631r: 8310
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
280  238 
Ihned ke stažení
i: 30543 n: 27191581r: 8310
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Naučte se orientovat v lidských vlastnostech a dovednostech! Jste-li manažerem nebo zaměstnancem oddělení lidských zdrojů, je pro vás klíčové umět posoudit schopnosti stávajících i potenciálních kolegů. Potřebujete odhadnout, jakým způsobem přemýšlejí a pracují, znát jejich pracovní výkonnost, motivaci a schopnost plánovat. Také musíte vědět, zda dokážou přesvědčit a motivovat druhé. Způsobům, jak to určit co nejkvalitněji a nejpřesněji, se věnuje tato kniha.

Publikace vám srozumitelnou formou přiblíží metody, jak u lidí nacházet a odhadovat jejich schopnosti (například jak se pozná, že je někdo „rozený obchodník“) a také jak s těmito metodami pracovat, aby poskytly věrohodné výsledky. Seznámíte se s tím, jaké jsou hodnotitelské dovednosti, proč jsou často protikladné „zdravému rozumu“ a co se s tím dá dělat. Budete umět předcházet chybám při hodnocení a využívat vlastní síť postojů, přesvědčení i předsudků tak, aby sloužila kvalitnímu a přesvědčivému odhadu lidské povahy. Dozvíte se:

• co se děje při sdělení zpětné vazby posuzovanému a jakým způsobem to ovlivňuje jeho další pracovní růst
• jak ovlivňuje výběr zaměstnanců atmosféru a výkonnost pracovního týmu
• jak použití moderních metod (development centrum, assessment centrum, výběrový pohovor, individuální psychodiagnostické vyšetření aj.) ovlivňuje prestiž oddělení lidských zdrojů
Hlubší informace o problematice posuzování zaměstnanců ocení i studenti ekonomických, manažerských a humanitních oborů, které se zabývají studiem lidské psychiky.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Kvalitativní diagnostika v oblasti lidských zdrojů

