0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Speciální pedagogika v praxi

Komplexní péče o děti se SPUCH
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodánr: 7337
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
254
Ihned ke stažení
i: 20081 n: 24781877r: 7337
Děti se specifickými poruchami učení a chování (SPUCH) tvoří dlouhodobě nejpočetnější skupinu zdravotně postižených žáků integrovaných v běžných školách. Přestože se jejich potíže zpravidla projeví především v souvislosti s osvojováním základních školních dovedností, je dnes více než jasné, že se promítají také do dalších oblastí školní výuky a do oblasti sociálních vztahů. Základní předností publikace je především komplexní pojetí problematiky péče o děti se SPUCH, na současném trhu takto pojatá publikace chybí. S pomocí knihy získají čtenáři ucelený přehled o dané problematice a zároveň lépe porozumí situaci dítěte se SPUCH a budou umět volit vhodné výchovně-vzdělávací postupy ke zmírnění stávajících obtíží dětí a k zamezení vzniku obtíží dalších.Kniha je určená studentům pedagogických věd a psychologie na SŠ i VŠ, začínajícím speciálním pedagogům, poradenským a školním psychologům, učitelům prvního i druhého stupně a také rodičům a prarodičům dětí se SPUCH.

Z obsahu knihy Speciální pedagogika v praxi

Použité ikony

Úvod

1. Specifické poruchy učení a chování
1.1 Historický vývoj specifických poruch učení
1.1.1 Historický vývoj specifických poruch učení v zahraničí
1.1.2 Historický vývoj specifických poruch učení u nás
1.2 Historický vývoj specifických poruch chování
1.3 Specifické poruchy učení - charakteristika
1.3.1 Přehled symptomů specifických poruch učení
1.3.2 Druhy specifických poruch učení
1.4 Specifické poruchy chování - charakteristika
1.4.1 Pojmy LMD a ADHD
1.4.2 Přehled symptomů specifických poruch chování
1.5 Současný systém péče o žáky se specifickými poruchami učení a chování
1.5.1 Školy
1.5.2 Pedagogicko-psychologické poradny
1.5.3 Speciálněpedagogická centra
1.5.4 Střediska výchovné péče
1.5.5 Dys-centra
1.5.6 Zdravotnictví
1.5.7 Soukromý sektor

2. Diagnostika
2.1 Úvod do problematiky diagnostiky
2.2 Druhy diagnostiky
2.3 Typy diagnostiky
2.4 Diagnostický proces
2.4.1 Východiska diagnostického procesu
2.4.2 Vstupní diagnostika
2.4.3 Diagnostické pomůcky
2.4.4 Diagnostika specifických poruch učení a chování
2.4.5 Diagnostika specifických poruch učení a chování na základní škole učitelem

3. Komunikace ve školní a rodinné edukaci
3.1 Komunikace ve škole
3.2 Teorie spětí školy a rodiny
3.2.1 Faktory ovlivňující komunikaci rodič-učitel-žák
3.2.2 Mediace - podpora komunikace v rodinné edukaci
3.3.1 Oblasti podpory
3.3.2 Podpora interakcí v rodině ze strany veřejně činných organizací

4. Způsoby práce s dětmi se specifickými poruchami učení a chování
4.1 Rehabilitace
4.2 Kompenzace
4.3 Terapie
4.3.1 Neuropsychologická terapie a dyslexie
4.3.2 Kognitivně-behaviorální psychoterapie
4.3.3 Psychoanalytická psychoterapie
4.3.4 Rodinná terapie
4.3.5 Další druhy terapeutických postupů

5. Nápravné (reedukační) programy
5.1 Percepčně-motorická nápravná cvičení
5.2 MAXÍK
5.3 HYPO
5.4 Feuersteinova metoda
5.5 Programy Kuncové
5.5.1 KUPREV
5.5.2 KUMOT
5.5.3 KUPOZ
5.5.4 KUPUB
5.5.5 KUKUČ
5.6 Trénink jazykových schopností podle D. B. Elkonina - V Krajině slov a hlásek
5.7 Já na to mám
5.8 Využití informačních technologií v nápravných programech
5.8.1 Počítačové reedukační programy

6. Nápravné (reedukační) pomůcky
6.1 Zraková percepce
6.2 Sluchová percepce
6.3 Pozornost
6.4 Motorika, jemná motorika, grafomotorika
6.5 Pravolevá orientace
6.6 Matematické představy
6.7 Další pomůcky pro reedukaci a výuku dětí se specifickými poruchami učení a chování

7. Edukační techniky podporující osobnostní rozvoj u dětí se specifickými poruchani učení a chování
7.1 Pozitivní scénář života
7.2 Profil mé osobnosti
7.3 Videotrénink interkací
7.4 Skupiny osobnostního a sociálního rozvoje
7.4.1 Cílové kompetence ve skupinách osobnostního rozvoje
7.4.2 Metody rozvoje kompetencí
7.4.3 Vrstevnické skupiny
7.5 Režimová opatření
7.6 Neurolingvistické programování

8. Relaxační techniky
8.1 Základní relaxační techniky
8.2 Základní relaxační polohy
8.3 Relaxační postupy a techniky
8.3.1 Relaxace na bázi dechových cvičení
8.3.2 Autogenní trénink - relaxační technika podle Schultze
8.3.3 Jacobsonova metoda - metoda progresivní relaxace
8.3.4 Alexandrova technika
8.3.5 Bensonova relaxační odpověď
8.3.6 Aromaterapie
8.3.7 Bodová relaxace
8.3.8 Sofrologická technika - tělesná relaxace
8.3.9 Couéismus
8.3.10 Psychowalkman
8.3.11 EEG Biofeedback
8.4 Kdy je cvičení relaxačních technik nevhodné?

9. Masáž jako prostředek relaxace
9.1 Automasáž obličeje a hlavy
9.2 Míčková facilitace - míčkování
9.3 Reflexologie

Slovníček pojmů
Literatura
Shrnutí
Summary
Jmenný rejstřík
Věcný rejstřík
Autorky publikace

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 9.4MB | 4.64MB | 6.59MB
Druh ochrany: Sociální ochrana
Speciální pedagogika v praxi

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 9.4MB | 4.64MB | 6.59MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Speciální pedagogika v praxi

Komplexní péče o děti se SPUCH
Děti se specifickými poruchami učení a chování (SPUCH) tvoří dlouhodobě nejpočetnější skupinu zdravotně postižených žáků integrovaných v běžných školách. Přestože se jejich potíže zpravidla projeví především v souvislosti s osvojováním základních školních dovedností, je dnes více než jasné, že se promítají také do dalších oblastí školní výuky a do oblasti sociálních vztahů. Základní předností publikace je především komplexní pojetí problematiky péče o děti se SPUCH, na současném trhu takto pojatá publikace chybí. S pomocí knihy získají čtenáři ucelený přehled o dané problematice a zároveň lépe porozumí situaci dítěte se SPUCH a budou umět volit vhodné výchovně-vzdělávací postupy ke zmírnění stávajících obtíží dětí a k zamezení vzniku obtíží dalších.Kniha je určená studentům pedagogických věd a psychologie na SŠ i VŠ, začínajícím speciálním pedagogům, poradenským a školním psychologům, učitelům prvního i druhého stupně a také rodičům a prarodičům dětí se SPUCH.
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
Titul doprodánr: 7337
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
254
Ihned ke stažení
i: 20081 n: 24781877r: 7337

Z obsahu knihy Speciální pedagogika v praxi

Použité ikony

Úvod

1. Specifické poruchy učení a chování
1.1 Historický vývoj specifických poruch učení
1.1.1 Historický vývoj specifických poruch učení v zahraničí
1.1.2 Historický vývoj specifických poruch učení u nás
1.2 Historický vývoj specifických poruch chování
1.3 Specifické poruchy učení - charakteristika
1.3.1 Přehled symptomů specifických poruch učení
1.3.2 Druhy specifických poruch učení
1.4 Specifické poruchy chování - charakteristika
1.4.1 Pojmy LMD a ADHD
1.4.2 Přehled symptomů specifických poruch chování
1.5 Současný systém péče o žáky se specifickými poruchami učení a chování
1.5.1 Školy
1.5.2 Pedagogicko-psychologické poradny
1.5.3 Speciálněpedagogická centra
1.5.4 Střediska výchovné péče
1.5.5 Dys-centra
1.5.6 Zdravotnictví
1.5.7 Soukromý sektor

