0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Základy podnikání

Teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů

Tištěná kniha
Pevná šitá vazba
Titul doprodán
r: 6183
E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
458  412 
Ušetříte 46 
Ihned ke stažení
i: 17646 n: 27191840r: 6183
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF
Publikace uznávaných autorů je určena všem, kteří se chtějí pustit do podnikání nebo již podnikají, ale chtějí se dozvědět další nové informace. Zjistíte, co byste měli zvážit, než začnete podnikat, a co musíte udělat pro zahájení podnikatelské činnosti, seznámíte se s tím nejdůležitějším, co podnikatel musí vědět z oblasti managementu, marketingu, řízení lidských zdrojů a finančního řízení.

V závěru se s vámi úspěšní čeští podnikatelé podělí o svůj podnikatelský příběh, dozvíte se, v čem tkví tajemství jejich úspěchu.

Kniha nemá svým praktickým zaměření a nábojem na českém trhu obdoby a žádný student a podnikatel, který chce dosáhnout ve svém podnikání úspěchu, by ji neměl minout.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Základy podnikání

O autorech 9
Úvod 16
1. Než začneme podnikat 17
1.1 Podnikání 18
1.1.1 Co je podnikání 18
1.1.2 Mýty o podnikání 20
1.1.3 Typy podnikání 22
1.1.4 Cíle podnikání 23
1.1.5 Společensky odpovědné podnikání 25
1.2 Podnikatel 30
1.2.1 Kdo to je podnikatel 30
1.2.2 Podnikatel versus zaměstnanecký poměr 31
1.2.3 Předpoklady úspěšného podnikatele 34
1.3 Podnik 35
1.3.1 Co je to podnik 35
1.3.2 Malé, střední a velké podniky 36
1.3.3 Životní cyklus podniku a modely růstu podniku 41
1.3.4 Rodinný podnik a nástupnictví 47
1.3.5 Pojem firma 48
2. Začínáme podnikat 53
2.1 Než zahájíme podnikatelskou činnost 54
2.1.1 Předpoklady úspěchu začínající firmy 54
2.1.2 Zakladatelský rozpočet 56
2.1.3 Podnikatelský plán 59
2.1.4 Volba právní formy podnikání 67
2.2 Nejdůležitější legislativní požadavky při zahájení podnikání 68
2.2.1 Živnost 68
2.2.2 Veřejná obchodní společnost 70
2.2.3 Komanditní společnost 72
2.2.4 Společnost s ručením omezeným 74
2.2.5 Akciová společnost 78
2.2.6 Družstvo 81
2.3 Zahájení podnikatelské činnosti a registrační povinnosti 84
2.3.1 Zahájení podnikatelské činnosti v České republice 85
2.3.2 Zahájení podnikatelské činnosti na Slovensku 93
2.4 Podpora podnikání 98
2.4.1 Subjekty poskytující služby podnikatelům 98
2.4.2 Podpora podnikání v Evropské unii a v České republice 105
2.4.3 Operační program podnikání a inovace 108
2.4.4 Užitečné odkazy pro podnikatele 111
3. Základy managementu pro podnikatele 115
3.1 To nejdůležitější z teorie managementu pro podnikatele 116
3.1.1 Management a manažer 116
3.1.2 Manažerské funkce 120
3.1.3 Strategický management 128
3.1.4 Management změny 137
3.1.5 Management procesů a projektů 139
3.1.6 Firemní kultura 141
3.2 Management malé firmy - příklady z praxe a doporučení pro podnikatele 143
3.2.1 Řízení malé firmy 143
3.2.2 Mise, vize, strategie, podnikatelský plán malé firmy 143
3.2.3 Podnikatel v malé firmě 145
3.2.4 Růst malé firmy 148
3.2.5 Motivace zaměstnanců v malé firmě a firemní kultura 152
3.2.6 Chyby v podnikání a ukončení podnikání 153
3.3Management střední firmy - příklady z praxe a doporučení pro podnikatele 156
3.3.1 Řízení střední firmy 156
3.3.2 Stanovení mise, vize a strategie ve střední firmě 156
3.3.3 Podnikatel ve střední firmě 158
3.3.4 Růst střední firmy 158
3.3.5 Motivace zaměstnanců ve střední firmě a firemní kultura 167
3.4 Management velké firmy - příklady z praxe a doporučení pro podnikatele 168
3.4.1 Řízení velké firmy 168
3.4.2 Cíle a strategie velké firmy 168
3.4.3 Management změny ve velké firmě 169
3.4.4 Procesní a projektové řízení ve velké firmě 173
3.4.5 Manažerský styl práce a motivace 179
3.4.6 Co je důležité pro vedení velké firmy 184