Předmluva
Poděkování
Seznam zkratek
Klíčové pojmy v posuzování zaměstnanců
1. Psychologické koncepty v kvalitativní diagnostice
1.1 O projekci a nevědomí
1.2 O obranách ega a narcistním zranění
1.3 O osobnostních typech
1.4 O procesu učení jako o procesu modelovaném zpětnou vazbou
1.5 O tom, že mluvit o něčem se dost liší od toho, co doopravdy udělám
1.6 O rysech, kterými se lidé od sebe vzájemně odlišují
1.7 O jedinečnosti a individualitě každého člověka
1.8 O vlivu zájmu expertů na pracovní výkon
1.9 O vlivu angažovanosti na pracovní výkon
1.10 O učení a rozvoji osobnosti v záblesku inspirace
1.11 O tom, že psychika je soubor částí
1.12 O konformitě k roli
1.13 O očekávání, které ovlivňuje chování (pygmalionský efekt, efekt očekávání, Rosenthalův efekt)
1.14 O osobnostních konstruktech a vlastní teorii osobnosti
1.15 O normách, duševních poruchách a poruchách osobnosti
1.16 O současném člověku jako potomku dlouhé řady paleolitických lovců a sběračů
2. Principy
2.1 Kvalitativnost
2.2 Triangulace
2.3 Etika a etiketa psychodiagnostiky
2.3.1 Účel diagnostiky
2.3.2 Zacházení s informacemi
2.3.3 Snížení tenze (napětí) během diagnostického programu
2.3.4 Poskytnutí rovných šancí
3. Vstupní informace do kvalitativní diagnostiky
3.1 Filozofie zadání
3.2 Naslouchání a parafráze
3.3 Operacionalizace
4. Metody a techniky v kvalitativní diagnostice
4.1 Parametry technik v kvalitativní diagnostice: přiměřenost kontextu, strukturovanost a zaměřenost vyzývací charakteristiky
4.2 Klasifikace technik kvalitativní diagnostiky
4.2.1 Klasifikace podle uspořádání
4.2.2 Klasifikace podle přiléhavosti
4.2.3 Klasifikace podle času
4.2.4 Kategorie diagnostických technik
4.3 Klasifikace diagnostických metod
4.3.1 Cíle diagnostické metody
4.3.2 Individuální nebo skupinová diagnostika
4.3.3 Rozdělení diagnostických metod podle rozsahu
4.4 Tvorba technik v kvalitativní diagnostice
4.5 Skládání technik do diagnostické metody
4.5.1 Skladba technik v metodách
4.5.2 Tematizování diagnostické metody a provazování technik
5. Dovednosti hodnotitele
5.1 Pozorování interpretace
5.2 Záznam pozorování
5.3 Hodnotitelské chyby
5.3.1 Haló efekt
5.3.2 Atribuce
5.3.3 Projekce
5.3.4 Vlastní teorie osobnosti
5.3.5 Předčasné závěry
5.3.6 Přísnost a shovívavost
5.3.7 Generalizace a předsudky
5.3.8 Centrální tendence
5.3.9 Chyba vyšetřovatele
5.3.10 Vnitřní paradigma hodnotitele
5.3.11 Vyhoření
5.3.12 Zkreslení na základě postoje vytvořeného už před diagnostikou
5.3.13 Nadměrná sebedůvěra
5.4 Hodnotitel jako nástroj diagnostiky
5.5 Stylizace diagnostikovaných
6. Porada hodnotitelů
6.1 Kdy se realizuje
6.2 Trvání porady hodnotitelů
6.3 Kdo se porady účastní
6.3.1 Proč by se měl porady hodnotitelů účastnit manažer/zadavatel
6.3.2 Proč by se nemusel porady hodnotitelů účastnit manažer/zadavatel
6.4 Řízení porady role
6.5 Struktura porady
6.6 Způsob hodnocení
6.7 Proces rozhodování
6.7.1 Rizikový fenomén skupinové myšlení neboli groupthink
6.7.2 Efekt sázka naslepo
6.7.3 Požadavek na poslední chvíli
6.7.4 Já ho znám, jako obchodník je výborný
6.7.5 Všechno je špatně
6.7.6 Musím se rozhodnout tady a teď
6.8 Debreefing
7. Výstupy
7.1 Zacházení s výstupy
7.1.1 Stanovení a respektování cíle
7.1.2 Nastavení pravidel aplikace principů etiky
8. Průběh a principy zpětné vazby
8.1 Parametry zpětné vazby a s nimi spojené otázky
8.2 Obrany vůči zpětné vazbě a co s nimi
9. Použití diagnostiky ve firemní praxi
9.1 Výběr zaměstnance
9.1.1 Výběr zaměstnance bez kvalitativní diagnostiky
9.1.2 Co poskytuje kvalitativní diagnostika
9.1.3 Proč může být kvalitativní diagnostika při výběru zadavatelem zpochybňována
9.2 Kvalitativní diagnostika v oblasti rozvoje zaměstnanců
9.2.1 Zjišťování rozvojových potřeb
9.2.2 Přístup kvalitativní diagnostiky je typický svým důrazem na zacílení a motivaci
9.2.3 Námitky ke kvalitativní diagnostice u rozvoje zaměstnanců
9.3 Latentní efekty užití psychodiagnostiky při výběru a rozvoji zaměstnanců
10. Návaznost kvalitativní diagnostiky na další způsoby práce s lidskými zdroji
10.1 Efektivní provazování kde diagnostika působí užitečně
10.1.1 Diagnostika výběr pracovní adaptace nových zaměstnanců
10.1.2 Diagnostika vzdělávací metody
10.1.3 Diagnostika periodické hodnocení zaměstnanců
10.1.4 Třistašedesátistupňová zpětná vazba a diagnostika
10.1.5 Outplacement diagnostika
10.2 Nevhodné návaznosti
10.2.1 Kompetenční model a jeho návazné využití pro kvalitativní diagnostiku
10.2.2 Diagnostika propouštění zaměstnanců
10.2.3 Teambuilding a diagnostika
Závěrem
Shrnutí
Literatura
Rejstřík věcný
Rejstřík jmenný

Tištěná kniha

Datum vydání: 21.04.2016
Katalogové číslo: 2367
ISBN: 978-80-247-5263-1
Formát / stran: 167×240, 200 stran
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 6.83MB | 2.92MB | 2.88MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Kvalitativní diagnostika v oblasti lidských zdrojů

Tištěná kniha

Datum vydání: 21.04.2016
Katalogové číslo: 2367
ISBN: 978-80-247-5263-1
Formát / stran: 167×240, 200 stran
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 6.83 MB | 2.92 MB | 2.88 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Kvalitativní diagnostika v oblasti lidských zdrojů

