Dětský výtvarný projev
V pedagogické praxi
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
331 Kč 298 KčIhned ke stažení
i: 43391 n: 27149469r: 9338Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
389 Kč 331 KčSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 10. 10. 2024 15:54
i: 42983 n: 27102181r: 9338 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Seznamte se s interpretací dětských kreseb a možnostmi jejího praktického využití pro pedagogickou a speciálně-pedagogickou praxi.
Předložená kniha vás názorným a komplexním způsobem seznámí s charakteristikami výtvarného projevu dětí. Zabývá se jak normami, tak patologií a výklad doplňuje autentickými ukázkami výkresů dětí z vlastní odborné praxe autorek.
Čtenářům představuje základní pojmy a zvláštnosti projevů v dětské kresbě a také možnosti jejich využití například v edukačním procesu. Opomenuta nejsou ani úskalí diagnostických metod, která jsou významná zejména pro učitele.
Publikace je určena primárně pro studenty pedagogických i dalších oborů z pomáhajících profesí, odborníkům, ale také rodičům, prarodičům a širší veřejnosti, která se o dětský výtvarný projev zajímá.
Doprava ZDARMA končí za:
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Dětský výtvarný projev
1. Význam dětského výtvarného projevu
1.1 Zásady práce s výtvarným projevem dětí
1.2 Psychologický význam dětské kresby
1.3 Faktory ovlivňující výtvarný projev dětí
2. Vývoj dětské kresby
2.1 Vývojové fáze dětské kresby
2.1.1 Presymbolická fáze kresby
2.1.2 Přechod na symbolickou úroveň kresby
2.1.3 Fáze symbolické kresby
2.1.4 Přechod k vizuálnímu realismu a fáze druhotné schematizace
3. Kresba postavy
3.1 Vývoj kresby postavy
3.2 Školní zralost a připravenost
3.3 Specifické znaky v kresbě postavy předškolních dětí
3.4 Kresba postavy u dětí nezralých pro školu
4. Kresba postavy u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
4.1 Kresba postavy dítěte s mentálním postižením
4.2 Kresba postavy dítěte s ADHD
4.3 Kresba postavy dítěte s poruchou autistického spektra
4.4 Kresba (nejen) postavy jedince s tělesným postižením
4.5 Kresba „začarované“ postavy dítěte se syndromem CAN
4.6 Kresba dítěte žijícího v extrémních sociálních podmínkách
4.7 Kresba dítěte s některými dalšími typy postižení
5. Kresba rodiny
5.1 Vývojové fáze kresby rodiny
5.2 Hodnocení kresby rodiny
5.3 Kresba začarované rodiny
6. Kresba jako prostředek k poznávání osobnosti dítěte
6.1 Introverze a extraverze v kresbě
6.2 Emoce a kresba
6.3 Psychologický a symbolický význam barev
7. Další možnosti práce s dětským výtvarným projevem
7.1 Práce s mandalami
7.2 Kresba přírody
7.3 Život a smrt v dětské kresbě
8. Kresebná kazuistika
8.1 Co je to kazuistika
8.2 Struktura kresebné kazuistiky
8.3 Ukázky kresebných kazuistik
8.3.1 Kresba postavy
8.3.2 Kresba na téma „co rád děláš“
8.3.3 Volná kresba
8.3.4 Volná kresba 2
8.3.5 Kresba začarované rodiny 1
8.3.6 Kresba začarované rodiny 2
8.3.7 Kresba rodičů
8.3.8 Kresba na téma „co mě zajímá“
Závěr
Souhrn
Summary
Seznam použitých zdrojů a literatury
Recenze
Čtenář se postupně přesvědčuje o tom, že každý kresebný projev je zcela jedinečným vyjádřením svého tvůrce, je spojen s rozvojem jeho poznávacích procesů a s citovým doprovodem všech prožitých zkušeností. A tak se v této pozoruhodné publikaci může čtenář postupně seznámit s poznatky o fázích vývoje dětské kresby, o jejích významech a funkcích, o možnostech a zásadách jejího využití. […] Autorky poskytují mnoho důkazů pro oprávněnost tvrzení, že dětská kresba a kresba obecně je v dnešní době považována za jeden z nejdůležitějších způsobů vyjádření a je spojována s projevem osobnosti jako celku.
doc. PhDr. Alena Petrová, Ph.D., PdF OU, Ostrava
Jde skutečně o potřebnou a kvalitně napsanou práci, která může svojí uceleností, ale i členěním přinést další vhled do dětské kresby jak pedagogům předškolních či školních zařízení, tak rodičům a případným zájemcům.
doc. PhDr. Josef Konečný, CSc., PdF UP, Olomouc
O Autorovi
Plevová IrenaVystudovala jednooborovou psychologii na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Nyní působí na Katedře psychologie a patopsychologie Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Vyučuje psychologii obecnou, psychologii vývojovou a základy psychoterapie.
V publikaci zúročila bohaté zkušenosti s dětským výtvarným projevem, zkušenosti z poradenské praxe a z celoživotního vzdělávání pedagogů. Dlouhodobě vedla workshopy a praktické (sebezkušenostní) semináře se zaměřením na význam a využití dětské kresby v pedagogické a speciálněpedagogické praxi. Zabývá se mimo jiné problematikou zátěžových situací, motivací v edukačním prostředí a připraveností dětí k zahájení školní docházky.
Pugnerová MichaelaVystudovala jednooborovou odbornou psychologii na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci.
Pracuje jako odborná asistentka Katedry psychologie a patopsychologie Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, kde již léta vyučuje vývojovou psychologii, přehled poruch psychického vývoje a psychologii práce.
Má bohatou praxi v pedagogicko-psychologickém poradenství a je vedoucí Vysokoškolské psychologické poradny při PdF UP.
Dlouhodobě se mimo jiné zabývá problematikou školní zralosti a kvalitou života pedagogů.
Nyní působí externě rovněž na Katedře pedagogické a školní psychologie Ostravské univerzity, kde vyučuje přehled poruch psychického vývoje a psychologii handicapu.