2. Diagnostika
2.1 Úvod do problematiky diagnostiky
2.2 Druhy diagnostiky
2.3 Typy diagnostiky
2.4 Diagnostický proces
2.4.1 Východiska diagnostického procesu
2.4.2 Vstupní diagnostika
2.4.3 Diagnostické pomůcky
2.4.4 Diagnostika specifických poruch učení a chování
2.4.5 Diagnostika specifických poruch učení a chování na základní škole učitelem

3. Komunikace ve školní a rodinné edukaci
3.1 Komunikace ve škole
3.2 Teorie spětí školy a rodiny
3.2.1 Faktory ovlivňující komunikaci rodič-učitel-žák
3.2.2 Mediace - podpora komunikace v rodinné edukaci
3.3.1 Oblasti podpory
3.3.2 Podpora interakcí v rodině ze strany veřejně činných organizací

4. Způsoby práce s dětmi se specifickými poruchami učení a chování
4.1 Rehabilitace
4.2 Kompenzace
4.3 Terapie
4.3.1 Neuropsychologická terapie a dyslexie
4.3.2 Kognitivně-behaviorální psychoterapie
4.3.3 Psychoanalytická psychoterapie
4.3.4 Rodinná terapie
4.3.5 Další druhy terapeutických postupů

5. Nápravné (reedukační) programy
5.1 Percepčně-motorická nápravná cvičení
5.2 MAXÍK
5.3 HYPO
5.4 Feuersteinova metoda
5.5 Programy Kuncové
5.5.1 KUPREV
5.5.2 KUMOT
5.5.3 KUPOZ
5.5.4 KUPUB
5.5.5 KUKUČ
5.6 Trénink jazykových schopností podle D. B. Elkonina - V Krajině slov a hlásek
5.7 Já na to mám
5.8 Využití informačních technologií v nápravných programech
5.8.1 Počítačové reedukační programy

6. Nápravné (reedukační) pomůcky
6.1 Zraková percepce
6.2 Sluchová percepce
6.3 Pozornost
6.4 Motorika, jemná motorika, grafomotorika
6.5 Pravolevá orientace
6.6 Matematické představy
6.7 Další pomůcky pro reedukaci a výuku dětí se specifickými poruchami učení a chování

7. Edukační techniky podporující osobnostní rozvoj u dětí se specifickými poruchani učení a chování
7.1 Pozitivní scénář života
7.2 Profil mé osobnosti
7.3 Videotrénink interkací
7.4 Skupiny osobnostního a sociálního rozvoje
7.4.1 Cílové kompetence ve skupinách osobnostního rozvoje
7.4.2 Metody rozvoje kompetencí
7.4.3 Vrstevnické skupiny
7.5 Režimová opatření
7.6 Neurolingvistické programování

8. Relaxační techniky
8.1 Základní relaxační techniky
8.2 Základní relaxační polohy
8.3 Relaxační postupy a techniky
8.3.1 Relaxace na bázi dechových cvičení
8.3.2 Autogenní trénink - relaxační technika podle Schultze
8.3.3 Jacobsonova metoda - metoda progresivní relaxace
8.3.4 Alexandrova technika
8.3.5 Bensonova relaxační odpověď
8.3.6 Aromaterapie
8.3.7 Bodová relaxace
8.3.8 Sofrologická technika - tělesná relaxace
8.3.9 Couéismus
8.3.10 Psychowalkman
8.3.11 EEG Biofeedback
8.4 Kdy je cvičení relaxačních technik nevhodné?