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
329  149  Výjimečná cena
Poslední kusyi

Poslední aktualizace skladu 19. 03. 2024 10:02
i: 23258 n: 24752631r: 8310
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
280  238 
Ihned ke stažení
i: 30543 n: 27191581r: 8310
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Naučte se orientovat v lidských vlastnostech a dovednostech! Jste-li manažerem nebo zaměstnancem oddělení lidských zdrojů, je pro vás klíčové umět posoudit schopnosti stávajících i potenciálních kolegů. Potřebujete odhadnout, jakým způsobem přemýšlejí a pracují, znát jejich pracovní výkonnost, motivaci a schopnost plánovat. Také musíte vědět, zda dokážou přesvědčit a motivovat druhé. Způsobům, jak to určit co nejkvalitněji a nejpřesněji, se věnuje tato kniha.

Publikace vám srozumitelnou formou přiblíží metody, jak u lidí nacházet a odhadovat jejich schopnosti (například jak se pozná, že je někdo „rozený obchodník“) a také jak s těmito metodami pracovat, aby poskytly věrohodné výsledky. Seznámíte se s tím, jaké jsou hodnotitelské dovednosti, proč jsou často protikladné „zdravému rozumu“ a co se s tím dá dělat. Budete umět předcházet chybám při hodnocení a využívat vlastní síť postojů, přesvědčení i předsudků tak, aby sloužila kvalitnímu a přesvědčivému odhadu lidské povahy. Dozvíte se:

• co se děje při sdělení zpětné vazby posuzovanému a jakým způsobem to ovlivňuje jeho další pracovní růst
• jak ovlivňuje výběr zaměstnanců atmosféru a výkonnost pracovního týmu
• jak použití moderních metod (development centrum, assessment centrum, výběrový pohovor, individuální psychodiagnostické vyšetření aj.) ovlivňuje prestiž oddělení lidských zdrojů
Hlubší informace o problematice posuzování zaměstnanců ocení i studenti ekonomických, manažerských a humanitních oborů, které se zabývají studiem lidské psychiky.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Kvalitativní diagnostika v oblasti lidských zdrojů

