Tištěná kniha
Brožovaná vazba
399 Kč 319 Kč -20 %Skladem
i
Poslední aktualizace skladu 24. 05. 2022 4:44
i: 41300 n: 27131143r: 12302 339 Kč 271 Kč -20 %Ihned ke stažení
i: 42131 n: 27146161r: 12302
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Všechny živé organismy mají geneticky zakódovanou potřebu žít a přežít. U člověka je touha po svobodném rozvoji a seberealizaci umocněna schopností adaptovat se na měnící se podmínky, a dokonce je v podobě inovací i měnit, aktivně se podílet na kultivaci života.
Být člověkem není podle rakouského psychiatra Viktora Frankla fakt, ale možnost. Máme hodně vykonavatelů, ale málo tvůrců. Vykonavatel dělá, co se mu řekne, aniž by o smyslu svěřené činnosti přemýšlel, mechanicky se opírá o dané standardy, kategorie, unifikované postupy. Tvůrce se nespokojuje s tím, co je, hledá a nalézá nová řešení, jak dělat věci lépe a úspěšněji. Díky motivaci, kritickému myšlení a kreativitě vytváří hodnoty. Bonusem je mu seberealizace ze smysluplné činnosti.
Klíčem k našemu uplatnění je pochopení Komenského triády „chtít, umět a moci“. Z ní vychází i tato kniha. Nestačí „umět“, chybí-li nám vůle k činu. Nestačí „moci“, pokud se nám otevírá spektrum možností, o něž nestojíme. Hodnota zmíněné triády spočívá v souhře jejích článků k dosažení synergických efektů. Vede nás k tomu, co dělá člověka člověkem – dospět prostřednictvím sebepoznání, sebehodnocení a seberozvoje k seberealizaci.
Osobnostní management vychází tomuto úsilí vstříc radou i pomocí každému, kdo o to stojí. Kniha je primárně zaměřena na studující sociálních věd, humanitních oborů (zejména pedagogiky a andragogiky), managementu, řízení lidských zdrojů a personalistiky, ale může oslovit každého, kdo chce prožít plnohodnotný, smysluplný život, případně k němu inspirovat druhé.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Předmluva
Úvod
1. Co nám škola (ne)dala
1.1 K transformačnímu vzdělávání
1.2 Celoživotní učení
1.2.1 Symbióza rozumu a citu
1.2.2 Učební typy
1.2.3 Jak se učíme
1.2.4 Bariéry vzdělávání
1.2.5 Autoregulované učení
2. Klíč k životní moudrosti
2.1 Formy mysli
2.2 Správné myšlení
2.2.1 Naše myšlení a emoce
2.2.2 Logické myšlení
2.2.3 Intelektuální procesy
2.2.4 Řešení problémů
2.2.5 Tvůrčí myšlení
2.2.6 Kritické myšlení
2.2.7 Analýza manipulativních praktik
2.2.8 Proměny kompetencí
2.2.9 Vlastnosti nadaných jedinců
3. Emoce a emoční inteligence
3.1 Emoce
3.2 Emoční způsobilosti
3.3 Předpoklady ke zvládání změn
3.4 Motivace a motivátory
3.5 Emoční inteligence
3.6 Změnová inteligence
4. Sociální procesy a způsobilosti
4.1 Sociálně formativní procesy
4.2 Sociální způsobilosti
4.3 Sebepoznání, sebereflexe/sebepojetí
4.3.1 Metody sebepoznání
4.3.2 Sebehodnocení
4.3.3 Metody sebehodnocení
4.4 Sociální inteligence
4.4.1 Sociální cítění
4.4.2 Asertivní přístup
4.4.3 Komunikace
4.4.4 Sociálně psychologické aspekty komunikace
4.4.5 Socializace prostřednictvím komunikace
4.5 Asertivní komunikace
4.5.1 Asertivní práva
4.5.2 Jak poskytovat a přijímat kritiku
4.5.3 Asertivní techniky
4.5.4 Výhody asertivního jednání
5. Sebeřízení
5.1 Úvod do sebeřízení
5.2 Management osobních aspirací
5.3 Sebeřízení dle cílů
5.4 Management osobní změny
5.5 Management interpersonálních vztahů
5.5.1 Vyjednávání
5.5.2 Psychologické aspekty vyjednávání
5.5.3 Vyjednávání a facilitace
5.6 Time management
5.6.1 Generace time managementu
5.6.2 Principy time managementu
5.6.3 Bariéry při uplatňování time managementu
5.6.4 Zásady úspěšného time managementu
5.6.5 Vybrané techniky usnadňující efektivní řízení času
5.6.6 Přínosy time managementu
5.7 Management rolí
5.8 Management činností
5.9 Výkonový osobnostní management
5.10 Management znalostí
5.10.1 Rozvíjení inovativních schopností myšlení a jednání
5.10.2 Řešení problémů
5.10.3 Skupinové/týmové učení
5.11 Sebeřízení a talent
5.11.1 Přínosy talentů pro jedince a společnost
6. Seberozvoj
6.1 Triáda úspěšného seberozvoje
6.2 Směřování k harmonii
6.3 Návyky k seberealizaci
6.3.1 Proč a jak si osvojit užitečné návyky
6.3.2 Přehled užitečných návyků
6.4 Seberealizace aneb Pyramida našich možností
6.4.1 Pohár života (od osobní orientace k orientaci na druhé)
6.4.2 Shrnutí
7. Leadership
7.1 Self-management a leadership
7.2 Poselství Stephena R. Coveyho
8. Manuál k profesnímu uplatnění
8.1 Uplatnění v podmínkách změn
8.1.1 Inovativní schopnosti
8.1.2 Systémové myšlení
8.1.3 Schopnost zvládat problémy
8.1.4 Kreativita
8.1.5 Kultura myšlení
8.1.6 Rozvoj znalostí
8.1.7 Mentální modely
8.1.8 Zainteresovanost na dalším vzdělávání
8.1.9 Předpoklady úspěšnosti
9. Personální minimum k nastartování profesní dráhy
9.1 STEP a SWOT analýza k identifikaci vnějších a vnitřních podmínek organizace
9.2 Hodnota způsobilostí
9.3 Znalost potenciálu zaměstnanců
9.4 Personální audit
9.5 Trh práce
9.6 Vyhledávání nového pracovníka
9.7 Adaptace nového zaměstnance
9.8 Stimulace a motivace nového zaměstnance
9.9 Diagnostika a rozvoj talentů
9.10 Způsobilosti pro vedoucí funkci
9.11 Generační specifika
9.12 Předpoklady pro profesní kariéru
9.13 Rozvoj, rozmisťování a stabilizace talentů
10. Perspektivní firma
10.1 Hodnoty firemní kultury
10.2 Kultivace vztahů
10.3 Trend pozitivních změn
Doslov
O autorovi
Seznam literatury
Přílohy
I. Sebepoznání
II. Sebehodnocení
III. Seberozvoj
Tištěná kniha
Věk:
Datum vydání: 18.11.2021
Katalogové číslo: 27080
ISBN: 978-80-271-3114-3
Formát / stran: 167×240, 296 stran
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 5.28MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Tištěná kniha
Datum vydání: 18.11.2021
Katalogové číslo: 27080
ISBN: 978-80-271-3114-3
Formát / stran: 167×240, 296 stran
Věk:
Jazyk: Čeština
E-kniha
Formát: PDF
Velikost: 5.28 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Věk:
Jazyk: Čeština
Osobnostní management
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
399 Kč 319 Kč -20 %Skladem
i
Poslední aktualizace skladu 24. 05. 2022 4:44
i: 41300 n: 27131143r: 12302 339 Kč 271 Kč -20 %Ihned ke stažení
i: 42131 n: 27146161r: 12302
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Všechny živé organismy mají geneticky zakódovanou potřebu žít a přežít. U člověka je touha po svobodném rozvoji a seberealizaci umocněna schopností adaptovat se na měnící se podmínky, a dokonce je v podobě inovací i měnit, aktivně se podílet na kultivaci života.
Být člověkem není podle rakouského psychiatra Viktora Frankla fakt, ale možnost. Máme hodně vykonavatelů, ale málo tvůrců. Vykonavatel dělá, co se mu řekne, aniž by o smyslu svěřené činnosti přemýšlel, mechanicky se opírá o dané standardy, kategorie, unifikované postupy. Tvůrce se nespokojuje s tím, co je, hledá a nalézá nová řešení, jak dělat věci lépe a úspěšněji. Díky motivaci, kritickému myšlení a kreativitě vytváří hodnoty. Bonusem je mu seberealizace ze smysluplné činnosti.
Klíčem k našemu uplatnění je pochopení Komenského triády „chtít, umět a moci“. Z ní vychází i tato kniha. Nestačí „umět“, chybí-li nám vůle k činu. Nestačí „moci“, pokud se nám otevírá spektrum možností, o něž nestojíme. Hodnota zmíněné triády spočívá v souhře jejích článků k dosažení synergických efektů. Vede nás k tomu, co dělá člověka člověkem – dospět prostřednictvím sebepoznání, sebehodnocení a seberozvoje k seberealizaci.
Osobnostní management vychází tomuto úsilí vstříc radou i pomocí každému, kdo o to stojí. Kniha je primárně zaměřena na studující sociálních věd, humanitních oborů (zejména pedagogiky a andragogiky), managementu, řízení lidských zdrojů a personalistiky, ale může oslovit každého, kdo chce prožít plnohodnotný, smysluplný život, případně k němu inspirovat druhé.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Osobnostní management
Předmluva
Úvod
1. Co nám škola (ne)dala
1.1 K transformačnímu vzdělávání
1.2 Celoživotní učení
1.2.1 Symbióza rozumu a citu
1.2.2 Učební typy
1.2.3 Jak se učíme
1.2.4 Bariéry vzdělávání
1.2.5 Autoregulované učení
2. Klíč k životní moudrosti
2.1 Formy mysli
2.2 Správné myšlení
2.2.1 Naše myšlení a emoce
2.2.2 Logické myšlení
2.2.3 Intelektuální procesy
2.2.4 Řešení problémů
2.2.5 Tvůrčí myšlení
2.2.6 Kritické myšlení
2.2.7 Analýza manipulativních praktik
2.2.8 Proměny kompetencí
2.2.9 Vlastnosti nadaných jedinců
3. Emoce a emoční inteligence
3.1 Emoce
3.2 Emoční způsobilosti
3.3 Předpoklady ke zvládání změn
3.4 Motivace a motivátory
3.5 Emoční inteligence
3.6 Změnová inteligence
4. Sociální procesy a způsobilosti
4.1 Sociálně formativní procesy
4.2 Sociální způsobilosti
4.3 Sebepoznání, sebereflexe/sebepojetí
4.3.1 Metody sebepoznání
4.3.2 Sebehodnocení
4.3.3 Metody sebehodnocení
4.4 Sociální inteligence
4.4.1 Sociální cítění
4.4.2 Asertivní přístup
4.4.3 Komunikace
4.4.4 Sociálně psychologické aspekty komunikace
4.4.5 Socializace prostřednictvím komunikace
4.5 Asertivní komunikace
4.5.1 Asertivní práva
4.5.2 Jak poskytovat a přijímat kritiku
4.5.3 Asertivní techniky
4.5.4 Výhody asertivního jednání
5. Sebeřízení
5.1 Úvod do sebeřízení
5.2 Management osobních aspirací
5.3 Sebeřízení dle cílů
5.4 Management osobní změny
5.5 Management interpersonálních vztahů
5.5.1 Vyjednávání
5.5.2 Psychologické aspekty vyjednávání
5.5.3 Vyjednávání a facilitace
5.6 Time management
5.6.1 Generace time managementu
5.6.2 Principy time managementu
5.6.3 Bariéry při uplatňování time managementu
5.6.4 Zásady úspěšného time managementu
5.6.5 Vybrané techniky usnadňující efektivní řízení času
5.6.6 Přínosy time managementu
5.7 Management rolí
5.8 Management činností
5.9 Výkonový osobnostní management
5.10 Management znalostí
5.10.1 Rozvíjení inovativních schopností myšlení a jednání
5.10.2 Řešení problémů
5.10.3 Skupinové/týmové učení
5.11 Sebeřízení a talent
5.11.1 Přínosy talentů pro jedince a společnost
6. Seberozvoj
6.1 Triáda úspěšného seberozvoje
6.2 Směřování k harmonii
6.3 Návyky k seberealizaci
6.3.1 Proč a jak si osvojit užitečné návyky
6.3.2 Přehled užitečných návyků
6.4 Seberealizace aneb Pyramida našich možností
6.4.1 Pohár života (od osobní orientace k orientaci na druhé)
6.4.2 Shrnutí
7. Leadership
7.1 Self-management a leadership
7.2 Poselství Stephena R. Coveyho
8. Manuál k profesnímu uplatnění
8.1 Uplatnění v podmínkách změn
8.1.1 Inovativní schopnosti
8.1.2 Systémové myšlení
8.1.3 Schopnost zvládat problémy
8.1.4 Kreativita
8.1.5 Kultura myšlení
8.1.6 Rozvoj znalostí
8.1.7 Mentální modely
8.1.8 Zainteresovanost na dalším vzdělávání
8.1.9 Předpoklady úspěšnosti
9. Personální minimum k nastartování profesní dráhy
9.1 STEP a SWOT analýza k identifikaci vnějších a vnitřních podmínek organizace
9.2 Hodnota způsobilostí
9.3 Znalost potenciálu zaměstnanců
9.4 Personální audit
9.5 Trh práce
9.6 Vyhledávání nového pracovníka
9.7 Adaptace nového zaměstnance
9.8 Stimulace a motivace nového zaměstnance
9.9 Diagnostika a rozvoj talentů
9.10 Způsobilosti pro vedoucí funkci
9.11 Generační specifika
9.12 Předpoklady pro profesní kariéru
9.13 Rozvoj, rozmisťování a stabilizace talentů
10. Perspektivní firma
10.1 Hodnoty firemní kultury
10.2 Kultivace vztahů
10.3 Trend pozitivních změn
Doslov
O autorovi
Seznam literatury
Přílohy
I. Sebepoznání
II. Sebehodnocení
III. Seberozvoj