0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Odměny a tresty ve školní praxi

2., přepracované vydání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
289
Pouze na objednávkui
Zašleme ihned po naskladnění  
Poslední aktualizace skladu 22.11.2017 8:24
i: 20610 n: 24746395r: 7615
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
246
Ihned ke stažení
i: 20611 n: 24789521r: 7615
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF ePub
Jednou z nejdůležitějších aktivit učitele ve třídě je odměňování a trestání. Tyto činnosti souvisejí nejen s kázní a udržováním pravidel ve třídě, ale také s motivací, třídním klimatem i se vztahem žáků ke vzdělávání vůbec. Učitel by měl používat takové strategie, které jsou výhodné a efektivní, a to nejen krátkodobě. Není důležité pouze správně trestat, ale také vytvářet ve třídě klima působící preventivně proti nevhodnému chování. Nestačí jen vhodně odměňovat, ale je třeba promyšleným posilováním žáky motivovat. Učitel musí znát postup při vyšetřování školní krádeže, ale ještě důležitější je, aby uměl správně hodnotit a klasifikovat. Teoretický text je doplněn řadou ilustrativních kazuistik ze školních tříd a pro čtenáře jsou připravena i praktická doporučení a zajímavé podněty k zamyšlení.

Z obsahu knihy Odměny a tresty ve školní praxi

O autorovi
1. Úvod
2. Školní prostředí, autorita a kázeň
2.1 Škola jako první pracovní místo dětí?
2.2 Kázeň ve škole a autorita učitele
2.3 Příčiny nekázně
2.3.1 Nedostatky ve výchově v rodině
2.3.2 Nevhodně vedené vyučování
2.3.3 Osobnost učitelů a jejich chování
2.3.4 Poruchy chování, poruchy učení a jiné
2.3.5 Únava žáků
2.3.6 Násilí v médiích a počítačových hrách
2.3.7 Žáci neakceptují nastavený řád a pravidla
2.3.8 Pokřivená komunikace mezi žáky a učitelem
3. Odměny a tresty jako regulátory chování
3.1 Regulace, modifikace, zpětná vazba
3.2 Lidský faktor
4. Odměny
4.1 Jak odměňovat?
4.2 Druhy odměn
5. Tresty, kázeňská opatření a strategie
5.1 Je učitel školním dozorcem?
5.2 Zásady trestání
5.3 Druhy a posloupnost trestů
5.4 Fyzické a psychické tresty
5.5 Kázeňské události a strategie řešení
5.5.1 Napovídání
5.5.2 Krádež ve třídě
5.5.3 Agresivita žáků
5.5.4 Šikana
5.5.5 Žákovský humor a žertíky
5.5.6 Záškoláctví
5.5.7 Moderní technologie
5.5.8 Třídní vzpoura
5.5.9 Alkohol
5.5.10 Rušivé chování
6. Hodnocení
6.1 Jak hodnocení chápou jeho účastníci
6.2 Co je na tradiční klasifikaci špatného?
6.3 Motivace žáka
6.4 Klimatické hodnocení moderního učitele
6.5 Je nutné být objektivní a spravedlivý?
6.6 Otázky a odpovědi
7. Měření třídy
7.1 Zpětná vazba
7.2 Měření klimatu
7.3 Sociometrie
8. Výzkum
8.1 Výsledky měřené nástrojem MCI
9. Mravní výchova ve škole
10. Suportivní vyučování
10.1 Suportivní výukové metody
11. Být dobrým učitelem
12. Na závěr není nikdy úplný závěr
Literatura
Jmenný rejstřík

Tištěná kniha

Datum vydání: 27. 01. 2014
Katalogové číslo: 27033
ISBN: 978-80-247-4639-5
Formát / stran: 144×207, 192 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: - | - | -
Druh ochrany: Sociální ochrana
Odměny a tresty ve školní praxi
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF ePub

Tištěná kniha

Datum vydání: 27. 01. 2014
Katalogové číslo: 27033
ISBN: 978-80-247-4639-5
Formát / stran: 144×207, 192 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: - | - | -
Druh ochrany: Sociální ochrana