Předmluva
Poděkování
Seznam zkratek
Klíčové pojmy v posuzování zaměstnanců
1. Psychologické koncepty v kvalitativní diagnostice
1.1 O projekci a nevědomí
1.2 O obranách ega a narcistním zranění
1.3 O osobnostních typech
1.4 O procesu učení jako o procesu modelovaném zpětnou vazbou
1.5 O tom, že mluvit o něčem se dost liší od toho, co doopravdy udělám
1.6 O rysech, kterými se lidé od sebe vzájemně odlišují
1.7 O jedinečnosti a individualitě každého člověka
1.8 O vlivu zájmu expertů na pracovní výkon
1.9 O vlivu angažovanosti na pracovní výkon
1.10 O učení a rozvoji osobnosti v záblesku inspirace
1.11 O tom, že psychika je soubor částí
1.12 O konformitě k roli
1.13 O očekávání, které ovlivňuje chování (pygmalionský efekt, efekt očekávání, Rosenthalův efekt)
1.14 O osobnostních konstruktech a vlastní teorii osobnosti
1.15 O normách, duševních poruchách a poruchách osobnosti
1.16 O současném člověku jako potomku dlouhé řady paleolitických lovců a sběračů
2. Principy
2.1 Kvalitativnost
2.2 Triangulace
2.3 Etika a etiketa psychodiagnostiky
2.3.1 Účel diagnostiky
2.3.2 Zacházení s informacemi
2.3.3 Snížení tenze (napětí) během diagnostického programu
2.3.4 Poskytnutí rovných šancí
3. Vstupní informace do kvalitativní diagnostiky
3.1 Filozofie zadání
3.2 Naslouchání a parafráze
3.3 Operacionalizace
4. Metody a techniky v kvalitativní diagnostice
4.1 Parametry technik v kvalitativní diagnostice: přiměřenost kontextu, strukturovanost a zaměřenost vyzývací charakteristiky
4.2 Klasifikace technik kvalitativní diagnostiky
4.2.1 Klasifikace podle uspořádání
4.2.2 Klasifikace podle přiléhavosti
4.2.3 Klasifikace podle času
4.2.4 Kategorie diagnostických technik
4.3 Klasifikace diagnostických metod
4.3.1 Cíle diagnostické metody
4.3.2 Individuální nebo skupinová diagnostika
4.3.3 Rozdělení diagnostických metod podle rozsahu
4.4 Tvorba technik v kvalitativní diagnostice
4.5 Skládání technik do diagnostické metody
4.5.1 Skladba technik v metodách
4.5.2 Tematizování diagnostické metody a provazování technik
5. Dovednosti hodnotitele
5.1 Pozorování interpretace
5.2 Záznam pozorování
5.3 Hodnotitelské chyby
5.3.1 Haló efekt
5.3.2 Atribuce
5.3.3 Projekce
5.3.4 Vlastní teorie osobnosti
5.3.5 Předčasné závěry
5.3.6 Přísnost a shovívavost
5.3.7 Generalizace a předsudky
5.3.8 Centrální tendence
5.3.9 Chyba vyšetřovatele
5.3.10 Vnitřní paradigma hodnotitele
5.3.11 Vyhoření
5.3.12 Zkreslení na základě postoje vytvořeného už před diagnostikou
5.3.13 Nadměrná sebedůvěra
5.4 Hodnotitel jako nástroj diagnostiky
5.5 Stylizace diagnostikovaných
6. Porada hodnotitelů
6.1 Kdy se realizuje
6.2 Trvání porady hodnotitelů
6.3 Kdo se porady účastní
6.3.1 Proč by se měl porady hodnotitelů účastnit manažer/zadavatel
6.3.2 Proč by se nemusel porady hodnotitelů účastnit manažer/zadavatel
6.4 Řízení porady role
6.5 Struktura porady
6.6 Způsob hodnocení
6.7 Proces rozhodování
6.7.1 Rizikový fenomén skupinové myšlení neboli groupthink
6.7.2 Efekt sázka naslepo
6.7.3 Požadavek na poslední chvíli
6.7.4 Já ho znám, jako obchodník je výborný
6.7.5 Všechno je špatně
6.7.6 Musím se rozhodnout tady a teď
6.8 Debreefing
7. Výstupy
7.1 Zacházení s výstupy
7.1.1 Stanovení a respektování cíle
7.1.2 Nastavení pravidel aplikace principů etiky
8. Průběh a principy zpětné vazby
8.1 Parametry zpětné vazby a s nimi spojené otázky
8.2 Obrany vůči zpětné vazbě a co s nimi
9. Použití diagnostiky ve firemní praxi
9.1 Výběr zaměstnance
9.1.1 Výběr zaměstnance bez kvalitativní diagnostiky
9.1.2 Co poskytuje kvalitativní diagnostika
9.1.3 Proč může být kvalitativní diagnostika při výběru zadavatelem zpochybňována
9.2 Kvalitativní diagnostika v oblasti rozvoje zaměstnanců
9.2.1 Zjišťování rozvojových potřeb
9.2.2 Přístup kvalitativní diagnostiky je typický svým důrazem na zacílení a motivaci
9.2.3 Námitky ke kvalitativní diagnostice u rozvoje zaměstnanců
9.3 Latentní efekty užití psychodiagnostiky při výběru a rozvoji zaměstnanců
10. Návaznost kvalitativní diagnostiky na další způsoby práce s lidskými zdroji
10.1 Efektivní provazování kde diagnostika působí užitečně
10.1.1 Diagnostika výběr pracovní adaptace nových zaměstnanců
10.1.2 Diagnostika vzdělávací metody
10.1.3 Diagnostika periodické hodnocení zaměstnanců
10.1.4 Třistašedesátistupňová zpětná vazba a diagnostika
10.1.5 Outplacement diagnostika
10.2 Nevhodné návaznosti
10.2.1 Kompetenční model a jeho návazné využití pro kvalitativní diagnostiku
10.2.2 Diagnostika propouštění zaměstnanců
10.2.3 Teambuilding a diagnostika
Závěrem
Shrnutí
Literatura
Rejstřík věcný
Rejstřík jmenný

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 297 
E-kniha 252 
Tištěná 212 
E-kniha 180 
Tištěná 271 
E-kniha 230 
E-kniha 195 
Tištěná 254 
E-kniha 216 
Tištěná 254 
E-kniha 216 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.