4. Základy marketingu pro podnikatele 187
4.1 To nejdůležitější z teorie marketingu pro podnikatele 188
4.1.1 Podstata marketingu 188
4.1.2 Poznávací stránka marketingu 191
4.1.3 Realizační stránka marketingu 196
4.1.4 Produkt 199
4.1.5 Cena 205
4.1.6 Distribuce 213
4.1.7 Marketingová komunikace 218
4.2 Marketing malé firmy - příklady z praxe a doporučení pro podnikatele 224
4.2.1 Marketing malé firmy 224
4.2.2 Marketingový plán v malé firmě 227
4.2.3 Marketingové strategie v malé firmě 228
4.2.4 Průzkum trhu v malé firmě 232
4.2.5 Marketingový mix v malé firmě 233
4.2.6 Marketing v malé firmě a osobnost podnikatele 238
4.3 Marketing střední firmy - příklady z praxe a doporučení pro podnikatele 241
4.3.1 Co v marketingu platí pro všechny firmy a co je rozdílné 241
4.3.2 Marketing střední firmy 242
4.4 Marketing velké firmy - příklady z praxe a doporučení pro podnikatele 244
4.4.1 Marketing velké firmy 244
4.4.2 Systemický marketing 245
4.4.3 Příklady z praxe 246
5. Základy řízení lidských zdrojů pro podnikatele 255
5.1 To nejdůležitější z teorie řízení lidských zdrojů pro podnikatele 256
5.1.1 Lidské zdroje a jejich řízení 256
5.1.2 Pracovní místo a pracovní role 259
5.1.3 Získávání a výběr pracovníků 264
5.1.4 Hodnocení pracovníků 268
5.1.5 Vzdělávání a rozvoj pracovníků 272
5.1.6 Odměňování pracovníků 276
5.2 Řízení lidských zdrojů v malé firmě - příklady z praxe a doporučení
pro podnikatele 281
5.2.1 Povaha malé firmy z hlediska řízení lidských zdrojů 281
5.2.2 Organizační zabezpečení řízení lidských zdrojů v malé firmě 282
5.2.3 Personální činnosti v malé firmě 282
5.3 Řízení lidských zdrojů ve střední firmě - příklady z praxe a doporučení
pro podnikatele 289
5.3.1 Povaha střední firmy z hlediska řízení lidských zdrojů 289
5.3.2 Organizační zabezpečení řízení lidských zdrojů ve střední firmě 290
5.3.3 Personální činnosti ve střední firmě 290
5.4 Řízení lidských zdrojů ve velké firmě - příklady z praxe a doporučení
pro podnikatele 298
5.4.1 Povaha velké firmy z hlediska řízení lidských zdrojů 298
5.4.2 Organizační zabezpečení řízení lidských zdrojů ve velké firmě 299
5.4.3 Personální činnosti ve velké firmě 299
6. Základy finančního řízení pro podnikatele 309
6.1 To nejdůležitější z teorie finančního řízení pro podnikatele 310
6.1.1 Obsah finančního řízení 310
6.1.2 Organizace finančního útvaru a principy finančního rozhodování 312
6.1.3 Evidence výsledků podnikání 314
6.1.4 Hodnocení výsledků podnikání 323
6.1.5 Alokace finančních zdrojů 326
6.1.6 Získávání zdrojů financování 329
6.2 Finanční řízení malé firmy - příklady z praxe a doporučení pro podnikatele 333
6.2.1 Faktory ovlivňující nároky na počáteční kapitál 333
6.2.2 Majetek a kapitál firmy a jejich obraz ve finančních výkazech 334
6.2.3 Úvahy a propočty spojené se založením firmy 339
6.2.4 Struktura majetku a zdrojů a její finanční souvislosti 344
6.2.5 Efekt daňového štítu a finanční páky při využití cizího kapitálu 349
6.2.6 Využití fixních a variabilních nákladů pro finanční řízení 351
6.3 Finanční řízení střední firmy - příklady z praxe a doporučení
pro podnikatele 357
6.3.1 Řízení výkonnosti střední firmy 357
6.3.2 Specifika finančního řízení střední firmy 358
6.3.3 Příklad z praxe 360
6.4 Finanční řízení velké firmy - příklady z praxe a doporučení
pro podnikatele 369
6.4.1 Specifika finančního řízení velké firmy 369
6.4.2 Identifikace prioritních procesů ve firmě a jejich řízení 373
6.4.3 Zvyšování výkonnosti velké firmy 379
Případové studie 385
Případová studie 1 - firma Jazykový Institut Praha 386
Případová studie 2 - firma KASA.cz 392
Případová studie 3 - firma W.A.G. minerální paliva, a. s. 395
Případová studie 4 - firma AUTOCENTRUM - Háša, s. r. o. 401
Případová studie 5 - firma LINET, spol. s r. o. 405
Případová studie 6 - firma BEST, a. s. 413
Shrnutí/Summary 424
Rejstřík 425