Odměny a tresty ve školní praxi

2., přepracované vydání
Jednou z nejdůležitějších aktivit učitele ve třídě je odměňování a trestání. Tyto činnosti souvisejí nejen s kázní a udržováním pravidel ve třídě, ale také s motivací, třídním klimatem i se vztahem žáků ke vzdělávání vůbec. Učitel by měl používat takové strategie, které jsou výhodné a efektivní, a to nejen krátkodobě. Není důležité pouze správně trestat, ale také vytvářet ve třídě klima působící preventivně proti nevhodnému chování. Nestačí jen vhodně odměňovat, ale je třeba promyšleným posilováním žáky motivovat. Učitel musí znát postup při vyšetřování školní krádeže, ale ještě důležitější je, aby uměl správně hodnotit a klasifikovat. Teoretický text je doplněn řadou ilustrativních kazuistik ze školních tříd a pro čtenáře jsou připravena i praktická doporučení a zajímavé podněty k zamyšlení.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
289
Pouze na objednávkui
Zašleme ihned po naskladnění  
Poslední aktualizace skladu 22.11.2017 8:24
i: 20610 n: 24746395r: 7615
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
246
Ihned ke stažení
i: 20611 n: 24789521r: 7615

Z obsahu knihy Odměny a tresty ve školní praxi

O autorovi
1. Úvod
2. Školní prostředí, autorita a kázeň
2.1 Škola jako první pracovní místo dětí?
2.2 Kázeň ve škole a autorita učitele
2.3 Příčiny nekázně
2.3.1 Nedostatky ve výchově v rodině
2.3.2 Nevhodně vedené vyučování
2.3.3 Osobnost učitelů a jejich chování
2.3.4 Poruchy chování, poruchy učení a jiné
2.3.5 Únava žáků
2.3.6 Násilí v médiích a počítačových hrách
2.3.7 Žáci neakceptují nastavený řád a pravidla
2.3.8 Pokřivená komunikace mezi žáky a učitelem
3. Odměny a tresty jako regulátory chování
3.1 Regulace, modifikace, zpětná vazba
3.2 Lidský faktor
4. Odměny
4.1 Jak odměňovat?
4.2 Druhy odměn
5. Tresty, kázeňská opatření a strategie
5.1 Je učitel školním dozorcem?
5.2 Zásady trestání
5.3 Druhy a posloupnost trestů
5.4 Fyzické a psychické tresty
5.5 Kázeňské události a strategie řešení
5.5.1 Napovídání
5.5.2 Krádež ve třídě
5.5.3 Agresivita žáků
5.5.4 Šikana
5.5.5 Žákovský humor a žertíky
5.5.6 Záškoláctví
5.5.7 Moderní technologie
5.5.8 Třídní vzpoura
5.5.9 Alkohol
5.5.10 Rušivé chování
6. Hodnocení
6.1 Jak hodnocení chápou jeho účastníci
6.2 Co je na tradiční klasifikaci špatného?
6.3 Motivace žáka
6.4 Klimatické hodnocení moderního učitele
6.5 Je nutné být objektivní a spravedlivý?
6.6 Otázky a odpovědi
7. Měření třídy
7.1 Zpětná vazba
7.2 Měření klimatu
7.3 Sociometrie
8. Výzkum
8.1 Výsledky měřené nástrojem MCI
9. Mravní výchova ve škole
10. Suportivní vyučování
10.1 Suportivní výukové metody
11. Být dobrým učitelem
12. Na závěr není nikdy úplný závěr
Literatura
Jmenný rejstřík

O Autorovi

Čapek Robert

Autor v oblasti pedagogiky a pedagogické psychologie. Dlouhodobě se věnuje otázkám vzdělávání, zejména třídnímu a školnímu klimatu, ale i didaktice, kázni ve třídě, otázkám spolupráce s rodiči a dalším tématům. Kromě učitelské činnosti pracuje i jako lektor dalšího vzdělávání učitelů.

Zařazena v kategoriích

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 398
Tištěná 339
E-kniha 288
Tištěná 399
E-kniha 339
E-kniha 271
Tištěná 319
E-kniha 271
Tištěná 199
E-kniha 305

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace