Nejlepší praxe v řízení lidských zdrojů
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 8265 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
212 Kč 191 KčIhned ke stažení
i: 21809 n: 24793658r: 8265 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Na trhu ojedinělá publikace se věnuje využití takzvané nejlepší praxe (best practice) v řízení lidských zdrojů. Zaměřuje se na nejlepší praxi ve vytváření pracovních míst, plánování, výběru, hodnocení, odměňování a vzdělávání zaměstnanců i péči o zaměstnance, jejich pracovní podmínky a pracovní vztahy, což jsou činnosti řízení lidských zdrojů, které rozhodují o úspěchu organizace v současných ekonomických a sociálních podmínkách. Autor mimo jiné na základě vlastního empirického šetření srozumitelně a přehledně vymezuje pojetí řízení lidských zdrojů, seznamuje s vývojem řízení lidských zdrojů a radí, jaké zásady a postupy v řízení lidských zdrojů uplatňovat, aby manažeři a personalisté dosahovali očekávaného výkonu organizace prostřednictvím dosahování požadovaného výkonu zaměstnanců. Kniha přináší inspiraci všem organizacím, které se chtějí stát nejlepšími a nejúspěšnějšími zaměstnavateli, uvědomují si důležitost schopných a motivovaných zaměstnanců pro dosažení úsp
ěchu a chtějí jejich prostřednictvím vytvářet spokojené zákazníky a další zainteresované strany, jejichž spokojenost zajišťuje organizaci dlouhodobou prosperitu a trvalou konkurenční výhodu.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Obsah
O autorovi 7
Úvod 9
1. Pojetí řízení lidských zdrojů 19
1.1 Úkol řízení lidských zdrojů 20
1.2 Činnosti řízení lidských zdrojů 22
1.3 Organizace řízení lidských zdrojů 23
1.3.1 Manažeři 24
1.3.2 Personalisté 26
1.3.3 Outsourcing 28
2. Vývoj řízení lidských zdrojů 31
2.1 Personální administrativa 33
2.2 Personální řízení 33
2.3 Řízení lidských zdrojů 34
2.3.1 Michiganský model 35
2.3.2 Harvardský model 36
2.3.3 Evropský model 38
3. Strategické řízení lidských zdrojů 43
3.1 Strategie a politiky lidských zdrojů 44
3.2 Hodnocení úrovně řízení lidských zdrojů 47
3.3 Mezinárodní řízení lidských zdrojů 49
4. Systémové řízení lidských zdrojů 51
4.1 Význam lidských zdrojů a řízení lidských zdrojů 53
4.1.1 Lidské zdroje a úspěch organizace 53
4.1.2 Řízení lidských zdrojů a trvalá konkurenceschopnost 56
4.2 Vztah mezi řízením lidských zdrojů a výkonem organizace 59
4.2.1 Univerzalistický přístup (best practice) 64
4.2.2 Kontingenční přístup (best fit) 66
4.2.3 Konfigurační přístup 67
4.3 Využívání "nejlepší praxee" v řízení lidských zdrojů 74
4.4 Model řízení lidských zdrojů v řízení organizace 78
5. Zásady a postupy "nejlepší praxee" v řízení lidských zdrojů 81
5.1 Motivující pracovní místa 86
5.1.1 Pojetí pracovního místa 86
5.1.2 Proces vytváření pracovních míst 87
5.1.3 Metody analýzy pracovních míst 90
5.2 Strategické plánování lidských zdrojů 91
5.2.1 Oblasti plánování lidských zdrojů 91
5.2.2 Postup plánování lidských zdrojů 93
5.3 Pozitivní výběr zaměstnanců 95
5.3.1 Postup obsazování volných pracovních míst 96
5.3.2 Zdroje a metody získávání zaměstnanců 97
5.3.3 Kritéria a metody výběru zaměstnanců 102
5.3.4 Možnosti a formy přijímání zaměstnanců 106
5.3.5 Formy a oblasti adaptace zaměstnanců 108
