Strategický marketing
Strategie a trendy – 3. přepracované a rozšířené vydání
Tištěná kniha
Brožovaná vazba
i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit v kamených knihkupectvích.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
599 Kč 509 KčSkladem
i
Poslední aktualizace skladu 14. 10. 2024 18:43
i: 45844 n: 27137220r: 13197 i Doporučená maloobchodní cena (DMOC) za kterou je možné knihu běžně zakoupit u obchodních partnerů.
Zvýrazněná cena je naše aktuální prodejní cena.
509 Kč 458 KčIhned ke stažení
i: 46037 n: 24748993r: 13197 Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Kniha přináší komplexní přehled nástrojů a technik strategického řízení a marketingu v reakci na současné globální výzvy a trendy vyvolané globalizací, pandemiemi, politicko-ekonomickou situací a dalšími příčinami. V novém vydání autoři věnují větší pozornost udržitelnému rozvoji a reagují na změny probíhající všude kolem nás – na vliv nových technologií a s nimi spojeného průmyslu 4.0 a umělé inteligence. V návaznosti na tyto změny se mění i marketing a na výsluní se dostávají tzv. digitální marketing a zákaznická oddělení.
Výklad pokrývá všechna témata strategického marketingu v logické návaznosti: od vysvětlení podstaty strategického řízení firem přes jednotlivé etapy strategického řídicího procesu až po propojení strategického řízení se strategickým marketingem. Autoři vycházejí ze svých praktických zkušeností z dlouholeté pedagogické i profesní praxe.
Publikace je určena vlastníkům firem, manažerům, marketingovým pracovníkům, studentům vysokých škol a MBA programů a všem zájemcům, kteří se chtějí blíže seznámit se strategickým marketingem.
Proč nakupovat u nás?
Doprava nad
700 Kč zdarma
Soubory ke stažení
Z obsahu knihy Strategický marketing
O autorech
Předmluva
1. Strategické řízení firem a organizací – limitující faktor marketingového procesu
1.1 Podstata podnikání
1.2 Podstata a důležitost strategického řízení firem a organizací
1.2.1 Vize
1.2.2 Poslání – mise
1.2.3 Globální firemní cíle
1.2.4 Analýza prostředí, podnikatelského portfolia a scénáře vývoje prostředí
1.2.5 Typologie firemních strategií
1.3 Proces strategického řízení v kostce
1.3.1 Strategické plánování
1.3.2 Realizace
1.3.3 Kontrola
1.4 Vzájemné vazby mezi strategickým řízením a strategickým marketingem
Shrnutí
2. Marketingová koncepce
2.1 Vývoj podnikatelských koncepcí
2.2 Marketing
2.2.1 Marketingový směnný proces – marketingová koncepce
2.3 Trhy a konkurenční prostor
2.3.1 Analýza poptávky a nabídky
2.3.2 Typy trhů
2.3.3 Velikost, analýza a struktura trhů – kvantifikace poptávky
2.3.4 Změny podoby trhů a tendence v jejich vývoji
2.3.5 Tržně orientované strategie
Shrnutí
3. Rozvoj a plánování strategického marketingu
3.1 Strategický marketing
3.1.1 Strategický marketing jako součást marketingového procesu tvorby a předávání hodnot
3.2 Strategické marketingové řízení
3.3 Marketingové strategické plánování
3.3.1 Stručný přehled typů a stylů plánování
3.4 Jednotlivé fáze marketingového strategického plánování
3.4.1 Fáze analýzy a prognózy
3.4.2 Cíle a strategie podnikatelských oborů / strategických podnikatelských jednotek
3.4.3 Určení strategie subjektů trhu
3.4.4 Hodnocení a volba strategií
3.4.5 Strategické rozpočtování
3.4.6 Implementace marketingových strategií
3.4.7 Kontrola marketingové strategie
3.5 Marketingový plán
3.6 Přístupy, metody a operace v marketingovém strategickém projektování
Shrnutí
4. Marketingová situační analýza a predikce vývoje
4.1 Situační analýza
4.2 Analýza prostředí firmy
4.2.1 Vnější prostředí
4.2.2 Vnitřní prostředí
4.3 Predikce vývoje prostředí
4.4 Proces strategické analýzy a predikce vývoje
4.5 Marketingový informační systém a social business
Shrnutí
5. Specifické metody marketingové situační analýzy
5.1 Marketingová situační analýza a metody interpretace dat
5.2 SWOT analýza, matice TOWS a matice SPACE
5.3 Metody portfolio analýzy a jejich modifikace
5.3.1 Portfolio matice BCG (Boston Consulting Group) – The Growth Share Matrix
5.3.2 Portfolio matice GE (General Electric Business Screen) firmy McKinsey