9. Masáž jako prostředek relaxace
9.1 Automasáž obličeje a hlavy
9.2 Míčková facilitace - míčkování
9.3 Reflexologie

Slovníček pojmů
Literatura
Shrnutí
Summary
Jmenný rejstřík
Věcný rejstřík
Autorky publikace

O Autorovi

Švamberk Šauerová Markéta

Vystudovala obor pedagogika-psychologie a obor psychologie na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Doktorská studia absolvovala na téže fakultě, v oboru pedagogika. Již během studií se věno vala využití arteterapie a muzikoterapie při práci s klientem. Při studiu v zahraničí na Freie Universität Berlin se hlouběji zabývala oblastí rozvoje komunikačních dovedností.Dlouhodobě pracovala v Pedagogicko-psychologické poradně Praha 4, rovněž působila jako učitelka specializované třídy na ZŠ Angel v  Praze 4. Od roku 2006 působí na Vysoké škole tělesné výchovy a sportu PALESTRA, specializuje se na využití projektů v edukační praxi pro vybrané cílové skupiny (děti, senioři, handicapovaní) a využití speciálněpedagogických metod pro práci s dětmi s poruchami učení a chování podporujících kromě jiného i rozvoj čtenářské gramotnosti u této cílové skupiny. Součástí její specializace je rovněž pedago gicko-psychologická diagnostika. Autorka absolvovala řadu kurzů se zaměřením na arteterapeutické, muzikoterapeutické techniky a kurzy rozvoje komunikačních dovedností. V publikační činnosti se věnuje převážně otázkám tvorby a realizace různě zaměřených edukačních projektů (volnočasové projekty pro vybrané cílové skupiny, projekty prevence rizikového chování, projekty osobnostního rozvoje různých c ílových skupin – učitelů, dětí se specifi ckými poruchami učení a chování, seniorů) a významu komunikace a autority v edukačním procesu (děti, vrstevnické programy, senioři).

Špačková Klára

Vystudovala (2002) speciální pedagogiku a psychologii na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V roce 2011 zde dokončila doktorské studium v programu psychologie. Ve své magisterské i disert ační práci se zabývala problematikou osvojování cizích jazyků u žáků se specifi ckými poruchami učení. Od roku 2003 se jako výzkumná asistentka podílí na mezinárodních výzkumech počátečních gramotnost ních dovedností. Přednáší na katedře psychologie Pedagogické fakulty UK v Praze a na katedře pedagogiky a psychologie Vysoké školy tělesné výchovy a sportu PALESTRA.

Nechlebová Eva

Po absolvování Střední zdravotnické školy obor rehabilitační pracovník nastoupila v roce 1991 na Kliniku rehabilitačního lékařství Univerzity Karlovy v Praze jako fyzioterapeutka. Po absolvování nástu pní praxe byla v roce 1992 přijata na neurologickou kliniku Univerzity Karlovy v Praze jako fyzioterapeutka specialistka, kde působila do roku 1996. V letech 1997–2003 pracovala jako fyzioterapeutka s pecialistka v soukromém rehabilitačním zařízení. V roce 1997 ukončila bakalářské studium na Fakultě tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy obor tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených.Po kračovala v magisterském studijním programu Učitelství pro střední školy v oboru tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených, který úspěšně ukončila v roce 2000. V rámci postgraduálního vzděláván í absolvovala specializační studium v oboru léčebná tělesná výchova v Brně v roce 2004. Dlouhodobě působí jako vyučující odborných biomedicínských předmětů, na Akademii tělesné výchovy a sportu PALEST RA působí od roku 2003 a na Vysoké škole tělesné výchovy a sportu PALESTRA od roku 2004. Dále v rámci svého odborného zájmu o problematiku seniorů spolupracuje jako dobrovolnice s doléčovacím ústavem Nemocnice Měšice, s panem prof. MUDr. Oskarem Andryskem, DrSc., na tvorbě aktivizačních programů pro seniory jako prevenci negativních vlivů hospitalizace. V roce 2012 úspěšně dokončila doktorská stud ia v programu andragogika na Univerzitě Jana Amose Komenského v Praze.

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 399
E-kniha 339
Tištěná 189
E-kniha 161
Tištěná 229
E-kniha 195
Tištěná 599
E-kniha 509
Tištěná 219
E-kniha 186
Tištěná 249
E-kniha 212

Novinky a akční nabídky knih

Přeji si být informován o novinkách


















Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace