0 Ks
0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Dětský výtvarný projev

V pedagogické praxi

E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
331  298 
Ihned ke stažení
i: 43391 n: 27149469r: 9338
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
389  331 
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 10. 10. 2024 15:54
i: 42983 n: 27102181r: 9338
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Seznamte se s interpretací dětských kreseb a možnostmi jejího praktického využití pro pedagogickou a speciálně-pedagogickou praxi.

Předložená kniha vás názorným a komplexním způsobem seznámí s charakteristikami výtvarného projevu dětí. Zabývá se jak normami, tak patologií a výklad doplňuje autentickými ukázkami výkresů dětí z vlastní odborné praxe autorek.

Čtenářům představuje základní pojmy a zvláštnosti projevů v dětské kresbě a také možnosti jejich využití například v edukačním procesu. Opomenuta nejsou ani úskalí diagnostických metod, která jsou významná zejména pro učitele.

Publikace je určena primárně pro studenty pedagogických i dalších oborů z pomáhajících profesí, odborníkům, ale také rodičům, prarodičům a širší veřejnosti, která se o dětský výtvarný projev zajímá.

Doprava ZDARMA končí za:

Z obsahu knihy Dětský výtvarný projev

1. Význam dětského výtvarného projevu
1.1 Zásady práce s výtvarným projevem dětí
1.2 Psychologický význam dětské kresby
1.3 Faktory ovlivňující výtvarný projev dětí
2. Vývoj dětské kresby
2.1 Vývojové fáze dětské kresby
2.1.1 Presymbolická fáze kresby
2.1.2 Přechod na symbolickou úroveň kresby
2.1.3 Fáze symbolické kresby
2.1.4 Přechod k vizuálnímu realismu a fáze druhotné schematizace
3. Kresba postavy
3.1 Vývoj kresby postavy
3.2 Školní zralost a připravenost
3.3 Specifické znaky v kresbě postavy předškolních dětí
3.4 Kresba postavy u dětí nezralých pro školu
4. Kresba postavy u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
4.1 Kresba postavy dítěte s mentálním postižením
4.2 Kresba postavy dítěte s ADHD
4.3 Kresba postavy dítěte s poruchou autistického spektra
4.4 Kresba (nejen) postavy jedince s tělesným postižením
4.5 Kresba „začarované“ postavy dítěte se syndromem CAN
4.6 Kresba dítěte žijícího v extrémních sociálních podmínkách
4.7 Kresba dítěte s některými dalšími typy postižení
5. Kresba rodiny
5.1 Vývojové fáze kresby rodiny
5.2 Hodnocení kresby rodiny
5.3 Kresba začarované rodiny
6. Kresba jako prostředek k poznávání osobnosti dítěte
6.1 Introverze a extraverze v kresbě
6.2 Emoce a kresba
6.3 Psychologický a symbolický význam barev
7. Další možnosti práce s dětským výtvarným projevem
7.1 Práce s mandalami
7.2 Kresba přírody
7.3 Život a smrt v dětské kresbě
8. Kresebná kazuistika
8.1 Co je to kazuistika
8.2 Struktura kresebné kazuistiky
8.3 Ukázky kresebných kazuistik
8.3.1 Kresba postavy
8.3.2 Kresba na téma „co rád děláš“
8.3.3 Volná kresba
8.3.4 Volná kresba 2
8.3.5 Kresba začarované rodiny 1
8.3.6 Kresba začarované rodiny 2
8.3.7 Kresba rodičů
8.3.8 Kresba na téma „co mě zajímá“
Závěr
Souhrn
Summary
Seznam použitých zdrojů a literatury

Tištěná kniha

Datum vydání: 20.07.2022
Katalogové číslo: 21013
ISBN: 978-80-271-0218-1
Formát / stran: 167×240, 208 stran
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 12.59MB | 12.59MB | 8.55MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Nakladatel: Grada

Recenze

Čtenář se postupně přesvědčuje o tom, že každý kresebný projev je zcela jedinečným vyjádřením svého tvůrce, je spojen s rozvojem jeho poznávacích procesů a s citovým doprovodem všech prožitých zkušeností. A tak se v této pozoruhodné publikaci může čtenář postupně seznámit s poznatky o fázích vývoje dětské kresby, o jejích významech a funkcích, o možnostech a zásadách jejího využití. […] Autorky poskytují mnoho důkazů pro oprávněnost tvrzení, že dětská kresba a kresba obecně je v dnešní době považována za jeden z nejdůležitějších způsobů vyjádření a je spojována s projevem osobnosti jako celku.
doc. PhDr. Alena Petrová, Ph.D., PdF OU, Ostrava

Jde skutečně o potřebnou a kvalitně napsanou práci, která může svojí uceleností, ale i členěním přinést další vhled do dětské kresby jak pedagogům předškolních či školních zařízení, tak rodičům a případným zájemcům.
doc. PhDr. Josef Konečný, CSc., PdF UP, Olomouc

Poškozené knihy


Poškození knihy nemá žádný vliv na obsah. Kniha může mít například zažloutlé či vybledlé listy, natrženou nebo odřenou obálku, mírně naražené rohy či jiné podobné mechanické poškození, které však nebrání jejímu přečtení.

Více informací o poškozených knihách naleznete zde.
Dětský výtvarný projev

Tištěná kniha

Datum vydání: 20.07.2022
Katalogové číslo: 21013
ISBN: 978-80-271-0218-1
Formát / stran: 167×240, 208 stran
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 12.59 MB | 12.59 MB | 8.55 MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Jazyk: Čeština
Nakladatel: Grada

Dětský výtvarný projev

V pedagogické praxi

E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
331  298 
Ihned ke stažení
i: 43391 n: 27149469r: 9338
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i
Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.

Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
389  331 
Sklademi

Poslední aktualizace skladu 10. 10. 2024 15:54
i: 42983 n: 27102181r: 9338
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Seznamte se s interpretací dětských kreseb a možnostmi jejího praktického využití pro pedagogickou a speciálně-pedagogickou praxi.

Předložená kniha vás názorným a komplexním způsobem seznámí s charakteristikami výtvarného projevu dětí. Zabývá se jak normami, tak patologií a výklad doplňuje autentickými ukázkami výkresů dětí z vlastní odborné praxe autorek.

Čtenářům představuje základní pojmy a zvláštnosti projevů v dětské kresbě a také možnosti jejich využití například v edukačním procesu. Opomenuta nejsou ani úskalí diagnostických metod, která jsou významná zejména pro učitele.

Publikace je určena primárně pro studenty pedagogických i dalších oborů z pomáhajících profesí, odborníkům, ale také rodičům, prarodičům a širší veřejnosti, která se o dětský výtvarný projev zajímá.

Doprava ZDARMA končí za:

Z obsahu knihy Dětský výtvarný projev

1. Význam dětského výtvarného projevu
1.1 Zásady práce s výtvarným projevem dětí
1.2 Psychologický význam dětské kresby
1.3 Faktory ovlivňující výtvarný projev dětí
2. Vývoj dětské kresby
2.1 Vývojové fáze dětské kresby
2.1.1 Presymbolická fáze kresby
2.1.2 Přechod na symbolickou úroveň kresby
2.1.3 Fáze symbolické kresby
2.1.4 Přechod k vizuálnímu realismu a fáze druhotné schematizace
3. Kresba postavy
3.1 Vývoj kresby postavy
3.2 Školní zralost a připravenost
3.3 Specifické znaky v kresbě postavy předškolních dětí
3.4 Kresba postavy u dětí nezralých pro školu
4. Kresba postavy u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
4.1 Kresba postavy dítěte s mentálním postižením
4.2 Kresba postavy dítěte s ADHD
4.3 Kresba postavy dítěte s poruchou autistického spektra
4.4 Kresba (nejen) postavy jedince s tělesným postižením
4.5 Kresba „začarované“ postavy dítěte se syndromem CAN
4.6 Kresba dítěte žijícího v extrémních sociálních podmínkách
4.7 Kresba dítěte s některými dalšími typy postižení
5. Kresba rodiny
5.1 Vývojové fáze kresby rodiny
5.2 Hodnocení kresby rodiny
5.3 Kresba začarované rodiny
6. Kresba jako prostředek k poznávání osobnosti dítěte
6.1 Introverze a extraverze v kresbě
6.2 Emoce a kresba
6.3 Psychologický a symbolický význam barev
7. Další možnosti práce s dětským výtvarným projevem
7.1 Práce s mandalami
7.2 Kresba přírody
7.3 Život a smrt v dětské kresbě
8. Kresebná kazuistika
8.1 Co je to kazuistika
8.2 Struktura kresebné kazuistiky
8.3 Ukázky kresebných kazuistik
8.3.1 Kresba postavy
8.3.2 Kresba na téma „co rád děláš“
8.3.3 Volná kresba
8.3.4 Volná kresba 2
8.3.5 Kresba začarované rodiny 1
8.3.6 Kresba začarované rodiny 2
8.3.7 Kresba rodičů
8.3.8 Kresba na téma „co mě zajímá“
Závěr
Souhrn
Summary
Seznam použitých zdrojů a literatury