5.4 Pravidelné hodnocení zaměstnanců 109
5.4.1 Principy a proces řízení pracovního výkonu 110
5.4.2 Kritéria a metody hodnocení zaměstnanců 113
5.4.3 Příprava a vedení hodnoticího rozhovoru 115
5.5 Spravedlivé odměňování zaměstnanců 116
5.5.1 Mzdový systém zaměstnavatele 117
5.5.2 Zaměstnanecké výhody 123
5.6 Systematické vzdělávání zaměstnanců 124
5.6.1 Oblasti odborného vzdělávání zaměstnanců 124
5.6.2 Cyklus systematického vzdělávání zaměstnanců 125
5.7 Smysluplná péče o zaměstnance 130
5.7.1 Východiska motivace zaměstnanců 131
5.7.2 Pracovní doba a doba odpočinku 136
5.7.3 Pracovní prostředí 140
5.7.4 Bezpečnost a ochrana zdraví při práci 142
5.7.5 Pracovní vztahy 143
5.8 Spolehlivý personální informační systém 143
5.8.1 Přednosti a problémy personálního informačního systému 144
5.8.2 Výběr a zavádění personálního informačního systému 145
5.8.3 Personální portál a personální samoobsluha 149
5.8.4 Poskytování aplikačních služeb 150
Závěr 151
Summary 159
Literatura 165
Příloha 174
Rejstřík 184
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 4.03MB | 4.03MB | 3.57MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada
E-kniha
Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 4.03 MB | 4.03 MB | 3.57 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada
Nejlepší praxe v řízení lidských zdrojů
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 8265 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
212 Kč 191 KčIhned ke stažení
i: 21809 n: 24793658r: 8265 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Na trhu ojedinělá publikace se věnuje využití takzvané nejlepší praxe (best practice) v řízení lidských zdrojů. Zaměřuje se na nejlepší praxi ve vytváření pracovních míst, plánování, výběru, hodnocení, odměňování a vzdělávání zaměstnanců i péči o zaměstnance, jejich pracovní podmínky a pracovní vztahy, což jsou činnosti řízení lidských zdrojů, které rozhodují o úspěchu organizace v současných ekonomických a sociálních podmínkách. Autor mimo jiné na základě vlastního empirického šetření srozumitelně a přehledně vymezuje pojetí řízení lidských zdrojů, seznamuje s vývojem řízení lidských zdrojů a radí, jaké zásady a postupy v řízení lidských zdrojů uplatňovat, aby manažeři a personalisté dosahovali očekávaného výkonu organizace prostřednictvím dosahování požadovaného výkonu zaměstnanců. Kniha přináší inspiraci všem organizacím, které se chtějí stát nejlepšími a nejúspěšnějšími zaměstnavateli, uvědomují si důležitost schopných a motivovaných zaměstnanců pro dosažení úsp
ěchu a chtějí jejich prostřednictvím vytvářet spokojené zákazníky a další zainteresované strany, jejichž spokojenost zajišťuje organizaci dlouhodobou prosperitu a trvalou konkurenční výhodu.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Nejlepší praxe v řízení lidských zdrojů
Obsah
O autorovi 7
Úvod 9
1. Pojetí řízení lidských zdrojů 19
1.1 Úkol řízení lidských zdrojů 20
1.2 Činnosti řízení lidských zdrojů 22
1.3 Organizace řízení lidských zdrojů 23
1.3.1 Manažeři 24
1.3.2 Personalisté 26
1.3.3 Outsourcing 28
2. Vývoj řízení lidských zdrojů 31
2.1 Personální administrativa 33
2.2 Personální řízení 33
2.3 Řízení lidských zdrojů 34
2.3.1 Michiganský model 35
2.3.2 Harvardský model 36
2.3.3 Evropský model 38
3. Strategické řízení lidských zdrojů 43
3.1 Strategie a politiky lidských zdrojů 44
3.2 Hodnocení úrovně řízení lidských zdrojů 47
3.3 Mezinárodní řízení lidských zdrojů 49
4. Systémové řízení lidských zdrojů 51
4.1 Význam lidských zdrojů a řízení lidských zdrojů 53
4.1.1 Lidské zdroje a úspěch organizace 53
4.1.2 Řízení lidských zdrojů a trvalá konkurenceschopnost 56
4.2 Vztah mezi řízením lidských zdrojů a výkonem organizace 59
4.2.1 Univerzalistický přístup (best practice) 64
4.2.2 Kontingenční přístup (best fit) 66
4.2.3 Konfigurační přístup 67
4.3 Využívání "nejlepší praxee" v řízení lidských zdrojů 74
4.4 Model řízení lidských zdrojů v řízení organizace 78
5. Zásady a postupy "nejlepší praxee" v řízení lidských zdrojů 81
5.1 Motivující pracovní místa 86
5.1.1 Pojetí pracovního místa 86
5.1.2 Proces vytváření pracovních míst 87
5.1.3 Metody analýzy pracovních míst 90
5.2 Strategické plánování lidských zdrojů 91
5.2.1 Oblasti plánování lidských zdrojů 91
5.2.2 Postup plánování lidských zdrojů 93
5.3 Pozitivní výběr zaměstnanců 95
5.3.1 Postup obsazování volných pracovních míst 96
5.3.2 Zdroje a metody získávání zaměstnanců 97
5.3.3 Kritéria a metody výběru zaměstnanců 102
5.3.4 Možnosti a formy přijímání zaměstnanců 106
5.3.5 Formy a oblasti adaptace zaměstnanců 108
5.4 Pravidelné hodnocení zaměstnanců 109
5.4.1 Principy a proces řízení pracovního výkonu 110
5.4.2 Kritéria a metody hodnocení zaměstnanců 113
5.4.3 Příprava a vedení hodnoticího rozhovoru 115
5.5 Spravedlivé odměňování zaměstnanců 116
5.5.1 Mzdový systém zaměstnavatele 117
5.5.2 Zaměstnanecké výhody 123
5.6 Systematické vzdělávání zaměstnanců 124
5.6.1 Oblasti odborného vzdělávání zaměstnanců 124
5.6.2 Cyklus systematického vzdělávání zaměstnanců 125
5.7 Smysluplná péče o zaměstnance 130
5.7.1 Východiska motivace zaměstnanců 131
5.7.2 Pracovní doba a doba odpočinku 136
5.7.3 Pracovní prostředí 140
5.7.4 Bezpečnost a ochrana zdraví při práci 142
5.7.5 Pracovní vztahy 143
5.8 Spolehlivý personální informační systém 143
5.8.1 Přednosti a problémy personálního informačního systému 144
5.8.2 Výběr a zavádění personálního informačního systému 145
5.8.3 Personální portál a personální samoobsluha 149
5.8.4 Poskytování aplikačních služeb 150
Závěr 151
Summary 159
Literatura 165
Příloha 174
Rejstřík 184
O Autorovi
Šikýř MartinVysokoškolské vzdělání získal na VŠE absolvováním magisterského studijního programu Aplikovaná informatika na Fakultě informatiky a statistiky a doktorského studijního programu Ekonomika a management na Fakultě podnikohospodářské. V letech 2006–2013 pracoval na katedře personalistiky VŠE. Následovala spolupráce s Vysokou školou regionálního rozvoje a Masarykovým ústavem vyšších studií Českého vysokého učení technického v Praze. V pedagogické, vědecko-výzkumné a publikační činnosti se zabývá problematikou řízení pracovního výkonu a souvisejícími procesy řízení lidských zdrojů, zejména výběrem, hodnocením, odměňováním a vzděláváním zaměstnanců. V nakladatelství Grada Publishing publikoval knihy Personalistika pro manažery a personalisty (2012) a Nejlepší praxe v řízení lidských zdrojů (2014).