0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Metody pedagogického výzkumu

Základy kvantitativního výzkumu, 2., aktualizované vydání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
339
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 17.12.2017 19:32
i: 23308 n: 24753263r: 8365
E-kniha
PDF (Adobe DRM)
288
Ihned ke stažení
i: 23312 n: 27192250r: 8365
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Aktualizovaná publikace renomovaného českého autora objasňuje podstatu klasického (kvantitativního) pedagogického výzkumu. Analyzuje jeho základní fáze, informační zdroje a také jeho výhody i nevýhody. Kniha je určena především studentům pedagogických oborů a pedagogům.

Publikace rozvíjí zejména následující témata:

• otázky měření v pedagogickém výzkumu včetně základních metod, s jejichž pomocí se zpracovávají výsledky měření
• statistické metody používané při testování hypotéz
• nejčastěji používané metody sběru dat

Zaměřuje se nejen na metody, které jsou v pedagogickém výzkumu běžně používané, ale také na ty méně časté (sémantický diferenciál, Q-metodologie, faktorová analýza, shluková analýza). Velkou péči autor věnoval srozumitelnosti textu, aby byl přístupný i těm, kdo mají jen základní matematické znalosti a dovednosti.

Z obsahu knihy Metody pedagogického výzkumu

Úvodem

1. Vědecký výzkum v pedagogice
1.1 Metody lidského poznávání
1.2 Kvantitativně orientovaný pedagogický výzkum a jeho hlavní fáze
1.2.1 Stanovení problému a jeho formulace
1.2.2 Hypotézy a jejich místo v pedagogickém výzkumu
1.2.3 Testování hypotéz ve vědeckém výzkumu
1.3 Výzkumy ex-post-facto a experimenty
1.3.1 Pedagogické experimenty
1.4 Kvalitativně orientované výzkumy

2. Měření v pedagogickém výzkumu
2.1 Měření a jeho druhy
2.2 Vlastnosti dobrého měření
2.3 Metody zpracování dat v pedagogických výzkumech
2.3.1 Uspořádání dat a sestavování tabulek četností
2.3.2 Grafické metody zobrazování dat
2.3.3 Charakteristiky polohy (míry ústřední tendence)
2.3.4 Míry variability (charakteristiky rozptýlení)
2.4 Normální rozdělení
2.5 Metody průzkumové analýzy dat
2.5.1 S-L grafy
2.5.2 Krabicové grafy
2.5.3 Krabicové grafy s vruby

3. Statistické metody používané při testování hypotéz
3.1 Věcné a statistické hypotézy ve výzkumu
3.1.1 Statistické testy významnosti jako prostředek pro verifikaci hypotéz
3.1.2 Druhy statistických testů významnosti
3.2 Statistické metody pro analýzu nominálních dat
3.2.1 Test dobré shody chí-kvadrát
3.2.2 Test nezávislosti chí-kvadrát pro kontingenční tabulku
3.2.3 Test nezávislosti chí-kvadrát pro čtyřpolní tabulku
3.2.4 Fisherův kombinatorický test
3.2.5 Stupeň závislosti mezi jevy při nominálním měření
3.3 Statistické metody pro analýzu ordinálních dat
3.3.1 Znaménkový test
3.3.2 Wilcoxonův test
3.3.3 U-test Manna a Whitneyho
3.3.4 Kolmogorovův-Smirnovův test
3.3.5 Kruskalův-Wallisův test
3.3.6 Stupeň závislosti mezi jevy při ordinálním měření
3.4 Statistické metody pro analýzu metrických dat
3.4.1 Funkční a statistická závislost mezi jevy
3.4.2 Regresní a korelační analýza
3.4.3 Pearsonův koeficient korelace
3.4.4 Bodová biseriální korelace rbb
3.4.5 Biseriální korelace rbis
3.4.6 Tetrachorický koeficient korelace
3.4.7 Testování významnosti rozdílu mezi dvěma koeficienty korelace
3.4.8 Studentův t-test
3.4.9 Fisherův-Snedecorův F-test
3.4.10 Párový t-test
3.5 Princip faktorové analýzy
3.6 Shluková analýza
3.7 Metaanalýza v pedagogickém výzkumu
3.7.1 Příklady jednoduchých statistických metod metaanalýzy
3.8 Zpracování a analýza dat s využitím počítače

4. Metody sběru dat v kvantitativně orientovaných pedagogických výzkumech
4.1 Pedagogické pozorování
4.1.1 Vlastnosti dobrého pedagogického pozorování
4.1.2 Subjektivní faktory působící při pozorování
4.1.3 Techniky standardizovaného pozorování
4.2 Dotazník v pedagogickém výzkumu
4.2.1 Druhy položek v dotazníku
4.2.2 Nejdůležitější požadavky na konstrukci dotazníku
4.2.3 Vlastnosti dobrého dotazníku
4.2.4 Provedení dotazníkového šetření
4.2.5 Kategorizace a třídění materiálu získaného dotazníkem
4.2.6 Postup při analýze dat získaných dotazníkem
4.3 Interview v pedagogickém výzkumu
4.4 Testy v pedagogickém výzkumu
4.4.1 Didaktické testy a jejich druhy
4.4.2 Testové úlohy
4.4.3 Konstrukce didaktického testu
4.4.4 Ověřování vlastností didaktického testu
4.4.5 Standardizace didaktického testu
4.5 Sociometrie v pedagogickém výzkumu
4.5.1 Sociometrický test
4.5.2 Sociometrické matice
4.5.3 Sociogramy
4.5.4 Sociometrické indexy
4.6 Sémantický diferenciál
4.6.1 Klasický sémantický diferenciál C. Osgooda
4.6.2 Dvoufaktorový sémantický diferenciál ATER
4.7 Měření obtížnosti učebního textu
4.8 Q-metodologie

Závěrem

Příloha statistické tabulky
I Distribuční funkce normovaného normálního rozdělení
II Kritické hodnoty testového kritéria chí-kvadrát
III Znaménkový test
IV Kritické hodnoty T? pro Wilcoxonův test
V Kritické hodnoty testového kritéria U? pro hladinu významnosti 0,05
VI Kritické hodnoty pro Kolmogorovův-Smirnovův test pro hladinu významnosti ? = 0,05
VII Kritické hodnoty Pearsonova a Spearmanova koeficientu korelace pro počet dvojic hodnot n ? 8
VIII Pomocné hodnoty pro dvojřádkovou korelaci
IX Fisherova z-transformace
X Kritické hodnoty testového kritéria t
XI Kritické hodnoty Fisherova-Snedecorova F pro hladinu významnosti 0,05
XII Hodnoty R ? pro Duncanův test pro hladinu významnosti 0,05

Literatura
Rejstřík

Tištěná kniha

Datum vydání: 31. 05. 2016
Katalogové číslo: 27048
ISBN: 978-80-247-5326-3
Formát / stran: 167×240, 256 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 3.2MB
Druh ochrany: Adobe DRM
Metody pedagogického výzkumu
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

Tištěná kniha

Datum vydání: 31. 05. 2016
Katalogové číslo: 27048
ISBN: 978-80-247-5326-3
Formát / stran: 167×240, 256 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 3.2MB
Druh ochrany: Adobe DRM

Metody pedagogického výzkumu

Základy kvantitativního výzkumu, 2., aktualizované vydání
Aktualizovaná publikace renomovaného českého autora objasňuje podstatu klasického (kvantitativního) pedagogického výzkumu. Analyzuje jeho základní fáze, informační zdroje a také jeho výhody i nevýhody. Kniha je určena především studentům pedagogických oborů a pedagogům.

Publikace rozvíjí zejména následující témata:

• otázky měření v pedagogickém výzkumu včetně základních metod, s jejichž pomocí se zpracovávají výsledky měření
• statistické metody používané při testování hypotéz
• nejčastěji používané metody sběru dat

Zaměřuje se nejen na metody, které jsou v pedagogickém výzkumu běžně používané, ale také na ty méně časté (sémantický diferenciál, Q-metodologie, faktorová analýza, shluková analýza). Velkou péči autor věnoval srozumitelnosti textu, aby byl přístupný i těm, kdo mají jen základní matematické znalosti a dovednosti.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
339
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 17.12.2017 19:32
i: 23308 n: 24753263r: 8365
E-kniha
PDF (Adobe DRM)
288
Ihned ke stažení
i: 23312 n: 27192250r: 8365

Z obsahu knihy Metody pedagogického výzkumu

Úvodem

1. Vědecký výzkum v pedagogice
1.1 Metody lidského poznávání
1.2 Kvantitativně orientovaný pedagogický výzkum a jeho hlavní fáze
1.2.1 Stanovení problému a jeho formulace
1.2.2 Hypotézy a jejich místo v pedagogickém výzkumu
1.2.3 Testování hypotéz ve vědeckém výzkumu
1.3 Výzkumy ex-post-facto a experimenty
1.3.1 Pedagogické experimenty
1.4 Kvalitativně orientované výzkumy

2. Měření v pedagogickém výzkumu
2.1 Měření a jeho druhy
2.2 Vlastnosti dobrého měření
2.3 Metody zpracování dat v pedagogických výzkumech
2.3.1 Uspořádání dat a sestavování tabulek četností
2.3.2 Grafické metody zobrazování dat
2.3.3 Charakteristiky polohy (míry ústřední tendence)
2.3.4 Míry variability (charakteristiky rozptýlení)
2.4 Normální rozdělení
2.5 Metody průzkumové analýzy dat
2.5.1 S-L grafy
2.5.2 Krabicové grafy
2.5.3 Krabicové grafy s vruby

