0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Rukověť dobrého interního lektora

pro efektivní vzdělávání ve firmách a jiných organizacích
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
229
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 17.12.2017 14:29
i: 25847 n: 27102877r: 9441
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
195
Ihned ke stažení
i: 26147 n: 27196074r: 9441
- Jak snadno zvýšíte atraktivitu vzdělávání a přitáhnete zájem posluchačů?
- Jaké techniky vám pomohou nejúčinněji předávat znalosti a zároveň vám zjednoduší práci? 
- Jak dospějete k žádoucí změně chování a postojů svých kolegů?
- Proč je výklad nejméně vhodnou vzdělávací metodou a které didaktické postupy místo něj volit?
- Jak jednoduše, ale účinně tvořit a realizovat rozvojové aktivity?
  
Odpovědi naleznete v jediné knížce na trhu určené interním lektorům, tedy lidem, kteří jsou ve firmách a jiných organizacích profesionály ve své oblasti a vedle toho školí své kolegy a předávají jim své znalosti. Efektivita těchto školení je často velmi nízká, protože interní lektoři se věnují vzdělávání pouze okrajově a nemají potřebné znalosti.
S touto praktickou příručkou se z vás stane skvělý lektor. Knížka je psána formou dialogu odborného interního lektora s profesionálním lektorem, kteří společně hledají možnosti efektivní výuky a přibližují jednoduché zásady, ověřené didaktické postupy a lektorské techniky. Vše doprovází šablony, vzory a příklady dobré praxe. 
  
Práce učitele je nádherná, protože lidský potenciál je nekonečný, ale ne všichni jej umí využít.
Když jim v tom pomůžete, budou si vaši práci cenit nadevše.

Z obsahu knihy Rukověť dobrého interního lektora

O autorovi    7
Předmluva    9
Místo úvodu    11
1    Začínáme otázkami koho, co, proč…    15
1.1    Trocha rad z oblasti teorie    16
1.1.1    Kdo je důležitý pro zadání rozvojové aktivity?    16
1.1.2    Co je požadováno?    18
1.1.3    Proč je potřeba školit? Jak sladit požadavky a potřeby všech 
    účastníků rozvoje?    20
1.1.4    Koho mám před sebou?    22
1.2    Jak to vypadá v praxi    23
1.3    Na závěr kapitoly    27
2    Jak stanovit vzdělávací cíle     28
2.1    Trocha rad z oblasti teorie    29
2.1.1    Struktura podle učebních stylů    29
2.2    Jak to vypadá v praxi    31
2.3    Na závěr kapitoly    32
3    Nejefektivnější cesta k cíli: Itinerář    34
3.1    Trocha rad z oblasti teorie    35
3.1.1    Neztratit se v čase    35
3.1.2    Cíle: Jak dosáhnu toho, co jsem slíbil?    37
3.1.3    Co nám pomáhá zvyšovat efektivitu? Metody a styly     38
3.1.4    Příklady konkrétních interaktivních metod    42
3.2    Jak to vypadá v praxi    50
3.3    Na závěr kapitoly    55
4    Než skutečně začneme    57
4.1    Trocha rad z oblasti teorie    58
4.1.1    Úprava prostředí    58
4.1.2    Vizuální podpora    59
4.1.3    Kouzlo moderní techniky     62
4.2    Jak to vypadá v praxi    62
4.3    Na závěr kapitoly    64
5    Kouzlo dobrého začátku    66
5.1    Trocha rad z oblasti teorie    67
5.1.1    Lektor a pozitivní první dojem    67
5.1.2    Aktivní zapojení účastníků    71
5.1.3    Sladění: Vykročit společně v jednom směru    74
5.2    Jak to vypadá v praxi    75
5.3    Na závěr kapitoly    80
6    Co lidé skutečně umí?    83
6.1    Trocha rad z oblasti teorie    84
6.1.1    Jaká je vstupní úroveň znalostí, dovedností a postojů    84
6.2    Jak to vypadá v praxi    85
6.3    Na závěr kapitoly     91
7    Jak to dělají ti nejlepší?    93
7.1    Trocha rad z oblasti teorie    94
7.1.1    Technika obrácených rolí    94
7.1.2    Prezentace filmu        95
7.1.3    Rozbor případové studie        96
7.1.4    Rozbor modelových situací    96
7.2    Jak to vypadá v praxi    96
7.3    Na závěr kapitoly    101
8    Jak se zlepšit?        103
8.1    Trocha rad z oblasti teorie    104
8.2    Jak to vypadá v praxi    105
8.3    Na závěr kapitoly    110
9    Jak mi to jde?    111
9.1    Trocha rad z oblasti teorie    112
9.2    Jak to vypadá v praxi    113
9.3    Na závěr kapitoly    118
10    Jak to využijeme?    120
10.1    Trocha rad z oblasti teorie    121
10.2    Jak to vypadá v praxi    123
10.3    Na závěr kapitoly    126
11    Uzavření kruhu: Zrod nového lektora    128
11.1    Trocha rad z oblasti teorie    129
11.1.1    Jak zvládnout změnu přístupu     129
11.1.2    Co musíme dodržet    130
11.1.3    Jak si usnadnit práci    130
11.1.4    Jak zažívat pouze úspěch     131
11.2    Jak to vypadá v praxi    132
11.3    Na závěr kapitoly     135
Místo závěru    137
Literatura    138
Přílohy      139

