0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Psychologie a sociologie ekonomického chování

Hubinková Zuzana a kolektiv
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 4115
E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
305  244  -20 %
Ihned ke stažení
i: 15165 n: 24769769r: 4115
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Publikace, kterou máte právě před sebou, představuje odlišný úhel pohledu na relativně známá témata ekonomie, za nimiž stojí řada podnětných psychologických, sociologických i filozofických otázek. Měla by být určitým vodítkem k zhodnocení společensko-ekonomické situace v širších souvislostech, ale i literaturou, která pomůže při uchopení interdisciplinárních témat. Autoři se zaměřili nejen na ekonomické chování lidí, ale také na jejich prožívání v rámci mnoha ekonomicko-společenských změn. Knihu jistě ocení studenti i odborníci, kteří tak získají dokonalý přehled o řadě ekonomických témat z hlediska psychologie a sociologie.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Psychologie a sociologie ekonomického chování

O autorech

Předmluva

1. Ekonomický vývoj, trh práce a lidé
1.1 Strukturální změny (vliv vědy a techniky) a změny v ekonomickém chování - historický nástin (od druhé světové války)
1.2 Východiska současného vývoje společensko-ekonomické situace
1.3 Vize moderního konkurenceschopného společensko-hospodářského celku
Použitá a doporučená literatura

2. Ekonomický růst a pokles
2.1 Náklady ekonomického růstu
2.2 Problémy spojené s trvale udržitelným rozvojem
2.3 Konjunktura a recese očima psychologie
2.4 Sociálně-patologické jevy ve společnosti
Použitá a doporučená literatura

3. Globalizace, různé formy hospodářského života a kulturní specifika
3.1 Podmínky pro vznik a rozvoj globalizace (Zuzana Hubinková, Alois Surynek)
3.2 Společenské důsledky globalizace a psychika lidí
3.3 Sjednocená Evropa - reálný globalizační proces s mnoha vizemi
Použitá a doporučená literatura

4. Ekonomické "podvědomíí" soudobé společnosti
4.1 Ekonomické chování a jeho racionalita
4.2 Únik od reality při ztrátě ekonomicko-sociálního statusu
4.3 Volby a ekonomická realita
4.4 Média v každodenním životě
Použitá a doporučená literatura

5. Hodnoty a kvalita současného života
5.1 Jedinec, hodnoty a společnost
5.2 Změny v hodnotových orientacích u mladých lidí
5.3 Starší lidé a společnost
5.4 Postoje společnosti k postiženým lidem
Použitá a doporučená literatura

6. Spotřební společnosti
6.1 Základní dimenze spotřební společnosti
6.2 Společností uznávané svátky a spotřeba
6.2.1 Vánoce
6.2.2 Velikonoce
6.2.3 Sv. Valentýn
6.2.4 Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje, Den upálení mistra Jana Husa a Den české státnosti - sv. Václav
6.2.5 Křesťanské svátky dnes
6.3 Spotřeba a její alternativy
6.4 Spotřeba a spoření
Použitá a doporučená literatura

7. Využití psychologie a sociologie v obchodě a v lidském rozhodování
7.1 Marketingová komunikace (Alois Surynek)
7.2 Reklama a její vliv na potenciální zákazníky (Zuzana Hubinková, Alois Surynek)
7.3 Osobní prodej
7.4 Ovlivnění zákazníků na příkladu supermarketů
7.5 Sociální reklama
Použitá a doporučená literatura

8. Vztah lidí k daňovým systémům
8.1 Historie daní a poplatků a počátků problémů spojených s nimi
8.2 Stávající daně v moderním státě
8.3 Některé typické problémy s odvodem daní
8.4 Daňové ráje - otevřeno pro všechny daňové poplatníky
Použitá a doporučená literatura

9. Symbolický význam peněz a ekonomické chápání peněz
9.1 Z historie peněz
9.2 Evropa, svět a euro
9.3 Psychologické pojetí peněz
Použitá a doporučená literatura

10. Darování - pozornost, očekávání, reciprocita
10.1 Typy a druhy darů
10.2 Motivace k darování
10.3 Altruistické jednání
10.4 Sponzorování
Použitá a doporučená literatura

11. Role ženy v současné společnosti
11.1 Historie aktivního zapojení žen na trhu práce - emancipace a feministické hnutí
11.2 Ženy v pracovním procesu
11.3 Změny v rodinných vzorcích
11.4 Žena jako komerční symbol krásy
Použitá a doporučená literatura

12. Moderní komunikační prostředky
12.1 Telefon - obecně
12.2 Mobilní telefony
12.3 Počítače a internet
12.4 Práce na dálku - teleworking
Použitá a doporučená literatura

13. Sociální a psychologická patologie v mezilidských vztazích
13.1 "Přirozené chování jako požadavek pracovního místa
13.2 Psychické týrání nejen na pracovišti - mobbing, bossing, bulling, staffing
13.3 Sexuální harassment
Použitá a doporučená literatura

14. Ekonomické chování pod vlivem patologických závislostí
14.1 Sladkosti, alkohol a další návykové látky
14.1.1 Závislost na jídle
14.1.2 Závislost na alkoholu
14.1.3 Závislost na nikotinu
14.1.4 Závislost na nelegálních drogách
14.1.5 Závislost na lécích
14.2 Patologické hráčství - gambling
14.3 Sekty, kulty, graffiti
14.4 Workoholismus a další závislosti
Použitá a doporučená literatura

15. Vývoj ekonomického chování v České republice a v Chorvatsku
15.1 Transformační proces a jeho vliv na sociálně-ekonomické klima ve společnosti (Zuzana Hubinková, Ljubica Bakić-Tomić)
15.2 Česká republika v tržním systému
15.3 Česká republika členem Evropské unie
15.4 Chorvatsko v procesu ekonomických a sociálně-tržních změn (Ljubica Bakić-Tomić)
15.5 Západoevropské psychologicko-sociálně tržní inspirace, otazníky i vykřičníky pro vývoj v České republice a v Chorvatsku
Použitá a doporučená literatura

Závěr

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.96MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Psychologie a sociologie ekonomického chování
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 1.96 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Psychologie a sociologie ekonomického chování

Hubinková Zuzana a kolektiv
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 4115
E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
305  244  -20 %
Ihned ke stažení
i: 15165 n: 24769769r: 4115
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace, kterou máte právě před sebou, představuje odlišný úhel pohledu na relativně známá témata ekonomie, za nimiž stojí řada podnětných psychologických, sociologických i filozofických otázek. Měla by být určitým vodítkem k zhodnocení společensko-ekonomické situace v širších souvislostech, ale i literaturou, která pomůže při uchopení interdisciplinárních témat. Autoři se zaměřili nejen na ekonomické chování lidí, ale také na jejich prožívání v rámci mnoha ekonomicko-společenských změn. Knihu jistě ocení studenti i odborníci, kteří tak získají dokonalý přehled o řadě ekonomických témat z hlediska psychologie a sociologie.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Psychologie a sociologie ekonomického chování

O autorech

Předmluva

1. Ekonomický vývoj, trh práce a lidé
1.1 Strukturální změny (vliv vědy a techniky) a změny v ekonomickém chování - historický nástin (od druhé světové války)
1.2 Východiska současného vývoje společensko-ekonomické situace
1.3 Vize moderního konkurenceschopného společensko-hospodářského celku
Použitá a doporučená literatura

2. Ekonomický růst a pokles
2.1 Náklady ekonomického růstu
2.2 Problémy spojené s trvale udržitelným rozvojem
2.3 Konjunktura a recese očima psychologie
2.4 Sociálně-patologické jevy ve společnosti
Použitá a doporučená literatura

3. Globalizace, různé formy hospodářského života a kulturní specifika
3.1 Podmínky pro vznik a rozvoj globalizace (Zuzana Hubinková, Alois Surynek)
3.2 Společenské důsledky globalizace a psychika lidí
3.3 Sjednocená Evropa - reálný globalizační proces s mnoha vizemi
Použitá a doporučená literatura

4. Ekonomické "podvědomíí" soudobé společnosti
4.1 Ekonomické chování a jeho racionalita
4.2 Únik od reality při ztrátě ekonomicko-sociálního statusu
4.3 Volby a ekonomická realita
4.4 Média v každodenním životě
Použitá a doporučená literatura

5. Hodnoty a kvalita současného života
5.1 Jedinec, hodnoty a společnost
5.2 Změny v hodnotových orientacích u mladých lidí
5.3 Starší lidé a společnost
5.4 Postoje společnosti k postiženým lidem
Použitá a doporučená literatura

6. Spotřební společnosti
6.1 Základní dimenze spotřební společnosti
6.2 Společností uznávané svátky a spotřeba
6.2.1 Vánoce
6.2.2 Velikonoce
6.2.3 Sv. Valentýn
6.2.4 Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje, Den upálení mistra Jana Husa a Den české státnosti - sv. Václav
6.2.5 Křesťanské svátky dnes
6.3 Spotřeba a její alternativy
6.4 Spotřeba a spoření
Použitá a doporučená literatura

7. Využití psychologie a sociologie v obchodě a v lidském rozhodování
7.1 Marketingová komunikace (Alois Surynek)
7.2 Reklama a její vliv na potenciální zákazníky (Zuzana Hubinková, Alois Surynek)
7.3 Osobní prodej
7.4 Ovlivnění zákazníků na příkladu supermarketů
7.5 Sociální reklama
Použitá a doporučená literatura

8. Vztah lidí k daňovým systémům
8.1 Historie daní a poplatků a počátků problémů spojených s nimi
8.2 Stávající daně v moderním státě
8.3 Některé typické problémy s odvodem daní
8.4 Daňové ráje - otevřeno pro všechny daňové poplatníky
Použitá a doporučená literatura

9. Symbolický význam peněz a ekonomické chápání peněz
9.1 Z historie peněz
9.2 Evropa, svět a euro
9.3 Psychologické pojetí peněz
Použitá a doporučená literatura

10. Darování - pozornost, očekávání, reciprocita
10.1 Typy a druhy darů
10.2 Motivace k darování
10.3 Altruistické jednání
10.4 Sponzorování
Použitá a doporučená literatura

11. Role ženy v současné společnosti
11.1 Historie aktivního zapojení žen na trhu práce - emancipace a feministické hnutí
11.2 Ženy v pracovním procesu
11.3 Změny v rodinných vzorcích
11.4 Žena jako komerční symbol krásy
Použitá a doporučená literatura

12. Moderní komunikační prostředky
12.1 Telefon - obecně
12.2 Mobilní telefony
12.3 Počítače a internet
12.4 Práce na dálku - teleworking
Použitá a doporučená literatura

13. Sociální a psychologická patologie v mezilidských vztazích
13.1 "Přirozené chování jako požadavek pracovního místa
13.2 Psychické týrání nejen na pracovišti - mobbing, bossing, bulling, staffing
13.3 Sexuální harassment
Použitá a doporučená literatura

14. Ekonomické chování pod vlivem patologických závislostí
14.1 Sladkosti, alkohol a další návykové látky
14.1.1 Závislost na jídle
14.1.2 Závislost na alkoholu
14.1.3 Závislost na nikotinu
14.1.4 Závislost na nelegálních drogách
14.1.5 Závislost na lécích
14.2 Patologické hráčství - gambling
14.3 Sekty, kulty, graffiti
14.4 Workoholismus a další závislosti
Použitá a doporučená literatura

15. Vývoj ekonomického chování v České republice a v Chorvatsku
15.1 Transformační proces a jeho vliv na sociálně-ekonomické klima ve společnosti (Zuzana Hubinková, Ljubica Bakić-Tomić)
15.2 Česká republika v tržním systému
15.3 Česká republika členem Evropské unie
15.4 Chorvatsko v procesu ekonomických a sociálně-tržních změn (Ljubica Bakić-Tomić)
15.5 Západoevropské psychologicko-sociálně tržní inspirace, otazníky i vykřičníky pro vývoj v České republice a v Chorvatsku
Použitá a doporučená literatura

Závěr

O Autorovi

Hubinková Zuzana
Narodila se v roce 1971. Vystudovala Filozofickou fakultu Univerzity Karlovy, obory ekonomie a psychologie (1994 a 1997). V rámci postgraduálního studia propojila své psychologické a ekonomické poznatky a zaměřila se na trh práce v České republice (1999). Od roku 1996 učí na Vysoké škole ekonomické v Praze, kde nyní působí jako odborná asistentka. Zaměřuje se na problematiku: psychologie práce a řízení, psychologických důsledků nezaměstnanosti, psychologie a sociologie ekonomického chování, trhu práce, psychologického poradenství, psychologické diagnostiky, motivace pracovního jednání. Na Vysoké škole ekonomické v Praze je garantem kurzu Psychologie a sociologie ekonomického chování a Psychologie. Spolupracuje s Filozofickou fakultou Univerzity Karlovy (1998), s Fakultou biomedicínského inženýrství Českého vysokého učení technického (2006) a s Univerzitou Záhřeb, Chorvatsko (2006). S chorvatskými kolegy se podílí na organizaci dvou mezinárodních sympozií na téma informační, komunikační a ekonomické vědy ve znalostní společnosti (CISKS – Baden-Baden 2007, ICSKS – Zadar 2007). Je autorkou a spoluautorkou některých učebních textů Katedry psychologie a sociologie řízení Vysoké školy ekonomické v Praze a řady o dborných i vědecky populárních článků. Je členkou ČAPPO, ČMPS a AFP.

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 467 
Tištěná 424 
E-kniha 339  -20 %
Tištěná 424 
E-kniha 339  -20 %
Tištěná 424 
E-kniha 339  -20 %
Tištěná 254 
E-kniha 203  -20 %
E-kniha 224  -20 %

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.