Recenze

Čtenář se postupně přesvědčuje o tom, že každý kresebný projev je zcela jedinečným vyjádřením svého tvůrce, je spojen s rozvojem jeho poznávacích procesů a s citovým doprovodem všech prožitých zkušeností. A tak se v této pozoruhodné publikaci může čtenář postupně seznámit s poznatky o fázích vývoje dětské kresby, o jejích významech a funkcích, o možnostech a zásadách jejího využití. […] Autorky poskytují mnoho důkazů pro oprávněnost tvrzení, že dětská kresba a kresba obecně je v dnešní době považována za jeden z nejdůležitějších způsobů vyjádření a je spojována s projevem osobnosti jako celku.
doc. PhDr. Alena Petrová, Ph.D., PdF OU, Ostrava

Jde skutečně o potřebnou a kvalitně napsanou práci, která může svojí uceleností, ale i členěním přinést další vhled do dětské kresby jak pedagogům předškolních či školních zařízení, tak rodičům a případným zájemcům.
doc. PhDr. Josef Konečný, CSc., PdF UP, Olomouc

O Autorovi

Plevová Irena
Vystudovala jednooborovou psychologii na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Nyní působí na Katedře psychologie a patopsychologie Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Vyučuje psychologii obecnou, psychologii vývojovou a základy psychoterapie.

V publikaci zúročila bohaté zkušenosti s dětským výtvarným projevem, zkušenosti z poradenské praxe a z celoživotního vzdělávání pedagogů. Dlouhodobě vedla workshopy a praktické (sebezkušenostní) semináře se zaměřením na význam a využití dětské kresby v pedagogické a speciálněpedagogické praxi. Zabývá se mimo jiné problematikou zátěžových situací, motivací v edukačním prostředí a připraveností dětí k zahájení školní docházky.
Pugnerová Michaela
Vystudovala jednooborovou odbornou psychologii na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci.
Pracuje jako odborná asistentka Katedry psychologie a patopsychologie Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, kde již léta vyučuje vývojovou psychologii, přehled poruch psychického vývoje a psychologii práce.

Má bohatou praxi v pedagogicko-psychologickém poradenství a je vedoucí Vysokoškolské psychologické poradny při PdF UP.
Dlouhodobě se mimo jiné zabývá problematikou školní zralosti a kvalitou života pedagogů.

Nyní působí externě rovněž na Katedře pedagogické a školní psychologie Ostravské univerzity, kde vyučuje přehled poruch psychického vývoje a psychologii handicapu.

Hodnocení čtenářů

Neověřené recenze: Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 509 
E-kniha 458 
Tištěná 186 
E-kniha 167 
Tištěná 467 
E-kniha 420 
Tištěná 594 
E-kniha 535 
Tištěná 280 
E-kniha 252 
E-kniha 272 

Přihlášení k newsletteru

Vyberte si prosím obory, které vás zajímají a my vám budeme zasílat informace o knihách přizpůsobené vašemu zájmu



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace



 

 

 
Síla hesla:
 

 
 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.