Tištěná kniha

Datum vydání: 31. 01. 2017
Katalogové číslo: 39515
ISBN: 978-80-271-0287-7
Formát / stran: 144×207, 144 stran
Edice: Manažer

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 2.45MB | 2.33MB | 1.3MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Rukověť dobrého interního lektora

Tištěná kniha

Datum vydání: 31. 01. 2017
Katalogové číslo: 39515
ISBN: 978-80-271-0287-7
Formát / stran: 144×207, 144 stran
Edice: Manažer

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 2.45MB | 2.33MB | 1.3MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Rukověť dobrého interního lektora

pro efektivní vzdělávání ve firmách a jiných organizacích
- Jak snadno zvýšíte atraktivitu vzdělávání a přitáhnete zájem posluchačů?
- Jaké techniky vám pomohou nejúčinněji předávat znalosti a zároveň vám zjednoduší práci? 
- Jak dospějete k žádoucí změně chování a postojů svých kolegů?
- Proč je výklad nejméně vhodnou vzdělávací metodou a které didaktické postupy místo něj volit?
- Jak jednoduše, ale účinně tvořit a realizovat rozvojové aktivity?
  
Odpovědi naleznete v jediné knížce na trhu určené interním lektorům, tedy lidem, kteří jsou ve firmách a jiných organizacích profesionály ve své oblasti a vedle toho školí své kolegy a předávají jim své znalosti. Efektivita těchto školení je často velmi nízká, protože interní lektoři se věnují vzdělávání pouze okrajově a nemají potřebné znalosti.
S touto praktickou příručkou se z vás stane skvělý lektor. Knížka je psána formou dialogu odborného interního lektora s profesionálním lektorem, kteří společně hledají možnosti efektivní výuky a přibližují jednoduché zásady, ověřené didaktické postupy a lektorské techniky. Vše doprovází šablony, vzory a příklady dobré praxe. 
  
Práce učitele je nádherná, protože lidský potenciál je nekonečný, ale ne všichni jej umí využít.
Když jim v tom pomůžete, budou si vaši práci cenit nadevše.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
229
Sklademi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů..

