0 Ks
0 Ks
0
Nákupní košík je prázdný.

K pokladně

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
349 
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 18.10.2018 19:31
i: 21191 n: 24750392r: 7913
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
297 
Ihned ke stažení
i: 21192 n: 24795751r: 7913
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Vzhledem k odlišnému charakteru uvedených pedagogických věd se jednotlivé části učebnice od sebe poněkud liší způsobem zpracování. Ve všech se ale autoři snažili o navázání dialogu se čtenářem – ať už to bude student, či učitel. V učebnici vedle základního textu najdete i poznámky, odkazy na odbornou literaturu, zajímavosti, a především řadu rozmanitých úkolů. Při jejich řešení si nejlépe uvědomíte, že pedagogiku se nemusíme učit zpaměti jako malou násobilku: mnoho věcí, na něž v pedagogice narážíme, už přece známe z vlastního života. Stačí jen o těchto zkušenostech přemýšlet, konfrontovat je s pedagogickou teorií, diskutovat o nich s učiteli či se spolužáky. Pokud byste si u některých úloh (v didaktické části) nebyli jisti, můžete si svůj názor porovnat s klíčem k jejich řešení. Věříme, že tak bude pro vás pedagogika nejen zábavnější, ale že si zároveň lépe osvojíte „pedagogické myšlení“, které zcela jistě uplatníte i při výkonu pedagogické profese.
Pro pedagogy je zajímavý interaktivní způsob zpracování některých částí učebnice. Bude jim napomáhat k tomu, aby studenty mohli vést k přemýšlení, samostatnosti a spolupráci s učiteli i se spolužáky.

Z obsahu knihy Základní učebnice pedagogiky

Úvod
ČÁST I – OBECNÁ PEDAGOGIKA
1. Dobrodružství výchovy
2. O smyslu výchovy a jejím místě v procesech formování člověka
3. Systém výchovy
3.1 Cíle výchovy
3.2 Podmínky výchovy
3.3 Prostředky výchovy
3.4 Výsledky výchovy
4. Vychovatel a vychovávaný
5. Vzdělání a vzdělávání
6. Výchovně-vzdělávací soustava
7. A co je to vlastně ta pedagogika?
Seznam použité a doporučené literatury k obecné pedagogice
ČÁST II – OBECNÁ DIDAKTIKA
1. Začneme – jak jinak – u Komenského aneb Čím se zabývá didaktika
2. Zase to vyučování…
3. Změna je život aneb Proměny vyučování
4. Bez znalosti cíle nevíme kudy kam…
5. Co bychom se ve škole měli učit aneb Obsah vyučování a vzdělávání
5.1 Obsah vzdělání a vzdělávací programy
6. Cestou necestou aneb Metody vyučování
6.1 Charakteristika vybraných metod vyučování
6.1.1 Brainstorming (brainwriting)
6.1.2 Mentální mapování
6.1.3 Didaktické hry
7. Jak to všechno uspořádat aneb Organizační formy vyučování
8. Umím, umíš, umíme… aneb Hodnocení ve škole
8.1 Funkce hodnocení
8.2 Formativní a sumativní hodnocení
8.3 Známka, nebo slovo?
9. Není škola jako škola…
9.1 Učíme se číst a psát
9.2 Didaktické prvky, které v každé škole nenajdete…
Klíč k řešení vybraných úloh z části II: Obecná didaktika
Seznam použité a doporučené literatury k obecné didaktice
ČÁST III – DĚJINY PEDAGOGIKY
1. Dějiny pedagogiky jako pedagogická disciplína
2. Výchova a pedagogika v období antiky
2.1 Charakteristika historické epochy
2.2 Výchova v období klasického Řecka, helénismu, starověkého Říma
2.2.1 Výchova v období klasického Řecka
2.2.2 Výchova v období helénismu
2.2.3 Výchova ve starověkém Římě
2.3 Teoretikové
So?sté
Sokrates
Platon
Aristoteles
Plutarchos
Marcus Fabius Quintilianus
Sofronius Eusebius Hieronymus
3. Výchova a pedagogika v období středověku
3.1 Charakteristika historické epochy
3.2 Výchova v období středověku
3.2.1 Středověké školy
3.2.2 Výchova rytíře
3.2.3 Učňovství
3.2.4 Školství v Čechách
4. Výchova a pedagogika v období renesance a reformace
4.1 Charakteristika historické epochy
4.2 Výchova a vzdělání v období renesance
4.2.1 Teoretikové a školští reformátoři
4.2.2 Školství a pedagogika v Čechách
5. Pedagogika Jana Amose Komenského
5.1 Východiska Komenského pedagogického díla
5.2Vývoj pedagogických názorů Komenského
5.3 Ohlas Komenského pedagogiky
6. Výchova a pedagogika v období osvícenství
6.1 Charakteristika historické epochy
6.2 Výchova a vzdělání v období osvícenství
6.2.1 Teoretikové a školští reformátoři
6.2.2 Školství v Čechách v době vlády Marie Terezie
7. Výchova, škola a pedagogika v 19. století
7.1 Sociálně-politická a kulturní charakteristika
7.2 Výchova a vzdělání v 19. století
7.2.1 Teoretikové
7.3 Pedagogika a školství v českých zemích
7.3.1 Pedagogika G. A. Lindnera
7.3.2 Školství v českých zemích
8. Výchova, školství a pedagogika ve 20. století
8.1 Pedagogické směry
8.1.1 Směry vzešlé z kritiky herbartismu. Reformní a pragmatická pedagogika
8.1.2 Směry s těžištěm v osobnosti žáka
8.1.3 Směry s těžištěm v sociálních a kulturních strukturách
8.2 Česká škola a pedagogika 20. století
8.2.1 Česká pedagogika od přelomu 19. a 20. století do roku 1948
8.2.2 České školství v období 1918–1948
8.2.3 České školství po roce 1948
8.2.4 Česká pedagogika po roce 1948
Seznam použité a doporučené literatury k dějinám pedagogiky

Tištěná kniha

Datum vydání: 06. 11. 2014
Katalogové číslo: 27039
ISBN: 978-80-247-5039-2
Formát / stran: 167×240, 248 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 10.77MB | 7.4MB | 5.9MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

O Autorovi

Kolář Zdeněk

Autor vystudoval na Moskevském státním pedagogickém institutu, obor Pedagogika - psychologie. V současné době působí na Filozofické fakultě UK v Praze (Katedra pedagogiky) a zároveň na Pedagogické fakultě UJEP v Ústí nad Labem (Katedra pedagogiky). Jeho odborné zaměření se soustředí hlavně na obecnou pedagogiku, obecnou didaktiku, sociální pedagogiku a v určitém smyslu i na vysokoškolskou pedagogiku. Autor publikuje v odborných časopisech, píše odborné recenze, účastní se mezinárodních konferencí a seminářů.

Základní učebnice pedagogiky

Tištěná kniha

Datum vydání: 06. 11. 2014
Katalogové číslo: 27039
ISBN: 978-80-247-5039-2
Formát / stran: 167×240, 248 stran
Edice: Pedagogika

E-kniha

Formát: ePUB | PDF | Kindle (MOBI)
Velikost: 10.77MB | 7.4MB | 5.9MB
Druh ochrany: Sociální ochrana

Základní učebnice pedagogiky

Tištěná kniha
Brožovaná vazba
349 
Poslední kusyi
Knihu předáme dopravci
maximálně do dvou pracovních dnů.

Poslední aktualizace skladu 18.10.2018 19:31
i: 21191 n: 24750392r: 7913
E-kniha
ePUB, PDF, Kindle
297 
Ihned ke stažení
i: 21192 n: 24795751r: 7913
Zakoupením knihy získáváte nárok na dárek = knihy zdarma
Vzhledem k odlišnému charakteru uvedených pedagogických věd se jednotlivé části učebnice od sebe poněkud liší způsobem zpracování. Ve všech se ale autoři snažili o navázání dialogu se čtenářem – ať už to bude student, či učitel. V učebnici vedle základního textu najdete i poznámky, odkazy na odbornou literaturu, zajímavosti, a především řadu rozmanitých úkolů. Při jejich řešení si nejlépe uvědomíte, že pedagogiku se nemusíme učit zpaměti jako malou násobilku: mnoho věcí, na něž v pedagogice narážíme, už přece známe z vlastního života. Stačí jen o těchto zkušenostech přemýšlet, konfrontovat je s pedagogickou teorií, diskutovat o nich s učiteli či se spolužáky. Pokud byste si u některých úloh (v didaktické části) nebyli jisti, můžete si svůj názor porovnat s klíčem k jejich řešení. Věříme, že tak bude pro vás pedagogika nejen zábavnější, ale že si zároveň lépe osvojíte „pedagogické myšlení“, které zcela jistě uplatníte i při výkonu pedagogické profese.
Pro pedagogy je zajímavý interaktivní způsob zpracování některých částí učebnice. Bude jim napomáhat k tomu, aby studenty mohli vést k přemýšlení, samostatnosti a spolupráci s učiteli i se spolužáky.

Z obsahu knihy Základní učebnice pedagogiky

Úvod
ČÁST I – OBECNÁ PEDAGOGIKA
1. Dobrodružství výchovy
2. O smyslu výchovy a jejím místě v procesech formování člověka
3. Systém výchovy
3.1 Cíle výchovy
3.2 Podmínky výchovy
3.3 Prostředky výchovy
3.4 Výsledky výchovy
4. Vychovatel a vychovávaný
5. Vzdělání a vzdělávání
6. Výchovně-vzdělávací soustava
7. A co je to vlastně ta pedagogika?
Seznam použité a doporučené literatury k obecné pedagogice
ČÁST II – OBECNÁ DIDAKTIKA
1. Začneme – jak jinak – u Komenského aneb Čím se zabývá didaktika
2. Zase to vyučování…
3. Změna je život aneb Proměny vyučování
4. Bez znalosti cíle nevíme kudy kam…
5. Co bychom se ve škole měli učit aneb Obsah vyučování a vzdělávání
5.1 Obsah vzdělání a vzdělávací programy
6. Cestou necestou aneb Metody vyučování
6.1 Charakteristika vybraných metod vyučování
6.1.1 Brainstorming (brainwriting)
6.1.2 Mentální mapování
6.1.3 Didaktické hry
7. Jak to všechno uspořádat aneb Organizační formy vyučování
8. Umím, umíš, umíme… aneb Hodnocení ve škole
8.1 Funkce hodnocení
8.2 Formativní a sumativní hodnocení
8.3 Známka, nebo slovo?
9. Není škola jako škola…
9.1 Učíme se číst a psát
9.2 Didaktické prvky, které v každé škole nenajdete…
Klíč k řešení vybraných úloh z části II: Obecná didaktika
Seznam použité a doporučené literatury k obecné didaktice
ČÁST III – DĚJINY PEDAGOGIKY
1. Dějiny pedagogiky jako pedagogická disciplína
2. Výchova a pedagogika v období antiky
2.1 Charakteristika historické epochy
2.2 Výchova v období klasického Řecka, helénismu, starověkého Říma
2.2.1 Výchova v období klasického Řecka
2.2.2 Výchova v období helénismu
2.2.3 Výchova ve starověkém Římě
2.3 Teoretikové
So?sté
Sokrates
Platon
Aristoteles
Plutarchos
Marcus Fabius Quintilianus
Sofronius Eusebius Hieronymus
3. Výchova a pedagogika v období středověku
3.1 Charakteristika historické epochy
3.2 Výchova v období středověku
3.2.1 Středověké školy
3.2.2 Výchova rytíře
3.2.3 Učňovství
3.2.4 Školství v Čechách
4. Výchova a pedagogika v období renesance a reformace
4.1 Charakteristika historické epochy
4.2 Výchova a vzdělání v období renesance
4.2.1 Teoretikové a školští reformátoři
4.2.2 Školství a pedagogika v Čechách
5. Pedagogika Jana Amose Komenského
5.1 Východiska Komenského pedagogického díla
5.2Vývoj pedagogických názorů Komenského
5.3 Ohlas Komenského pedagogiky
6. Výchova a pedagogika v období osvícenství
6.1 Charakteristika historické epochy
6.2 Výchova a vzdělání v období osvícenství
6.2.1 Teoretikové a školští reformátoři
6.2.2 Školství v Čechách v době vlády Marie Terezie
7. Výchova, škola a pedagogika v 19. století
7.1 Sociálně-politická a kulturní charakteristika
7.2 Výchova a vzdělání v 19. století
7.2.1 Teoretikové
7.3 Pedagogika a školství v českých zemích
7.3.1 Pedagogika G. A. Lindnera
7.3.2 Školství v českých zemích
8. Výchova, školství a pedagogika ve 20. století
8.1 Pedagogické směry
8.1.1 Směry vzešlé z kritiky herbartismu. Reformní a pragmatická pedagogika
8.1.2 Směry s těžištěm v osobnosti žáka
8.1.3 Směry s těžištěm v sociálních a kulturních strukturách
8.2 Česká škola a pedagogika 20. století
8.2.1 Česká pedagogika od přelomu 19. a 20. století do roku 1948
8.2.2 České školství v období 1918–1948
8.2.3 České školství po roce 1948
8.2.4 Česká pedagogika po roce 1948
Seznam použité a doporučené literatury k dějinám pedagogiky

O Autorovi

Kolář Zdeněk

Autor vystudoval na Moskevském státním pedagogickém institutu, obor Pedagogika - psychologie. V současné době působí na Filozofické fakultě UK v Praze (Katedra pedagogiky) a zároveň na Pedagogické fakultě UJEP v Ústí nad Labem (Katedra pedagogiky). Jeho odborné zaměření se soustředí hlavně na obecnou pedagogiku, obecnou didaktiku, sociální pedagogiku a v určitém smyslu i na vysokoškolskou pedagogiku. Autor publikuje v odborných časopisech, píše odborné recenze, účastní se mezinárodních konferencí a seminářů.

Proč nakupovat u nás?
99 %
titulů skladem
Ukázky
u většiny knih
Doprava nad
800 Kč zdarma
Objednávka
nad 800 Kč ZDARMA ZDARMA ZDARMA
do 800 Kč 49 Kč 69 Kč 84 Kč
Dobírka + 15 Kč + 15 Kč + 15 Kč


Ceny jsou uvedené včetně balného a DPH

Osobní odběr je ZDARMA

Hodnocení čtenářů

Knihu ještě nikdo nehodnotil. Přihlašte se do svého účtu a buďte první!

Zobrazit všechny recenze Přihlásit

Čtenáři, kteří si koupili tuto knihu, si dále koupili

Tištěná 149 
E-kniha 297 
Tištěná 149 
E-kniha 390 
Tištěná 339 
E-kniha 288 
Tištěná 699 
E-kniha 594 
Tištěná 459 
E-kniha 312  -20 %

Novinky a akční nabídky knih

Vyberte témata, která vás zajímají:



















Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.
Pole zanechte prosím prázdné

Přihlásit

Přihlásit přes sociální sítě:

Registrace

 




Síla hesla:
 

 

Fakturační adresa

Tento souhlas se zpracováním Vašich osobních údajů dáváte společnosti Grada Publishing, a.s. pro účely zasílání obchodních sdělení (marketingových nabídek) a jiných marketingových aktivit vůči Vaší osobě. Tento Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat a obchodní sdělení Vám pak nebudou dále zasílána. Podrobnější informace o zpracování Vašich osobních údajů naleznete zde.