5.3.3 Portfoliové matice životního cyklu odvětví (prostředí)
5.3.4 Ohmaeho strategická matice
5.4 Analýza zákaznického portfolia
5.5 Analýza zkušenostního efektu, tzv. zkušenostní křivky
5.6 Analýza strategických skupin
5.7 Analýza konkurenční výhody
5.8 Analýza struktury sortimentu nabídky – model Petra Druckera
5.9 Analýza tržních mezer – GAP analýza
5.10 Souřadnicové sítě
5.11 Metoda ABC (P-Q analýza či Pareto analýza)
5.12 Benchmarking
Shrnutí
6. Strategické marketingové cíle a marketingové strategie
6.1 Stanovení marketingových cílů
6.2 Příprava marketingové strategie
6.2.1 Cílové trhy a cílový marketing
6.3 Formulování marketingových strategií
6.3.1 Parciální strategie
6.3.2 Integrované strategie
6.4 Vyhodnocování strategií
6.5 Formulování programu
Shrnutí
7. Udržitelný rozvoj a marketing
7.1 Udržitelný rozvoj – pilíře a cíle
7.1.1 Udržitelný rozvoj – naplňování a měření
7.1.2 UN Global Compact
7.1.3 SDG Compass
7.2 Společenská odpovědnost firem
7.3 Sociální marketing
7.3.1 Sociální reklama a její témata
7.3.2 Dilemata sociálního marketingu
7.4 Zelený marketing
7.4.1 Greenwashing
7.4.2 Zelená image – udržitelné reklamní materiály
7.4.3 Zelená firemní kultura
7.4.4 Caused-related marketing
7.4.5 Problémy zeleného marketingu
7.5 Cirkulární ekonomie
Shrnutí
8. Marketingový mix
8.1 Volba strategie marketingového mixu
8.2 Audit marketingového mixu
Shrnutí
9. Produktová politika a strategie
9.1 Produkt – různá vnímání produktu
9.1.1 Klasifikace produktů
9.2 Marketingová struktura produktu
9.2.1 Technická a marketingová způsobilost produktů
9.3 Produktové strategie
9.3.1 Strategie atributů/znaků produktu
9.3.2 Životní cyklus produktu a strategie s ním související
9.4 Produktová politika
9.5 Produktová inovace
9.5.1 Inovace podle životního cyklu produktu/výrobku
9.6 Proces tvorby nového produktu
9.6.1 Strategický plán nového produktu
9.7 Produktový audit – formou odpovědí na otázky
Shrnutí
10. Distribuční politika a strategie
10.1 Distribuce a distribuční politika
10.1.1 Tvorba a doručení hodnoty
10.1.2 Distribuční politika
10.2 Distribuční cesty a jejich uspořádání
10.2.1 Funkce distribučních cest
10.2.2 Typy distribučních cest
10.3 Tvorba distribučního systému a stanovení distribuční strategie
10.3.1 Stanovení cílů distribuce
10.3.2 Vyhodnocení vlivů vnitřního a vnějšího prostředí
10.3.3 Výběr distribuční strategie
10.3.4 Strategie motivace v distribučních cestách
10.3.5 Volba distribuční strategie podle stadia životního cyklu produktu
10.3.6 Vytvoření distribuční taktiky
10.3.7 Řízení distribuční cesty
10.4 Audit distribuce formou odpovědí na otázky
10.5 Místo prodeje
Shrnutí
11. Cenová politika a strategie
11.1 Strategická úloha ceny
11.1.1 Význam ceny pro různé subjekty trhu a její role
11.2 Cenová politika
11.3 Faktory ovlivňující stanovení ceny produktů
11.3.1 Externí faktory
11.3.2 Interní faktory
11.4 Metody stanovení cen
11.4.1 Nákladově orientovaná tvorba ceny
11.4.2 Cena orientovaná na poptávku
11.4.3 Cena stanovená v závislosti na konkurenci
11.4.4 Cena podle vnímání hodnoty zákazníkem
11.4.5 Tvorba cen v závislosti na chování spotřebitele aneb psychologická podstata tvorby cen
11.4.6 Tvorba cen podle hodnoty
11.4.7 Diferencovaná tvorba cen
11.4.8 Adaptivní tvorba cen
11.4.9 Tvorba cen sdílením přínosů a rizika
11.4.10 Tvorba cen aukcí
11.4.11 Tvorba cen obálkovou metodou
11.4.12 Stanovení ceny v praxi
11.5 Postup při tvorbě cenové strategie
11.6 Cenové strategie
11.6.1 Cenové strategie odvozené ze všeobecně platných cílů firem
11.6.2 Cenové strategie v souvislosti se životním cyklem produktu
11.6.3 Cenové strategie pro produktové řady
11.6.4 Přehled některých dalších strategií stanovení cen
11.6.5 Vypracování cenové strategie
11.6.6 Formy propagační tvorby cen
11.6.7 Diskriminační ceny
11.6.8 Cenové redukce
11.7 Audit cenové politiky formou odpovědí na otázky
Shrnutí
12. Komunikační politika a strategie
12.1 Komunikace
12.2 Marketingová komunikace
12.2.1 Marketingová komunikace a GDPR
12.3 Marketingový komunikační mix a strategie
12.3.1 Reklama
12.3.2 Podpora prodeje
12.3.3 Vztahy s veřejností
12.3.4 Osobní prodej
12.3.5 Přímý marketing
12.3.6 Ústně šířená pověst a pověst šířená sociálními sítěmi
12.4 Optimalizace marketingového komunikačního mixu
12.5 Audit marketingové komunikace formou odpovědí na otázky
12.5.1 Nastavení metrik
12.5.2 Efektivita marketingové komunikace
Shrnutí
13. Implementace marketingových strategií a organizace marketingu ve firmě
13.1 Implementace marketingových strategií
13.2 Organizace marketingu ve firmě
13.3 Organizační formy uspořádání marketingového oddělení
13.4 Vztah marketingu k ostatním oddělením (útvarům)
13.5 Strategie budování marketingové organizace ve firmě
Shrnutí
14. Kontrola a zpětná vazba
14.1 Kontrola a hodnocení marketingu
14.2 Marketingová kontrola
14.3 Hodnocení marketingu
14.4 Marketingový audit
Shrnutí
Summary
Seznam obrázků a tabulek
Literatura
Rejstřík
Recenze
Kniha je podrobným a uceleným průvodcem v problematice strategického marketingu. Ať už máte otázky týkající se podstaty podnikání, marketingové koncepce, rozvoje, plánování, analýzy, produktové, cenové, komunikační či distribuční politiky nebo zpětné vazby, zde najdete odpovědi. Publikace se věnuje odborným tématům, ale je psaná srozumitelně, a tak umožňuje dané téma nejen pochopit, ale následně i zapracovat získané poznatky do vašeho podnikání. Nechybí grafy ani tabulky, které názorně zobrazují popisované jevy. Na konci každé kapitoly se nachází seznam klíčových informací, pomocí nichž si v hlavě ukotvíte základy, na které pak můžete plynule navázat při dalším studiu strategického marketingu.
- Celá recenze na: www.lacultura.cz
O Autorovi
Jakubíková DagmarSpecializuje se na problematiku strategického marketingu a marketingových aplikací. Po ukončení vysokoškolského studia pracovala do roku 1990 v podnikové praxi. Poté působila na Ekonomické fakultě Západočeské univerzity v Plzni, kde několik let zastávala funkci vedoucí katedry marketingu, obchodu a služeb. V roce 2000 se vrátila do praxe na pozici náměstka ředitele akciové společnosti Lázně Františkovy Lázně a přednášela na Vysoké škole ekonomické v Praze. Tři roky byla prorektorkou pro vědu a zahraniční vztahy na Vysoké škole hotelové v Praze. Je autorkou učebních textů a odborných článků z oblasti marketingu a marketingových aplikací, franchisingu, cestovního ruchu, podnikové kultury a etiky. Absolvovala zahraniční stáže a přednášela na univerzitách v Evropě, v Asii a v USA. Získala odbornou praxi v řízení změn v Kanadě.
Janeček PetrDoc. Ing. Petr Janeček, Ph.D.
Vystudoval Ekonomickou fakultu Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích v bakalářském a navazujícím magisterském stupni studia v oboru Ekonomika a management ve specializaci Cestovní ruch. Dalším studiem na Fakultě ekonomické Západočeské univerzity v Plzni získal v roce 2017 titul Ph.D. V roce 2022 habilitoval na Fakultě mezinárodních studií Vysoké školy ekonomické v Praze v oboru Mezinárodní ekonomické vztahy. Již během doktorského studia se stal vyučujícím na Fakultě ekonomické ZČU i Ekonomické fakultě JČU. Dnes působí na Fakultě mezinárodních vztahů Vysoké školy ekonomické v Praze a Fakultě ekonomické, Západočeské univerzity v Plzni. Na obou fakultách je garantem několika předmětů na bakalářském i navazujícím magisterském stupni studia. Současně zastává pozici vedoucího Institutu Turismu v České centrále cestovního ruchu CzechTourism.
Věnuje se především tématům spojeným s marketingem a managementem v cestovním ruchu. Konkrétněji se zabývá destinačním marketingem a managementem, spoluprací v cestovním ruchu a poskytováním služeb v cestovním ruchu. Dalším jeho velkým tématem je branding v cestovním ruchu. Je autorem a spoluautorem několika článků v odborných časopisech a příspěvků na odborných vědeckých konferencích. Je také řešitelem či spoluřešitelem řady projektů zaměřených na výzkum nebo aplikaci poznatků do praxe.
Během své praxe přednášel na několika zahraničních pracovištích. Je členem profesních asociací a sdružení (např. SVECR, DMAI, TTRA). Je vedoucím Centra cestovního ruchu na Fakultě ekonomické ZČU, kde spolu se svými kolegy realizují mnoho aktivit v oblasti cestovního ruchu.