Poslední aktualizace skladu 17.12.2017 14:29
i: 25847 n: 27102877r: 9441
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
195
Ihned ke stažení
i: 26147 n: 27196074r: 9441

Soubory ke stažení

OBR_3-1a.jpg (104 kB)
OBR_3-1b.jpg (118 kB)
OBR_3-1c.jpg (96 kB)

Z obsahu knihy Rukověť dobrého interního lektora

O autorovi    7
Předmluva    9
Místo úvodu    11
1    Začínáme otázkami koho, co, proč…    15
1.1    Trocha rad z oblasti teorie    16
1.1.1    Kdo je důležitý pro zadání rozvojové aktivity?    16
1.1.2    Co je požadováno?    18
1.1.3    Proč je potřeba školit? Jak sladit požadavky a potřeby všech 
    účastníků rozvoje?    20
1.1.4    Koho mám před sebou?    22
1.2    Jak to vypadá v praxi    23
1.3    Na závěr kapitoly    27
2    Jak stanovit vzdělávací cíle     28
2.1    Trocha rad z oblasti teorie    29
2.1.1    Struktura podle učebních stylů    29
2.2    Jak to vypadá v praxi    31
2.3    Na závěr kapitoly    32
3    Nejefektivnější cesta k cíli: Itinerář    34
3.1    Trocha rad z oblasti teorie    35
3.1.1    Neztratit se v čase    35
3.1.2    Cíle: Jak dosáhnu toho, co jsem slíbil?    37
3.1.3    Co nám pomáhá zvyšovat efektivitu? Metody a styly     38
3.1.4    Příklady konkrétních interaktivních metod    42
3.2    Jak to vypadá v praxi    50
3.3    Na závěr kapitoly    55
4    Než skutečně začneme    57
4.1    Trocha rad z oblasti teorie    58
4.1.1    Úprava prostředí    58
4.1.2    Vizuální podpora    59
4.1.3    Kouzlo moderní techniky     62
4.2    Jak to vypadá v praxi    62
4.3    Na závěr kapitoly    64
5    Kouzlo dobrého začátku    66
5.1    Trocha rad z oblasti teorie    67
5.1.1    Lektor a pozitivní první dojem    67
5.1.2    Aktivní zapojení účastníků    71
5.1.3    Sladění: Vykročit společně v jednom směru    74
5.2    Jak to vypadá v praxi    75
5.3    Na závěr kapitoly    80
6    Co lidé skutečně umí?    83
6.1    Trocha rad z oblasti teorie    84
6.1.1    Jaká je vstupní úroveň znalostí, dovedností a postojů    84
6.2    Jak to vypadá v praxi    85
6.3    Na závěr kapitoly     91
7    Jak to dělají ti nejlepší?    93
7.1    Trocha rad z oblasti teorie    94
7.1.1    Technika obrácených rolí    94
7.1.2    Prezentace filmu        95
7.1.3    Rozbor případové studie        96
7.1.4    Rozbor modelových situací    96
7.2    Jak to vypadá v praxi    96
7.3    Na závěr kapitoly    101
8    Jak se zlepšit?        103
8.1    Trocha rad z oblasti teorie    104
8.2    Jak to vypadá v praxi    105
8.3    Na závěr kapitoly    110
9    Jak mi to jde?    111
9.1    Trocha rad z oblasti teorie    112
9.2    Jak to vypadá v praxi    113
9.3    Na závěr kapitoly    118
10    Jak to využijeme?    120
10.1    Trocha rad z oblasti teorie    121
10.2    Jak to vypadá v praxi    123
10.3    Na závěr kapitoly    126
11    Uzavření kruhu: Zrod nového lektora    128
11.1    Trocha rad z oblasti teorie    129
11.1.1    Jak zvládnout změnu přístupu     129
11.1.2    Co musíme dodržet    130
11.1.3    Jak si usnadnit práci    130
11.1.4    Jak zažívat pouze úspěch     131
11.2    Jak to vypadá v praxi    132
11.3    Na závěr kapitoly     135
Místo závěru    137
Literatura    138
Přílohy      139

O Autorovi

Kazík Petr

Petr Kazík se věnuje pedagogické a lektorské činnosti. Přestože vystudoval ekonomii a půlku svého profesního života vykonával různé manažerské funkce v oblasti obchodu, marketingu a TOP managementu, neustále se věnoval vzdělávání. V počátcích to byla externí výuka ekonomie na středních školách a tříletá zkušenost ve funkci ředitele vyšší odborné školy zahraničního obchodu a cestovního ruchu. I když se ještě na pár let vrátil k řízení obchodu a marketingu, jeho další cesta směřovala před třinácti lety k založení vlastní vzdělávací společnosti AHRA. Se svou společností působil ve více než dvou stech významných firmách ČR. V posledních letech se převážně věnuje vzdělávání dalších lektorů - certifikát za absolvování jeho lektorských kurzů získalo již více než 200 lektorů. Pedagogické aktivity došly k naplnění ve funkci prorektora Ostravské univerzity. V současné době působí také na fakultě sociální studií OU v Ostravě.

Recenze

Publikace zachovává vědeckou serióznost, současně je však čtivá, svižná a – nejen pro odbornou veřejnost – srozumitelná. Textů, které tvoří skutečné přemostění mezi vědou obecně a její aplikační rovinou, není na současném trhu mnoho. V oblasti andragogiky se objevují jak texty velmi odborné, tak i texty spíše metodického či jednostranně aplikačního charakteru. Propojení obou rovin bývá spíše výjimkou. Autor přitažlivě a zajímavě, s výzvou k dalším hlubším úvahám a k vlastním praktickým inspiracím, reflektuje nové odborné poznatky v širších pedagogických, psychologických i etických kontextech.

Kniha má od samotného úvodu inspirativní charakter, je aktivizující i motivující. Celou knihou provází čtenáře pomyslný lektor vzdělávání dospělých, Ferda Pytlík, který do každé kapitoly vnáší své příhody a zkušenosti, uvádí krátké teoretické rady, shrnuje vše do stručných pouček a závěrů. Kvalita odborné publikace odráží bohaté zkušenosti autora. Publikace bude přínosem nejen pro lektory vzdělávání dospělých ve státních i soukromých firmách, ale i pro studenty andragogiky v bakalářském i magisterském studiu.

 
Prof. PhDr. Alena Vališová, CSc.
MÚVS ČVUT, Praha
 



Kniha volně navazuje na úspěšný autorův text Rukověť dobrého lektora: praktické tipy a návody pro začínající i zkušené přednášející. (Praha: Grada, 2008). Autor úspěšně zakotvil a charakterizoval profesi (interního) lektora v androdidaktických, psychologických, manažerských a sociologických souvislostech. Vhodně rozlišuje různé cílové skupiny vzdělávání dospělých i různá edukační prostředí, ve kterých se lektor může profesně pohybovat. Precizně analyzuje vzdělávací cíle, průběh vzdělávání vč. podrobné identifikace možného úskalí, nesnází a potencionálních rizik. Doporučuje časový itinerář, důkladnou přípravu a znalosti z klíčových vědních oborů, které determinují úspěch vzdělávání dospělých.
 
Kniha má velký potenciál přispět k profesionalizaci lektorské profese. Je napsaná srozumitelně, poutavě a přehledně. Je evidentní, že autor využil svoje mnohaleté bohaté zkušenosti z prostředí řízení, rozvoje a vzdělávání dospělých. Z hlediska andragogického a didaktického oceňuji precizní zpracování tématu a vhodně zakomponované tipy, úkoly a příklady. Za originální považuji promyšlené „příhody Ferdy Pytlíka“, které vtipně a nenásilně uvádějí do lektorské problematiky i do jinak náročných a neatraktivních témat. Publikace se tak stává jakousi příručkou, kompendiem dobrého, tedy úspěšného lektora.

 
doc. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D.
Pedagogická fakulta, UJEP, Ústí nad Labem
předseda České andragogické společnosti

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 319
E-kniha 160 -41 %
Tištěná 289
E-kniha 246
Tištěná 355
E-kniha 302
Tištěná 349
E-kniha 297
Tištěná 365
Tištěná 219
E-kniha 110 -41 %

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace