0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Didaktika dospělých

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 9135
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
280  252 
Ihned ke stažení
i: 26224 n: 27197156r: 9135
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF ePub
Co vám kniha přinese?
  • Porozumíte klíčovým pojmům a seznámíte se se základními problémy z oblasti didaktiky a didaktiky dospělých.
  • Pochopíte specifika vzdělávání a učení dospělého.
  • Budete se orientovat v historických souvislostech i aktuálních potřebách vzdělávání dospělých.
  • Získáte přehled o způsobech hodnocení výsledků vyučování a učení dospělých a o pozici a roli lektora v tomto procesu.
 

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Didaktika dospělých

Slovo úvodem
1. Didaktika dospělých
1.1 Pojem a předmět didaktiky
1.1.1 Historický vývoj didaktiky
1.1.2 Významné osoby současné české didaktiky
1.2 Obecná a speciální didaktika
1.2.1 Oborové a předmětové didaktiky v historickém vývoji
1.3 Andragogická didaktika
1.3.1 Trojdimenzionální model výuky dospělých
2. Vzdělávání dospělých v kontextu celoživotního učení
2.1 Celoživotní vzdělávání
2.2 Funkce vzdělávání dospělých
2.2.1 Historický vývoj vzdělávání dospělých
2.3 Vzdělávání dospělých v Evropě
2.3.1 Účast dospělých v celoživotním vzdělávání
2.3.2 Programy pro dosažení nižšího sekundárního vzdělání
2.3.3 Programy na úrovni vyššího sekundárního vzdělávání
2.3.4 Alternativní formy studia na vysokých školách
2.4 Typy dalšího vzdělávání
2.5 Zájmové vzdělávání dospělých
2.5.1 Obsahové členění zájmového vzdělávání
2.5.2 Účastníci zájmového vzdělávání
2.5.3 Typy zájmového vzdělávání dospělých
2.5.4 Rozvoj zájmového vzdělávání v ČR z historického hlediska
2.6 Další profesní vzdělávání
2.6.1 Vzdělávání na terciární úrovni
2.6.2 Rekvalifikační kurzy
2.6.3 Podnikové vzdělávání
2.6.4 Rozvoj dalšího profesního vzdělávání v ČR z historického hlediska
2.7 Občanské vzdělávání
2.8 Rodinné vzdělávání
2.9 Vzdělávání seniorů
2.9.1 Funkce vzdělávání seniorů
2.10 Sebevzdělávání
3. Specifika vzdělávání dospělých
3.1 Specifické charakteristiky dospělých ve vzdělávacím procesu
3.2 Motivace ke vzdělávání
3.3 Bariéry ve vzdělávání
3.3.1 Motivace a bariéry ve vzdělávání dospělých dle průzkumných šetření
3.4 Specifika vzdělávání určitých skupin dospělých
3.4.1 Ženy
3.4.2 Osoby se zdravotním postižením
3.4.3 Osoby se sociálním znevýhodněním
3.4.4 Senioři
3.4.5 Nezaměstnaní
4. Osobnost vzdělavatele dospělých
4.1 Kompetence vzdělavatele dospělých
4.2 Role učitele ve vzdělávání dospělých
4.3 Vyučovací styl učitele
4.3.1 Klasifikace vyučovacích stylů učitelů
4.3.2 Typologie osobnosti učitele
4.3.3 Typologie lektora působícího ve vzdělávání dospělých
5. Didaktický proces
5.1 Základní pojmy
5.2 Výuka z historického pohledu
5.2.1 Modely výuky
5.3 Typy výuky
5.3.1 Výuka informativní
5.3.2 Výuka heuristická
5.3.3 Výuka produkční
5.3.4 Výuka regulativní
5.4 Fáze výuky
5.4.1 Motivační fáze výuky
5.4.2 Expoziční fáze výuky
5.4.3 Fixační fáze výuky
5.4.4 Diagnostická fáze výuky
5.4.5 Aplikační fáze výuky
6. Kurikulum
6.1 Teorie kurikula
6.1.1 Teorie klíčových kvalifikací
6.1.2 Národní soustava kvalifikací
6.1.3 Národní soustava povolání
6.1.4 Obsah výuky ve vzdělávání dospělých
7. Výukové cíle
7.1 Funkce výukových cílů
7.2 Dělení výukových cílů
7.2.1 Taxonomie výukových cílů
7.3 Požadavky na výukové cíle
8. Didaktické zásady
8.1 Vznik a vývoj didaktických zásad z historického hlediska
8.2 Didaktické principy ve výuce dospělých
9. Organizační formy výuky
9.1 Klasifikace organizačních forem výuky
9.2 Organizační formy výuky ve školním vzdělávání dospělých
9.2.1 Prezenční forma
9.2.2 Distanční forma
9.2.3 Kombinovaná forma
9.2.4 Dálkové studium
9.2.5 Externí studium
9.3 Univerzální formy vzdělávání dospělých
9.3.1 Přednáška
9.3.2 Seminář
9.3.3 Cvičení
9.3.4 Kurz
9.3.5 Zájmový kroužek
9.3.6 Exkurze
9.3.7 Workshop
9.3.8 Konference
9.3.9 Studijní praxe
9.3.10 Konzultace
9.3.11 Formy vzdělávání využívané zejména v podnikovém vzdělávání
9.4 Organizační formy výuky dle osobnosti
9.4.1 Frontální výuka
9.4.2 Individuální forma výuky
9.4.3 Individualizovaná forma výuky
9.4.4 Samostatná práce
9.4.5 Skupinová výuka
9.4.6 Projektová výuka
10. Výukové metody
10.1 Klasifikace výukových metod
10.2 Popis jednotlivých výukových metod
10.2.1 Metody slovní
10.2.2 Metody situační
10.2.3 Případová studie
10.2.4 Metoda brainstormingu
10.2.5 Myšlenková mapa
10.2.6 Metody inscenační
10.2.7 Metoda tvořivého dramatu
10.2.8 Sugestopedie
10.2.9 Didaktická hra
10.2.10 Mikrovyučování
10.2.11 Icebreakery
10.2.12 Metody heuristické, řešení problémů
10.2.13 Metody názorně demonstrační
10.2.14 Metody dovednostně praktické
11. Učební úlohy ve výuce
11.1 Druhy učebních úloh
11.1.1 Taxonomie učebních úloh podle D. Tollingerové
11.2 Parametry učebních úloh
11.2.1 Další důležité vlastnosti učebních úloh
12. Distanční výuka a e-learning
12.1 Výhody a nevýhody distančního studia
12.2 Typy distančního studia
12.3 Vývoj distančního vzdělávání z historického pohledu
12.4 Jak vzniká distanční studijní program nebo kurz
12.5 Komunikace v rámci distančního studia
12.6 Charakteristika prostředí systému určeného k distančnímu vzdělávání
12.7 Vzdálenost v distančním vzdělávání
12.8 Hodnocení průběhu a výsledků distančního studia
12.9 Typy distančních studijních opor
12.9.1 Charakteristiky dobrého distančního studijního textu
12.10 Tutor
12.11 Tutoriál
12.12 E-learning
12.12.1 Zavádění e-learningu na českých vysokých školách
12.13 Kvalita průběžné podpory distančního studia
12.13.1 Kvalita e-learningové výuky ve světle výzkumů
12.14 Webinář
13. Didaktické prostředky
13.1 Materiální didaktické prostředky
13.1.1 Učebnice
13.2 Využití ICT
13.2.1 E-learning
14. Příprava učitele na výuku
14.1 Plánování výuky
15. Evaluace výuky
15.1 Výsledky vyučovacího procesu
15.1.1 Výsledky a efekty edukace
15.1.2 Kvalita edukace
15.1.3 Spokojenost vzdělávaných
15.2 Evaluace výuky z pohledu výkonu lektora
15.2.1 Formy evaluace
15.3 Metody zjišťování výsledků vzdělávání z pohledu výkonu studenta
15.3.1 Klasické ústní zkoušky
15.3.2 Písemné zkoušky
15.3.3 Praktická zkouška
15.3.4 Kombinovaná zkouška
15.3.5 Portfolio
15.3.6 Seminární práce
15.3.7 Výhody a nevýhody písemné a ústní formy zkoušení
15.3.8 Didaktický test
16. Problémové situace ve vzdělávání dospělých
16.1 Problémová skupina
16.2 Přístup ke školení
Závěr
Použitá literatura
Internetové zdroje

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 2.96MB | 2.96MB | 1.77MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Recenze

Recenze z časopisu Pedagogika.sk ke stažení zde:
http://www.casopispedagogika.sk/rocnik-8/cislo-3/recenzia-laukova.pdf

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Didaktika dospělých
Prolistovat knihu

Ukázky z E-knihy

PDF ePub

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 2.96 MB | 2.96 MB | 1.77 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Didaktika dospělých

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodán
r: 9135
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
280  252 
Ihned ke stažení
i: 26224 n: 27197156r: 9135
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Co vám kniha přinese?
  • Porozumíte klíčovým pojmům a seznámíte se se základními problémy z oblasti didaktiky a didaktiky dospělých.
  • Pochopíte specifika vzdělávání a učení dospělého.
  • Budete se orientovat v historických souvislostech i aktuálních potřebách vzdělávání dospělých.
  • Získáte přehled o způsobech hodnocení výsledků vyučování a učení dospělých a o pozici a roli lektora v tomto procesu.
 
Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
700 Kč zdarma
Objednávka
nad 700 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 700 Kč 49 Kč 85 Kč 99 Kč
Dobírka + 30 Kč + 30 Kč + 30 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr na pobočce v Praze a Brně je zdarma.

Z obsahu knihy Didaktika dospělých

Slovo úvodem
1. Didaktika dospělých
1.1 Pojem a předmět didaktiky
1.1.1 Historický vývoj didaktiky
1.1.2 Významné osoby současné české didaktiky
1.2 Obecná a speciální didaktika
1.2.1 Oborové a předmětové didaktiky v historickém vývoji
1.3 Andragogická didaktika
1.3.1 Trojdimenzionální model výuky dospělých
2. Vzdělávání dospělých v kontextu celoživotního učení
2.1 Celoživotní vzdělávání
2.2 Funkce vzdělávání dospělých
2.2.1 Historický vývoj vzdělávání dospělých
2.3 Vzdělávání dospělých v Evropě
2.3.1 Účast dospělých v celoživotním vzdělávání
2.3.2 Programy pro dosažení nižšího sekundárního vzdělání
2.3.3 Programy na úrovni vyššího sekundárního vzdělávání
2.3.4 Alternativní formy studia na vysokých školách
2.4 Typy dalšího vzdělávání
2.5 Zájmové vzdělávání dospělých
2.5.1 Obsahové členění zájmového vzdělávání
2.5.2 Účastníci zájmového vzdělávání
2.5.3 Typy zájmového vzdělávání dospělých
2.5.4 Rozvoj zájmového vzdělávání v ČR z historického hlediska
2.6 Další profesní vzdělávání
2.6.1 Vzdělávání na terciární úrovni
2.6.2 Rekvalifikační kurzy
2.6.3 Podnikové vzdělávání
2.6.4 Rozvoj dalšího profesního vzdělávání v ČR z historického hlediska
2.7 Občanské vzdělávání
2.8 Rodinné vzdělávání
2.9 Vzdělávání seniorů
2.9.1 Funkce vzdělávání seniorů
2.10 Sebevzdělávání
3. Specifika vzdělávání dospělých
3.1 Specifické charakteristiky dospělých ve vzdělávacím procesu
3.2 Motivace ke vzdělávání
3.3 Bariéry ve vzdělávání
3.3.1 Motivace a bariéry ve vzdělávání dospělých dle průzkumných šetření
3.4 Specifika vzdělávání určitých skupin dospělých
3.4.1 Ženy
3.4.2 Osoby se zdravotním postižením
3.4.3 Osoby se sociálním znevýhodněním
3.4.4 Senioři
3.4.5 Nezaměstnaní
4. Osobnost vzdělavatele dospělých
4.1 Kompetence vzdělavatele dospělých
4.2 Role učitele ve vzdělávání dospělých
4.3 Vyučovací styl učitele
4.3.1 Klasifikace vyučovacích stylů učitelů
4.3.2 Typologie osobnosti učitele
4.3.3 Typologie lektora působícího ve vzdělávání dospělých
5. Didaktický proces
5.1 Základní pojmy
5.2 Výuka z historického pohledu
5.2.1 Modely výuky
5.3 Typy výuky
5.3.1 Výuka informativní
5.3.2 Výuka heuristická
5.3.3 Výuka produkční
5.3.4 Výuka regulativní
5.4 Fáze výuky
5.4.1 Motivační fáze výuky
5.4.2 Expoziční fáze výuky
5.4.3 Fixační fáze výuky
5.4.4 Diagnostická fáze výuky
5.4.5 Aplikační fáze výuky
6. Kurikulum
6.1 Teorie kurikula
6.1.1 Teorie klíčových kvalifikací
6.1.2 Národní soustava kvalifikací
6.1.3 Národní soustava povolání
6.1.4 Obsah výuky ve vzdělávání dospělých
7. Výukové cíle
7.1 Funkce výukových cílů
7.2 Dělení výukových cílů
7.2.1 Taxonomie výukových cílů
7.3 Požadavky na výukové cíle
8. Didaktické zásady
8.1 Vznik a vývoj didaktických zásad z historického hlediska
8.2 Didaktické principy ve výuce dospělých
9. Organizační formy výuky
9.1 Klasifikace organizačních forem výuky
9.2 Organizační formy výuky ve školním vzdělávání dospělých
9.2.1 Prezenční forma
9.2.2 Distanční forma
9.2.3 Kombinovaná forma
9.2.4 Dálkové studium
9.2.5 Externí studium
9.3 Univerzální formy vzdělávání dospělých
9.3.1 Přednáška
9.3.2 Seminář
9.3.3 Cvičení
9.3.4 Kurz
9.3.5 Zájmový kroužek
9.3.6 Exkurze
9.3.7 Workshop
9.3.8 Konference
9.3.9 Studijní praxe
9.3.10 Konzultace
9.3.11 Formy vzdělávání využívané zejména v podnikovém vzdělávání
9.4 Organizační formy výuky dle osobnosti
9.4.1 Frontální výuka
9.4.2 Individuální forma výuky
9.4.3 Individualizovaná forma výuky
9.4.4 Samostatná práce
9.4.5 Skupinová výuka
9.4.6 Projektová výuka
10. Výukové metody
10.1 Klasifikace výukových metod
10.2 Popis jednotlivých výukových metod
10.2.1 Metody slovní
10.2.2 Metody situační
10.2.3 Případová studie
10.2.4 Metoda brainstormingu
10.2.5 Myšlenková mapa
10.2.6 Metody inscenační
10.2.7 Metoda tvořivého dramatu
10.2.8 Sugestopedie
10.2.9 Didaktická hra
10.2.10 Mikrovyučování
10.2.11 Icebreakery
10.2.12 Metody heuristické, řešení problémů
10.2.13 Metody názorně demonstrační
10.2.14 Metody dovednostně praktické
11. Učební úlohy ve výuce
11.1 Druhy učebních úloh
11.1.1 Taxonomie učebních úloh podle D. Tollingerové
11.2 Parametry učebních úloh
11.2.1 Další důležité vlastnosti učebních úloh
12. Distanční výuka a e-learning
12.1 Výhody a nevýhody distančního studia
12.2 Typy distančního studia
12.3 Vývoj distančního vzdělávání z historického pohledu
12.4 Jak vzniká distanční studijní program nebo kurz
12.5 Komunikace v rámci distančního studia
12.6 Charakteristika prostředí systému určeného k distančnímu vzdělávání
12.7 Vzdálenost v distančním vzdělávání
12.8 Hodnocení průběhu a výsledků distančního studia
12.9 Typy distančních studijních opor
12.9.1 Charakteristiky dobrého distančního studijního textu
12.10 Tutor
12.11 Tutoriál
12.12 E-learning
12.12.1 Zavádění e-learningu na českých vysokých školách
12.13 Kvalita průběžné podpory distančního studia
12.13.1 Kvalita e-learningové výuky ve světle výzkumů
12.14 Webinář
13. Didaktické prostředky
13.1 Materiální didaktické prostředky
13.1.1 Učebnice
13.2 Využití ICT
13.2.1 E-learning
14. Příprava učitele na výuku
14.1 Plánování výuky
15. Evaluace výuky
15.1 Výsledky vyučovacího procesu
15.1.1 Výsledky a efekty edukace
15.1.2 Kvalita edukace
15.1.3 Spokojenost vzdělávaných
15.2 Evaluace výuky z pohledu výkonu lektora
15.2.1 Formy evaluace
15.3 Metody zjišťování výsledků vzdělávání z pohledu výkonu studenta
15.3.1 Klasické ústní zkoušky
15.3.2 Písemné zkoušky
15.3.3 Praktická zkouška
15.3.4 Kombinovaná zkouška
15.3.5 Portfolio
15.3.6 Seminární práce
15.3.7 Výhody a nevýhody písemné a ústní formy zkoušení
15.3.8 Didaktický test
16. Problémové situace ve vzdělávání dospělých
16.1 Problémová skupina
16.2 Přístup ke školení
Závěr
Použitá literatura
Internetové zdroje

Recenze

Recenze z časopisu Pedagogika.sk ke stažení zde:
http://www.casopispedagogika.sk/rocnik-8/cislo-3/recenzia-laukova.pdf

O Autorovi

Zormanová Lucie
Odbornice v oblasti pedagogiky a didaktiky. Vystudovala Ostravskou Univerzitu, obor Učitelství pro ZŠ, občanská výchova a zeměpis a Masarykovou Univerzitu, obor pedagogika. Dlouhodobě se zabývá problematikou výukových metod a problematikou genderu ve škole. Působí na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity, na Pedagogické fakultě Masarykovy Univerzity a ve společnosti Rovné příležitosti

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 237 
E-kniha 213 
E-kniha 206 
E-kniha 213 
E-kniha 283 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.