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 2.57MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Základy podnikání
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF

E-kniha

Formát: PDF
Velikost: 2.57 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Základy podnikání

Teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů

Tištěná kniha
Pevná šitá vazba
Titul doprodán
r: 6183
E-kniha
PDF
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
458  412 
Ušetříte 46 
Ihned ke stažení
i: 17646 n: 27191840r: 6183
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Publikace uznávaných autorů je určena všem, kteří se chtějí pustit do podnikání nebo již podnikají, ale chtějí se dozvědět další nové informace. Zjistíte, co byste měli zvážit, než začnete podnikat, a co musíte udělat pro zahájení podnikatelské činnosti, seznámíte se s tím nejdůležitějším, co podnikatel musí vědět z oblasti managementu, marketingu, řízení lidských zdrojů a finančního řízení.

V závěru se s vámi úspěšní čeští podnikatelé podělí o svůj podnikatelský příběh, dozvíte se, v čem tkví tajemství jejich úspěchu.

Kniha nemá svým praktickým zaměření a nábojem na českém trhu obdoby a žádný student a podnikatel, který chce dosáhnout ve svém podnikání úspěchu, by ji neměl minout.
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Základy podnikání

O autorech 9
Úvod 16
1. Než začneme podnikat 17
1.1 Podnikání 18
1.1.1 Co je podnikání 18
1.1.2 Mýty o podnikání 20
1.1.3 Typy podnikání 22
1.1.4 Cíle podnikání 23
1.1.5 Společensky odpovědné podnikání 25
1.2 Podnikatel 30
1.2.1 Kdo to je podnikatel 30
1.2.2 Podnikatel versus zaměstnanecký poměr 31
1.2.3 Předpoklady úspěšného podnikatele 34
1.3 Podnik 35
1.3.1 Co je to podnik 35
1.3.2 Malé, střední a velké podniky 36
1.3.3 Životní cyklus podniku a modely růstu podniku 41
1.3.4 Rodinný podnik a nástupnictví 47
1.3.5 Pojem firma 48
2. Začínáme podnikat 53
2.1 Než zahájíme podnikatelskou činnost 54
2.1.1 Předpoklady úspěchu začínající firmy 54
2.1.2 Zakladatelský rozpočet 56
2.1.3 Podnikatelský plán 59
2.1.4 Volba právní formy podnikání 67
2.2 Nejdůležitější legislativní požadavky při zahájení podnikání 68
2.2.1 Živnost 68
2.2.2 Veřejná obchodní společnost 70
2.2.3 Komanditní společnost 72
2.2.4 Společnost s ručením omezeným 74
2.2.5 Akciová společnost 78
2.2.6 Družstvo 81
2.3 Zahájení podnikatelské činnosti a registrační povinnosti 84
2.3.1 Zahájení podnikatelské činnosti v České republice 85
2.3.2 Zahájení podnikatelské činnosti na Slovensku 93
2.4 Podpora podnikání 98
2.4.1 Subjekty poskytující služby podnikatelům 98
2.4.2 Podpora podnikání v Evropské unii a v České republice 105
2.4.3 Operační program podnikání a inovace 108
2.4.4 Užitečné odkazy pro podnikatele 111
3. Základy managementu pro podnikatele 115
3.1 To nejdůležitější z teorie managementu pro podnikatele 116
3.1.1 Management a manažer 116
3.1.2 Manažerské funkce 120
3.1.3 Strategický management 128
3.1.4 Management změny 137
3.1.5 Management procesů a projektů 139
3.1.6 Firemní kultura 141
3.2 Management malé firmy - příklady z praxe a doporučení pro podnikatele 143
3.2.1 Řízení malé firmy 143
3.2.2 Mise, vize, strategie, podnikatelský plán malé firmy 143
3.2.3 Podnikatel v malé firmě 145
3.2.4 Růst malé firmy 148
3.2.5 Motivace zaměstnanců v malé firmě a firemní kultura 152
3.2.6 Chyby v podnikání a ukončení podnikání 153
3.3Management střední firmy - příklady z praxe a doporučení pro podnikatele 156
3.3.1 Řízení střední firmy 156
3.3.2 Stanovení mise, vize a strategie ve střední firmě 156
3.3.3 Podnikatel ve střední firmě 158
3.3.4 Růst střední firmy 158
3.3.5 Motivace zaměstnanců ve střední firmě a firemní kultura 167
3.4 Management velké firmy - příklady z praxe a doporučení pro podnikatele 168
3.4.1 Řízení velké firmy 168
3.4.2 Cíle a strategie velké firmy 168
3.4.3 Management změny ve velké firmě 169
3.4.4 Procesní a projektové řízení ve velké firmě 173
3.4.5 Manažerský styl práce a motivace 179
3.4.6 Co je důležité pro vedení velké firmy 184
4. Základy marketingu pro podnikatele 187
4.1 To nejdůležitější z teorie marketingu pro podnikatele 188
4.1.1 Podstata marketingu 188
4.1.2 Poznávací stránka marketingu 191
4.1.3 Realizační stránka marketingu 196
4.1.4 Produkt 199
4.1.5 Cena 205
4.1.6 Distribuce 213
4.1.7 Marketingová komunikace 218
4.2 Marketing malé firmy - příklady z praxe a doporučení pro podnikatele 224
4.2.1 Marketing malé firmy 224
4.2.2 Marketingový plán v malé firmě 227
4.2.3 Marketingové strategie v malé firmě 228
4.2.4 Průzkum trhu v malé firmě 232
4.2.5 Marketingový mix v malé firmě 233
4.2.6 Marketing v malé firmě a osobnost podnikatele 238
4.3 Marketing střední firmy - příklady z praxe a doporučení pro podnikatele 241
4.3.1 Co v marketingu platí pro všechny firmy a co je rozdílné 241
4.3.2 Marketing střední firmy 242
4.4 Marketing velké firmy - příklady z praxe a doporučení pro podnikatele 244
4.4.1 Marketing velké firmy 244
4.4.2 Systemický marketing 245
4.4.3 Příklady z praxe 246
5. Základy řízení lidských zdrojů pro podnikatele 255
5.1 To nejdůležitější z teorie řízení lidských zdrojů pro podnikatele 256
5.1.1 Lidské zdroje a jejich řízení 256
5.1.2 Pracovní místo a pracovní role 259
5.1.3 Získávání a výběr pracovníků 264
5.1.4 Hodnocení pracovníků 268
5.1.5 Vzdělávání a rozvoj pracovníků 272
5.1.6 Odměňování pracovníků 276
5.2 Řízení lidských zdrojů v malé firmě - příklady z praxe a doporučení
pro podnikatele 281
5.2.1 Povaha malé firmy z hlediska řízení lidských zdrojů 281
5.2.2 Organizační zabezpečení řízení lidských zdrojů v malé firmě 282
5.2.3 Personální činnosti v malé firmě 282
5.3 Řízení lidských zdrojů ve střední firmě - příklady z praxe a doporučení
pro podnikatele 289
5.3.1 Povaha střední firmy z hlediska řízení lidských zdrojů 289
5.3.2 Organizační zabezpečení řízení lidských zdrojů ve střední firmě 290
5.3.3 Personální činnosti ve střední firmě 290
5.4 Řízení lidských zdrojů ve velké firmě - příklady z praxe a doporučení
pro podnikatele 298
5.4.1 Povaha velké firmy z hlediska řízení lidských zdrojů 298
5.4.2 Organizační zabezpečení řízení lidských zdrojů ve velké firmě 299
5.4.3 Personální činnosti ve velké firmě 299
6. Základy finančního řízení pro podnikatele 309
6.1 To nejdůležitější z teorie finančního řízení pro podnikatele 310
6.1.1 Obsah finančního řízení 310
6.1.2 Organizace finančního útvaru a principy finančního rozhodování 312
6.1.3 Evidence výsledků podnikání 314
6.1.4 Hodnocení výsledků podnikání 323
6.1.5 Alokace finančních zdrojů 326
6.1.6 Získávání zdrojů financování 329
6.2 Finanční řízení malé firmy - příklady z praxe a doporučení pro podnikatele 333
6.2.1 Faktory ovlivňující nároky na počáteční kapitál 333
6.2.2 Majetek a kapitál firmy a jejich obraz ve finančních výkazech 334
6.2.3 Úvahy a propočty spojené se založením firmy 339
6.2.4 Struktura majetku a zdrojů a její finanční souvislosti 344
6.2.5 Efekt daňového štítu a finanční páky při využití cizího kapitálu 349
6.2.6 Využití fixních a variabilních nákladů pro finanční řízení 351
6.3 Finanční řízení střední firmy - příklady z praxe a doporučení
pro podnikatele 357
6.3.1 Řízení výkonnosti střední firmy 357
6.3.2 Specifika finančního řízení střední firmy 358
6.3.3 Příklad z praxe 360
6.4 Finanční řízení velké firmy - příklady z praxe a doporučení
pro podnikatele 369
6.4.1 Specifika finančního řízení velké firmy 369
6.4.2 Identifikace prioritních procesů ve firmě a jejich řízení 373
6.4.3 Zvyšování výkonnosti velké firmy 379
Případové studie 385
Případová studie 1 - firma Jazykový Institut Praha 386
Případová studie 2 - firma KASA.cz 392
Případová studie 3 - firma W.A.G. minerální paliva, a. s. 395
Případová studie 4 - firma AUTOCENTRUM - Háša, s. r. o. 401
Případová studie 5 - firma LINET, spol. s r. o. 405
Případová studie 6 - firma BEST, a. s. 413
Shrnutí/Summary 424
Rejstřík 425

O Autorovi

Srpová Jitka
Odborně se zaměřuje na podnikání, malé a střední podniky, podnikatelský plán, společenskou odpovědnost firem a trvale udržitelné podnikání. Je garantem vedlejší specializace Podnikání na Fakultě podnikohospodářské VŠE v Praze a garantem předmětů Základy podnikání, Řízení růstu nového podnikání, Trvale udržitelné podnikání.
Řehoř Václav
Je absolventem ČZU v Praze a The Manchester Metropolitan University/VŠE/PIBS. Působil v České republice jako business development konzultant a projektový manažer, byl členem představenstva společnosti Lybar, a. s., ve vedení společností Spolchemie, a. s., a Michelské pekárny, a. s. V kanadském Torontu pracoval ve vybraných oblastech finančního plánování a reportingu, controllingu a IT např. u společností De Beers a Campbell Soup Canada (obě společnosti patří k předním společnostem ve svém oboru). Po návratu do České republiky nastoupil na místo jednatele a finančního ředitele ve firmě ŠKODA POWER, s. r. o. Nyní pracuje jako finanční ředitel společnosti CCS Česká společnost pro platební karty, s. r. o., a je pověřený výkonem funkce generálního ředitele. Přednáší na VŠE v Praze v rámci předmětů Podnikání malých a středních firem a Specifika podnikání malých a středních firem.

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

E-kniha 382 
E-kniha 244 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.