3. Statistické metody používané při testování hypotéz
3.1 Věcné a statistické hypotézy ve výzkumu
3.1.1 Statistické testy významnosti jako prostředek pro verifikaci hypotéz
3.1.2 Druhy statistických testů významnosti
3.2 Statistické metody pro analýzu nominálních dat
3.2.1 Test dobré shody chí-kvadrát
3.2.2 Test nezávislosti chí-kvadrát pro kontingenční tabulku
3.2.3 Test nezávislosti chí-kvadrát pro čtyřpolní tabulku
3.2.4 Fisherův kombinatorický test
3.2.5 Stupeň závislosti mezi jevy při nominálním měření
3.3 Statistické metody pro analýzu ordinálních dat
3.3.1 Znaménkový test
3.3.2 Wilcoxonův test
3.3.3 U-test Manna a Whitneyho
3.3.4 Kolmogorovův-Smirnovův test
3.3.5 Kruskalův-Wallisův test
3.3.6 Stupeň závislosti mezi jevy při ordinálním měření
3.4 Statistické metody pro analýzu metrických dat
3.4.1 Funkční a statistická závislost mezi jevy
3.4.2 Regresní a korelační analýza
3.4.3 Pearsonův koeficient korelace
3.4.4 Bodová biseriální korelace rbb
3.4.5 Biseriální korelace rbis
3.4.6 Tetrachorický koeficient korelace
3.4.7 Testování významnosti rozdílu mezi dvěma koeficienty korelace
3.4.8 Studentův t-test
3.4.9 Fisherův-Snedecorův F-test
3.4.10 Párový t-test
3.5 Princip faktorové analýzy
3.6 Shluková analýza
3.7 Metaanalýza v pedagogickém výzkumu
3.7.1 Příklady jednoduchých statistických metod metaanalýzy
3.8 Zpracování a analýza dat s využitím počítače

4. Metody sběru dat v kvantitativně orientovaných pedagogických výzkumech
4.1 Pedagogické pozorování
4.1.1 Vlastnosti dobrého pedagogického pozorování
4.1.2 Subjektivní faktory působící při pozorování
4.1.3 Techniky standardizovaného pozorování
4.2 Dotazník v pedagogickém výzkumu
4.2.1 Druhy položek v dotazníku
4.2.2 Nejdůležitější požadavky na konstrukci dotazníku
4.2.3 Vlastnosti dobrého dotazníku
4.2.4 Provedení dotazníkového šetření
4.2.5 Kategorizace a třídění materiálu získaného dotazníkem
4.2.6 Postup při analýze dat získaných dotazníkem
4.3 Interview v pedagogickém výzkumu
4.4 Testy v pedagogickém výzkumu
4.4.1 Didaktické testy a jejich druhy
4.4.2 Testové úlohy
4.4.3 Konstrukce didaktického testu
4.4.4 Ověřování vlastností didaktického testu
4.4.5 Standardizace didaktického testu
4.5 Sociometrie v pedagogickém výzkumu
4.5.1 Sociometrický test
4.5.2 Sociometrické matice
4.5.3 Sociogramy
4.5.4 Sociometrické indexy
4.6 Sémantický diferenciál
4.6.1 Klasický sémantický diferenciál C. Osgooda
4.6.2 Dvoufaktorový sémantický diferenciál ATER
4.7 Měření obtížnosti učebního textu
4.8 Q-metodologie

Závěrem

Příloha statistické tabulky
I Distribuční funkce normovaného normálního rozdělení
II Kritické hodnoty testového kritéria chí-kvadrát
III Znaménkový test
IV Kritické hodnoty T? pro Wilcoxonův test
V Kritické hodnoty testového kritéria U? pro hladinu významnosti 0,05
VI Kritické hodnoty pro Kolmogorovův-Smirnovův test pro hladinu významnosti ? = 0,05
VII Kritické hodnoty Pearsonova a Spearmanova koeficientu korelace pro počet dvojic hodnot n ? 8
VIII Pomocné hodnoty pro dvojřádkovou korelaci
IX Fisherova z-transformace
X Kritické hodnoty testového kritéria t
XI Kritické hodnoty Fisherova-Snedecorova F pro hladinu významnosti 0,05
XII Hodnoty R ? pro Duncanův test pro hladinu významnosti 0,05

Literatura
Rejstřík

Zařazena v kategoriích

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 289
E-kniha 246
Tištěná 319
E-kniha 271
Tištěná 399
E-kniha 339
Tištěná 149
E-kniha 339
Tištěná 398
Tištěná 329

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace